Als de balletjes niet voorverwarmd zijn dan kun je zomaar een aantal poulen des doods hebben en ajax op papier een makkelijke poule. Maaaaaar. Andersom kan ook natuurlijk

Moderator: mods
Weer zo'n Ajacied met een compleet onnodig minderwaardigheidscomplex...
Klopt. Uiteraard kan niemand op AT het ook maar iets schelen. 5 van de 6 groepswedstrijden verliezen we toch met 0-4.
De T.’Schitterend tegen Liverpool te spelen’
„Het is een uitdagende loting”, zegt Ajax-coach Erik ten Hag.
FOTO BSR AGENCY
Ajax-trainer Erik ten Hag vindt Engelsen trendsetters
door Mike Verweij
AMSTERDAM De koppeling aan Liverpool in groep D van de Champions League zorgde ervoor dat de gedachten van Erik ten Hag even afdwaalden naar het seizoen 2018/’19. „Het is wel even door mijn hoofd geschoten dat dit toen de finale had moeten zijn, ja”, doelde hij op de dramatische uitschakeling door Tottenham Hotspur in de halve finale van het miljoenenbal.
„Maar daar ben ik inmiddels allang overheen, daar kun je niet in blijven hangen. We leven in het heden en vinden het schitterend om tegen Liverpool te spelen. Tegen de club, maar ook tegen dit team. Liverpool en Bayern München zijn op dit moment toch de trendsetters in Europa.”
Met verder Atalanta Bergamo én debutant FC Midtjylland erbij zit Ajax in een zware groep. „Het had makkelijker gekund, dat is zeker. Maar het is ook een uitdagende loting en we lopen er uiteraard niet voor weg. Op dit niveau willen we spelen en daar kijken we naar uit.”
Maar vooral Atalanta Bergamo uit Pot 3 valt de trainer tegen. „De kwartfinalist en revelatie van vorig jaar in de Champions League. Woensdagavond wonnen ze nog bij Lazio Roma en het is de pressing-machine. We hebben tegen Eintracht Frankfurt en Vitesse wat ervaring opgedaan tegen deze stijl, maar dat is normaal iets waar Nederlandse ploegen moeite mee hebben”, aldus Ten Hag.
„Van Midtjylland weet ik – behalve dat ze een opportunistische stijl hebben – het minste, maar we hebben in de staf twee kenners (assistent Christian Poulsen en keeperstrainer Anton Scheutjens, red.) van het Deense voetbal. Dus zij zullen me er zeker over bijpraten.”
Tijdens de persconferentie bleek verder dat Sean Klaiber zondag tegen FC Groningen voor het eerst bij de Ajax-selectie zit, André Onana nog een jaar in Amsterdam blijft en de clubleiding de pijlen nog op Davy Klaassen richt.
Code: Selecteer alles
Speler Salaris in miljoenen euro
Alejandro Gómez 2
Josip Ilicic 1,8
Luis Muriel 1,8
Duván Zapata 1,8
Aleksey Miranchuk 1,5
Marten de Roon 1
Hans Hateboer 0,8
Sam Lammers 0,8
Toch die drie kansen. Alledrie nipt buitenspel.
Ja dat wel, maar er staan namen in waar ik nog nooit van gehoord heb. Nu weer 1 of andere Amerikaan die erin gekomen is.
Absoluut. Dat wordt een enorme kat in de zak voor City.