Sounds legit..

Moderator: mods
Zahavi is natuurlijk DE ster in en van Israel. Hij is een beetje een laatbloeier. Zo uit m'n hoofd: in de tweede divisie in Israel begonnen, toen naar Hapoel Tel Aviv (wat in die tijd - dus een jaar of 10-12 geleden - DE topclub van Israel was) waarmee hij ook nog eventjes in de CL uitkwam en een zeer memorabele goal maakte (https://www.youtube.com/watch?v=Xzf2K84pnJY). Daarna ging hij dus naar Palermo waar die niet veel aan spelen toekwam. Bij terugkomst in Israel ging hij bij het Maccabi Tel Aviv 'van' Jordi Cruijff spelen, waar hij pas echt een doelpuntenmachine is gaan worden en echt alle records aan flarden heeft geschoten.
Zoiets, ja... Triest maar waar. Daar moet wel bij gezegd worden dat er een flinke kloof is tussen de 2-3 topclubs en de rest, normaal gesproken. Een Maccabi Tel Aviv zou bijvoorbeeld 4-6 staan in de eredivisie, denk ik.
Moet zeggen dat ik het Israelische voetbal en nationale team niet (meer) echt nauwlettend volg... Maar hij heeft volgens mij wel wat goals meegepikt daar, ja.
Hij geldt als een van de allerbeste Israelische sporters ooit, terwijl hij eigenlijk alleen maar in Israel en China wat heeft klaargespeeld. Hij heeft nu meer geld dan hij in zijn leven ooit zal kunnen uitgeven. Hij wil volgens mij niet stoppen en de boeken in gaan met een asteriskje naast zijn naam omdat hij nergens echt noemenswaardigs heeft gespeeld. En gek genoeg staat de eredivisie er best goed op in Israel, wordt ook wekelijks uitgezonden (voornamelijk vanwege Ajax natuurlijk). Wat hem betreft is dit dus weldegelijk een sportieve beslissing, denk ik. En in eindhoven gaat ie ook geen peanuts verdienen, he.De Dominee schreef: ↑vr sep 18, 2020 10:54 amHoe dan ook wel weer een bijzonder verhaal. Een brood voetballer (wat doe je anders in China) die vrijwillig zijn salaris van 10mln per jaar inlevert om in het mooie Eindhoven en de Eredivisie te komen voetballen...