Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » za nov 30, 2019 9:38 am

LucaS schreef:Neres werd het eerste jaar als miskoop bestempeld Wimpey. Dat ging zelfs zo ver dat Overmars in een interview op een gegeven moment toegaf in de druk van het moment wellicht wel wat te veel te hebben betaald

https://www.vi.nl/nieuws/overmars-ajax- ... voor-neres
Klopt, er was in eerste instantie heel veel kritiek op die transfer. Het heeft behoorlijk veel tijd gekost voor Neres op waardering kon rekenen.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 03, 2019 5:40 am

Telesport
PSV én Ajax azen op Angeliño
Door MIKE VERWEIJ EN ROBIN JONGMANS
Updated Vandaag, 00:14
Vandaag, 00:05 in VOETBAL

AMSTERDAM - Net nu Ajax de sportieve twist met PSV dit seizoen definitief in zijn voordeel heeft beslist, dient zich een nieuwe strijd aan: om Angeliño (22). PSV onderzoekt de mogelijkheden tot de terugkeer van de linksback, die dit seizoen bij Manchester City slechts twee keer in de basis startte en twee keer inviel. Wat de PSV-leiding wellicht niet weet, is dat de Spanjaard de afgelopen weken al meerdere keren informeel bij Ajax is aangeboden en Angeliño als ’op termijn zeer interessant’ wordt omschreven. Of Manchester City bereid is om mee te werken aan een (tijdelijk) vertrek, is niet bekend.

Angeliño
AngeliñoⒸ HOLLANDSE HOOGTE
Het is logisch dat PSV werk maakt van een terugkeer van Angeliño. De Eindhovenaren hebben een gigantisch probleem op de linksbackpositie. Afgelopen zomer werden Angeliño’s landgenoot Toni Lato en de Fransman Olivier Boscagli binnengehaald om het verlies van de City-back op te vangen. Maar de eerste heeft het vanaf dag één niet kunnen laten zien. PSV zal achteraf blij zijn dat Valencia een streep zette door een verkoop voor vijf miljoen euro en hem slechts wilde verhuren. Lato staat in de winterstop voor een terugkeer naar Spanje.

Boscagli verspeelde vroeg in het seizoen zijn krediet links achterin. Voor Mark van Bommel is middenvelder Michal Sadilek de beste optie als linksback. Een karakterspeler, maar wel eentje die simpelweg niet voldoende blijkt te kunnen verdedigen. Met zijn fouten tegen Willem II (bij de 1-0) en afgelopen zondag Emmen (voorafgaand aan de 1-1) kostte hij PSV dure punten.

Met Angeliño hoopt PSV één van zijn verloren sleutelspelers, naast Luuk de Jong en Hirving Lozano, terug te brengen in zijn selectie. Hij is een bewezen toplinksback in de Eredivisie én de Champions League. De Eindhovenaren kunnen er blind op varen dat zijn rentree een enorme kwaliteitsimpuls betekent.

"Amsterdammers konden opvolger Tagliafico met bord op schoot scouten"
De grote vraag is alleen wat PSV hem kan bieden, behalve speeltijd. De club zal met hem de jacht op AZ willen inzetten om plek twee te bemachtigen, die volgend seizoen recht geeft op de voorrondes van de Champions League. Maar daar moet inmiddels een achterstand van zeven punten voor worden goedgemaakt. De ploeg van Van Bommel is uitgespeeld in Europa. Maar Eindhoven is voor Angeliño wel een vertrouwde omgeving. Bij Ajax krijgt hij in eerste instantie te maken met de moordende concurrentie van Nicolas Tagliafico.

Hakim Ziyech in duel met Angelino.
Hakim Ziyech in duel met Angelino.
En dan rest de vraag: hoe ver wil de top van PSV voor hem gaan? De Eindhovenaren hebben een goed gespekte kas door de miljoenen van de Lozano-transfer, maar de selectie lijkt inmiddels op dusdanig veel posities aan reparatie onderhevig, dat de club waarschijnlijk niet even ruwweg 15 tot 20 miljoen euro voor één speler zal neerleggen. Angeliño vertrok afgelopen zomer voor een terugkoopclausule van 12 miljoen euro en tot het betalen van dergelijke bedragen laat PSV zich sowieso zelden verleiden. Hoewel: afgelopen zomer werd de Portugees Bruma voor hetzelfde bedrag, exclusie enkele bescheiden bonussen, van het Duitse RB Leipzig overgenomen. Desondanks lijkt huren lijkt een logischere optie. Maar is dat reëel, met een kapitaalkrachtig Ajax als concurrent? Een keuze voor de Johan Cruijff ArenA in plaats van het Philips Stadion is niet alleen financieel, maar ook sportief interessant voor Angeliño.

Als Ajax Manchester City komende transferperiode al weet te bewegen tot een verkoop (of eventueel verhuur) van de verdediger, dan is hij na de winterstop minimaal verzekerd van Europa League-voetbal en mogelijk van de knock-outfase van de Champions League.

"Eindhovenaren hebben gigantisch probleem op de linksbackpositie"
Dat de Amsterdammers overwegen een bod uit te brengen, is geen verrassing. De scouting heeft Angeliño met het bord op schoot kunnen bekijken toen hij de pannen van het dak speelde bij PSV en de clubleiding gaat uit van een vertrek van Tagliafico na dit seizoen. Lisandro Martinez was al als opvolger voor zijn landgenoot binnengehaald, maar doet het als middenvelder en centrale verdediger zó goed dat Ajax hem slechts in noodgevallen aan de linkerkant zal willen ’parkeren’.

Wat Ajax voor heeft op PSV is de financiële slagkracht. De transferwaarde van Argentijns international Tagliafico wordt internationaal rond de 40 miljoen euro geschat. Voor de helft van dat bedrag Angeliño kopen, zouden directeur voetbalzaken Marc Overmars en financieel directeur Susan Lenderink prima aan de commissarissen kunnen uitleggen.

Omdat de Eredivisie-kampioen van 2020 zich rechtstreeks plaatst voor de groepsfase van de Champions League en gegarandeerd 40 miljoen euro bijschrijft, kan topfavoriet Ajax de kosten voor de baten laten uitgaan.

Veel zal afhangen van de voorkeur van Angeliño zelf, bij wie PSV vast een plekje in zijn hart heeft. Maar dat hij in Amsterdam wordt aangeboden, impliceert dat de financiële én sportieve situatie bij Ajax voor hem ook een interessante optie is.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » di dec 03, 2019 9:15 am

We hebben komende zomer waarschijnlijk wel een nieuwe LB nodig, ik denk namelijk dat Martinez middenvelder blijft, die doet het daar uitstekend. Angelino is zeker een optie dan!

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 03, 2019 9:35 am

+ 1. Goede speler. Technisch goed, brengt grinta en is ook defensief heel behoorlijk.

Lijkt me een betere optie dan over the odds betalen voor bijv. Wijndal.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di dec 03, 2019 10:06 am

Zou een logische keuze zijn inderdaad.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 03, 2019 10:25 am

Goede speler. Twijfel alleen of hij haalbaar is. Zie hem wel naar Spanje gaan.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 03, 2019 1:26 pm

Zou een goeie aankoop zijn inderdaad.

De Dominee

Bericht door De Dominee » di dec 03, 2019 5:23 pm

Prima speler. Maar is Castillo niet goed bezig in zjong Ajax en zit daarachter niet Salaheddine?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 03, 2019 7:09 pm

Kopen ter vervanging van vertrekkende spelers lijkt wel een automatisme te worden
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 03, 2019 8:16 pm

Castillo is een huurling van Chelsea toch?

Als Ajax eindelijk eens stopt met breedteaankopen dan krijgt de jeugd heel veel ruimte.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 03, 2019 8:21 pm

Huur met een optie tot koop als ik me niet vergis. Hij moet het maar laten zien. Als hij goed presteert dan zal Ajax niet zomaar geld neerleggen voor Angelino.

Ik denk overigens niet dat City verkoopt in de winterstop. Zo te lezen heeft hij een paar keer op het veld gestaan. Dan houden ze hem waarschijnlijk liever vast voor het geval de andere vier linksbacks geblesseerd zijn. Geld speelt toch geen enkele rol daar.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » di dec 03, 2019 9:23 pm

De zaakwaarnemer van die jongen merkte op dat het wel erg slecht ging met PSV. :smallgrin.gif:

Een transfer naar Ajax lijkt me pas aan de orde als Nico vertrekt. Wie weet gebeurt dat niet eens.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di dec 03, 2019 9:29 pm

Waarom zou Angelino willen vertrekken bij Man City? Hij staat nu bijvoorbeeld (weer) in de basis tegen Burnley.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 03, 2019 9:41 pm

Zijn die andere vier linksbacks dan daadwerkelijk geblesseerd of zit hij gewoon dicht tegen de basis aan?
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 03, 2019 9:52 pm

Geblesseerd
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo dec 04, 2019 10:51 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Waarom zou Angelino willen vertrekken bij Man City? Hij staat nu bijvoorbeeld (weer) in de basis tegen Burnley.
Vind hem nou ook niet zo bijzonder ..
Blij met de punten ...

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » do dec 05, 2019 6:18 am

Ik vind het een beetje een blind paard. Dat vond ik al bij NAC en was toen blij dat hij naar PSV ging en niet naar ons aller Ajax.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 05, 2019 8:08 am

Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n goed beeld. Hij had bij PSV wel veel assists op De Jong. Aanvallend bracht hij dus wel het nodige in. Hoe hij als back defensief is weet ik eigenlijk niet.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 05, 2019 8:30 am

Alleen spelen wij met Tadic in de spits. Dus aan zijn (hoge) voorzetten hebben we niet veel.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 05, 2019 8:45 am

Klopt, maar wellicht kan hij ook een andere goede voorzet geven. Hij kon in ieder geval een bal op het juiste moment op de juiste plek krijgen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » do dec 05, 2019 1:44 pm

Verdedigend is hij niet zo geweldig.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 24, 2019 8:23 am

Ajax opnieuw gecharmeerd door Van Crombrugge

MVS 24 december 2019 04u00

ANDERLECHT De kans dat André Onana ook volgend seizoen nog doelman is van Ajax is bijzonder klein. De grootste clubs – lees: Barcelona, PSG – denken aan de Kameroener. Mocht hij deze zomer effectief vertrekken, dan is Anderlecht-doelman Hendrik Van Crombrugge (26) een mogelijke opvolger.

Een verrassing is dat niet, Van Crombrugge kon in 2017 al naar Ajax, toen als tweede doelman. Dat ze in hem nu een waardige opvolger van Onana zien, verandert de zaken misschien wel. Ajax scout Van Crombrugge al maanden intensief en is overtuigd van zijn kwaliteiten. Van Crombrugge van zijn kant voelt zich goed bij Anderlecht, waar hij nog een contract heeft tot 2023, maar zal misschien geen tweede keer nee zeggen tegen de Nederlandse topclub.
Ook vanuit de Franse Ligue 1 wordt er aan Van Crombrugges mouw getrokken, maar voor Anderlecht is een vertrek van de doelman deze winter absoluut onbespreekbaar, dat bevestigde Michael Verscheuren aan de entourage van de doelman. Ook Van Crombrugge zelf benadrukt dat hij niet in het project van Anderlecht is gestapt om deze winter al weer te vertrekken.

HLN

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 24, 2019 9:05 am

Is het wat?

Wat doen we met Scherpen en Kotarski?
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 24, 2019 9:45 am

Ik ken 'm niet.

Maar wat mij betreft gaan we beginnen met alles er aan doen om Onana vast te houden. Voor een keeper moet er maar net ergens plek zijn. Dat is doorgaans toch wat lastiger dan met een veldspeler. En we gaan er natuurlijk altijd op achteruit als hij vertrekt.

Iemand die Van Crombrugge wel kan beoordelen? Hij heeft er al genoeg uit het net mogen halen dit seizoen maar dat zegt niet per definitie iets over zijn kwaliteiten. Anderlecht presteert gewoon dramatisch.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di dec 24, 2019 11:01 am

Ik heb een keer een wedstrijd van Anderlecht gekeken met een Belgische vriend, toen ze redelijk aan het begin van het seizoen dramatische resultaten boekten. Hij was in die (verloren) wedstrijd de absolute uitblinker met veel geweldige reddingen. Ik weet nog dat mijn maatje zei dat ie elke week zo speelde. Veel weet ik dus niet, maar ben vanwege die wedstrijd erg onder de indruk. (Of dat wat waard is? Da’s de vraag natuurlijk.)

Plaats reactie