Waarom in vredesnaamHistoricus schreef: ↑ma apr 27, 2020 8:51 pm
Ik denk dat het Cruijff gewoon te moeilijk was, een paar aviertjes lezen.

Moderator: mods
Waarom in vredesnaamHistoricus schreef: ↑ma apr 27, 2020 8:51 pm
Ik denk dat het Cruijff gewoon te moeilijk was, een paar aviertjes lezen.
Cruijff lijkt me wel iemand met zijn ADD en opleidingsniveau en verborgen onzekerheden iemand die heus wel lezen kan, maar dat hij een belangrijk rapport van een paar pagina's lieveling mondeling uitglegd krijgt is veelzeggend.Cruijff schreef: ↑do apr 30, 2020 10:32 pmWaarom in vredesnaamHistoricus schreef: ↑ma apr 27, 2020 8:51 pm
Ik denk dat het Cruijff gewoon te moeilijk was, een paar aviertjes lezen.zou het lezen van één of meerdere A4'tjes voor Cruijff te moeilijk zijn???
Historicus schreef: ↑do apr 30, 2020 10:44 pmCruijff lijkt me wel iemand met zijn ADD en opleidingsniveau en verborgen onzekerheden iemand die heus wel lezen kan, maar dat hij een belangrijk rapport van een paar pagina's lieveling mondeling uitglegd krijgt is veelzeggend.Cruijff schreef: ↑do apr 30, 2020 10:32 pmWaarom in vredesnaamHistoricus schreef: ↑ma apr 27, 2020 8:51 pm
Ik denk dat het Cruijff gewoon te moeilijk was, een paar aviertjes lezen.zou het lezen van één of meerdere A4'tjes voor Cruijff te moeilijk zijn???
Bedoel er niet meer te zeggen dat Cruijff dom was. Integendeel.
Maar lijkt een beetje op "lees even voor, want ik heb mijn leesbril niet op." Lezen is een ding. Maar "begrijpend lezen" is weliswaar geen kunst, maar wel een vaardigheid. Denk niet dat Cruijff die vaardigheid had wanneer het complex werd.
Cruijff is iemand die zelf hardop moest lachen om het gegeven dat hij slechts een zwemdiploma heeft, en ook een universiteit die zijn naam draagt.Historicus schreef: ↑do apr 30, 2020 10:46 pm
Cruijff lijkt me wel iemand met zijn ADD en opleidingsniveau en verborgen onzekerheden iemand die heus wel lezen kan, maar dat hij een belangrijk rapport van een paar pagina's lieveling mondeling uitglegd krijgt is veelzeggend.
Maar lijkt een beetje op "lees even voor, want ik heb mijn leesbril niet op." Lezen is een ding. Maar "begrijpend lezen" is weliswaar geen kunst, maar wel een vaardigheid. Denk niet dat Cruijff die vaardigheid had wanneer het complex werd.
Na zijn 60e had hij wel gewoon een leesbril.Maar lijkt een beetje op "lees even voor, want ik heb mijn leesbril niet op." Lezen is een ding. Maar "begrijpend lezen" is weliswaar geen kunst, maar wel een vaardigheid. Denk niet dat Cruijff die vaardigheid had wanneer het complex werd.
Zag net een straatinterview met een kind, die vond het ook een mooi beeld. Op de vraag van de verslaggever waarom het een mooi beeld is... Even stilte, nadenken: "Omdat ie dood is."
Dubbel schreef: ↑di mar 23, 2021 8:34 pmDe 5 jaar na dato podcast van Ko!
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... an-cruijff
Tegen Pieter Zwart zei Cruijff "ik lees al je stukjes", hij was erg te spreken over de analyses van Pieter Zwart, die zich al flink begon te roeren met het online posten van voetbalartikelen toen hij pas 17 was.Historicus schreef: ↑do apr 30, 2020 10:44 pmCruijff lijkt me wel iemand met zijn ADD en opleidingsniveau en verborgen onzekerheden iemand die heus wel lezen kan, maar dat hij een belangrijk rapport van een paar pagina's lieveling mondeling uitglegd krijgt is veelzeggend.Cruijff schreef:
Waarom in vredesnaamzou het lezen van één of meerdere A4'tjes voor Cruijff te moeilijk zijn???
Maar lijkt een beetje op "lees even voor, want ik heb mijn leesbril niet op."
Misschien dat je het leuk vindt omHistoricus schreef: ↑wo mar 24, 2021 9:42 pmVind het zelf wel wat zeggen dat zowel mijn 25-jarige collega als mijn 67-jarige collega de voorbije weken om hun eigen redenen erg lyrisch waren over Cruijff!
Die analyses gaan dan ook over voetbal, in tegenstelling tot het gereutel en geroddel van veel zogenaamde analisten.Tegen Pieter Zwart zei Cruijff "ik lees al je stukjes", hij was erg te spreken over de analyses van Pieter Zwart, die zich al flink begon te roeren met het online posten van voetbalartikelen toen hij pas 17 was.
Ik 'mis' Co Adriaanse ook wel op tv, had ook altijd goede analyses.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑do mar 25, 2021 5:31 pmIronisch genoeg is tegenwoordig, als ie zijn narcistische modus even vergeet, alleen Van Gaal nog een interessante analyticus.