F1 en andere autosporten
Moderator: mods
Re: F1
Opvallend, zijn contract liep nog niet af toch?
Er zal ongetwijfeld een hogere beloning tegenover staan. Maar daarnaast zal hij ook veel vertrouwen hebben in volgend jaar. Want als dat laatste niet het geval was dan had hij beter nog even kunnen wachten. Het is in zekere zin wel een risico want als de auto tegenvalt dan kun je niets meer.
Er zal ongetwijfeld een hogere beloning tegenover staan. Maar daarnaast zal hij ook veel vertrouwen hebben in volgend jaar. Want als dat laatste niet het geval was dan had hij beter nog even kunnen wachten. Het is in zekere zin wel een risico want als de auto tegenvalt dan kun je niets meer.
Nil volentibus arduum
Re: F1
Of de auto volgend jaar mee of tegenvalt ,
zegt niks over de auto voor 2021.
Volledig nieuw concept/ regels, dus elk team moet een nieuwe auto ontwerpen. Volgend jaar gelden dezelfde regels als dit jaar, en zullen de auto s een doorontwikkeling zijn van de huidige auto.
zegt niks over de auto voor 2021.
Volledig nieuw concept/ regels, dus elk team moet een nieuwe auto ontwerpen. Volgend jaar gelden dezelfde regels als dit jaar, en zullen de auto s een doorontwikkeling zijn van de huidige auto.
Re: F1
Is het zelfs de vraag of nog veel energie in die oude auto wordt gestopt. Deze winter zullen ze nog een upgrade doen, maar gedurende het seizoen?Iniesta schreef: ↑di jan 07, 2020 8:10 pmOf de auto volgend jaar mee of tegenvalt ,
zegt niks over de auto voor 2021.
Volledig nieuw concept/ regels, dus elk team moet een nieuwe auto ontwerpen. Volgend jaar gelden dezelfde regels als dit jaar, en zullen de auto s een doorontwikkeling zijn van de huidige auto.
Zal ook afhangen wat de stand in pakweg juli is. Als bijv Red Bull net als dit jaar feitelijk al kansloos is voor de wereldtitel, zal alle energie in de '21-auto gaan, lijkt mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
Opvallend, omdat het 3 jaar lang was.Marillion schreef: ↑di jan 07, 2020 6:35 pmOpvallend, zijn contract liep nog niet af toch?
Er zal ongetwijfeld een hogere beloning tegenover staan. Maar daarnaast zal hij ook veel vertrouwen hebben in volgend jaar. Want als dat laatste niet het geval was dan had hij beter nog even kunnen wachten. Het is in zekere zin wel een risico want als de auto tegenvalt dan kun je niets meer.
Re: F1
De aap komt uit de mouw:
Ze werden zenuwachtig bij Red Bull en hebben ongetwijfeld een flinke zak extra geld neergelegd.Red Bull-topman Marko: 'Flirt Ferrari en Hamilton zette ons onder druk'
Volgens Helmut Marko, de topman van Red Bull Racing, kon de Oostenrijke renstal niet anders dan snel om de tafel gaan met Max Verstappen. Dat zorgde er dinsdag voor dat de Nederlander zijn contract verlengde tot het einde van 2023. "De ontwikkelingen in de afgelopen weken hebben ons onder druk gezet. De flirt tussen Ferrari en Lewis Hamilton. Het bijtekenen van Charles Leclerc bij Ferrari", zei Marko na het nieuws over het nieuwe contract voor Verstappen tegen Auto, Motor und Sport. "We wisten niet wat er waar was van het Hamilton-gerucht. Het is wel duidelijk dat Mercedes moet reageren als Hamilton in 2021 naar Ferrari gaat. Dan was Verstappen zeker hun eerste keuze geweest."
Marko is dan ook zeer blij dat Red Bull langer kan beschikken over Verstappen, die sinds 2016 in dienst is bij het hoofdteam van de energiedrank fabrikant. "Dit was een zeer belangrijke stap voor ons. We kunnen nu met meer vertrouwen naar de toekomst kijken." Vorig jaar eindigde Verstappen achter het Mercedes-duo Hamilton en Valtteri Bottas als derde in de WK-stand, de beste prestatie in zijn carrière. De 22-jarige Nederlander heeft inmiddels acht Grand Prix-zeges geboekt.
Marko snel om de tafel met Honda
Ook motorleverancier Honda heeft positief gereageerd op het nieuws van Verstappen, gaf Marko aan. "Max vertegenwoordigt voor de Japanners een hoge waarde. Zij houden van zijn agressieve rijstijl en open houding." Eind november werd bekend dat Red Bull, na 2019 en 2020, ook in 2021 met een motor van Honda zal rijden, maar voor de jaren daarna is nog geen overeenkomst gesloten. "Binnenkort zullen we verder gaan praten met Honda. Ik wacht momenteel nog op een moment dat ik naar Japan moet vliegen", aldus Marko.
Komend seizoen vormt Verstappen opnieuw een coureursduo met Alexander Albon. De Thai, die halverwege het vorige seizoen Pierre Gasly opvolgde, heeft nog een verbintenis tot het einde van dit jaar. Het nieuwe seizoen in de Formule 1 begint op 19 februari met de eerste van zes testdagen in Barcelona. Op 15 maart wordt in Melbourne de eerste Grand Prix van het jaar verreden.
Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum
Re: F1
Alles wijst er voorlopig vooral op dat de hoogte van zijn salaris belangrijker voor hem is dan veel mensen denken. Anders had hij hier wel mee gewacht. Alle voordelen van rijden voor Red Bull had hij toch al?
Nil volentibus arduum
Re: F1
Hoe lang had hij dan moeten wachten? Aan het eind van 2020 weet hij net zoveel over de potentie in 2021 als nu.
Nu voor duidelijkheid kiezen heeft naast het financiële aspect ook voordeel qua commitment vanuit Red Bull en mn Honda. Voor Honda is het een stuk aantrekkelijker om te investeren wetende dat Verstappen in het team blijft.
Nu voor duidelijkheid kiezen heeft naast het financiële aspect ook voordeel qua commitment vanuit Red Bull en mn Honda. Voor Honda is het een stuk aantrekkelijker om te investeren wetende dat Verstappen in het team blijft.
Re: F1
Voor Honda is het inderdaad aantrekkelijker. Maar ook daar koopt hij niet zoveel voor. De concrete voordelen liggen vooral bij Red Bull en Honda. Verstappen heeft vooral het financiële aspect. En hij krijgt er inderdaad een samenwerking met Red Bull en Honda voor terug.
Dat het concept van de auto na dit seizoen volledig anders zal zijn maakt het zeker lastig om de teams straks in te schatten. Maar stel nu dat Red Bull en Honda komend seizoen teleurstellen. Hoe groot is dan de kans dat diezelfde mensen met de nieuwe regels ineens een betere prestatie neerzetten dan het team van Mercedes? Want dat team laat al een aantal jaren achter elkaar zien dat ze het beste pakket neer kunnen zetten. In die zin zeggen de prestaties komend seizoen toch wel iets.
Probleem bij Red Bull was de afgelopen seizoenen vooral dat ze begonnen met een achterstand. Tegen de tijd dat hij kon winnen met de auto was het seizoen al verloren als het ging om de titel. Ze zijn dus op een of andere manier wel goed in doorontwikkeling maar minder goed in het direct neerzetten van een goede auto. Hoe gaat dat na het komend seizoen met die nieuwe regels. Dat blijft inderdaad wel een vraag als er dan kennelijk zoveel anders is. Maar prestaties uit het verleden bieden geen garanties maar zeggen wel iets.
Dat het concept van de auto na dit seizoen volledig anders zal zijn maakt het zeker lastig om de teams straks in te schatten. Maar stel nu dat Red Bull en Honda komend seizoen teleurstellen. Hoe groot is dan de kans dat diezelfde mensen met de nieuwe regels ineens een betere prestatie neerzetten dan het team van Mercedes? Want dat team laat al een aantal jaren achter elkaar zien dat ze het beste pakket neer kunnen zetten. In die zin zeggen de prestaties komend seizoen toch wel iets.
Probleem bij Red Bull was de afgelopen seizoenen vooral dat ze begonnen met een achterstand. Tegen de tijd dat hij kon winnen met de auto was het seizoen al verloren als het ging om de titel. Ze zijn dus op een of andere manier wel goed in doorontwikkeling maar minder goed in het direct neerzetten van een goede auto. Hoe gaat dat na het komend seizoen met die nieuwe regels. Dat blijft inderdaad wel een vraag als er dan kennelijk zoveel anders is. Maar prestaties uit het verleden bieden geen garanties maar zeggen wel iets.
Nil volentibus arduum
Re: F1
Hij koopt er alles voor dat Honda all-in gaat, sterker nog dat is 1 van de twee belangrijkste pijlers voor hem.
Mercedes is wellicht de afgelopen 6 jaar dominant, daarvoor was het Red Bull.
De dominantie van Mercedes begon na een belangrijke wijziging in de motoren in 2014. Deze motoren blijven volgend jaar gelijk, maar dit jaar hebben Honda en Ferrari dit gat inmiddels gedicht en Ferrari lijkt nu zelfs zelf leidend te zijn qua motor. Algehele verwachting is dat de top motoren langzaam aan het maximum potentieel zijn gekomen met de huidige specificities en dat daar geen grote verschillen meer te verwachten zijn.
Je ziet bij grote veranderingen telkens dat een nieuwe partij een voorsprong pakt. Wie dat gaat worden is lastig inschatten, maar Red Bull heeft prima papieren qua budget en met Newey een ontwerper in dienst die meermalen bewezen heeft hierin succesvol te zijn.
Doordat Leclerq verlengde zijn de opties om eerste rijder bij een van de topteams te worden beperkt. Ferrari gaat nooit voor twee jonge honden, dus werd hij afhankelijk van Hamilton om naar Ferrari te gaan.
Mercedes is wellicht de afgelopen 6 jaar dominant, daarvoor was het Red Bull.
De dominantie van Mercedes begon na een belangrijke wijziging in de motoren in 2014. Deze motoren blijven volgend jaar gelijk, maar dit jaar hebben Honda en Ferrari dit gat inmiddels gedicht en Ferrari lijkt nu zelfs zelf leidend te zijn qua motor. Algehele verwachting is dat de top motoren langzaam aan het maximum potentieel zijn gekomen met de huidige specificities en dat daar geen grote verschillen meer te verwachten zijn.
Je ziet bij grote veranderingen telkens dat een nieuwe partij een voorsprong pakt. Wie dat gaat worden is lastig inschatten, maar Red Bull heeft prima papieren qua budget en met Newey een ontwerper in dienst die meermalen bewezen heeft hierin succesvol te zijn.
Doordat Leclerq verlengde zijn de opties om eerste rijder bij een van de topteams te worden beperkt. Ferrari gaat nooit voor twee jonge honden, dus werd hij afhankelijk van Hamilton om naar Ferrari te gaan.
Re: F1
Er zijn 3 topteams, Mercedes blinkt de laatste jaren uit maar dat is geen garantie voor 2020 of 2021
Het balletje kan aankomend seizoen gewoon de andere kant op vallen.
RB heeft alle ingrediënten om wereldkampioen te worden.
Geld, fabrieksmotor, goede ontwerper, sterk team en Max.
Max is de absolute no.1 in het team en voelt het respect en de samenwerking is prima.
Waarom zou je dat niet koesteren en verlengen?
Het balletje kan aankomend seizoen gewoon de andere kant op vallen.
RB heeft alle ingrediënten om wereldkampioen te worden.
Geld, fabrieksmotor, goede ontwerper, sterk team en Max.
Max is de absolute no.1 in het team en voelt het respect en de samenwerking is prima.
Waarom zou je dat niet koesteren en verlengen?

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Berichten: 23606
- Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
- Locatie: St. Neots, UK
- Contacteer:
Re: F1
Een weekend trip naar de F1 op Silverstone voor m’n verjaardag gehad. Heel veel zin in!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Re: F1 en andere autosporten
Ok nu is t goed....
Kunnen ze niet een indoorhal maken voor die rondjes? Heb je ook geen last van wat regen.
Kunnen ze niet een indoorhal maken voor die rondjes? Heb je ook geen last van wat regen.
Re: F1 en andere autosporten
Nee, dan kan Trump er niet overheen vliegen met de Airforce one. Althans, hij kan er wel overheen vliegen maar dan ziet niemand het.
Nil volentibus arduum
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
- Berichten: 34515
- Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: F1 en andere autosporten

WAT een opgeblazen gedoe allemaal daar idd.

- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
- Berichten: 34515
- Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: F1 en andere autosporten
...maar wat een horror crash aan het eind van de Nascarrace; Ryan Newman is gelukkig buiten levensgevaar.
Iets anders: Verstappen heeft ontsnappingsclausules in contract bij Red Bull
Iets anders: Verstappen heeft ontsnappingsclausules in contract bij Red Bull
Re: F1 en andere autosporten
Dit is echt belachelijk. Dat hele circus kon makkelijk naar Zandvoort komen want de infrastructuur was geen enkel probleem. Alleen hebben ze destijds kennelijk vergeten te vertellen dat medewerkers van de teams daarvoor wel dwars door een natuurgebied heen moeten. Waarom niet gewoon over de bestaande wegen? Als je bang bent dat je te laat komt vertrek je maar wat eerder.Formule 1-teams mogen omstreden strandroute Zandvoort gebruiken
In navolging van Noordwijk heeft ook de gemeenteraad van Zandvoort dinsdagavond ingestemd met het creëren van een route over het strand tussen Noordwijk en Zandvoort, als de Formule 1 haar tenten opslaat in Nederland. De motie om dit te voorkomen is verworpen, bevestigt de VVD van Zandvoort aan NU.nl. De omstreden strandroute zal gebruikt worden door drie Formule 1-teams en gaat 3 kilometer lang dwars door natuurreservaat Noordvoort, waar onder meer zeehonden in alle rust horen te verblijven.
Het is niet duidelijk van welke drie teams het initiatief kwam, maar RTL Nieuws schreef eerder dat een van de teams Red Bull Racing is, waar de Nederlandse coureur Max Verstappen voor actief is. De route zou de teams helpen om "files te ontwijken".
Een konvooi aan wagens zou de technici en alle noodzakelijke spullen vanuit Noordwijk naar Zandvoort vervoeren. Dat mag, zo oordeelde Noordwijk eerder, "als de impact op het natuurgebied beperkt blijft". Een online petitie tegen het plan werd al snel duizenden keren ondertekend.
Op 3 mei vindt de Grand Prix van Nederland plaats. De laatste keer dat op het circuit van Zandvoort een Formule 1-race werd gehouden, was in 1985. Niki Lauda schreef die race toentertijd op zijn naam.
Bron: nu.nl
Nil volentibus arduum