Vind je dat serieus Ajaxwaardig?Mr. Ajax schreef:Ik ben nog steeds gewoon voor Dest op rechts en Lang op links.
AZ-Ajax Zo 15/12/2019 16:45
Moderator: mods
-
Re: AZ-Ajax Zo 15/12/2019 16:45
Ik vond Dest heel behoorlijk invallen. Lang was, net als tegen Willem II, gewoon kut. Die drie intikkers tegen Twente hebben het beeld wat vertroebeld.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Vind je dat serieus Ajaxwaardig?Mr. Ajax schreef:Ik ben nog steeds gewoon voor Dest op rechts en Lang op links.
Wat mij betreft gooit Ajax het over een andere boeg: een punt is prima daar. Speel maar wat compacter, want de energielevels zijn gedaald. Zoiets:
Onana
Veltman - Schuurs - Blind
Dest - Maz - Beek - Martinez - Nico
Ziyech - Tadic
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik zou gewoon starten met Lang en Dest. In die opstelling was het gewoon prima tegen Valencia. Gewoon geen Alvarez en geen Huntelaar. Daar ben ik wel klaar mee.
-
Dat ik het even goed begrijp: bedoelen jullie met “starten met Dest” dat ie rechtsback of rechtsbuiten staat?
Ik neem aan rechtsback. Mazraoui op het middenveld en Ziyech rechtsvoor. Zoals na rust tegen Valencia voordat Huntelaar erin kwam.
Het blijft een lastige puzzel. Zowel Alvarez als Mazraoui bevallen me niet op het middenveld.
Daarom zou ik vasthouden aan Ziyech, Van de Beek en Martinez. Dat betekent wel dat je een concessie moet doen in je aanval. Laat Traore het daar dan maar een keer proberen. Met Tadic en Ziyech weet je dat er normaal gesproken een paar goede passes komen waar je als aanvaller iets mee kunt.
AZ heeft overigens wel de minst gepasseerde verdediging. Daar zitten die vier van Manchester van donderdag dan weer niet bij.
Daarom zou ik vasthouden aan Ziyech, Van de Beek en Martinez. Dat betekent wel dat je een concessie moet doen in je aanval. Laat Traore het daar dan maar een keer proberen. Met Tadic en Ziyech weet je dat er normaal gesproken een paar goede passes komen waar je als aanvaller iets mee kunt.
AZ heeft overigens wel de minst gepasseerde verdediging. Daar zitten die vier van Manchester van donderdag dan weer niet bij.
Nil volentibus arduum
Ik zou Dest of Mazraoui rechtsbuiten neerzetten.
Wat mij betreft stellen ze Mazraoui en Dest op de vleugels in de aanval op. Veltman rechtsback. Mag Schuurs laten zien welke kwaliteiten hem hier worden toebedeeld.
Wat mij betreft stellen ze Mazraoui en Dest op de vleugels in de aanval op. Veltman rechtsback. Mag Schuurs laten zien welke kwaliteiten hem hier worden toebedeeld.
IK GELOOF!!!!!!
-
Onze rechtsbacks als rechtsbuiten is echt jouw dingetje hè, Rishi?
Eentje zelfs linksbuiten. Ze zijn betere voetballers dan Noa Lang. Dest is bovendien aardig snel. Noa Lang heeft 3 goede bal contacten gehad in 3 wedstrijden.
IK GELOOF!!!!!!
-
Met Promes: 0-4. Zonder Promes: puntverlies.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
-
Tactisch op een gelijkspel spelen? Ow nee, dat kunnen we niet.
-
Ik zou een rechtsbuiten rechtsbuiten zetten.Lionel schreef:Ik zou Dest of Mazraoui rechtsbuiten neerzetten.
-
Lang, bijvoorbeeld. En pluk er anders iemand (anders) uit Jong Ajax of de jeugd. Maar bedenk geen al te ingewikkelde opstellingen met mensen die op plekken spelen die ingaan tegen hun natuur.Iniesta schreef:Zoals?
Veltman is een redelijke centrale verdediger, al helemaal geen back, bijvoorbeeld.
-
I beg to differ. De beste wedstrijden van Veltman in Ajax 1 speelde hij als rechtsback.
Dit ben ik met je eens. We hebben een verassing nodig voorin. Startten zoals tegen Valencia heeft geen zin. We hebben diepte en snelheid nodig voorin. Zeker tegen een tegenstander die ook met ruimte in de rug speelt. Middenveld met Zyiech beek en Martinez in ere herstellen en voorin snelheid op de flanken. Het zij met Traore of Dest, of anders Brobbey of Hansen. Gooi ze maar voor de leeuwen. Ik ben er niet bang voor. Lang is geen optie voor mij. Daar heb ik de afgelopen 2 wedstrijden genoeg van gezien.Marillion schreef:Het blijft een lastige puzzel. Zowel Alvarez als Mazraoui bevallen me niet op het middenveld.
Aan Lang moet inderdaad nog het nodige worden gesleuteld. Hij zal onder meer moeten leren om ook zijn momenten te kiezen om diepte te zoeken zonder bal. We hebben met Ziyech en Tadic wereldklasse lopen als het gaat om het geven van een steekbal. Maar dan moet er wel iemand bewegen in plaats van te wachten tot hij de bal vanuit stilstand in zijn voeten krijgt. Snelheid en diepgang is cruciaal voor Ajax.
Traore was gisteravond niet aanwezig bij Ajax. Hopelijk krijgt hij zijn kans.
Traore was gisteravond niet aanwezig bij Ajax. Hopelijk krijgt hij zijn kans.
Nil volentibus arduum
Hansen heeft gisteren in de basis gestaan bij Jong Ajax, dus die zal zondag nog niet meedoen tegen AZ.
Nee, dat lag ook niet in de lijn der verwachting. Die jongen schuift door en Traore doet dan hetzelfde. Die heeft er al bijna een half seizoen Jupiler League opzitten.
Nil volentibus arduum
Het zonnetje schijnt en we hebben een belangrijk potje vandaag. Ik heb er wel weer zin in, dit zou een mooie wedstrijd moeten worden met twee goed voetballende teams.
Volgens het AD komt Ajax met de volgende formatie het veld op:
Onana, Dest, Veltman, Blind, Tagliafico, Mazraoui, Van de Beek, Martínez, Ziyech, Tadic, Lang
Dit zou niet mijn voorkeur hebben. Mazraoui op het middenveld kan mij niet bekoren. Liever Ziyech terug en dan Traore de kans geven.

Volgens het AD komt Ajax met de volgende formatie het veld op:
Onana, Dest, Veltman, Blind, Tagliafico, Mazraoui, Van de Beek, Martínez, Ziyech, Tadic, Lang
Dit zou niet mijn voorkeur hebben. Mazraoui op het middenveld kan mij niet bekoren. Liever Ziyech terug en dan Traore de kans geven.
Nil volentibus arduum
-
Promes nog niet fit?
Met deze opstelling gaat het niks worden vrees ik. Geen diepgang en power voorin. Windkracht 6, AZ voor het eerst in eigen stadion weer. Vrees het ergste.