Feyenoord
Moderator: mods
Re: Feyenoord
Lief zijn voor de kakkies, jullie. Ze zijn vaker the useful idiots gebleken door de Brainies te verslaan.
-
Net zoals Utrecht vaak bij ons vaak gedaan heeft hoeft Feyenoord niet in vorm te zijn om thuis PSV punten afhandig te maken. Om eerlijk te zijn kan deze nederlaag wel in ons voordeel zijn. PSV heeft moeite om het spel te maken tegen teams die gesloten spelen, zeker in uitwedstrijden is PSV verre van indrukwekkend dit seizoen. Als Feyenoord de boel weer klassiek dichttimmert tegen PSV en door middel van uitbraken punten probeert te kapen geef ik ze serieus nog wel een kans zondag. En dat zou dan deze afgeschminkte nederlaag zowaar wel eens de strategie kunnen worden van behoudende Dicky.
De spelers die bij PSV echt het vernuft in de kleine ruimte hebben zoals Gakpo en Gotze zijn er niet bij, en Ihattaren verkeert niet in grootse vorm. Ik moet het dus maar zien dat PSV daar een resultaat haalt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Met een beetje geluk hebben we na komend weekend een aardige voorsprong
I think I lost my fucking headache
Onze Dick. Als ze eraf gaan tegen Psv dan is het toch zeker adieu Dick Advocaat en lang leve Arno Slot? De spelersgroep moet goed beseffen hoe historisch komende weekeinde is! Het is hun vaderlandsche plicht om zich voor de volle 190,8% in te zetten om zo een van de beste trainers ooit - misschien wel een van de beste mensen ooit - een kans op een fraai afscheid te gunnen. Hier ligt trouwens ook een rol voor de Psv spelers want Onze Dick is uiteindelijk hun trainer en als ze willen dat de herinnering aan Dick overeind blijft dan moeten ze niet meewerken aan een premature exit bij z'n laatste klus. 

Dat geldt toch voor alle supporters? Als Vitesse komend weekend niet wint is Letsch opeens een tactisch onbenul en Bazoer een waardeloze prutser die zo snel mogelijk op moet zouten volgens velen op het Vitesseforum. En hier werd Ten Hag twee jaar geleden nog gekroond tot de Beste Trainer van het Universum en Omstreken. Slimmer dan Einstein was ie.Peter schreef: ↑do jan 28, 2021 12:05 pmIemand nog wat gehoord van Pi-Air? Feyenoord is verder dan Ajax. Toch?![]()
Heerlijk dat opportunisme daar in Zuid, hoor. Ze winnen maandenlang alles met hangen en wurgen en toen was het hosanna. "Ongeslagen onder Advocaat" (want ze rekenen Europa daar nooit mee) en "Senesi is de beste verdediger in Nederland" en "Berghuis is misschien wel de beste speler van de Eredivisie en een zegen dat hij nog bij Feyenoord speelt".
Maandje later is het allemaal he-le-maal ruk.![]()
Niet door mij. Ik geloof niet in wondertrainers. De een is beter dan de ander, maar uiteindelijk bepaalt de kwaliteit van de spelers het resultaat.
Bij de jeugd zijn trainers belangrijker, want dan moeten spelers het vak nog leren.
Over F. dus: Advocaat kan er ook niets van maken, want de kwaliteit ontbreekt. Tegelijkertijd is dat gezeur van hem daarover irritant, want hij wist waar hij aan begon.
Zou hij trouwens opstappen?
Bij de jeugd zijn trainers belangrijker, want dan moeten spelers het vak nog leren.
Over F. dus: Advocaat kan er ook niets van maken, want de kwaliteit ontbreekt. Tegelijkertijd is dat gezeur van hem daarover irritant, want hij wist waar hij aan begon.
Zou hij trouwens opstappen?
-
Tsja zo kun je natuurlijk elke discussie doodgooien.Wouter schreef: ↑do jan 28, 2021 7:29 pmDat geldt toch voor alle supporters? Als Vitesse komend weekend niet wint is Letsch opeens een tactisch onbenul en Bazoer een waardeloze prutser die zo snel mogelijk op moet zouten volgens velen op het Vitesseforum. En hier werd Ten Hag twee jaar geleden nog gekroond tot de Beste Trainer van het Universum en Omstreken. Slimmer dan Einstein was ie.Peter schreef: ↑do jan 28, 2021 12:05 pmIemand nog wat gehoord van Pi-Air? Feyenoord is verder dan Ajax. Toch?![]()
Heerlijk dat opportunisme daar in Zuid, hoor. Ze winnen maandenlang alles met hangen en wurgen en toen was het hosanna. "Ongeslagen onder Advocaat" (want ze rekenen Europa daar nooit mee) en "Senesi is de beste verdediger in Nederland" en "Berghuis is misschien wel de beste speler van de Eredivisie en een zegen dat hij nog bij Feyenoord speelt".
Maandje later is het allemaal he-le-maal ruk.![]()
Zijn supporters opportunitische wezens, ja, maar ook daar heb je gradaties. Dan heb je ook nog zoiets als de emotionele types die er kort na de wedstrijd alles uitgooien. Maar daar hoef je echt niet elke supporter aan te relateren.
Je kunt in het leven op twee manieren evalueren, procesmatig en resultaatmatig. Ze elk tot in absolute zin doorvoeren is waanzin maar als je de keuze hebt in het nemen van beslissingen is procesmatig evalueren als uitgangspunt nemen doorgaans toch altijd een stukje beter.
Ik heb ooit frequent online gepokerd en dat heeft me een wijze les opgeleverd. Er waren situaties dat ik bij all ins dat ik geen favoriet was maar toch telkens beloond werd en de pot won. Dan ga je vanzelf denken dat je goede beslissingen genomen hebt, terwijl de statistiek in de zin van herhaalbaar scenario juist iets anders zegt. Omgekeerd heb ik het ook meegemaakt, verloor telkens all ins met een paar Koningen terwijl ik 5 keer op rij minimaal 66 procent kans had op pot winst. Ga je de statistiek negeren dan zou je zeggen ga niet meer all in met KK, maar dan ga je dus puur op de resultaten af terwijl het proces op dat moment wat anders zegt.
Dan terug naar Feyenoord, men had een leuke statistiek over dat jaar ongeslagenheid maar het verhaal achter die statistiek werd te weinig uitgediept. Het gegeven dat Feyenoord naast de lange corona pauze ook geen echt zware tegenstanders en moeilijke uitwedstrijden had gehad bijvoorbeeld. Het gegeven dat Feyenoord heel veel wedstrijden juist met veel moeite over de streep trok, het gegeven dat men in de EL juist wel door matige tegenstanders in het hemd werd gezet. Het voetbal van Feyenoord was helemaal niet goed. Het spelersmateriaal, de combinaties etc. zijn veel betere voorspellers dan puur ranglijst spotten.
Verder wil ik het verhaal van Yopii eingszins nuanceren, trainers kunnen in mijn ogen juist wel een grote rol spelen maar dat komt juist weer omdat ze vaak ook een aanzienlijke rol hebben in de samenstelling van en de voorkeuren binnen een selectie.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Uit 2017. Zo grappig! Dit fragment kan eigenlijk niet vaak genoeg vertoond worden.
Uniek staaltje video-arbitrage in De Kuip
-
Haha ik was hem alweer vergeten, blijft goud.Dubbel schreef: ↑vr jan 29, 2021 9:01 pmUit 2017. Zo grappig! Dit fragment kan eigenlijk niet vaak genoeg vertoond worden.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
En toch was het geen rood toen he. 

’Conflict goed richting PSV’
Steven Berghuis (r.) heeft met zijn coach Dick Advocaat enkele kwesties besproken. Ze verleggen de focus nu naar de topper tegen PSV.
FOTO’S ANP/HH
& BSR AGENCY
Dick Advocaat voelt na goed gesprek met aanvoerder Berghuis vertrouwen van hele Feyenoord-selectie
ROTTERDAM Dick Advocaat heeft zijn meest roerige week sinds zijn aantreden bij Feyenoord in oktober 2019 achter de rug. Een week waarin spelers en trainer elkaar in etappes stevig de waarheid vertelden. Soms via een televisie-camera, een andere keer met een delegatie in de trainerskamer en uiteindelijk ook op het kantoor in het bijzijn van technisch directeur Frank Arnesen.
De uitkomst is dat Dick Advocaat zondag in de topwedstrijd gewoon nog op de bank zit in de dug-out van Feyenoord en dat hij de verzekering heeft gekregen dat de spelers nog ’voor honderd procent’ (aldus captain Steven Berghuis) achter hem staan en het seizoen met hem willen afmaken.
Wie denkt dat de Haagse oefenmeester na een week met twee nederlagen en dergelijke gesprekken de lol even kwijt is in het trainersvak, heeft het mis. Ja, er stond wel degelijk spanning op in De Kuip. En ja, er was wel even wat aan de hand de voorbije dagen. Advocaat zat niet voor niets voor de vrijdagtraining opeens in een flink onderhoud met zijn aanvoerder, die namens de hele groep kon spreken, en technisch directeur Arnesen zo vlak voor de belangrijke confrontatie met concurrent PSV.
Maar het leidde niet tot een krampachtige situatie, waarin iedereen bij Feyenoord elkaar nóg 48 uur – tot de aftrap van Feyenoord-PSV – scheef aankijkt. „Ik vind zo’n conflictsituatie eigenlijk wel goed, die moet er bij een grote club altijd een keer zijn. Het hoort bij een club waar de belangen groot zijn. Als je ze zo weer kan prikkelen mag het. Je kan niet iedereen altijd pleasen.”
Na zijn persconferentie, waarin hij geen vraag uit de weg ging, vluchtte Advocaat ook niet snel naar huis. Integendeel, hij dronk op veilige afstand gezellig een kop koffie, maakte kwinkslagen en maakte een uiterst opgewekte indruk.
Zit er weer peper in je selectie?
Advocaat: „Ik denk het wel. Geloof me, het mag af en toe best even borrelen. Nee, het is geen leuke maand (drie nederlagen, red.) maar de veertien maanden hiervoor waren wel leuk en het kan goed zijn om nu eens zo naar een topwedstrijd toe te leven. Ik had al een aantal dingen gehoord van de spelers. Ze hadden vooral problemen met bepaalde opmerkingen van mij over de selectie. Ik zei wat over meer kwaliteit bij AZ, maar dat ging vooral over hoe AZ het deed in de wedstrijd tegen ons.”
Dat namen de spelers anders op, het zorgde voor irritatie?
„Er is een ding duidelijk gemaakt. Er is vanuit de spelers geen wantrouwen richting de staf. Ik heb ook niet gevraagd of ze nog vertrouwen hebben in mij. Ik heb letterlijk gezegd: gaan we zo door? Kijk, als het zo zou zijn dat Feyenoord het beter acht dat we zo niet doorgaan, ben ik de eerste die opstapt. Ik zou deze klus voor zeven maanden doen en nu zit ik er al vijftien maanden. Maar er moet wel een basis zijn. En die is er.”
„Als we spelen zoals deze week mag er echt wel een beetje reuring zijn. Bij Heerenveen was er recent ook rotzooi. Vervolgens gaan die spelers van Heerenveen zo tekeer, dat ze in het veld de palen eruit schoppen. Ik hoop dat het zondag ook zo is.”
Waarom hebben we allemaal het beeld dat een deel van je elftal aanvallend wil spelen en jij juist heel compact? Er is geen publiek nu, maar vooral thuis verwachten de fans dat Feyenoord er bovenop klapt bij de tegenstanders.
„Dat beeld hebben de mensen kennelijk, mede door hoe jij nu praat. Maar ik heb Feyenoord in andere periodes voor mij vaak gezien en dat was ook niet zo geweldig om te zien.
Wij hebben altijd de intentie, als we beter zijn, om naar voren te spelen en ’hoog te staan’. Gaat dat niet, dan is het simpel, dan moet het elftal wat naar achteren. Als de spelers het gevoel hebben dat ze beter zijn, mogen ze zelf bepalen hoe ze spelen. Al merk ik ook dat dit verhaal telkens terugkomt. Komt dat door mij, door de media? Steven Berghuis heeft het daar ook met mij over gehad vandaag.”
Tegen Heerenveen was Feyenoord niet beter en ging het mis. Kun je nog uitleggen waarom je woensdagavond zo passief was?
„De ene wedstrijd is de andere niet. Soms sta je langs de kant te schreeuwen en vinden ze het ook niet fijn. Daar is commentaar op geweest.”
De T.Steven Berghuis: ’Honderd procent achter trainer’
ROTTERDAM In eerste instantie wilde Dick Advocaat vrijdagmorgen voor de training een gesprek met de hele selectie van Feyenoord om erachter te komen of er voldoende basis is om met elkaar door te gaan. Dat veranderde toen de coach er nog eens een nachtje over had geslapen.
Tegelijkertijd besefte technisch directeur Frank Arnesen dat de beste speler van Feyenoord, Steven Berghuis, niet de kop van jut mocht worden als het over de irritaties bij juist een aantal andere spelers ging. De Deense ’td’ vindt het belangrijk dat de voor Feyenoord zo belangrijke Berghuis (meeste goals en assists) in zijn rol als ’captain’ goed door één deur met zijn coach kan.
En zo werd Berghuis in de ochtend voor de training gevraagd naar ’boven’ te komen (de kantoren op het trainingscomplex 1908). Het werd, om met Advocaat te spreken, een ’uitstekend’ gesprek waarin Berghuis sterk en loyaal naar voren kwam.
Berghuis bevestigt dat: „Er is een gesprek geweest tussen Frank (Arnesen), Dick en mij. Dick vroeg hoe wij erin stonden. Ik heb aangegeven dat wij 100 procent achter hem staan en dat daar ook geen twijfel over mogelijk is.”
Omdat de rechtsbuiten in zijn rol als aanvoerder na afloop van elke wedstrijd verplicht de media te woord moet staan en daarin altijd eerlijk en een enkele keer stevig zegt dat het allemaal beter moet bij Feyenoord, kijkt een deel van het Legioen snel naar Berghuis. Maar Advocaat vindt die kritiek van Berghuis helemaal geen probleem. „Daarin heeft hij juist gelijk. Het moet ook beter.”
Berghuis bevestigt wel dat er eerder in de week zaken tussen Advocaat en een spelersdelegatie zijn besproken die de spelersgroep dwars zaten. Dat betrof vooral een negatief beeld van de Feyenoorders ten opzichte van bijvoorbeeld de AZ-spelers.
Berghuis: „ Dat vonden wij als spelersgroep niet leuk om te horen. Dick zei dat hij het vooral over AZ in die wedstrijd had en niet AZ in het algemeen. Dat is dus uitgesproken.”
Blij met de punten ...
Berghuis heeft zelf de bewuste keuze gemaakt om met een stel kneuzen te blijven voetballen (overigens niet onlogisch dat hij niet hogerop durft want dat is de vorige keer jammerlijk mislukt) en dan is het een beetje flauw om te roepen dat het allemaal beter moet.
-
Berghuis heeft een clausule dat hij voo 4 tot 5 miljoen weg kan bij Feyenoord, zie hem nog wel neerstrijken bij een club als O. Marseille of ergens in Italie.Dubbel schreef: ↑za jan 30, 2021 2:08 pmBerghuis heeft zelf de bewuste keuze gemaakt om met een stel kneuzen te blijven voetballen (overigens niet onlogisch dat hij niet hogerop durft want dat is de vorige keer jammerlijk mislukt) en dan is het een beetje flauw om te roepen dat het allemaal beter moet.
Zegt genoeg dat nog geen club hem heeft opgehaald voor dat bedrag.
Morgen mag F. laten zien dat het net zo goed is als AZ.
Morgen mag F. laten zien dat het net zo goed is als AZ.

Toch is dat wel opvallend. Ik zie regelmatig grotere bedragen over tafel gaan voor mindere spelers. Berghuis is geen topspeler maar kan echt wel iets.
Hopelijk heeft 'ie morgen een goeie dag. Ik gun ze wel weer een keer een resultaat. Heeft verder niets met onze belangen te maken.
Hopelijk heeft 'ie morgen een goeie dag. Ik gun ze wel weer een keer een resultaat. Heeft verder niets met onze belangen te maken.

Nil volentibus arduum
Uiteraard niet. Wij hebben erbarmen voor de minder bedeelden.
Ik denk dat ze er morgen wel bovenop gaan klappen, na dat gesprek van gisteren. Of dat genoeg is?

Ik denk dat ze er morgen wel bovenop gaan klappen, na dat gesprek van gisteren. Of dat genoeg is?
-
Had er bij moeten vermelden dat die clausule pas in de zomer van kracht wordt.
Groot fan van de kakkies vandaag! Leg de Brainies op het hakblok!
Echt niet! Kutkakkerlakken, leve het intelligente volk!
-
- AT Toto winner 15/16
Ook al is het niet gunstig voor Ajax.. ik ben altijd 100% anti Fnoord, ook vandaag. De haat zit te diep bij mij.
Dat denk ik niet. Met dit beroerde voetbal gaat Vitesse toch niet boven PSV eindigen. De enige manier om in top-4 te eindigen is een megacrisis bij Feyenoord.
Kortom: Eindhovuh de gekstuh!
Win-winsituatie. Als F. wint, slaat de paniek toe bij PSV.
Als PSV wint, breekt de pl... uit in de Kuip.
Gelijkspelletje? Ook prima.
Er valt in elk geval iets te genieten.
Ajax moet zelf iets laten zien voor de verandering. Dat is het verplicht gezien de financiële verhoudingen in Nederland.
Als PSV wint, breekt de pl... uit in de Kuip.
Gelijkspelletje? Ook prima.
Er valt in elk geval iets te genieten.
Ajax moet zelf iets laten zien voor de verandering. Dat is het verplicht gezien de financiële verhoudingen in Nederland.
Ik kijk enkel naar wat goed is voor Ajax. Wanneer de stand op de ranglijst omgekeerd zou zijn, zou ik vandaag mbesv supporteren.brigade zuid schreef: ↑zo jan 31, 2021 11:33 amOok al is het niet gunstig voor Ajax.. ik ben altijd 100% anti Fnoord, ook vandaag. De haat zit te diep bij mij.