+1
Atalanta - AFC Ajax cl dinsdag 27-10 21:00
Moderator: mods
-
Re: Atalanta - AFC Ajax cl dinsdag 27-10 21:00
Hij is echt een zeer slechte coach. Traore eruit, middenveld versterken. Een No-brainer. Kan een wedstrijd totaal niet lezen.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑di okt 27, 2020 10:55 pmL’Histoire se repete...wimpey schreef:Kutcoach.
2 goals in de counter bij 0-2 voor.
De 0-2 voorsprong had niks te maken met de tactiek. Snap niet dat je het dan niet in de rust herstelt.
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Veel toevalsvoetbal. Hier is niet op getraind en dat snap ik ook wel. Uiteraard komen er wel wat driehoekjes tot stand, maar het heeft niets te maken met goed aanvalsvoetbal. En dan loop je soms in de omschakeling tegen een aantal zeperds op. Zelfs bij 0-2.
Ik zou de pass accuracy wel eens willen zien van beide partijen. Volgens mij lach je je dood.
Ik zou de pass accuracy wel eens willen zien van beide partijen. Volgens mij lach je je dood.
- Ajaciedjuh
Idd .... Boel negativiteit .... beide beginfases van beide helften was Atlanta beter, daarna Ajax. We zouden er met 5-1 of zo af gaan.GangstaRiB schreef: ↑di okt 27, 2020 10:56 pmEtH wederom tactisch goed. Jammer dat Schuurs niet kan verdedigen.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Inderdaad.
Ik had denk ik voor Martinez gekozen. Ekkelenkamp had ik me ook iets bij kunnen voorstellen.
Dan Traore eraf. Iets meer teruggetrokken spelen en profiteren van de actie en snelheid van je aanvallers wanneer Atalanta komt.
Nil volentibus arduum
-
Allemaal armchair coaches hier. Traore speelde een dijk van een wedstrijd. Jammer dat Schuurs een prutser is.
EtH is iemand die kan en durft te variëren.
Whitey on the moon.
Middenveld mag de hand in eigen boezem steken door zo naïef aanvallend ver op de tegenstander zijn speelveld te blijven spelen.
Schuurs kan niet beter en komt te kort op dit niveau.Jammer dat er ook enkele niet hun allerbeste vorm hebben.
Obama vond ik ook niet op zijn best Je verspeeld de voorsprong maar gelijkspel is volgens mij de terechte uitslag.
Hopelijk Anthony schrik en alleen pijn maar dit is natuurlijk gewoon rood.En dat doet de scheids dan weer niet.Atalanta zijn natuurlijk ook geen koekenbakkers en degene die dachten dat AJAX hier wel effe met gemak zou winnen vergeet dat AJAX niet meer zo goed is als een paar jaar geleden.prent dat in of zet het op de kalender bij de volgende wedstrijd van AJAX.
Schuurs kan niet beter en komt te kort op dit niveau.Jammer dat er ook enkele niet hun allerbeste vorm hebben.
Obama vond ik ook niet op zijn best Je verspeeld de voorsprong maar gelijkspel is volgens mij de terechte uitslag.
Hopelijk Anthony schrik en alleen pijn maar dit is natuurlijk gewoon rood.En dat doet de scheids dan weer niet.Atalanta zijn natuurlijk ook geen koekenbakkers en degene die dachten dat AJAX hier wel effe met gemak zou winnen vergeet dat AJAX niet meer zo goed is als een paar jaar geleden.prent dat in of zet het op de kalender bij de volgende wedstrijd van AJAX.
Blij met de punten ...
Hij moet het middenveld niet steeds zo verwaarlozen. Stel dan een verdediger minder op of zo.GangstaRiB schreef: ↑di okt 27, 2020 11:00 pmAllemaal armchair coaches hier. Traore speelde een dijk van een wedstrijd. Jammer dat Schuurs een prutser is.
Schuurs is de koning van de voorbereiding. Dan staat er geen druk op. Het is een compleet raadsel waarom Ten Hag geen extra middenvelder brengt. Atalanta kon zo het midden oversteken. Zo’n domme coach...GangstaRiB schreef: ↑di okt 27, 2020 11:00 pmAllemaal armchair coaches hier. Traore speelde een dijk van een wedstrijd. Jammer dat Schuurs een prutser is.
- peter
Wat positief was van deze opstelling is dat onze buitenspelers die prutsers Hateboer en Gosens achterin konden houden. Dat had EtH goed gezien. Het spelletje 'alle ballen op Traoré' zorgde voor de nodige verwarring, maar in the end loop je dan toch tegen de lamp. Omschakelen met 4-2-4 is gewoon een heel groot risico. Zeker met de snelheid van Daley.
Mijn suggestie om Traore te wisselen is er vooral op gericht dat je een voorsprong hebt en Atalanta moet komen. Je kunt dan met spelers als Neres en Antony op snelheid profiteren van de ruimtes die ontstaan. Je zou hem ook kunnen laten staan als aanspeelpunt en dan een van de andere aanvallende spelers eruit halen.GangstaRiB schreef: ↑di okt 27, 2020 11:00 pmAllemaal armchair coaches hier. Traore speelde een dijk van een wedstrijd. Jammer dat Schuurs een prutser is.
Belangrijkste is dat je niet met zoveel spelers voor de bal moet blijven spelen als je de zaak in handen hebt. Ajax blijft maar in die valkuil trappen. Waarom nou toch?
Nil volentibus arduum
- peter
Klaassen bij die 2-2 staat ook hopeloos, hoor. Waarom doet 'ie in godsnaam nog een stap naar voren.
Waarom geen enkele 6 opgesteld als controleur? Ik vind het echt ongelooflijk.
IK GELOOF!!!!!!
Precies. Dit is overigens ook vaak genoeg voor de wedstrijd gezegd.wimpey schreef: ↑di okt 27, 2020 11:04 pmSchuurs is de koning van de voorbereiding. Dan staat er geen druk op. Het is een compleet raadsel waarom Ten Hag geen extra middenvelder brengt. Atalanta kon zo het midden oversteken. Zo’n domme coach...GangstaRiB schreef: ↑di okt 27, 2020 11:00 pmAllemaal armchair coaches hier. Traore speelde een dijk van een wedstrijd. Jammer dat Schuurs een prutser is.
IK GELOOF!!!!!!
- Monkey Tonk
Atalanta was leeg bij de rust. Dan weet je dat ze het eerste kwartier met een opgeladen accu het veld inkomen. Als ze dan niet scoren verliezen ze het vetrouwen weer. Ten Hag begrijpt niet veel van het onderwerp 'wedstrijdverloop', dwz het opbouwen van een wedstrijd.
Traore beloont hij, zoals een amateurtrainer dat zou doen, en dat Tadic daardoor niet uit de verf komt vergeet hij dan weer.
Traore beloont hij, zoals een amateurtrainer dat zou doen, en dat Tadic daardoor niet uit de verf komt vergeet hij dan weer.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op di okt 27, 2020 11:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.
-
Eens, ik heb een zeer vermakelijke wedstrijd gezien, gelijkspel was wel terecht denk ik.Ajaciedjuh schreef: ↑di okt 27, 2020 10:59 pmIdd .... Boel negativiteit .... beide beginfases van beide helften was Atlanta beter, daarna Ajax. We zouden er met 5-1 of zo af gaan.GangstaRiB schreef: ↑di okt 27, 2020 10:56 pmEtH wederom tactisch goed. Jammer dat Schuurs niet kan verdedigen.Al dat gescheld op de coach en spelers .... dat noemen zich supporter .
![]()
Hopelijk valt de schade mee wat betreft Antony!
Gelukkig wij hier wel .. langs de kant en achteraf 

Blij met de punten ...
-
Was geen vuiltje aan de lucht totdat Perrrr en Daley gingen prutsen. Zapata is sloom maar ons centraal duo nog slomer. Daar moet EtH ingrijpen. Daley is terecht onomstreden maar er moet iemand met snelheid naast em komen.
Whitey on the moon.
Eens.Dat gejank hier .. Zijn geen supporters komen alleen maar om schelden op ..Ajaciedjuh schreef: ↑di okt 27, 2020 10:59 pmIdd .... Boel negativiteit .... beide beginfases van beide helften was Atlanta beter, daarna Ajax. We zouden er met 5-1 of zo af gaan.GangstaRiB schreef: ↑di okt 27, 2020 10:56 pmEtH wederom tactisch goed. Jammer dat Schuurs niet kan verdedigen.Al dat gescheld op de coach en spelers .... dat noemen zich supporter .
![]()
Blij met de punten ...
Als kijkspel was het zeker wel vermakelijk. Er gebeurde van alles.Gaizka1985 schreef: ↑di okt 27, 2020 11:13 pm....
Eens, ik heb een zeer vermakelijke wedstrijd gezien, gelijkspel was wel terecht denk ik.
Hopelijk valt de schade mee wat betreft Antony!
Het is alleen zo zonde dat Ajax niet leert van haar fouten uit het verleden. Teveel mensen voor de bal heeft ons al een CL finale gekost. Vorig seizoen ging het ook weer mis op dit gebied en nu doen we het weer. En dat doet Ajax dan ook nog eens met het centrum Blind en Schuurs. Blind is nu eenmaal ontzettend kwetsbaar in de omschakeling wanneer er veel ruimte ligt en Schuurs is (nog??) niet zo ver dat hij een goede spits kan uitschakelen. Staat ook weer hopeloos verkeerd bij die kopbal.
Ik zag net de beelden van Antony nog een keer terug. Het is vooral een heel gek moment. Die gast komt fel in maar ik kreeg de indruk dat het vooral ongelukkig was en geen bewuste harde overtreding.
Wat vonden jullie van Traore in de tweede helft? Hij is natuurlijk niet ineens een geweldenaar maar ik vond 'm toch wel een paar keer verdienstelijk. Onder meer die assist op Antony was heel netjes. Ik denk dat hij de komende wedstrijden de eerste keuze blijft in het centrum.
Nil volentibus arduum
2 halfspelers staan op VM. Verder 0 middenvelders. Daar kan iedere armchair coach een mening over hebben.

Kapot geërgerd aan Tadic. Structureel zwak in de CL. Was rijp voor wissel.
RCV, 6. We zeiden het in de voorbereiding al... Zonde, Ajax had in deze groep easy 3 punten meer moeten hebben.
Mag ik dat zelf bepalen?
Ik noem jou toch ook geen achterlijke idioot omdat je wel vond dat PSV een penalty verdiende?
Ik noem jou toch ook geen achterlijke idioot omdat je wel vond dat PSV een penalty verdiende?
IK GELOOF!!!!!!