Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Erik ten Hag

Bericht door peter » do nov 07, 2019 9:42 am

Precies. Heeft samen met de andere twee zonen een investeringsmaatschappij waar je U tegen zegt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2019 11:08 am

wimpey schreef:
Cruijff schreef: Nog voor de geboorte van Ten Hag hadden zijn ouders al tientallen miljoenen verdiend met een paardenfokkerij.
Z'n dad Hennie is de grootste makelaar in Twente.
Peter schreef:Precies. Heeft samen met de andere twee zonen een investeringsmaatschappij waar je U tegen zegt.

Jep.
Is ook belangrijk dat een trainer wél eerzuchtig maar ook financieel al helemaal onafhankelijk is van het werk dat hij doet. Je moet geen angsthaas hebben die zijn hypotheek in gevaar ziet komen als hij zijn baan verliest.

Voor een persoon uit een slimme zakenfamilie zal het weinig uitmaken of 'n sterspeler een salaris heeft dat 2,5 of 3 miljoen boven of onder het trainerssalaris ligt. Het zal niets veranderen aan zijn gezag want opzienbarende resultaten behalen is veel eervoller dan je zakken vullen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za nov 09, 2019 11:27 am

Lees net in de T. dat de kans levensgroot is dat Ten Hag aan het eind van het seizoen naar Bayern gaat.

Overmars heeft een mega klus met iig het vervangen van Ten Hag, Onana, Nico, vd Beek en misschien Ziyech en Neres.

Ik zou echt niet weten wie Ten Hag zou moeten vervangen, misschien Bosz die het nu niet zo goed doet in Leverkussen maar dat vind ik wel twee stappen terug.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za nov 09, 2019 11:58 am

Ja, dat zou een lastige opdracht zijn. Ik hoop vooralsnog dat Bayern niet voor een tijdelijke oplossing wil gaan en dus uiteindelijk een andere keuze zou maken.

Er zijn toch altijd maar een beperkt aantal clubs beschikbaar voor een trainer. Ten Hag zal ook kritisch zijn in zijn keuze want hij heeft het bij Ajax natuurlijk hartstikke goed. Als Bayern in de zomer geen optie is dan schat ik de kans dat hij langer blijft best groot in.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za nov 09, 2019 12:07 pm

Even los van de vraag of ie het daar gaat redden, als Ten Hag naar Bayern kan, zou ik dat heel spijtig vinden, maar het hem niet kwalijk nemen. Een geweldige kans waarvan er niet veel voorbij komen in een traineracarriere: van de ene Europese topper naar de andere.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za nov 09, 2019 12:39 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Even los van de vraag of ie het daar gaat redden, als Ten Hag naar Bayern kan, zou ik dat heel spijtig vinden, maar het hem niet kwalijk nemen. Een geweldige kans waarvan er niet veel voorbij komen in een traineracarriere: van de ene Europese topper naar de andere.
Als hij echt een goede trainer is dan zou het raar zijn als dit soort kansen niet jaarlijks langskomen want er zijn genoeg topclubs in de wereld. Ik zou het belachelijk vinden als Erik na een ruim jaartje Ajax alweer weg wil. Bosz is een Feijenoorder dus daar verwacht je zulke streken van maar ik heb Ten Hag hoger zitten. Het zal dus wel weer nep nieuws zijn.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za nov 09, 2019 12:59 pm

Na dit seizoen is hij er 2,5 jaar. Ik hoop dat ze er alles aan doen om hem te houden. Al snap ik EtH wel als hij deze kans wil grijpen. Topclub, al bij gewerkt en volgend jaar wordt het zeer moeilijk om de verwachtingen bij Ajax waar te maken (verwacht dat veel key-players weggaan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za nov 09, 2019 1:11 pm

Ajaciedjuh schreef:Na dit seizoen is hij er 2,5 jaar. Ik hoop dat ze er alles aan doen om hem te houden. Al snap ik EtH wel als hij deze kans wil grijpen. Topclub, al bij gewerkt en volgend jaar wordt het zeer moeilijk om de verwachtingen bij Ajax waar te maken (verwacht dat veel key-players weggaan.
Vernieuwde groep en nieuwe staf kan ook positief werken... Voor EtH word het moeilijker en moeilijker om aan de verwachtingen te voldaan... De reden hiervoor is dat de lat hoger en hoger gaat onder EtH
Weer op zoek naar een Interim coach..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za nov 09, 2019 1:24 pm

Als ik Ten Hag was, en ik kreeg de kans, zou ik maken dat ik in München zat. De beste man wordt hier bijna wekelijks afgebrand en er is welbeschouwd niemand bij Ajax die het eens voor hem opneemt. Integendeel. Van der Sar, bijvoorbeeld, blijft slappe columns schrijven in de krant die de beste Nederlandse trainer sinds lang kapot probeert te schrijven.

Wat betreft de opvolging: ik vind het recyclen van Bosz geen goed idee. Sowieso haal je dan een trainer die de mislukkingen na zijn vertrek heeft opgestapeld.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za nov 09, 2019 1:35 pm

De vraag is wie dan wel? Ik zie in Nederland oprecht niemand.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za nov 09, 2019 2:07 pm

Er wordt een soort sfeer gecreerd in de media also het nu of nooit is voor Ten Hag bij Bayern. Dit is helemaal niet zo. Hij zou gewoon nog drie jaar verder kunnen gaan bij Ajax, en dan is hij nog net zo welkom bij Bayern.

Het is te hopen dat Zeist oplet, want dit hypermoderne voetbal moet in de trainerscursus. Dat is de weg naar wereldtop. Koeman heeft nu success bij Oranje, maar in feite is dat traag, saai, en verouderd voetbal.

Wat Ten Hag in London deed is op CL niveau nog nooit vertoond. Zo aanvallend spelen, en met 4-1 voorkomen... Ten Hag kan net zo belangrijk worden als Michels dat eens was.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za nov 09, 2019 2:49 pm

brigade zuid schreef:Lees net in de T. dat de kans levensgroot is dat Ten Hag aan het eind van het seizoen naar Bayern gaat.

:confused.gif: :confused.gif: En alles wat er in De Telegraaf over Ajax (of over Ten Hag) staat is waar? :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 09, 2019 5:01 pm

Jöhnk schreef: Wat betreft de opvolging: ik vind het recyclen van Bosz geen goed idee. Sowieso haal je dan een trainer die de mislukkingen na zijn vertrek heeft opgestapeld.
Bosz is flink minder dan EtH. Ajax moet munt slaan uit de status die het dankzij EtH in Europa heeft: als ie gaat, haal dan een andere toptrainer. Hoeft geen Nederlander te zijn, lijkt me.

Mike Verweij pleit voor een 2e ronde voor FdB: dan krijgt ie wel nieuwtjes en validatie. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 09, 2019 5:48 pm

Las toevallig gisteren een artikel over Gallardo van River Plate.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za nov 09, 2019 6:03 pm

Hoe kwam Ajax destijds bij Ten Hag uit? Z'n track record was niet buitencategorie, met Utrecht deed hij het aardig, maar nooit gedacht dat het Ajax materiaal zou zijn. Een speler kun je vrij makkelijk scouten, maar een trainer... ?

Moeten we kijken naar een trainer die een club boven de verwachting tilt en hoe weet je zeker dat het aan de trainer ligt en niet aan een paar goede spelers? Moeilijk, ik hoop dat ze een lijstje hebben. Ben wel blij dat de huidige leiding bij Ajax buiten de (verstikkende) Ajaxcultuur kijkt.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za nov 09, 2019 6:29 pm

GangstaRiB schreef:Hoe kwam Ajax destijds bij Ten Hag uit? Z'n track record was niet buitencategorie, met Utrecht deed hij het aardig, maar nooit gedacht dat het Ajax materiaal zou zijn. Een speler kun je vrij makkelijk scouten, maar een trainer... ?

Jij weet niet dat hij uit het netwerk van Overmars komt??? :confused.gif:

Overmars wilde hem al als opvolger van Bosz, maar met name Bergkamp, Van der Sar en Hennie Spijkerman leek Marcel Keizer een beter idee.

Overmars won al vrij snel de machtstrijd en Ten Hag had de toezegging dat hij de nieuwe trainer werd als Keizer eruit werd gegooid. Maar ze konden Keizer natuurlijk niet op straat zetten in diezelfde maand dat ook Nouri in elkaar zakte.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za nov 09, 2019 7:27 pm

Overmars had eerder met hem samengewerkt bij go ahead. Zou het jammer vinden als hij weggaat. De goede trainers liggen niet voor het oprapen. Bovendien weet je nooit wat voor spelers hij eventueel meeneemt.

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 09, 2019 8:09 pm

Bayern veegt BVB weg onder Herr Flick. Geen Thiago, dan gaat het meteen een stuk sneller.

De Dominee

Bericht door De Dominee » zo nov 10, 2019 8:58 am

wimpey schreef:
Jöhnk schreef: Wat betreft de opvolging: ik vind het recyclen van Bosz geen goed idee. Sowieso haal je dan een trainer die de mislukkingen na zijn vertrek heeft opgestapeld.
Bosz is flink minder dan EtH. Ajax moet munt slaan uit de status die het dankzij EtH in Europa heeft: als ie gaat, haal dan een andere toptrainer. Hoeft geen Nederlander te zijn, lijkt me.

Mike Verweij pleit voor een 2e ronde voor FdB: dan krijgt ie wel nieuwtjes en validatie. :excited.gif:
Dat. Of Slot van AZ.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 10, 2019 10:32 am

wimpey schreef:Bayern veegt BVB weg onder Herr Flick. Geen Thiago, dan gaat het meteen een stuk sneller.
Geef Herr Flick een Helga als assistent en laat Ten Hag lekker bij ons.

Hij begint in ieder geval met een goede overwinning. Ik vraag me af of het een serieuze optie is dat hij blijft zitten als hij het goed doet of dat Bayern toch sowieso een nieuwe trainer gaat aanstellen. Als ze bewust wachten tot het einde van het seizoen en dan een nieuwe trainer willen presenteren is dat negatief voor ons.
Nil volentibus arduum

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » zo nov 10, 2019 11:24 am

De Dominee schreef:
wimpey schreef:

Dat. Of Slot van AZ.
Slot doet het een paar maandjes goed. Van Bommel leek in z'n eerste maanden van zijn eerste seizoen ook een schot in de roos. Laat AZ eerst maar even door een mindere periode gaan, kijken hoe hij daar doorheen komt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 10, 2019 11:34 am

Ik vond Van Bommel meteen al niks, met zijn tactiek uit het jaar 0.

Maar mee eens dat Slot nog in zijn wittebroodsweken zit.

Wat de constructie met Flick betreft: ik denk dat ze bij Bayern gaan afwachten hoe hij het doet. Heynckes was eerst ook slechts interim, maar hij deed het zo goed dat hij mocht blijven en vervolgens won Bayern de CL. Dat zijn ze vast nog niet vergeten.

elliquido

Bericht door elliquido » zo nov 10, 2019 9:54 pm

Ten hag en overmars naar arsenal klinkt veel logischer. Zyjech mee als de nieuwe ozil.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo nov 10, 2019 10:29 pm

elliquido schreef:Ten hag en overmars naar arsenal klinkt veel logischer. Zyjech mee als de nieuwe ozil.

Maar Overmars heeft gezegd dat hij zichzelf bij Arsenal en AC Milan niet zo snel ziet werken.
In dit interview spreekt hij zich ook uit over de interesse in Ten Hag.

Ik vind het wel een mooie opmerking van Overmars dat hij over zichzelf zegt dat hij misschien best een vreemde kerel is. Dat zijn team van naaste medewerkers dan goed in balans moet zijn, dat moet dan maar net goed samen gaan.
Een paar maanden eerder zei hij al dat het nu, na aardig wat jaren, eindelijk lekker op de rit staat bij Ajax. Dat hij het dus niet zo ziet zitten om bij een andere club weer jaren te gaan bouwen terwijl hij nu bij een club zit waar we eindelijk de gewenste resultaten zien. :biggthumpup.gif:

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma nov 11, 2019 7:48 am

Misschien een beetje wens denken, maar wellicht kan Ajax na een vertrek van Ten Hag een lijntje uitgooien naar Guardiola?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie