Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

999

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » do jan 02, 2020 1:16 pm

'Ajax vreest op financiële limieten te botsen bij terughalen Vertonghen'
Gepubliceerd: Donderdag 2 januari 2020 om 06:46
Laatste update: Donderdag 2 januari 2020 om 09:45

Ook in België wordt melding gemaakt van Ajax-interesse in Jan Vertonghen. Het contract van de verdediger bij Tottenham Hotspur loopt aan het einde van dit seizoen af en het ziet er vooralsnog niet naar uit dat beide partijen een akkoord gaan bereiken over verlenging.

Dat meldt Het Laatste Nieuws. The Telegraph schreef zondag al dat Vertonghen (32) op het lijstje staat bij Ajax. Het Laatste Nieuws meldt ten opzichte van de Engelse kwaliteitskrant niet veel nieuwe informatie, maar de geruchten rond Vertonghen en Ajax krijgen wel een steeds serieuzer karakter.

Tottenham wil graag een jaar door met Vertonghen, maar de contractbesprekingen 'zitten in het slop', aldus HLN. 'Een akkoord blijft uit'. Naast Ajax heeft ook SSC Napoli hem op de lijst, net als Internazionale.

De interesse van Ajax in Vertonghen is vooralsnog niet concreet, schrijft Het Laatste Nieuws. 'Ajax zou wel willen. De Nederlandse topclub denkt na of ze een nieuwe poging wagen om Jan Vertonghen (bijna 33) terug te halen. Ajax vreest echter op zijn financiële limieten te zullen botsen.' Daarmee lijkt de krant te doelen op de mogelijkheden van buitenlandse clubs, die Vertonghen meer zouden kunnen betalen dan Ajax.

Vertonghen is bezig aan zijn achtste seizoen bij Tottenham. Sinds woensdag is hij vrij om te onderhandelen met andere clubs.
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » do jan 02, 2020 1:40 pm

Bijna transfervrij, hij kan nog één keer cashen. Lijkt me sterk dat hij dan voor Ajax kiest.

Of je het moet willen? Mooie herinneringen....

Ik zag hem afgelopen week spelen, toen maakte hij op mij een weinig dynamische indruk. Hij sjokte vooral.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 02, 2020 1:47 pm

Op het moment dat hij de financiële kant van de zaak niet prioriteit nummer één maakt dan heeft Ajax uitstekende papieren. Er zijn genoeg sportieve redenen om voor een terugkeer te kiezen. Daarbij is de kwaliteit van leven hier ook goed en zou hij relatief dichtbij België zitten. Dat kan allemaal een rol spelen.

Of Ajax het moet doen is dan weer een andere vraag. Dat hangt natuurlijk samen met de vraag hoe de situatie van Blind zich gaat ontwikkelen. Ik ga er voorlopig vanuit dat we Daley gewoon terug gaan zien op het veld. Voor welke positie zou je Vertonghen dan terughalen? Is hij in beeld als CV of voor op het middenveld? Ik heb verder geen beeld van zijn huidige niveau.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 02, 2020 2:34 pm

Ik zie best wel kans op een terugkeer, hoor. Zijn vrouw is hier ook opgegroeid en hij heeft nu twee kinderen die bijna naar school gaan. Oftewel, zou wel een goed moment voor hem persoonlijk zijn.

De vraag is alleen even of er ruimte is voor een 32-jarige linksbenige verdediger. Met Daley heb je daar al een prima oplossing voor, maar het is de vraag of en wanneer hij terugkomt.

Heeft Vertonghen nog wel snelheid? Blind en Vertonghen zou zo maar eens teveel van het goeie kunnen zijn.

Arthur

Bericht door Arthur » do jan 02, 2020 2:42 pm

Echt lastig, vind ik. Voor het komende halfjaar heb je een sterkhouder nodig om Blind te vervangen, maar als Daley terugkomt kan het inderdaad wel problematisch worden.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 02, 2020 2:52 pm

Yopii schreef:
do jan 02, 2020 1:40 pm
Bijna transfervrij, hij kan nog één keer cashen. Lijkt me sterk dat hij dan voor Ajax kiest.

Of je het moet willen? Mooie herinneringen....

Ik zag hem afgelopen week spelen, toen maakte hij op mij een weinig dynamische indruk. Hij sjokte vooral.
Vond ik ook. In NL kan hij prima mee natuurlijk. Maar wat als Blind terugkomt? Die wil ik niet op het middenveld. Blind of Jan ga je niet op de back zetten.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » do jan 02, 2020 3:11 pm

Die redenen zie ik ook wel, Peter. Maar toch...

Waarom blijft hij niet bij TH, dat is the question. Bieden ze hem geen goed contract meer? Gaan de jaren tellen> Wil hij graag nog een keer in een andere grote competitie spelen? Misschien tekent hij alsnog bij, net als Anderweireld?

Ik weet wel een ding: Mourinho is een egoïst die een speler niet voor een paar centen verpatst als hij hem nodig heeft.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 02, 2020 4:40 pm

Misschien wilt hij ergens een contract voor 3 jaar en wilt TH maar een contract voor 1 of 2 jaar geven.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do jan 02, 2020 5:29 pm

Yopii schreef:
do jan 02, 2020 3:11 pm
Die redenen zie ik ook wel, Peter. Maar toch...

Waarom blijft hij niet bij TH, dat is the question. Bieden ze hem geen goed contract meer? Gaan de jaren tellen> Wil hij graag nog een keer in een andere grote competitie spelen? Misschien tekent hij alsnog bij, net als Anderweireld?

Ik weet wel een ding: Mourinho is een egoïst die een speler niet voor een paar centen verpatst als hij hem nodig heeft.
Dat zal zeker meespelen op het niveau van de PL en de intensiteit van de wedstrijden, in de Eredivise kan hij natuurlijk nog met gemak mee. En in de grote Europese wedstrijden zal hij er gewoon staan, net als Blind en Tadic.

Het is alleen lastig voor welke positie inderdaad.

De Dominee

Bericht door De Dominee » do jan 02, 2020 6:55 pm

Als Vertonghen komt is dat uiteraard voor LCV en nergens anders. Dan blijft Martinez op 6 naast Donny. Als Blind terug komt kan die zich richten op de positie van 6.

Alternatief lijkt me Propper (of Schone) als 6 halen en Martinez naar LCV. Beiden lijkt me onnodig.

Daarnaast een vleugelspeler. Wellicht die Antony of een Dilrosun?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

999

Bericht door 999 » do jan 02, 2020 6:57 pm

En wat mag dat kosten ?.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 02, 2020 9:35 pm

De Dominee schreef:
do jan 02, 2020 6:55 pm
Als Vertonghen komt is dat uiteraard voor LCV en nergens anders. Dan blijft Martinez op 6 naast Donny. Als Blind terug komt kan die zich richten op de positie van 6.

Alternatief lijkt me Propper (of Schone) als 6 halen en Martinez naar LCV. Beiden lijkt me onnodig.

Daarnaast een vleugelspeler. Wellicht die Antony of een Dilrosun?
Maar Blind is nu juist zo goed als LCV. Niet voor niets is het zo goed gaan lopen na een aantal omzettingen. Blind naar achteren en het middenveld met Ziyech, Vd Beek en Martinez.

Ik ga er voorlopig vanuit dat Blind gewoon terugkomt. Als dat het geval is dan hebben we eigenlijk geen plek voor Vertonghen.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 03, 2020 8:50 am

Veel zal afhangen van Vertonghen zelf. Als hij graag naar Ajax wil, dan kan hij al een contract tekenen voor volgend seizoen. Dan is de marktwerking van 12M voor een half jaar weg. Dan is het aan de Spurs en Ajax of er nog euro’s worden uitgegeven om hem een half jaar eerder te halen.

Maar als Jantje gewoon het beste contract wil hebben voor zijn laatste jaren van zijn carrière, dan zal hij niet meer naar Ajax komen. Ik hoop dat hij nog 2-3 jaar bij Ajax komt voetballen.

Ik ben benieuwd wat Ajax gaat doen m.b.t. Blind. Er is nog veel onzekerheid wanneer hij weer gaat spelen. Je moet ervan uitgaan dat hij voorlopig niet beschikbaar is. Martinez naar achteren halen is een optie, maar dan zal je op het middenveld iets moeten doen. Er zal een middenvelder of centrale verdediger bij moeten.

Daarnaast hoop ik op een Neres achtig transfer. Groot talent op de flanken met snelheid en diepgang. Volgens Freek Jansen is de verwachting dat Promes meteen weer aansluit in de winterstop, maar dat Neres pas in februari terug is. Gezien de afgelopen keren heeft hij daarna nog een aantal wedstrijden de tijd nodig om weer op niveau terug te zijn.... dan ben je al in maart/april. Met onzekerheid Neres, Blind en de vele pijntjes in het elftal, zal je wat moeten doen. Alles ophangen aan Gravenberch en consorten is te risicovol.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jan 03, 2020 9:07 am

Ome Mino is gaan leuren met Gravenberch bij Juve! Ga er dus maar vanuit dat ie niet meer wordt opgesteld.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 03, 2020 10:03 am

Ajaciedjuh schreef:
vr jan 03, 2020 8:50 am
Veel zal afhangen van Vertonghen zelf. Als hij graag naar Ajax wil, dan kan hij al een contract tekenen voor volgend seizoen. Dan is de marktwerking van 12M voor een half jaar weg. Dan is het aan de Spurs en Ajax of er nog euro’s worden uitgegeven om hem een half jaar eerder te halen.

Maar als Jantje gewoon het beste contract wil hebben voor zijn laatste jaren van zijn carrière, dan zal hij niet meer naar Ajax komen. Ik hoop dat hij nog 2-3 jaar bij Ajax komt voetballen.

Ik ben benieuwd wat Ajax gaat doen m.b.t. Blind. Er is nog veel onzekerheid wanneer hij weer gaat spelen. Je moet ervan uitgaan dat hij voorlopig niet beschikbaar is. Martinez naar achteren halen is een optie, maar dan zal je op het middenveld iets moeten doen. Er zal een middenvelder of centrale verdediger bij moeten.

Daarnaast hoop ik op een Neres achtig transfer. Groot talent op de flanken met snelheid en diepgang. Volgens Freek Jansen is de verwachting dat Promes meteen weer aansluit in de winterstop, maar dat Neres pas in februari terug is. Gezien de afgelopen keren heeft hij daarna nog een aantal wedstrijden de tijd nodig om weer op niveau terug te zijn.... dan ben je al in maart/april. Met onzekerheid Neres, Blind en de vele pijntjes in het elftal, zal je wat moeten doen. Alles ophangen aan Gravenberch en consorten is te risicovol.
Mee eens. Er moet gewoon een CV bij. Schuurs en Veltman voldoen ook niet helemaal dus iemand erbij zou geen overbodige luxe zijn.

Iemand op de flanken zou ook wel mogen. Hoef je geen roofbouw op Promes en Neres te plegen.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 03, 2020 11:28 am

We zitten centraal achterin inderdaad wel met een probleem. De vraag is of het halen van een 32 jarige speler die een heel dik contract zou moeten krijgen dan de oplossing is wanneer hij uitgerekend op de plek van Blind zou moeten komen. Dat zie ik Ajax alleen doen als ze er heel ernstig rekening mee houden dat Blind ook volgend jaar niet zou spelen. Maar de berichtgeving gaat voor mijn gevoel niet die kant op. Het zal wel zo zijn dat hij dit seizoen niet zoveel speelt.

Zoek je dan een tijdelijke oplossing voor LCV? Liefst iemand die tweebenig is en dus LCV en RCV kan spelen. Dan heb je met die nieuwe speler en Schuurs twee opties om Veltman te vervangen. Waarvan ik verwacht dat hij na dit seizoen toch een transfer zal pakken. En dat is ook een plek waar Ajax in mijn ogen moet doorselecteren.

Of inderdaad Martinez achterin laten en dan een extra middenvelder halen. Kan ook geen overbodige luxe zijn. Mede omdat het niet ondenkbaar is dat we daar na dit seizoen ook weer vacatures hebben met interesse voor Ziyech en Van de Beek. Maar dan heb je het wel weer over andere types. Men zal op dit trainingskamp ook kijken hoe de jonkies het doen. Kan iemand de stap maken en komend half jaar veel spelen?
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 03, 2020 11:32 am

Ga er maar vanuit dat Blind dit seizoen niet meer speelt. Hij moet nu maanden complete rust houden, dan ben je niet meteen wedstrijdfit. Dus Vertonghen zou komen als vervanger. Is dat wel een goed idee? Misschien weten ze bij Ajax meer dan wij weten, en is de carrière van Blind serieus in gevaar. In het andere geval zou ik Vertonghen niet halen. Een mooie nostalgische gedachte om hem weer in een Ajaxshirt te zien, maar zijn beste positie is precies de enige positie waar Blind rendeert. Blind is geen back en zeker geen middenvelder.

Mij lijkt het beter om aan de toekomst te denken en op zoek te gaan naar een structurele oplossing voor LCV/LB. Tagliafico gaat waarschijnlijk in de zomer weg.

De voorwaarden van dit moment zijn natuurlijk onaanvaardbaar. TH wil twaalf miljoen voor een speler op zijn retour zonder restwaarde? Serieus? En Vertonghen moet zich realiseren dat Ajax weliswaar aardig betaalt, maar lang geen PL-club is. Stel dat Vertonghen het niet meer kan brengen, dan wil je niet zitten met een grootverdiener ++++, met alle respect.

Ik denk dat Overmars rustig afwacht wat er met Vertonghen gaat gebeuren. Vertonghen heeft ook nog tijd om zijn opties te wegen. Natuurlijk wil je altijd direct een oplossing, maar soms is het beter om geduldig te zijn.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr jan 03, 2020 12:13 pm

Helemaal eensch met Yopi hierboven. Bedenk ook dat Vertonghen nog maar 6 maanden contract heeft. 12 miljoen is belachelijk. Dat salaris waar over gesproken wordt is ook niet wenselijk. Ik zie liever een 6 komen: Propper of Schone. Waarbij Schone de voorkeur heeft als Ajax verwacht dat Gravenberch / Taylor etc volgend jaar klaar zijn voor veel minuten.

Hopelijk vergeet Ajax niet ook een buitenspeler te halen. Neres is voorlopig nog niet wedstrijdfit begreep ik. Dat zou betekenen dat we Ziyech weer van 10 moeten weg halen (onwenselijk) of we met Noa Lang gaan spelen (geen verpletterende indruk gemaakt op mij).

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 03, 2020 12:39 pm

Ajax heeft 4-5 M betaald voor Pierie. Of is die ook alweer afgeschreven?

Neem aan dat Vermaelen het alternatief is voor Vertonghen. Afhankelijk van de duur van het herstel van Blind zal Ajax voor een stop gap signing gaan, lijkt me.

Mij lijkt trouwens dat Ajax beter een CVM kan halen. Martinez op de plek van Blind is een goede in-house optie.

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 03, 2020 12:48 pm

Dat kan ook. :biggthumpup.gif:

In elk geval moet je kijken naar de lange termijn. Wie vertrekken er en wie komen er door? Wat verwacht je van Schuurs, Pierie, enz? Vertonghen is niet meer de meest dynamische, past hij wel in je team?

Er komen ook leuke talenten aan, zoals Devyne Rensch.

Voor Vertonghen is de keuze eenvoudig.Hij is geen klein kind meer.

Ik vind het trouwens wel komisch dat die ex-Ajacieden Levy een koekje van eigen deeg presenteren. Levy is zo op het geld dat de sportieve resultaten eronder mogen lijden. Keer op keer Eriksen op de bank, pfff. Vertonghen wordt trouwens wel opgesteld, dat is een teken dat ze niet meer echt geloven een goede transfersom voor hem te gaan vangen.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr jan 03, 2020 12:58 pm

wimpey schreef:
vr jan 03, 2020 12:39 pm
Ajax heeft 4-5 M betaald voor Pierie. Of is die ook alweer afgeschreven?

Neem aan dat Vermaelen het alternatief is voor Vertonghen. Afhankelijk van de duur van het herstel van Blind zal Ajax voor een stop gap signing gaan, lijkt me.

Mij lijkt trouwens dat Ajax beter een CVM kan halen. Martinez op de plek van Blind is een goede in-house optie.
Pierie is in mijn ogen (nog) niet afgeschreven, maar sowieso geen serieuze optie voor de 2e seizoenshelft in de basis van Ajax 1. Verder eensch: liever een 6. Vermaelen ook niet zeg, alsjeblieft. Die is na 1 week geblesseerd.

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 03, 2020 1:10 pm

Vermaelen is een wonderbaarlijk verhaal. Redelijke speler, constant geblesseerd en toch een transfer naar Barcelona. :confused.gif: :confused.gif:

Hem hoef is sowieso niet terug te zien. :1evil.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 03, 2020 1:11 pm

Die zit in China nu toch?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 03, 2020 1:25 pm

Vissel Kobe, ja.

Al met al is het de deur wijzen van Wober een domme zet gebleken.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr jan 03, 2020 1:31 pm

Was destijds ook al onbegrijpelijk.
Yopii schreef:
vr jan 03, 2020 1:10 pm
Vermaelen is een wonderbaarlijk verhaal. Redelijke speler, constant geblesseerd en toch een transfer naar Barcelona. :confused.gif: :confused.gif:

Hem hoef is sowieso niet terug te zien. :1evil.gif:
Heel bijzonder inderdaad. Hopelijk maakt Ajax het niet nog meer bijzonder door hem terug te halen...

Plaats reactie