Zijn wel een paar namen die bekend zijn dat ze via Steef zijn aangeleverd. Manteiga inderdaad maar ook de Brazliaanse keeper Darley. https://www.transfermarkt.nl/darley/pro ... eler/67834 De verhalen gaan ook dat hij positief was over de komst van Kermit Erasmus. Zijn laatste meest bekende wapenfeit is dat hij de komst van de Roemeen Dennis Man aan het regelen was als Steven Berghuis zou vertrekken (is meerdere keren dichtbij geweest, sterker nog Berghuis is door figuren rond zijn management zelfs aangeboden bij PSV destijds).Peter schreef: ↑do feb 25, 2021 12:28 pmhttps://www.transfermarkt.nl/david-mant ... eler/79120
Deze kwam in ieder geval uit de hoge hoed toentertijd. Nu spelend bij een matig clubje in de Serie D van Brazilië. Volgens mij speel je dan bij een club die niet behoort tot de top 100 clubs van Brazilië. Niveau GeuzenMiddenmeer ofzo dus.
Mijn mooiste Steef anecdote is toch wel toen hij op de Roemeense sectie van het Xtratime.org forum (Jinne zal het wel kennen) had gevraagd naar de kwaliteiten en beschikbaarheid van een Roemeense speler. Ik meen dat het Mirel Matei Radoi was maar kan ook Razvan Rat geweest zijn. Betreffende forumlid die ook fan was van de club waar die speler speelde, had het hem express helemaal afgeraden en afgekraakt. Radoi en Rat waren overigens prima aanwinsten geweest.
De reden dat ik i.i.t. Johnk Steef niet bij Ajax zou willen zien is zijn losl
ippigheid (zo bracht hij ooit eens spottend naar buiten dat Mokotjo uit bijgeloof aan kikkers ligt, persoonlijk zou ik dat soort beschadigende saillante details van Ajax spelers voor me houden) en zijn eerzucht. Toegegeven Steef heeft veel bereikt want is ook nog heel kort scout geweest van Juventus en Liverpool. Het is Peter Bosz geweest die hem zonder verderde credentials in het diepe heeft gegooid, dat vind ik dan ook wel weer mooi van Bosz.
Wat ik echter mis in dit nieuws is het grotere plaatje, alle scouts zijn er bij Feyenoord uitgebonjourd. Althans Lipponen die al meer dan 10 jaar daar zat koos enkele maanden terug al het hazenpad naar PSV. Michel Beukers vertrok afgelopen augustus ook al na een dienstverband na meer dan 25 jaar. Er is wel meer aan de hand daar. Enerzijds gaat het gerucht dat Steef eruit is gegooid omdat hij het lek is naar twitter account FeyenoordTransfermarkt. Anderzijds is het ook nog eens zo dat hij zich in het verleden heel kritisch heeft uitgelaten rond de Lemic clan met tentakels als Piet de Visser en b.v. ook Arnesen zelf. Tenslotte heb je de kans dat Arnesen de Jol-tactiek bij Ajax gebruikt. Zeggen de scouting helemaal overhoop moet en dan in de tussentijd zelf maar het transferbeleid regelen wat op z'n zachtst gezegd niet slecht uitkomt.
Ik heb in de loop der tijd meerdere mensen meegemaakt die hu scoutingdroom hebben nagejaagd en grappig genoeg ken ik er heel wat die het ook gelukt is. Manchester City, Ajax, Hoffenheim en Volendam maar ook Volendam en Charlotte FC. Ik dacht nog, ik ga lekker even kijken daar bij dat clubje van Thomas. Blijkt alleen dat de seizoenskaarten er nogal prijzig zijn; https://www.wbtv.com/2021/02/20/charlot ... et-prices/