Andere weer snel ontevreden ...

Moderator: mods
Zelfs als je verliest , gelijkspeelt of nipt wint , ook in de eredivisie ,wil dat ook niet altijd zeggen dat je slecht speelt. Maar aan vertel eens, geef eens wat voorbeelden hoe AJAX dan zou moet spelen, en kom dan niet met wedstrijden met die 4 nog in het elftal.Geef eens wat voorbeelden w.b. club hoe AJAX zou moeten spelen.Zoals Manchester C. of Bayern M, Liverpool ???.
Yep.Jöhnk schreef: ↑do jan 28, 2021 10:43 amTegen zwakke broeders is Ajax een paar keer uit zijn slof geschoten. VVV en Emmen en zo. Dat is zo. Maar wat zegt een 0-13 tegen VVV als je drie dagen later tegen Atalanta geen enkele kans creeert? Inderdaad: niks.
In het algemeen was 2020 een zeer zwak jaar van Ajax, met 11 nederlagen in 31 wedstrijden. Het begint met dat te onderkennen.
En ondertussen Kudus uitroepen tot de nieuwe Maradona die straks alles gaat oplossen.999 schreef:Kommer en kwel dat AJAX .. Alles en iedereen ruk, kut en EtH en Overmars enz. allemaal er uit.
Ja, inderdaad ...columbus schreef: ↑do jan 28, 2021 1:32 pmEn ondertussen Kudus uitroepen tot de nieuwe Maradona die straks alles gaat oplossen.999 schreef:Kommer en kwel dat AJAX .. Alles en iedereen ruk, kut en EtH en Overmars enz. allemaal er uit.
Het is allemaal niet zo slecht en zeker ook niet zo goed. Mis vooral in de wedstrijden topics enige nuance.
Op z'n Neres, ja. Zonde, want die jongens hebben het talent dan weer wél, dat bij mega-aankopen als Haller, Alvarez, jurist, Promes, Bandé en Klaassen compleet ontbreekt.
We moeten elkaar niet voor het lapje houden. Talloze peperdure niet al te goede spelers hebben het niveau gedrukt.
Tis goed met je negatieve instelling .. Anders gezegd : Jij kijk steeds wat er niet goed gaat, en dan vind je echt wel elke wedstrijd iets, bij elke speler.Wie het was weet ik niet maar na de overwinning op VVV hoorde je zelfs: Maar ze speelden niet goed .. jesus
Als ik tijdens de wedstrijd post, ga ik van 'magistrale Ajax' naar 'kelderdivisie Ajax' en weer terug
Hoezo doe ik aan scorebordjournalistiek? Die moet je ff uitleggen.Ajax Rules schreef: ↑do jan 28, 2021 12:36 pm@Mr Ajax: je doet toch juist zelf aan scorebordjournalistiek?
We hebben niet overwinterd omdat het team ruk speelde en een zeer matig niveau haalden. Je won een keer redelijk simpel van de Denen, een keer won je met meer geluk dan wijsheid (met zaadvoetbal dus), tegen Atalanta uit waren de meesten hier nog tevreden dat er een puntje uit werd geperst en thuis was een van de meest genante vertoningen die we de laatste jaren hebben gezien met vrijwel 0 kansen. Vorig jaar kon je nog zeggen dat we in de groepsfase goed voetbal hebben laten zien en echt door pech (en onkunde in die laatste pot tegen Valencia) het niet hebben gehaald. Als je nu stelt dat we dit seizoen in de groepsfase goed voetbal hebben laten zien en het niet hebben gehaald door wat pech, dan spreken dus echt een ander taal.Ajax Rules schreef: ↑do jan 28, 2021 12:36 pmIk wijs er op dat we best hadden kunnen overwinteren in de CL. En dat pareer je mnet "ja, maar dat is niet gebeurd".
Nee, dat doe ik niet. Waar heb ik het over die kans van Klaassen? Met of zonder die kans van Klaassen hebben we slecht voetbal laten zien en ook al was ie erin gegaan dan was je er alsnog uitgevlogen. Verandert echt niks aan mijn mening dat het voetbal al maanden ruk is. Sterker nog - als je alleen die kans naar voren kunt halen dan geef je in feite toe dat het ruk was.Ajax Rules schreef: ↑do jan 28, 2021 12:36 pmDan laat jij toch juist alles afhangen van die ene kans die Klaassen mist?
Er schort wel het een en ander aan deze selectie, maar er zit nog altijd veel kwaliteit in. Naar mijn mening is het echt Ten Hag die het verkloot heeft. Had je vanaf het begin van het seizoen met Martinez ipv Alvarez/Promes/Labyad op het middenveld gespeeld en Neres of desnoods Promes op links, en had je vastgehouden aan de 3+1 in zowel de opbouw als bij balverlies (en aan andere patronen die er goed ingeslepen waren maar om onbegrijpelijke redenen totaal niet meer aanwezig zijn), dan denk ik dat je wel meer dan een punt tegen Atalanta had kunnen halen en ook tegen Liverpool.Yopii schreef: ↑do jan 28, 2021 1:04 pm
CL was kansloos, zelfs tegen een Liverpool dat geen schim is van het team van vorig jaar en tegen Atalanta. Tegen die laatste ploeg moet je thuis winnen en het wordt helemaal niets. Een totaal kansloze exercitie tegen de nummer zes of zo van Italië.
Het is simpelweg een kwestie van kwaliteit. Voor Nederlandse begrippen heeft Ajax een goede selectie, maar internationaal gezien kom je er niet ver mee.
Mee eens. Het is vooral het gevoel dat er meer uit te halen valt. Daaorm ben ik niet tevreden. Ook al staan we bovenaan en spelen we straks gewoon nog EL.Marillion schreef: ↑do jan 28, 2021 2:26 pmMee eens. Als we het een beetje verstandiger hadden aangepakt had Ajax deze poule kunnen overleven. Ik denk dat de koek daarmee dan wel zo'n beetje op was geweest.
Iedereen die Ajax dit seizoen heeft zien spelen zal toch moeten beamen dat er nogal wat moeizame wedstrijden tussen hebben gezeten. We hebben niet meer de groep van 18/19. Maar ik heb niet de indruk dat we het maximale uit deze selectie hebben gehaald. Al is de schade op nationaal niveau relatief. We zijn nog altijd gewoon koploper.
Vermoedelijke opstelling: Geen wijzigingen in de basis
Het Algemeen Dagblad verwacht dat Erik ten Hag voor dezelfde elf spelers zal gaan kiezen die afgelopen zondag ook een basisplaats kregen tegen Fortuna Sittard. Het plaatst daarbij direct de kanttekening dat Ten Hag kan besluiten om spelers rust te geven omdat zondag de topper tegen AZ op het programma staat.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Onana, Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico, Klaassen, Labyad, Gravenberch, Antony, Haller, Tadic
Vermoedelijke opstelling Willem II: Brondeel, Owusu, Holmen, Van der Heijden, Heerkens, Kohlert, Selahi, Llonch, Trésor, Wriedt, Pavlidis
999 schreef: ↑do jan 28, 2021 4:41 pmVermoedelijke opstelling: Geen wijzigingen in de basis
Het Algemeen Dagblad verwacht dat Erik ten Hag voor dezelfde elf spelers zal gaan kiezen die afgelopen zondag ook een basisplaats kregen tegen Fortuna Sittard. Het plaatst daarbij direct de kanttekening dat Ten Hag kan besluiten om spelers rust te geven omdat zondag de topper tegen AZ op het programma staat.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Onana, Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico, Klaassen, Labyad, Gravenberch, Antony, Haller, Tadic
Vermoedelijke opstelling Willem II: Brondeel, Owusu, Holmen, Van der Heijden, Heerkens, Kohlert, Selahi, Llonch, Trésor, Wriedt, Pavlidis
Dat legde ik uit met de alinea's eronder (die je ook citeert).