Schuurs is sterk in de opbouw, dat hebben we nodig. Veltman is daar erg zwak in.
Moderator: mods
Vind ik iets te sterk uitgedrukt. Naar Ajax-normen is het wel wat te weinig, maar ik denk dat hij voor een doorsnee club eerder verdedigend wat te kort komt.Yopii schreef: Veltman is daar erg zwak in.
We hebben een klasbak nodig die goed kan verdedigen. Veltman kan prima opbouwen. Hij is geen Pique maar doet het daar niet verkeerd. Ik heb liever dat Schuurs zich wat meer focust op het verdedigende aspect. Zo simpel als hij zich laat dollen overkomt Veltman niet hoor.Yopii schreef:Dat zal Veltman niet overkomen? Meen je dat nou?![]()
Schuurs is sterk in de opbouw, dat hebben we nodig. Veltman is daar erg zwak in.
En de 2 pingels. En 2 gele kaarten. En de goal van Valencia.Lionel schreef: Wimpey haalde de 2-4 van Chelsea erbij om zijn punt duidelijk te maken dat Veltman er niet veel van kan.
Ben ik ook zeker niet.wimpey schreef:En de 2 pingels. En 2 gele kaarten. En de goal van Valencia.Lionel schreef: Wimpey haalde de 2-4 van Chelsea erbij om zijn punt duidelijk te maken dat Veltman er niet veel van kan.
De lijst is na jaren Veltman in Ajax-1 lang. Hij is een zenuwpees. Op z'n best een degelijke speler in een goed draaiend team, die na verloop van tijd altijd weer vervalt in dezelfde fouten.
Ik zie veel meer in Schuurs. En nogmaals: je hoeft het niet met me eens te zijn.
Schuurs of Veltman, Voetske? Zeg het maar.999 schreef:Ach, op het moment dat Schuurs wat kapitale foutjes maakt in de EL. heb jij ineens last van geheugen verlies ..![]()
Op dit moment Veltman, al heb ik al veel eerder gezegd dat hij niet voldoet.Maar Schuurs is nog niet beter of gelijkwaardig aan Veltman.Veltman is ook een betere kopper b.v. ... Of Schuurs er komt is koffiedik kijken en doet er nu ook eigenlijk niet toe ..wimpey schreef:Schuurs of Veltman, Voetske? Zeg het maar.999 schreef:Ach, op het moment dat Schuurs wat kapitale foutjes maakt in de EL. heb jij ineens last van geheugen verlies ..![]()
Dat lijkt me een sprookje van Grimm. Gouden gans.Alexander schreef:Net gehoord dat Ajax Pato haalt, zou vanmiddag al bekend moeten worden. Kan die nog wat?
Dat was omdat Ziyech ook al was weggevallen als optie voor de aanval. Toen Overmars de selectie samen met Ten Hag aan het samenstellen was werd Ziyech nog gezien als rechtsbuiten. Dus waren er 4 potentiële basisspelers voor 3 plekken in de aanval. Labyad was pas 3de keuze.Iniesta schreef:Vandaar ook dat hij speelde toen Neres weg viel tegen Utrecht en Valencia uitGezond verstand schreef:Het was Ziyech, Neres en toen pas Labyad. 3de keuze dus.
Voor de aanval ging het tussen 4 potentiele basisspelers: Tadic, Ziyech, Neres en Promes. Pas daarachter kwam Labyad. Voor het middenveld kwamen er ook eerst andere spelers in aanmerking voordat Labyad in de rangorde stond.
Dat is ook mijn enige kritiek op Ten Hag momenteel. Te weinig gebruik maken van de jeugd. Traore had moeten spelen in plaats van Huntelaar. Traore brengt diepte en snelheid.LucaS schreef:Volgens konden we gister al.lezen dat er komende transferperiode wat gaat gebeuren. Hoeft overigens niet voor de breedte te zijn natuurlijk.
Ik vind ten Hag geweldig voor Ajax, maar hij -en met hem velen die vinden dat Ajax aan de Europese top moet en kan blijven- is wel de doodsteek voor doorstroming jeugd. 30 seconden voor het einde Traoré inbrengen, genant
of Alvarez eens een kans geven op zijn beoogde, en beste, positie.Lionel schreef:En moet je nagaan als Schuurs had gespeeld tegen Rodrigo of tegen Chelsea. Schuurs werd gedold door de spits van Apoel en liet zich gisteren voor lul zetten door een pikkie van 18 jaar.wimpey schreef:Schuurs was de beste Ajacied. Rishi ziet meer in Veltman.Peter schreef:Schuurs was prima in de zestig minuten dat ik keek.
Helaas verkloot Schuurs een prima optreden met een kolossale fout. Veltman vernaggelt Ajax' CL-kansen in 2 wedstrijden.
Ik zeg niet dat Veltman de nieuwe Walter Samuel is. Maar Schuurs is dat ook zeker niet. Daar mogen ze een aankoop doen.
Ganzenbord filmpjes komen terug. Dus dat is de 'gouden eend', niet Pato.Alexander schreef:Net gehoord dat Ajax Pato haalt, zou vanmiddag al bekend moeten worden. Kan die nog wat?