Waarom? Ajax is Europese top en valt niet meer in te halen, toch? Bovendien hebben wij de Tovenaar.

Maar serieus, ik vind het een leuke keuze. Goed dat zo iemand voor de Eredivisie kiest. Eens kijken wat hij kan toevoegen daar.
Moderator: mods
Waarom? Ajax is Europese top en valt niet meer in te halen, toch? Bovendien hebben wij de Tovenaar.
Je kent mijn theorie daarover.
Marillion schreef: Zo uit m'n hoofd niet. Wij dachten toen tegen de latere winnaar te hebben gespeeld maar als ik me niet vergis lagen ze er een ronde later ook uit.
Ajax gaf ze ruimschoots de gelegenheid, maar ze zetten inderdaad heel veel druk. Nogal energiek kamikazevoetbal dat helemaal goed of grondig mis kan gaan, het leek wat mij betreft vooral op een paar jaar later in Dortmund de tactiek van Peter Bosz.Marillion schreef:dat elftal zette collectief druk op een manier waar Ajax niet mee om kon gaan. Dat zeker
We speelden eerst thuis en gingen inderdaad kansloos ten onder, met stiekem nog een wereldgoal tegen ook. Uit was het niet veel beter.Cruijff schreef:Marillion schreef: Zo uit m'n hoofd niet. Wij dachten toen tegen de latere winnaar te hebben gespeeld maar als ik me niet vergis lagen ze er een ronde later ook uit.
Wat in je hoofd zit klopt.
De volgende wedstrijd voor Red Bull Salzburg was tegen Basel en Basel knikkerde ze er met vrij duidelijke cijfers ook meteen weer uit.
In de wekelijkse column van Johan Cruijff gaf hij aan dat een ploeg die eigenlijk bijna blind druk zette als RB Salzburg juist ideaal bij jou in het mes kan lopen, mits je veldbezetting goed is.
Frank de Boer mistte een paar spelers en moest een beetje schuiven, loste dat toen op met Duarte in de achterhoede. Tja. Die had dus Mané als directe tegenstander of die andere vrij grote razendsnelle gozer wiens naam ik even kwijt ben. Tja. Dan vraag je erom. Vooral de pot thuis, na die 1e pot was het al gedaan, was ook een heel rare pot. Ajax verprutste op hopeloze wijze een paar kansen en Cillessen moest de absente Vermeer even vervangen en stond bij goal 2 en 3 flink te schutteren.
Basel knikkerde hen er rucksigtlos uit en ging zelf 1 ronde later ook weer kansloos uit de EL.
Ik denk dat we het met 1995-voetbal een stuk beter hadden gedaan.
Ajax Rules schreef:Ik denk dat we het met 1995-voetbal een stuk beter hadden gedaan.Yopii schreef: Die afgang destijds lag vooral aan Ajax. Zulk posesjunfoetbal uit het jaar 1995 kon werkelijk niet meer.![]()
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑vr mar 13, 2020 6:40 pmVan der Hoorn in zijn Ajax-periode en een goal. Dan hoef je je het niet eens te herinneren, dan wéét je dat het een eigen goal was.
(En dat was het ook).
Klopt... Heeft volgens mij naast een of ander vaag bekertje in China zo goed als niks gewonnen. Toch vind ik dit voor psv een betere keuze dan bijvoorbeeld het doorschuiven van Van Nistelrooy ofzo. Jammer wat dat betreft, maar we gaan het meemaken.Peter schreef: ↑za mar 14, 2020 1:40 pmIk lees overal die wedstrijd van Ajax versus RB Salzburg, maar dat is gewoon 6 (!) jaar geleden he. En we verloren toen ook met 0-4 van Vitesse (in de beker) bijvoorbeeld. Oftewel, om op basis van die tweestrijd nu de trainer van toen te bestempelen als wondercoach gaat ook wat ver. Het is een interessante keuze voor een trainer met een zeer goede naam, maar met een zeer beperkte staat van dienst.
Ik ben benieuwd. Krijgen we dan meer Baumgartls en Schwaabjes?![]()
Peter schreef: ↑za mar 14, 2020 1:40 pmIk lees overal die wedstrijd van Ajax versus RB Salzburg, maar dat is gewoon 6 (!) jaar geleden he. En we verloren toen ook met 0-4 van Vitesse (in de beker) bijvoorbeeld. Oftewel, om op basis van die tweestrijd nu de trainer van toen te bestempelen als wondercoach gaat ook wat ver. Het is een interessante keuze voor een trainer met een zeer goede naam, maar met een zeer beperkte staat van dienst.
Enigszins eens.Peter schreef: ↑za mar 14, 2020 1:40 pmIk lees overal die wedstrijd van Ajax versus RB Salzburg, maar dat is gewoon 6 (!) jaar geleden he. En we verloren toen ook met 0-4 van Vitesse (in de beker) bijvoorbeeld. Oftewel, om op basis van die tweestrijd nu de trainer van toen te bestempelen als wondercoach gaat ook wat ver.