Inderdaad Talladega vanavond (gelukkig weer op een gunstig tijdstip, in plaats van die nacht wedstrijden van de laatste weken). Helaas geen favoriete Speedway van Martin Truex

Moderator: mods
VN-ambassadeur Mongolië vraagt FIA Verstappen te straffen voor scheldpartij
De woede-uitbarsting van Max Verstappen richting Lance Stroll over de boordradio krijgt mogelijk een staartje. Het scheldwoord 'mongool' richting de Canadees is bij de regering van Mongolië in het verkeerde keelgat geschoten. De Mongolische VN-ambassadeur Lundeg Purevsuren heeft een mail gestuurd waarin hij Red Bull-oprichter Dietrich Mateschitz, en Tobias Moers, de directeur van Aston Martin, vraagt op te treden. Ook roept hij de internationale autosportfederatie FIA op om actie te ondernemen.
"Ik betreur het gebruik van racistisch en onethische taal in het openbaar door Red Bull-coureur Max Verstappen", schrijft de voormalig minister van Buitenlandse Zaken van Mongolië in de mail die in handen is van onder meer Motorsport.com. Hij verwoordt daarmee een gevoel dat leeft onder meerdere politici van het Aziatische land.
"Ik ben ervan overtuigd dat de FIA, om dergelijk gedrag te voorkomen, maatregelen tegen Verstappen zal nemen", gaat hij verder. "Sport wordt over de hele wereld beschouwd als een symbool van eenheid en ik geloof dat er geen enkele vorm van discriminatie of racisme mag zijn."
Verstappen bood al excuses aan
Verstappen ontstak in woede na een botsing met Stroll vorige week vrijdag tijdens de tweede training voor de Grand Prix van Portugal. "Is hij fucking blind, wat is er mis met hem?", schold Verstappen over de boordradio. "Jezus Christus, wat een achterlijke, wat een mongool."
De Nederlander bood vrijdag tijdens de persconferentie voor de Grand Prix van Emilia-Romagna al zijn excuses aan voor zijn woordgebruik. "Ik heb niemand willen kwetsen, maar als je op topsnelheid rijdt, kan zoiets gebeuren in het heetst van de strijd", legde hij uit. Teambaas Christian Horner liet weten dat Verstappen er intern op aangesproken is.
Vanuit Mongolië klonken eerder deze week al oproepen om Verstappen te straffen. "Het gebruik van ons land als scheldwoord is anno 2020 nog steeds een groot probleem", schreef politicus Unro Janchiv op Twitter. "Alle sponsoren moeten hier nota van nemen, want Verstappen is een rolmodel met zijn enorme supportersschare."
Bron: D̶e̶ ̶S̶p̶e̶l̶d̶, oh nee: nusport.nl
Blijkbaar niet. Het geluk van een kampioen. Hamilton kon pitten onder de korts mogelijke safety car en daardoor ruim aan de leiding blijven. Doodzonde.Zeux schreef:Hebben ze geen footage van boven van die crash van Verstappen?
Ik vind hem sociaal; hij doet juist niet de dingen die hij moet doen, maar omdat hij ze wil doen. Hij is betrokken met de wereld om hem heen en hij strijd tegen onrecht. Hij is meer dan de flamboyante man van weleer...Daarbij is hij een geweldige racer.Cruijff schreef: ↑zo nov 01, 2020 1:19 pm
Wat is er zo positief aan z'n recente ontwikkeling?![]()
Is nu toch al een slordige 3 jaar terug getransformeerd tot een ontzettende glijder die precies de dingen zegt die het publiek wil horen (6 maal op rij in 6 verschillende landen met droge ogen roepen dat ze het beste publiek van allemaal zijn, bijvoorbeeld)
Wat ik hem wel moet nageven: hij steekt zijn nek een stuk meer uit dan Schumacher deed.
Op de een of andere manier word ik altijd enthousiast van je passie voor hoge octaansporten Moontje!Ramona schreef:Vanavond Nascar time!
Ik laat hem dit jaar schieten, Keselowski en Logano nog bij de kanshebbers trek ik niet
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑zo nov 08, 2020 11:21 amOp de een of andere manier word ik altijd enthousiast van je passie voor hoge octaansporten Moontje!Ramona schreef:Vanavond Nascar time!
Hèhè. Blijft hoe dan ook hopelijk kijken naar een mooie race, met veel gedoe!