Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo okt 21, 2020 2:22 pm

Guerreiro al niet meer vooraan. Zelfs niet in de groep daarachter. Visconti moest op de eerste berg al lossen.

Eigenlijk niet goed dat niet-klimmers die bergtrui kunnen winnen. Ik zou voorstellen om voor aankomsten bergop dubbele punten te rekenen. Dan is er wat meer reliëf met 'vluchters'-bergen aan het begin van ritten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2020 2:22 pm

Marillion schreef:
wo okt 21, 2020 1:54 pm
Volgens mij was dit wraak uit het kamp Van Aert. Kijk, maar. De cameraman zat in het complot:

Haha. :smallgrin.gif:
De cameraman op de motor zegt dat Van der Poel niet door iets geraakt is, puur van zijn fiets geblazen door de wind.

Dit zijn geloof ik wel de enige beelden die Sporza heeft, dus we zullen het nooit exact kunnen terug zien.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 21, 2020 2:28 pm

Dit zaakje stinkt. Letterlijk ook waarschijnlijk als je in die greppel ligt.

In de Giro blijf ik nochtans wat op m'n honger zitten maar dit was een prachtige waaierkoers en met een mooie winnaar.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2020 2:44 pm

Marillion schreef:
wo okt 21, 2020 2:28 pm

Heeft Van der Poel er zelf al iets over losgelaten? Is hij een actieve Instagrammer, sprak hij tegen iemand nog een oordeel over het moment of zelfs ook maar één woord?
Er was nu alleen te zien dat hij uit koers was en met een chagrijnige kop in de auto stapte.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 21, 2020 2:46 pm

Niks meer gezien. Hij oogde wat duizelig dus ik weet niet of hij nog voor de camera komt. Zou als ik hem was lekker op de bank gaan liggen met een biertje en een zak patat om Vlaanderen nog eens terug te kijken.

Denk toch wel dat 'ie in contact is gekomen met een andere renner. Hij zat helemaal op het kantje en dan kun je niet veel meer doen. Dat kan gebeuren in dit soort omstandigheden.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2020 2:54 pm

Marillion schreef:
wo okt 21, 2020 2:46 pm
Niks meer gezien. Hij oogde wat duizelig dus ik weet niet of hij nog voor de camera komt. Zou als ik hem was lekker op de bank gaan liggen met een biertje en een zak patat om Vlaanderen nog eens terug te kijken.

Denk toch wel dat 'ie in contact is gekomen met een andere renner. Hij zat helemaal op het kantje en dan kun je niet veel meer doen.
Tja, hoe vaak kom je (licht of wat minder licht) in contact met andere renners?
Er zal nog nooit een koers met een competitief peloton en waar ze dringen om goede posities zijn gereden waar er niet minimaal tig keer contact met een schouder, een arm of een wiel is.

Bij een koers waar gevochten wordt om de beslissende plek in de voorste waaier is het al helemaal uitgesloten dat er 0 keer een duw wordt gegeven.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 21, 2020 3:00 pm

Klokslag 16u en Sunweb begint er eens voorzichtig aan. Ik zit hier al vanaf 12:30 klaar ja. :1evil.gif:
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 21, 2020 3:14 pm

Bevalt me niks dit. Een korte schijnaanval en nu is het weer stil. Val nou aan (als het in de benen zit) want anders loop je in de slotkilometer nog op een counter en verlies je nog een paar tellen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2020 4:23 pm

Dumoulin 24 km voor de finish al aan het lossen.

Is hij nu echt heel erg aan het slow starten of is hij gewoonweg paar niveaus minder dan Mas, Nieve, Formolo, Izagirre, Sepp Kus, Bennet, Carapaz, Dan Martin, Chaves en Roglic?
In zijn huidige vorm wordt het hooguit nog knechten...

Was het niet veel beter geweest om voor een Vuelta wél op hoogtestage te gaan of is Dumoulin nu zoveel minder dat ook dat niet uitmaakt? :confused.gif:

Marillion schreef:
wo okt 21, 2020 3:14 pm
Bevalt me niks dit. Een korte schijnaanval en nu is het weer stil. Val nou aan (als het in de benen zit) want anders loop je in de slotkilometer nog op een counter en verlies je nog een paar tellen.
Pfoe. De Giro finale viel even tegen.
De enige keer dat Almeida op twee Sunweb renners een gaatje van twee meter moest laten gaf niemand er een klap op en hielden ze de benen weer stil.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2020 4:35 pm

Haha geweldig!
Kantje boord, bijna een crash met vijf wilde (berg)paarden op de weg in Baskenland! :biggrin.gif:

Echt net aan geen botsing maar wat een prachtige beesten. :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 21, 2020 5:01 pm

Dumoulin doet er misschien wel beter aan om lekker naar huis te gaan. Hij gaf gisteren al aan dat hij moe was. Ik denk dat zijn basis te smal is om twee grote rondes te rijden. Zeker omdat hij tussendoor ook serieus werk heeft gemaakt van Luik en het WK. Of hij moet dit zien als een ronde om nog wat trainingskilometers te maken als basis richting volgend seizoen. Met wellicht een keer een poging voor een ritzege.

In de Giro moet het dan dus morgen echt gaan gebeuren voor Kelderman. Die rit is wel echt loodzwaar en leent zich er beter voor. Maar dat ze het vandaag niet hebben geprobeerd doet me toch een beetje twijfelen. Gezien de rit zaterdag waarschijnlijk een stuk eenvoudiger gaat worden moet hij donderdag niet alleen tijd goedmaken maar ook nog voldoende voorsprong nemen voor de tijdrit. Het kan absoluut maar ik had toch liever gezien dat hij alvast in het roze de Stelvio was opgereden.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » wo okt 21, 2020 5:03 pm

Ze rijden zaterdag drie keer de Sestriere op.

Lijkt mij minder lastig dan wat eerst op het menu stond.
In plaats daarvan zullen de renners in de voorlaatste etappe drie keer de col naar Sestriere beklimmen. Bij de eerste passage nemen de renners de korte weg naar de top (6,1 kilometer à 6,7 procent), waarna ze bij de laatste twee doorkomsten de andere kant van de klim bestijgen (11 kilometer à 6,2 procent). Daardoor is de etappe niet 198 kilometer lang, maar 178 kilometer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 21, 2020 5:06 pm

Ja, da's echt véél minder lastig. Minder lange beklimmingen, minder lastige passages, minder hoogte. Neemt niet weg dat je er echt wel koers kunt maken natuurlijk. Maar het is echt wel van een ander niveau.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » wo okt 21, 2020 5:12 pm

Marillion schreef:
wo okt 21, 2020 5:06 pm
Ja, da's echt véél minder lastig. Minder lange beklimmingen, minder lastige passages, minder hoogte. Neemt niet weg dat je er echt wel koers kunt maken natuurlijk. Maar het is echt wel van een ander niveau.
Voordeel Almeida dus. Die zal niet rouwig zijn om die rare Fransen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 21, 2020 5:22 pm

Absoluut, dat zal hem vertrouwen geven. Nu is de stand van zaken ineens dat hij donderdag moet overleven en dan gewoon hele goede kansen heeft. Wie weet wat dat bij hem los maakt bovenop de motivatie van die roze trui.

Precies daarom had ik graag gezien dat ze het hem vandaag veel moeilijker hadden gemaakt. Dan was donderdag de opdracht geweest om hem de genadeklap te geven maar dan vanuit de positie dat je 'm vandaag al pijn had gedaan. Maar wij weten natuurlijk niet of dit zo is gedaan vanuit de overtuiging dat het zo gaat werken of omdat ze vandaag simpelweg niet zo goed waren. Morgen zal Sunweb dan toch wel vroeg het initiatief gaan pakken. Op enig moment moet je ook wel echt alles of niets gaan spelen. Als ik Kelderman was zou ik m'n 2e plaats wel willen riskeren in een ultieme poging om de 1e te pakken. Deze kans krijgt 'ie normaal gesproken nooit meer.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo okt 21, 2020 6:34 pm

Tussendoor op vrijdag ook nog een vlakke rit van 253!!km
Reken maar na drie zulke ritten in de benen dat drie keer sestriere ook nog genoeg verschillen kan opleveren. En dan nog een slottijdrit waar het meer om fitheid zal gaan

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 21, 2020 6:55 pm

Die vlakke rit is bizar lang ja. Is dat nu echt nodig? :confused.gif:

Natuurlijk kun je er doorheen zakken op zaterdag als je echt niet goed bent. Maar die klim is niet moeilijk terwijl de Agnello en de Izoard dat wel zijn. Gevoelsmatig moet het donderdag echt wel gaan gebeuren. Kelderman geeft nu aan dat de benen wel goed waren maar de rit niet lastig genoeg. Dan denk ik toch dat ze gewoon wat meer tempo hadden moeten rijden om het zwaarder te maken. Ik snap dat de slotklim niet zo lastig was maar die eerste twee wel. Nou ja, hopelijk komt het donderdag helemaal goed. Vanuit de start bergop en na de Stelvio nog een slotklim. Als het dan niet lukt zit het er kennelijk toch niet in.

Dumoulin zal er morgen wel mee ophouden:
Lekker naar huis gaan, uitrusten en naar volgend seizoen gaan werken. Als het er zo voorstaat heeft het geen zin om met hangen en wurgen mee te blijven rijden. Het valt sowieso op dat veel renners niet goed meer zijn. Het is natuurlijk ook een heel gek seizoen geweest. En Dumoulin heeft dan nog eens een nog smallere basis.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » wo okt 21, 2020 7:19 pm

Marillion schreef:
wo okt 21, 2020 6:55 pm

Lekker naar huis gaan, uitrusten en naar volgend seizoen gaan werken. Als het er zo voorstaat heeft het geen zin om met hangen en wurgen mee te blijven rijden. Het valt sowieso op dat veel renners niet goed meer zijn. Het is natuurlijk ook een heel gek seizoen geweest. En Dumoulin heeft dan nog eens een nog smallere basis.
Als hij dit zò snel weet, dan voelde hij dit weekend toch al dat het waarschijnlijk niks zou gaan worden? Dan had Jumbo de tijd gehad om iemand anders te laten rijden. Neem aan dat ze nog wel een reserveblik hebben. Desnoods iemand die op het vlakke wat werk kan verzetten. Nu hebben ze een 'dooie' meegenomen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2020 10:53 pm

Marillion schreef:
wo okt 21, 2020 2:28 pm
Van der Poel heeft aan deze valpartij een hersenschudding overgehouden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 22, 2020 8:25 am

Arnaud Demare ziet het niet zo zitten vandaag. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » do okt 22, 2020 11:45 am

zeux schreef:
wo okt 21, 2020 7:19 pm
Marillion schreef:
wo okt 21, 2020 6:55 pm

Als hij dit zò snel weet, dan voelde hij dit weekend toch al dat het waarschijnlijk niks zou gaan worden? Dan had Jumbo de tijd gehad om iemand anders te laten rijden. Neem aan dat ze nog wel een reserveblik hebben. Desnoods iemand die op het vlakke wat werk kan verzetten. Nu hebben ze een 'dooie' meegenomen.
Bizar inderdaad. Had dan een renner uit de Giro gestuurd, die had dan nog van enige nut kunnen zijn voor de ploeg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 22, 2020 11:48 am

D-day in de Giro vandaag.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 22, 2020 11:49 am

Denk dat het gewoon wat is tegengevallen. Dumoulin is mentaal nog behoorlijk aan het zoeken is mijn indruk. Wellicht hebben ze het gewoon willen proberen om ter plekke te kijken wat er in zat. Een renner uit de Giro ploeg overhevelen kon overigens wel eens lastig geweest zijn. Die moesten sowieso eerst in quarantaine en in principe mag je niet in een koers starten als de koers waar je uit bent gestapt nog bezig is.

Ondertussen is Sunweb vandaag wel bezig om de koers hard te maken. Straks dan eindelijk de aanval op het roze. Ben echt heel benieuwd hoe de verhoudingen gaan liggen op de Stelvio. Zowel tussen de voorste drie als de oud gedienden uit de tweede lijn.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do okt 22, 2020 12:00 pm

Marillion schreef:
do okt 22, 2020 11:49 am

Ondertussen is Sunweb vandaag wel bezig om de koers hard te maken. Straks dan eindelijk de aanval op het roze. Ben echt heel benieuwd hoe de verhoudingen gaan liggen op de Stelvio. Zowel tussen de voorste drie als de oud gedienden uit de tweede lijn.
Wat een rit vandaag hé.
Als voorgerecht bergen van de 1ste en 2de categorie op, dan 55 kilometer 'vals plat', vervolgens mag je 22 kilometer die puist op naar de hoogte en de kou en als toetje nog de finale klim van de 1ste categorie. Beestachtig.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 22, 2020 12:04 pm

Nibali is een beetje onrust aan het stoken. Wat een vent is dat toch ook. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie