Geen fucking voorrondes, gewoon poultje loten.
Benieuwd hoe corona impact gaat hebben later.
Nou thijs, kom er maar in met de theorieën over pot 2
Moderator: mods
Vergroot de kans op pot 2.
Ajax Rules schreef: ↑vr aug 21, 2020 9:36 amAls Sevilla wint van Inter, en als Benfica struikelt in de voorronden CL, dan zit Ajax in pot 2.
Het is toch wel zorgelijk dat we ondanks de 40 mio aan startgeld voor de CL en de verkoop van Zyiech nog steeds niet quitte draaien. Dat wordt wat als we een keer de CL niet halen. Dan zijn we zwaar de Sjaak.Trab schreef:Van der Sar maakt zich niet druk over gat in de begroting: ‘Verkopen hoeft niet per se’
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/va ... ~aa6364c1/
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ajax zal denk ik rond de €100m aan spelerverkopen begroten per jaar. Als VdBeek, Onana en Tagliafico nog weggaan dan ziet de wereld er al heel anders uit.Trab schreef:Het is toch wel zorgelijk dat we ondanks de 40 mio aan startgeld voor de CL en de verkoop van Zyiech nog steeds niet quitte draaien. Dat wordt wat als we een keer de CL niet halen. Dan zijn we zwaar de Sjaak.Trab schreef:Van der Sar maakt zich niet druk over gat in de begroting: ‘Verkopen hoeft niet per se’
Dat is wel wat ja. Maar ik denk dat dit komt omdat de investeringen in transfers hier ook in zijn meegenomen. Anders kan het haast niet.
Dat klopt, maar dit is geen gezond beleid maar Russische roulette. Je noemt nu de 3 spelers die obv de CL campagne van 2 jr geleden nog veel waard zijn. Alle vervangers die gehaald zijn (Marin, Alvarez etc) gaan echt geen jackpot opleveren. Bij het missen van CL hebben we het over een gat van 100 mio wat gedicht moet worden door transfers. Dat is nogal wat. Bovendien wordt je elftal er niet sterker door gezien het aankoopbeleid van Overmars.raymon schreef:Ajax zal denk ik rond de €100m aan spelerverkopen begroten per jaar. Als VdBeek, Onana en Tagliafico nog weggaan dan ziet de wereld er al heel anders uit.Trab schreef:Het is toch wel zorgelijk dat we ondanks de 40 mio aan startgeld voor de CL en de verkoop van Zyiech nog steeds niet quitte draaien. Dat wordt wat als we een keer de CL niet halen. Dan zijn we zwaar de Sjaak.Trab schreef:Van der Sar maakt zich niet druk over gat in de begroting: ‘Verkopen hoeft niet per se’
Er stond een tijd terug in de VI dat Ajax - behalve de (start)inkomsten uit CL - nog voor 60 mio moet verkopen om quitte te draaien. Bij geen CL moet je dus voor 100 mio verkopen. Dat is nogal wat. Bovendien worden spelers veel minder waard als ze geen CL spelen.Marillion schreef:Ik heb de cijfers niet beschikbaar maar het lijkt me sterk dat we naast inkomsten CL (ongeveer 40 miljoen) ook nog eens zo'n 100 miljoen uit verkopen nodig hebben voor een sluitende begroting. Dat zou echt onverantwoord veel zijn.
De verkoop van Ziyech is al in februari gesloten en valt daarom in het vorige boekjaar (seizoen 2029-2020). Het gat zit in de begroting voor dit jaar (2020-2021).
Dit is echt niet waar. Geloof ik niks van. Denk dat je het verkeerd gelezen hebt. 100%.Trab schreef: ↑za aug 22, 2020 12:05 pmEr stond een tijd terug in de VI dat Ajax - behalve de (start)inkomsten uit CL - nog voor 60 mio moet verkopen om quitte te draaien. Bij geen CL moet je dus voor 100 mio verkopen. Dat is nogal wat. Bovendien worden spelers veel minder waard als ze geen CL spelen.Marillion schreef:Ik heb de cijfers niet beschikbaar maar het lijkt me sterk dat we naast inkomsten CL (ongeveer 40 miljoen) ook nog eens zo'n 100 miljoen uit verkopen nodig hebben voor een sluitende begroting. Dat zou echt onverantwoord veel zijn.