https://www.vi.nl/nieuws/franse-verkiez ... oiste-ooit
Moderator: mods
Hij komt ook niet vaak voorbij.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑vr apr 17, 2020 11:24 amAh, ik was dat uitshirt uit 1981-1982 vergeten...
Je ziet nog wel regelmatig een supporter die er een aanheeft.
Ik vind het ook een prachtig shirt hoor.Ajax Rules schreef: ↑vr apr 17, 2020 4:18 pmJe ziet nog wel regelmatig een supporter die er een aanheeft.
Ja, dat vind ik de allerlelijkste. Het was gewoon exact de ABN-Amro-vlag, zowel qua kleuren als met dat hoekje.
Ja, het uitshirt van Zaragoza vond ik ook héél tof, trouwens, die groene van 1980 ook.Ajax Rules schreef:Hij komt ook niet vaak voorbij.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑vr apr 17, 2020 11:24 amAh, ik was dat uitshirt uit 1981-1982 vergeten...
Overigens is de lijst niet compleet. Een van mijn favoriete shirts ooit is b.v. het rode kappa-tenue dat werd gedragen in de beroemde waterwedstrijd in Zaragoza.
Of wat te denken van het donkerblauwe le coq shirt (dus niet het bekende lichtblauwe) dat werd gedragen in 1982 tegen Celtic. Ze hebben in 84-85 ook in Eindhoven voor de beker met een donkerblauw shirt gespeeld.
En klopt het dat ze ergens (ik denk begin jaren 70?) wel eens in een geel le coq-uitshirt speelden? Dat heb ik ergens in mijn aantekeningen staan.
Bestond dat uitshirt van puma van 1976-1977 in een veel donkere variant? Ik ken een foto waarop dat zo lijkt? Of komt dat gewoon door de regen? (Overigens staat bij het thuisshirt van dat jaar le coq als sponsor, dus dat lijkt me een foutje. Of was het toen nog zo amateuristisch dat ze gewoon een partijtje shirts hadden liggen?)
En weet iemand bij dat shirt van 1979-1980 wat dat logootje is? Is dat een sportmerk? Of is dat de fakkel van het Olympisch Stadion?
Misschien dat mijn favoriete uitshirt dat uit 1988-1989 is. Meestal speelden ze met een blauwe broek erbij, maar volgens mij ook wel eens helemaal in het wit. Wat een uitstraling had dat!
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑vr apr 17, 2020 6:08 pmDie lichtblauwe is ook een favoriet hoor. Associeer ik met Jesper Olsen.
Bij mij ook. En mijn eerste associatie is inderdaad Jesper Olsen, hoewel b.v. Cruijff en Van Basten er ook in gespeeld hebben.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑vr apr 17, 2020 6:08 pmDie lichtblauwe is ook een favoriet hoor. Associeer ik met Jesper Olsen.
Mr. Ajax schreef: ↑vr apr 17, 2020 4:35 pmIk vind het ook een prachtig shirt hoor.Ajax Rules schreef: ↑vr apr 17, 2020 4:18 pmJe ziet nog wel regelmatig een supporter die er een aanheeft.
Da's wel een primeur. Pakken we toch even mee op deze zonnige vrijdagmiddag.Historicus schreef: ↑za apr 18, 2020 5:35 pmVan der Sar heeft vandaag (zaterdag) bekend gemaakt dat Ajax in 2020/2021 met drie tenues zal spelen, "net als andere grote clubs". Dus blijkbaar een Europees tenue er bij. Hij verklapte dat het thuistenue rood-wit is.
Dat kan niet anders.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑vr apr 24, 2020 7:25 pmIk mag toch aannemen dat Ajax ook zonder Corona-ellende online meer verkoopt dan in de fanshop. Ik sluit niet uit dat de online-verkopen met een nieuw tenue lekker zullen lopen.