Ik zet in op Kelderman. Behalve op de Stelvio zat hij altijd - omringd door ploeggenoten - mee op beklimmingen van de 1ste en 2de categorie. Hij zal een jas hebben uitgedaan door de rit donderdag, maar het lijkt mij nu minder zwaar.
Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Het is vandaag wat betreft parcours veel minder zwaar. Ik heb de slotklim zoals je 'm vandaag rijden zelf een paar jaar terug gereden als slotklim van een Granfondo. Daarbij ging je eerst vanuit Susa over de Colle delle Finestre (van die legendarische Froome aanval) en daarna de twee varianten van de klim naar Sestriere. Er zitten een paar korte stukjes in waar het iets lastiger is maar het grootste gedeelte is in principe echt niet heel zwaar. Maar dat is allemaal leuk en aardig. De koers zal uiteindelijk bepalen hoe zwaar het is. Als je tegenstander harder gaat dan jij kunt dan kan een viaduct er teveel aan zijn.
Normaal gesproken moet dit Kelderman goed liggen. Misschien dat hij met een explosieve aanval van Hart in het slot een aantal seconden moet toegeven maar ik verwacht niet dat het een gat zal worden dat voor zondag onoverbrugbaar is. Tenzij de spanning op z'n benen slaat.
Laten we niet vergeten dat het Dennis was die in de Stelvio rit verantwoordelijk was voor het grootste verschil. Hart heeft dat niet volledig zelf geforceerd. Dat moet Kelderman ook hoop geven.
Ik ben ook echt heel benieuwd naar de Sunweb strategie. Misschien valt Hindley wel aan. Zolang hij Hart niet meeneemt kan dat. Maar hij mag niet in een situatie komen dat hij Kelderman sloopt en Hart niet.
Normaal gesproken moet dit Kelderman goed liggen. Misschien dat hij met een explosieve aanval van Hart in het slot een aantal seconden moet toegeven maar ik verwacht niet dat het een gat zal worden dat voor zondag onoverbrugbaar is. Tenzij de spanning op z'n benen slaat.
Laten we niet vergeten dat het Dennis was die in de Stelvio rit verantwoordelijk was voor het grootste verschil. Hart heeft dat niet volledig zelf geforceerd. Dat moet Kelderman ook hoop geven.
Ik ben ook echt heel benieuwd naar de Sunweb strategie. Misschien valt Hindley wel aan. Zolang hij Hart niet meeneemt kan dat. Maar hij mag niet in een situatie komen dat hij Kelderman sloopt en Hart niet.
Nil volentibus arduum
Sunweb heeft natuurlijk meerdere strategieën: Kelderman beschermen op de klimmen zo lang als het kan, in princioe tot het eind. Dat lijkt mij de eerste strategie. Bij een aanval van Ineos Hindley meesturen. En als Kelderman niet blijkt te kunnen volgen, Hindley zelf in de aanval laten gaan om marge te pakken voor de tijdrit. Die marge zal niet eens heel erg veel hoeven zijn, misschien 20 of 30 seconden. Maar dat geldt natuurlijk ook voor wat Kelderman mag verliezen op Hart.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Grote groep weg. Gunstig, zijn de boni’s ook vergeven.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
@zeux
Mijn conclusie is ook achteraf dat het beter had uitgepakt als Hindley gewacht had. Ik verwacht dat het Kelderman een minuut had gescheeld als hij in afdaling en in het dal hulp had gehad. Hij verloor nu in het dal een minuut, met hulp had hij dat kunnen beperken tot een halve minuut
Vervolgens had hij in de laatste twee kilometer ook niet zoveel hoeven verliezen.
Met een minuut had hij nu comfortabel aan de leiding gestaan met nog een tijdrit zo n anderhalf minuut marge voor vandaag
Nogmaals achteraf, op de top was was de verwachting anders. De echte fout vind ik dat Hindley niks geprobeerd heeft. Had op de stelvio al kunnen proberen van Dennis af te komen. Ook op laatste berg slaat het nergens op dat hij niks probeert.
Mijn conclusie is ook achteraf dat het beter had uitgepakt als Hindley gewacht had. Ik verwacht dat het Kelderman een minuut had gescheeld als hij in afdaling en in het dal hulp had gehad. Hij verloor nu in het dal een minuut, met hulp had hij dat kunnen beperken tot een halve minuut
Vervolgens had hij in de laatste twee kilometer ook niet zoveel hoeven verliezen.
Met een minuut had hij nu comfortabel aan de leiding gestaan met nog een tijdrit zo n anderhalf minuut marge voor vandaag
Nogmaals achteraf, op de top was was de verwachting anders. De echte fout vind ik dat Hindley niks geprobeerd heeft. Had op de stelvio al kunnen proberen van Dennis af te komen. Ook op laatste berg slaat het nergens op dat hij niks probeert.
Ik denk Hart. Ben bang dat Sunweb verstrikt gaat raken in haar eigen strategieën.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Het is echt achteraf praten. Je rekent met gerealiseerde tijden. Die wisten ze nog niet. :-) Kelderman heeft het eerste driekwart van de laatste klim vrijwel niets toegegeven op Hart/Hindley. Dat voorzie je gewoon echt niet bovenop de Stelvio. En dàt is het moment dat ze moesten beslissen.Iniesta schreef: ↑za okt 24, 2020 11:31 am@zeux
Uiteindelijk moet Kelderman die klim gewoon zelf doen. Daar heeft hij niets aan Hindley.
Wat Hindley betreft is de grote vraag of hij een aanval had kunnen plaatsen. Het ziet er makkelijk uit bij hem maar dat wil niet per definitie zeggen dat hij nog veel over heeft. Ik denk eerlijk gezegd dat hij wel had aangevallen als hij over had gehad in de finale. Hopelijk komt er na de Giro nog wat meer duidelijkheid over wat zich precies heeft afgespeeld en welke keuzes er bewust zijn gemaakt en welke een gevolg waren van de fysieke mogelijkheden.
Op de Stelvio al aanvallen had niet veel uitgehaald. Dan had hij solo door het dal naar de slotklim moeten rijden. Want ik denk dat Dennis en Hart 'm dan gewoon hadden laten gaan en samen waren gebleven op hun plan uit te voeren. Hij had met een vroege aanval Dennis niet bij Hart weggekregen.
Op de Stelvio al aanvallen had niet veel uitgehaald. Dan had hij solo door het dal naar de slotklim moeten rijden. Want ik denk dat Dennis en Hart 'm dan gewoon hadden laten gaan en samen waren gebleven op hun plan uit te voeren. Hij had met een vroege aanval Dennis niet bij Hart weggekregen.
Nil volentibus arduum
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Dus Sunweb heeft geen duidelijke kopman meer dus Hindley kan voor eigen kansen rijden? Moet ik zo de woorden van de ploegleider interpreteren?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Denk dat ze zolang mogelijk beide renners in stelling willen houden. In de praktijk zal het betekenen dat ze zolang mogelijk Kelderman erbij houden. Maar wat doe je als op 5km van de finish Hart aanvalt en Kelderman niet kan volgen?
En ze kunnen ook gewoon zelf voor de aanval kiezen natuurlijk. Als Hindley de sterkste is en de directe concurrenten kan lossen dan zal hij zeker mogen rijden.
Dit zijn de beslissende kilometers vandaag:
En ze kunnen ook gewoon zelf voor de aanval kiezen natuurlijk. Als Hindley de sterkste is en de directe concurrenten kan lossen dan zal hij zeker mogen rijden.
Dit zijn de beslissende kilometers vandaag:
Nil volentibus arduum
En dat 2x.
Gaat Ineos op de eerste passage of op e tweede, dat lijkt mij de vraag. Eerste zwarte stuk is de kandidaat om te gaan.
Gaat Ineos op de eerste passage of op e tweede, dat lijkt mij de vraag. Eerste zwarte stuk is de kandidaat om te gaan.
Het weer is aan de andere kant van de bergen overigens ongeveer net zo goed. Als het daar op aan was gekomen hadden ze dus gewoon de Agnello en Finestre kunnen rijden. Wanneer Kelderman vandaag stand kan houden dan mag er wel een bloemetje naar het Franse departement dat die etappe heeft verboden. Want die rit was nog zwaarder geweest dan de Stelvio etappe.
Het lijkt me dat Ineos het op de eerste passage al wel gaat proberen. Even kijken wat de reactie is bij Sunweb en hoe de verhoudingen liggen.
Het lijkt me dat Ineos het op de eerste passage al wel gaat proberen. Even kijken wat de reactie is bij Sunweb en hoe de verhoudingen liggen.
Nil volentibus arduum
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Probleem is dat Kelderman alles zelf moet gaan pareren. Hij kan er niet op vertrouwen dat Hindley iemand terughaalt zonder er zelf vandoor te gaan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Het gaat hard vandaag. Alleen Rohan Dennis nog. We krijgen dus straks mano a mano strijd om de podiumplaatsen. En dat alles in een prachtig decors.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Kutzooi
Rohan Dennis is de sterkste. Kelderman heeft nu geluk dat Almeida en Bilbao bij hem zitten maar ben bang dat hij gezien is.
Nil volentibus arduum
Kelderman is dus niet goed genoeg. Lijkt mij simpel.
En dus de goed tactiek van Sunweb donderdag.
De ploegleiders zien alle informatie he. Alle wattages, dus de inschatting was dat Kelderman deze laatste dagen niet de kracht voor de slotkilometers van een klim heeft.
De ploegleiders zien alle informatie he. Alle wattages, dus de inschatting was dat Kelderman deze laatste dagen niet de kracht voor de slotkilometers van een klim heeft.
Enige vraag is: blaast Dennis met zijn tempo Hart niet op? En kan Dennis nog een keer op zo'n tempo de berg op.
Hoeveel moet Hindley winnen op Hart om morgen marge te hebben? 30 seconden?
Hoeveel moet Hindley winnen op Hart om morgen marge te hebben? 30 seconden?
Vraag is nu vooral hoelang Dennis tempo blijft rijden. Ik neem aan dat hij minimaal tot het begin van de slotklim erbij is en misschien nog een deel daarvan. Hindley zal pas aanvallen als Dennis weg is. Dan gaan we zien hoe sterk Hart is.
Kelderman moet nu proberen samen te blijven werken met Almeida en Bilbao. Daar zitten straks nog wat DQS mannen bij. En dan hopen dat Hart het moeilijk krijgt zodra Dennis weg is. Meer kan hij niet doen. Als andere harder bergop rijden ga je gewoon niet winnen.
Kelderman moet nu proberen samen te blijven werken met Almeida en Bilbao. Daar zitten straks nog wat DQS mannen bij. En dan hopen dat Hart het moeilijk krijgt zodra Dennis weg is. Meer kan hij niet doen. Als andere harder bergop rijden ga je gewoon niet winnen.
Nil volentibus arduum
Tja, hij moet nog een keer die puist op. En dus nog een keer die steilen stukken. En die trekt hij niet, dat lijkt me duidelijk.Marillion schreef: ↑za okt 24, 2020 2:19 pmVraag is nu vooral hoelang Dennis tempo blijft rijden. Ik neem aan dat hij minimaal tot het begin van de slotklim erbij is en misschien nog een deel daarvan. Hindley zal pas aanvallen als Dennis weg is. Dan gaan we zien hoe sterk Hart is.
Enige hoop die hij zal hebben is dat Hart nog breekt. Maar in principe gaat 'ie alleen nog maar meer verliezen. Dennis oogt zo sterk dat ik er niet van opkijk als hij er tot de streep bij kan zijn. Die jongen maakt het verschil.
Voor Sunweb is nu de grote vraag of Hindley kan wegrijden bij Hart.
Voor Sunweb is nu de grote vraag of Hindley kan wegrijden bij Hart.
Nil volentibus arduum