PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma dec 16, 2019 4:51 pm

Yopii schreef:
wimpey schreef:Ze hebben dus Bommel, schoonpapa en 2 assistenten eruit gebeukt. M.a.w.: partij gekozen voor de TD.
Die TD is dan ook een klasbak. Op PSV Forum noemen ze hem niet voor niets 'de stagiaire'. :hypocrite.gif:
Bij hun is het de TD, bij ons de AD. :biggrin.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » ma dec 16, 2019 5:01 pm

Dan heb ik liever die van ons. :neutral.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 16, 2019 5:08 pm

De stagiair heeft het probleem ontdekt!! :biggrin.gif:
John de Jong: "Natuurlijk voel ik me ook schuldig over deze situatie"

Technisch manager John de Jong is net als de ontslagen Mark van Bommel stevig bekritiseerd vanwege de sportieve malaise van PSV. De oud-voetballer claimt zelf ook in de spiegel te kijken.

"Natuurlijk voel ik me ook schuldig over deze situatie", zo oordeelde De Jong maandagmiddag op de persconferentie. "Misschien is de selectie op bepaalde plekken wat te breed, waardoor er te veel ervaren spelers op de bank zitten en er te veel spelers teleurgesteld rondlopen. Het is ook echt niet zo dat ik mijn verantwoordelijkheid niet wil nemen."

"Dat wil ik juist wél. Ik kijk zeker ook kritisch naar mezelf, naar de dingen die ik misschien niet goed heb gedaan", aldus De Jong. Inmiddels is Ernest Faber voor de rest van het seizoen aangesteld als interim-trainer, met Boudewijn Zenden en Ruud Hesp als diens assistenten zijn van interim-trainer Ernest Faber.

"De komende tijd gaan we intensief kijken hoe we de staf daarna gaan invullen", stelt De Jong, die het doorschuiven van jeugdtrainer Ruud van Nistelrooy (onder 19) uitsluit. "Ruud blijft gewoon zijn eigen traject volgen."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 16, 2019 5:53 pm

Faber interim en dan voor volgend seizoen ruzie maken met Feyenoord om Advocaat? :smallgrin.gif:

EDIT

Dit is overigens de eerste keer dat ik John de Jong voor een camera zie als TD van PSV. Denk niet dat het me lang bij zal blijven.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » ma dec 16, 2019 11:26 pm

De Jong lekker aanhouden. :smallgrin.gif:

Kapitaalvernietiging bij PSV en Ajax daarmee titels in de schoot werpen :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander

Bericht door Alexander » ma dec 16, 2019 11:34 pm

Selectie te breed :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:

Op basis van wat mag Faber nu 17 wedstrijden op de bank bij PSV gaan zitten. Ik heb niet het idee dat ze in Groningen nou erg enthousiast over deze man waren.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 17, 2019 8:54 am

Vind je? Ik vind hem geen slechte trainer namelijk. Heeft het bij Groningen best aardig gedaan, hoor. Veel beter dan wat er nu gebeurt. Ook bij NEC en bij Eindhoven heeft hij het niet slecht gedaan volgens mij. Het is in ieder geval iemand met wat vlieguren. Ik denk dat ze daar nu wel van terugkomen.

Die John de Jong maakt zich wel belachelijk met een dergelijke opmerking. Hij heeft natuurlijk credits voor een aantal aankopen, maar dat brokkelt zo in rap tempo af. Als je dat elftal ontleedt dan schrik je je toch dood? Baumgartl kan de kar achterin niet trekken en op de linksback hebben ze 3 (!!!) miskopen gedaan in 1 (!!!) seizoen. Een goed ankerpunt op het middenveld is niet aanwezig waardoor het elftal uit elkaar valt in twee blokken. Aanvallend is er het nodige surplus, maar de reden waarom ze 15 miljoen kapotslaan op Bruma is mij een raadsel gebleken. Romero en Bruma voor 25 miljoen is echt complete waanzin gebleken. En dat terwijl je met Gakpo, Bergwijn, Lammers en Malen al aardig wat kwaliteit hebt/had. Tel daarbij de onbegrijpelijk aankoop van een Doan en je zou wel eens willen weten wat er aan die scoutingstafel en directietafel is gebeurd.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 17, 2019 8:57 am

Mij werd t.t.v. de aanstelling van de rookies De Jong en Van Bommel verteld dat de AD van mbesv het vooral heel erg in De Jong zag zitten. Het lijkt erop dat de AD z'n protégé beschermt door Van Bommel + volledige staf te ontslaan.

peter

Bericht door peter » di dec 17, 2019 9:02 am

Overigens denk ik wel dat een beetje vakman er een veel beter elftal uitperst, hoor. De sleutel ligt op het middenveld. Daar moet je hard op ingrijpen.

Je hebt alleen een probleem op linksback, maar dat moet je dan maar repareren in de winter. En daar zou ik dan niet uit gaan van rapporten of meningen van je eigen mensen, maar gewoon bij een makelaartje aan bellen. We zoeken iemand die niet lijkt op Lato, Boscagli, Gloster of Sadilek. Weet jij iemand?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 17, 2019 9:21 am

Peter schreef:Overigens denk ik wel dat een beetje vakman er een veel beter elftal uitperst, hoor. De sleutel ligt op het middenveld. Daar moet je hard op ingrijpen.

Je hebt alleen een probleem op linksback, maar dat moet je dan maar repareren in de winter. En daar zou ik dan niet uit gaan van rapporten of meningen van je eigen mensen, maar gewoon bij een makelaartje aan bellen. We zoeken iemand die niet lijkt op Lato, Boscagli, Gloster of Sadilek. Weet jij iemand?
Als ze Viergever op linksback zetten, dan hebben ze daar een meer dan redelijke invulling.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 17, 2019 7:58 pm

@Peter: Zou het probleem niet juist zijn dat ze voor die linksback positie naar zaakwaarnemers hebben geluisterd?

Viergever op links lijkt me ook geen oplossing want ik denk dat hij wel gewoon één van hun twee beste cv's is. Of wou je Schwaab en Baumgartl daar samen neerzetten?
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 18, 2019 9:42 am

Marillion schreef: Viergever op links lijkt me ook geen oplossing want ik denk dat hij wel gewoon één van hun twee beste cv's is. Of wou je Schwaab en Baumgartl daar samen neerzetten?
Dat is idd hetzelfde als Tadic bij Ajax uit de spits weghalen. Symptoombestrijding.

peter

Bericht door peter » wo dec 18, 2019 10:46 am

Marillion schreef:@Peter: Zou het probleem niet juist zijn dat ze voor die linksback positie naar zaakwaarnemers hebben geluisterd?

Viergever op links lijkt me ook geen oplossing want ik denk dat hij wel gewoon één van hun twee beste cv's is. Of wou je Schwaab en Baumgartl daar samen neerzetten?
Dat was juist de grap. Ze gingen er prat op dat ze zo lekker aan het scouten waren:
https://www.ed.nl/psv/psv-komt-zonder-b ... ~a96fad7c/

Heerlijk toch. Nee, geen bord op het schoot en dan blijkt dat deze gasten nog slechter zijn dan een Warmerdam of een Czyborra. :drecul.gif:

999

Bericht door 999 » wo dec 18, 2019 1:08 pm

Fricties Van Bommel bij PSV onthuld: ‘Hij wilde hem dol- en dolgraag hebben’
Woensdag, 18 december 2019 om 08:30

Het Eindhovens Dagblad licht woensdag enkele twistpunten uit tussen Mark van Bommel en PSV. De trainer werd maandag, daags na de 3-1 nederlaag tegen Feyenoord, ontslagen vanwege de tegenvallende resultaten. Achter de schermen zou de oefenmeester meerdere keren van mening hebben verschild met onder anderen technisch manager John de Jong.

Zo wilde Van Bommel erg graag Steven Berghuis bij PSV hebben. De directie van PSV vond een kleine vijftien miljoen euro 'begrijpelijkerwijs erg veel geld' voor de aanvaller van Feyenoord, aldus de krant. 'Na een contract van vier jaar zou zijn restwaarde beperkt kunnen zijn en daarmee waren de afschrijvingskosten per seizoen onverantwoord hoog. Van Bommel wilde Berghuis dol- en dolgraag aan de selectie van PSV toevoegen, omdat hij hem beschouwde als dé speler die PSV nog miste.'

John de Jong en Viergever over ontslag Van Bommel: 'Resultaten bleven uit'
De situatie rond Berghuis is volgens het dagblad een van de twistpunten in de afgelopen maanden bij PSV. Ook over de komst van Toni Lato is inmiddels ook meer duidelijk. 'Van Bommel wilde hem op basis van beelden van Valencia direct al niet hebben, zo beweert een ingewijde uit zijn omgeving. Hij zou zijn eventuele komst meteen afgekeurd hebben en mordicus tegen de entree van Lato zijn geweest.'

'Een andere PSV'er heeft onlangs aangegeven dat Van Bommel in de zomer juist drie keer met Lato heeft gebeld om hem over te halen om naar PSV te komen, omdat Lato zou hebben getwijfeld over een komst naar Eindhoven. Wie de waarheid spreekt?', zo vraagt de krant zich af. 'Ergens is kennelijk sprake van list of bedrog en in zo'n klimaat is natuurlijk niet makkelijk meer te werken. PSV had geen goede linksback en Toni Lato zelf werd uiteindelijk ook de dupe, want hij begrijpt er volgens betrokkenen helemaal niets van waarom hij maandenlang is genegeerd.'
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 18, 2019 6:47 pm

....
Zo wilde Van Bommel erg graag Steven Berghuis bij PSV hebben. De directie van PSV vond een kleine vijftien miljoen euro 'begrijpelijkerwijs erg veel geld' voor de aanvaller van Feyenoord, aldus de krant. 'Na een contract van vier jaar zou zijn restwaarde beperkt kunnen zijn en daarmee waren de afschrijvingskosten per seizoen onverantwoord hoog. Van Bommel wilde Berghuis dol- en dolgraag aan de selectie van PSV toevoegen, omdat hij hem beschouwde als dé speler die PSV nog miste.'....
Met de restwaarde van die Bruma zit het daarentegen wel snor. :smallgrin.gif:

Berghuis is een beetje een vervelend mannetje. Daarnaast denk ik dat de prioriteiten bij PSV sowieso elders hadden moeten liggen. Maar als je dan toch een aanvallende speler wil halen was dat wel een veel betere keuze geweest.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » wo dec 18, 2019 10:28 pm

Hmm, GVVV komt op gelijke hoogte met PSV haha. Koning Ernst heeft het nog niet helemaal op de rit.

columbus

Bericht door columbus » wo dec 18, 2019 10:33 pm

Zit nu 20 minuutjes te kijken maar het is ook niet om aan te gluren. De amateurs geven prima partij zonder de bus te hoeven parkeren

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo dec 18, 2019 10:38 pm

GVVV uit. Altijd lastig.

Alexander

Bericht door Alexander » wo dec 18, 2019 11:06 pm

Goal van PSV zal zo wel vallen, maar dat GVVV heeft nog de grootste kansen ook.

Affelay kan er echt helemaal niets meer van. Beetje pijnlijk om te zien.

zeux

Bericht door zeux » wo dec 18, 2019 11:08 pm

Je zou denken dat de profs van psv die 120 minuten beter zouden verteren dan gvvv, maar voorlopig blijven die amateurs vrolijk de 16 van psv bestormen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » wo dec 18, 2019 11:09 pm

Nou. Daar is ie dan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander

Bericht door Alexander » wo dec 18, 2019 11:10 pm

Wat jammer zeg.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 19, 2019 9:04 am

Alexander schreef: Affelay kan er echt helemaal niets meer van. Beetje pijnlijk om te zien.
Ik zat dat gister effe te bekijken tot aan de verlenging. Het is niet gek dat die jongen non-playing captain is. Althans, dat ie non-playing is. Kort draaien gaat niet meer. Versnellen gaat niet meer. À la Rosario balletjes breed tikken lukt nog net.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 19, 2019 9:18 am

Van spelers die er zo lang uit zijn hoef je ook niet veel meer te verwachten. Dergelijke transfers die gebeuren op basis van sentiment gaan vrijwel altijd mis.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » do dec 19, 2019 9:54 am

Ik kwam dit stukje tegen van Veronica Inside. https://www.youtube.com/watch?v=WJ9ov0-lRDE

Zitten de heren gewoon van Bommel te beschermen en en passant nog even een sneer naar EtH te gooien.
dus MvB verliest 10 wedstrijden lang punten, EtH 3x en ze willen het direct over EtH hebben.

maar ze hebben geen Agenda hoor... :smallgrin.gif:
Eng zooitje!

alleen Gijp blijft realistisch
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie