Dat kan Van Basten gemakkelijk zeggen, want hij was een supertalent. Supertalenten zijn inderdaad beter af bij Ajax. Gravenbergh komt meteen in de basis en krijgt een iets beter contract dan Brobbey. Gravenbergh is jarenlang als een kasplantje opgekweekt, iedereen binnen Ajax was gek van hem. Dat geldt niet voor de tweede of de derde garnituur.Mano schreef: ↑di feb 16, 2021 9:37 amVan Basten zei het treffend bij Rondo. (over Brobbey)Andriy Demchenko schreef: ↑zo feb 07, 2021 3:01 pm
Waar ik alleen wel een probleem mee heb zijn de personen die het de club nog moeilijk gaan maken ten koste van hun eigen belang. Nestbevuilers. Ajax heeft vaak echt geïnvesteerd in talenten d.m.v. trajecten, persoonlijke training, facilitering en op jeugdniveau wordt er nog peanuts aan talenten verdient. Ik snap best dat talenten soms anders kiezen. Dan verlaten talenten Ajax, want het duurde te lang voor er een gesprek kwam, en in heel veel gevallen is dat gewoon onzin maar meer een manier om maar een argument te hebben dan dat dat echt serieus de reden is. Als het op doorstroom van talent aankomt is het zeker de afgelopen jaren voldoende kans geboden als je goed genoeg bent. Dan wordt een miljoenenaankoop nog steeds gepasseerd voor bijvoorbeeld Devyne Rensch. Talenten komen met een verwijt naar Ajax om vervolgens voor een situatie te kiezen waarbij je nog minder kansen hebt.
Als je weggaat bij Ajax omdat je te weinig perspectief ziet, dan moet je niet naar een grote(re) club maar een kleinere club om te zorgen dat je meer perspectief krijgt.
Brobbey krijgt speelminuten bij FC Utrecht maar bij Leipzig![]()
ergo: it's about the money
Was Redan zo goed? Of Juan F-C? Dat is nog maar zeer de vraag. Misschien waren ze bij Ajax ook in Jong blijven hangen. Ik denk dat spelers die vertrekken ook aan zichzelf twijfelen. Lukt het hier wel? Blijf ik niet met lege handen achter?
Kijk naar Jong van nu: wie gaat er een vaste waarde worden in Ajax 1? Toch wordt de huidige lichting gezien als een heel talentvolle.
Niemand had een collecte gehouden voor Redan als hij was mislukt bij Ajax. Nu pakt hij het Engelse geld en hobbelt hij nog een aantal jaren door. Financieel hoeft hij zich in principe geen zorgen meer te maken.
Raiola krijgt overal de schuld van, maar dat lijkt me overdreven. Hij weet ook dat de naam 'Ajax' kassa is. Kijk naar Gravenbergh: uit het niets naar een van de duurste talenten van Europa, mede doordat hij bij Ajax speelt. Maar niet iedereen heeft dat talent.