Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za okt 24, 2020 3:14 pm

Denk dat Hart dus de Giro wint. Die pakt normaal gesproken een paar seconden in de tijdrit. En ik vind dat Sunweb dat een beetje over zichzelf heeft afgeroepen eigenlijk.

zeux

Bericht door zeux » za okt 24, 2020 3:16 pm

Sunweb had het goed gezien op de Stelvio: Kelderman kon niet harder. Zij hebben natuurljk ook de data.

Die tweede punch van Hindley was de cruciale. Hart kon nèt mee. En daarna was het gebeurt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » za okt 24, 2020 3:17 pm

Peter schreef:
za okt 24, 2020 3:14 pm
Denk dat Hart dus de Giro wint. Die pakt normaal gesproken een paar seconden in de tijdrit. En ik vind dat Sunweb dat een beetje over zichzelf heeft afgeroepen eigenlijk.
WAnt?

Kelderman gewoon niet goed genoeg.

En Hart gewaagd aan Hindley bergop.

Op klasse geklopt. Zie niet welke tactiek dat had kunnen veranderen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta

Bericht door Iniesta » za okt 24, 2020 3:18 pm

Uiteindelijk hadden ze er beter voor gestaan als ze alles op Kelderman hadden gezet
Na de stelvio had dat een minuut gescheeld en vandaag ook een 15-30 seconden in het tussenstuk

Stond Kelderman nu zo op 15 seconden

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za okt 24, 2020 3:20 pm

De 20 jarige arensman in kopgroep in de vuelta.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za okt 24, 2020 3:22 pm

zeux schreef:
za okt 24, 2020 3:17 pm
Peter schreef:
WAnt?

En Hart gewaagd aan Hindley bergop.

Op klasse geklopt. Zie niet welke tactiek dat had kunnen veranderen.
Ik riep twee weken terug al dat die Hart een heel gevaarlijke klant was. Die heeft een paar keer heel stiekem gratis seconden kunnen pakken. Gisteren zelfs nog weer twee gratis seconden. Los van de tactiek op de Stelvio gaat het om seconden. En ik kan zo 2-3 situaties bij elkaar optellen die 20-30 seconden maken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 24, 2020 3:22 pm

Iniesta schreef:
za okt 24, 2020 3:18 pm
Uiteindelijk hadden ze er beter voor gestaan als ze alles op Kelderman hadden gezet
Na de stelvio had dat een minuut gescheeld en vandaag ook een 15-30 seconden in het tussenstuk

Wie had dat nog moeten doen dan in het tussenstuk?
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » za okt 24, 2020 3:28 pm

Peter schreef:
Eigenlijk precies waar ik vandaag vooraf bang voor was. Ze brachten het leuk na de etappe van donderdag, alsof het allemaal prima was uitgepakt. Maar ik vind het een zwaktebod als je je kopman zo ineens aan zijn lot over laat. Het verhaal van Wilco zelf sprak ook boekdelen. Ik denk dat menig kopman de boel in de teambus kort en klein geslagen had. Wilco (waarschijnlijk) niet.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

zeux

Bericht door zeux » za okt 24, 2020 3:30 pm

Iniesta schreef:
za okt 24, 2020 3:18 pm

Allemaal op basis van hindsight informatie.

Op de momenten dat het er op aan kwam, kon Kelderman gewoon niet volgen berg op. Dus hoe jij voor je ziet dat Hindley hem maar op 15 seconden had weten te houden is mij een raadsel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 24, 2020 3:31 pm

Kelderman was vooraf ook nooit de absolute kopman. Vooraf noemden de ploeg Hindley al voor de top 10.

Achteraf kunnen we overal secondes bij elkaar sprokkelen maar de realiteit voor Kelderman is dat hij in de beslissende bergritten niet goed genoeg is. In het begin van de ronde zat hij bij de allerbeste. Aan het einde niet meer. Was de oorspronkelijke rit van vandaag doorgegaan had hij nog veel meer verloren.

Hij was er dichtbij maar komt op het beslissende moment helaas te kort.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » za okt 24, 2020 3:36 pm

zeux schreef:
za okt 24, 2020 3:17 pm

Sorry, maar dit vind ik altijd zo'n dooddoener...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za okt 24, 2020 3:42 pm

Kelderman had deze Giro best kunnen winnen als Sunweb voor hem had gereden. Nu wordt het Hart. Allemaal achteraf, zogenaamd, maar ik zei het gisteren al.

Sandro

Bericht door Sandro » za okt 24, 2020 3:49 pm

Waar we het overigens nog helemaal niet over gehad hebben is de mentale tik die Kelderman kreeg donderdag door het gebrek aan steun. Dat is lastig in seconden uit te drukken, maar reken maar dat het meespeelt.

Misschien dat hij daar meer immuun voor zou moeten zijn, maar dat is een ander verhaal.

Iniesta

Bericht door Iniesta » za okt 24, 2020 4:04 pm

Hart is ook niet sterk genoeg, het is Dennis die het hier voor hem wint.
Kelderman verliest donderdag en vandaag in totaaltwee minuten in de valei. Uiteraard is dat tegen Dennis, maar als Hindley daar vol rijdt beperk je dat tot een minuut.

Ik geef al aantal keer aan dat het wijsheid achteraf is, maar als Hindley 100% voor Kelderman had geknecht had ie grote kans de giro te winnen.

zeux

Bericht door zeux » za okt 24, 2020 4:09 pm

Iniesta schreef:
za okt 24, 2020 4:04 pm
Kelderman verliest donderdag en vandaag in totaaltwee minuten in de valei.
Vandaag volgde hij in het QuickStep-treintje. Denk jij dat Hindley echt wezenlijk harder had gekund?

Toen het wat serieuzer bergop ging moest Kelderman meteen laten gaan.

Iniesta

Bericht door Iniesta » za okt 24, 2020 4:22 pm

Quickstep ging absoluut niet vol, hadden er juist geen belang bij dat kelderman weer in bereik van eersten zou komen
Met 100% support had hij echt wel minimaal een minuut minder verloren over het geheel

Die aanvallen vandaag van Hindley kosten ook tijd. Ipv direct te stoppen op het moment dat hart terug komt, bleef ie tempo rijden. Rijdt zelfs nog een keer twee meter dicht op Dennis

Sandro

Bericht door Sandro » za okt 24, 2020 4:27 pm

Iniesta schreef:
za okt 24, 2020 4:22 pm
Rijdt zelfs nog een keer twee meter dicht op Dennis
Rookie mistake.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za okt 24, 2020 5:27 pm

Iniesta schreef:Hart is ook niet sterk genoeg, het is Dennis die het hier voor hem wint.
Kelderman verliest donderdag en vandaag in totaaltwee minuten in de valei. Uiteraard is dat tegen Dennis, maar als Hindley daar vol rijdt beperk je dat tot een minuut.

Ik geef al aantal keer aan dat het wijsheid achteraf is, maar als Hindley 100% voor Kelderman had geknecht had ie grote kans de giro te winnen.
Kelderman was gewoon net niet goed genoeg. Dan kan Hindley wel op hem wachten, maar hij moet toch zelf trappen. Ik geloof daar nooit zo in dat dat wat uitmaakt. Bovendien: een giro kampioen lost niet twee keer in de laatste twee bergetappes. Hart en Hindley zijn de besten bergop. Klaar.

Sandro

Bericht door Sandro » za okt 24, 2020 5:33 pm

Wielrennen is geen individuele sport. Ineos heeft veruit het sterkste team en daar profiteert Hart van. Je vergeet ook nog even dat Kelderman morgen normaal gesproken sneller is dan Hindley.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za okt 24, 2020 5:39 pm

Sandro schreef:Wielrennen is geen individuele sport. Ineos heeft veruit het sterkste team en daar profiteert Hart van. Je vergeet ook nog even dat Kelderman morgen normaal gesproken sneller is dan Hindley.
Tuurlijk is wielrennen wel een individuele sport. Hindley en Hart konden het tempo toch ook volgen van Dennis? Hij was gewoon net niet sterk genoeg.

Alexander

Bericht door Alexander » za okt 24, 2020 6:20 pm

(Gebrek aan) tactiek doet Sunweb de das om. Nu heb je 2 en 3 op het podium en dus helemaal niets. Dat is doodzonde. Snap ook niet dat Subweb niet iemand mee had gestuurd in de vlucht. Dit scenario was een heel realistisch scenario. Ineos had nog maar 5 man in koers dus die hadden het nooit vanaf het begin af aan kunnen controleren. Als Kelderman iemand op het middenstuk had gehad had hij alsnog de Giro kunnen winnen. Een grote gemiste kans.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 24, 2020 6:21 pm

Als Hindley steeds op Kelderman had gewacht dan had hij absoluut korter gestaan. Maar hoeveel dat zou zijn geweest is echt gissen. Het was een valide scenario maar dit scenario was net zo valide. Het had namelijk ook zo kunnen zijn dat Hindley wel bij Hart vandaan was kunnen rijden. En op het moment van de keuzes was nog niet bekend hoever Kelderman zou wegzakken en hoe snel Hart en Dennis zouden doorrijden.

Je kunt alles aan elkaar puzzelen maar uiteindelijk moet je op de beslissende momenten gewoon iets forceren of meegaan als je een grote ronde wil winnen. Kelderman was daarvoor in de derde week helaas net niet sterk genoeg. Zijn mede kopman (dit was dus vanaf het begin al het geval) kon wel met de beste mee. Sommige mensen bekijken het veel te veel door een oranje bril. Leuke gedachte oefening: draai de paspoorten van Kelderman en Hindley eens om en kijk of je er nog steeds zo over zou denken.

Over Nederlandse renners gesproken. Mooie prestatie van Arensman in Spanje! Misschien kan hij het later in de Vuelta nog eens proberen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za okt 24, 2020 7:44 pm

Mwah, ik vind de gevolgde tactiek echt wel een stuk minder valide. Er was niet echt aanleiding om te denken dat Hindley bij Hart ging wegrijden.

We kunnen natuurlijk best een inschatting doen op hoeveel dichter Kelderman had gestaan als de ploeg hem had gesteund. Ik denk dat het richting de twee minuten gaat (inderdaad: hij had het roze dan nog gehad). Dat stuk in die vallei heeft Kelderman echt gesloopt, daar ben ik van overtuigd. Daar had hij vandaag nóg last van.

Achteraf gezien heeft Sunweb de verkeerde keuze gemaakt. Dat lijkt me evident. Het voorbehoud is inderdaad wel dat achteraf de keuzes niet worden gemaakt. Maar goed, dat is al besproken.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za okt 24, 2020 7:59 pm

Jöhnk schreef:Mwah, ik vind de gevolgde tactiek echt wel een stuk minder valide. Er was niet echt aanleiding om te denken dat Hindley bij Hart ging wegrijden.

We kunnen natuurlijk best een inschatting doen op hoeveel dichter Kelderman had gestaan als de ploeg hem had gesteund. Ik denk dat het richting de twee minuten gaat (inderdaad: hij had het roze dan nog gehad). Dat stuk in die vallei heeft Kelderman echt gesloopt, daar ben ik van overtuigd. Daar had hij vandaag nóg last van.

Achteraf gezien heeft Sunweb de verkeerde keuze gemaakt. Dat lijkt me evident. Het voorbehoud is inderdaad wel dat achteraf de keuzes niet worden gemaakt. Maar goed, dat is al besproken.
We zoeken naar excuses omdat hij een Nederlander is en we het hem gunnen, maar dat stuk vallei heeft echt niks uitgemaakt. Of dacht je dat Hindley harder rijdt dan Dennis in dat stuk? Vandaag had hij 8 man bij zich en kwam hij ook geen steek dichterbij. Het is heel simpel: hij had moeten zorgen dat hij erbij zat.

Iniesta

Bericht door Iniesta » za okt 24, 2020 8:17 pm

Als Hindley vol gaat dan verliest hij beduidend minder dan nu. Uiteraard verlies je nog steeds tijd, maar minder. Kelderman kon daar niet vol gaan want hij moest nog wat energie sparen
Met Hindley voor hem was hij en sneller geweest en frisser aan de laatste berg begonnen. Dat scheelt echt minimaal een minuut.

Vandaag had hij ook zeker een halve minuut minder hoeven verliezen als Hindley altijd bij hem was gebleven.

Duidelijk dat Kelderman deze week niet meer de sterkste was, maar de giro gaat over de sterkste over drie weken.

Plaats reactie