Chelsea - Ajax 05-11-2019
Moderator: mods
Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019
Exact, maar dat was lastig voor dest als Alonso vrij mocht oplopen en alvarez en zyjech lopen te suffen
Ik heb nog geen vertrouwen in mazz op dit moment.
Ik heb nog geen vertrouwen in mazz op dit moment.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
We moeten hier minimaal een punt halen willen we uitzicht op de 2e ronde behouden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Lille uit en Valencia thuis winnen zijn we er ook toch?Boabdil schreef:We moeten hier minimaal een punt halen willen we uitzicht op de 2e ronde behouden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dat hoeft dan niet. Met 11 punten ben je dan ook door (2 keer gelijk en 1 winst). In theorie zou je ook met 9 of 10 punten door kunnen, maar dan moet je thuis van Valencia winnen.
Stel dat we morgen verliezen dan hebben we 6 punten en Chelsea 9. Valencia en Lille spelen tegen elkaar. Bij winst heeft Valencia er 7 en gaan ze over ons heen. Dan moeten we uit bij Lille minimaal een punt halen, want stel dat Vakancia van Chelsea wint dan hebben ze er 10 en Ajax dan 7. Thuis winnen van Valencia en je bent door wegen onderling resultaat.
Stel dat we morgen verliezen dan hebben we 6 punten en Chelsea 9. Valencia en Lille spelen tegen elkaar. Bij winst heeft Valencia er 7 en gaan ze over ons heen. Dan moeten we uit bij Lille minimaal een punt halen, want stel dat Vakancia van Chelsea wint dan hebben ze er 10 en Ajax dan 7. Thuis winnen van Valencia en je bent door wegen onderling resultaat.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Wat ik vooral bedoelde: bij verlies in Londen is het niet meteen hopeloos.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Nee, maar het zal toch weel aanvoelen als een behoorlijke tik als je 2 keer verliest.
Ik hoop dat EtH voor voetbal op het middenveld kiest. Dat was het manco 2 weken geleden. Chelsea zette goed druk en Ajax kon zich op het middenveld niet onder die druk uit spelen. Ze staken elkaar aan qua balverlies.
Chelsea heeft een goede ploeg, maar wanneer Ajax een stuk secuurder speelt dan laatst, dan zit er toch een resultaat in?
Er werd Ajax een pingel en een loepzuivere goal door de neus geboord en Alvarez had pech met z'n kopbal. Ja, Chelsea had ook kansen en het betere veldspel (geholpen door de slordigheid van Ajax).
Voor mijn gevoel moet je Neres tegen die trage Alonso laten spelen en Ziyech / Beek druk laten zetten op Kovacic / Jorginho. Beetje bluf, gewoon ervoor gaan.
Chelsea heeft een goede ploeg, maar wanneer Ajax een stuk secuurder speelt dan laatst, dan zit er toch een resultaat in?
Er werd Ajax een pingel en een loepzuivere goal door de neus geboord en Alvarez had pech met z'n kopbal. Ja, Chelsea had ook kansen en het betere veldspel (geholpen door de slordigheid van Ajax).
Voor mijn gevoel moet je Neres tegen die trage Alonso laten spelen en Ziyech / Beek druk laten zetten op Kovacic / Jorginho. Beetje bluf, gewoon ervoor gaan.
Ik denk ook de enige manier om van die gasten te winnen. Ziyech moet centraal. Neres en Promes tegen Emerson (denk dat hij de voorkeur krijgt boven Alonso) die verdedigend wel sterker is.wimpey schreef:Ik hoop dat EtH voor voetbal op het middenveld kiest. Dat was het manco 2 weken geleden. Chelsea zette goed druk en Ajax kon zich op het middenveld niet onder die druk uit spelen. Ze staken elkaar aan qua balverlies.
Maar het lijkt mij niet dat EtH zomaar met Ziyech en Donny op het middenveld speelt tegen kneuzen van Feyenoord en Zwolle.
IK GELOOF!!!!!!
Precies.Boabdil schreef:Nee, maar het zal toch weel aanvoelen als een behoorlijke tik als je 2 keer verliest.
Het zou een behoorlijk nare tik om twee maal van Chelsea te verliezen. Vooral omdat het ook helemaal niet nodig is.
Onzin Erik.WP_Legend schreef:Gaan we niet winnen... We missen kwaliteit op t middenveld.
Alles van wat jij vindt dat er bij Ajax ontbreekt, dat ontbreekt bij Chelsea nog veel meer!
Ik heb Watford Chelsea zitten kijken, maar die gasten zijn echt beter aan het worden ik denk 3-0

Top 3 kan echt nog alle kanten op. Lille gaat deze speelronde wel zo'n beetje voor hun laatste kans. Als Chelsea - Ajax gelijk zou worden is de kans groot dat drie ploegen straks 7 uit 4 hebben.
Is iedereen echt helemaal fit bij ons?
Is iedereen echt helemaal fit bij ons?
Nil volentibus arduum
Iedereen fit 

-
Mooie wedstrijd in het vooruitzicht, maar gaat heel pittig worden! Ik zou niet ontevreden zijn met een gelijkspel op voorhand, 2-2!
Ach spelen we niet tegen clubs die een abnormale schuldenlast hebben ( en een eventuele boete weglachen ) dan wel tegen een club die effe 29 spelers jonger dan achttien jaar heeft gecontracteerd ( en over de straf zich ook niet zo druk ( hoeven ) maken ) ..
Benieuwd hoe de 11 ingevuld gaan worden op het veld ...
Benieuwd hoe de 11 ingevuld gaan worden op het veld ...
Blij met de punten ...
999 schreef:Ach spelen we niet tegen clubs die een abnormale schuldenlast hebben
Jep, daar spelen we wel tegen.
Vorig jaar ook al tegen Benfica, AEK Athene, Juve en Real.
Ajax zal uit een ander vaatje moeten tappen dan wat ze deden in de laatste 3 wedstrijden. Concentratie niveau was niet altijd top. Ook tegen Chelsea thuis niet. Zoveel slordigheid
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Oke dat is zo , maar moeten we niet realistisch blijven ?.Vorig CL. seizoen was extreem, goed voetbal , beetje geluk en geen verwachtingspatroon ook niet bij de groep zelf.Nu heb je als " team " een flinke aderlating gehad, zeker als je bekijkt hoe AJAX wil voetballen.Mano schreef:Ajax zal uit een ander vaatje moeten tappen dan wat ze deden in de laatste 3 wedstrijden. Concentratie niveau was niet altijd top. Ook tegen Chelsea thuis niet. Zoveel slordigheid
Blijf lekker realistisch, Chelsea is een verdomd goed elftal ( vorig seizoenen ook als je het afzet tegen Nederland ).Verlies je heb je het nog best in eigen hand want de clubs die dan mogelijk jouw concurrent zijn daar moet je nog tegen.
Blij met de punten ...
Mano schreef:Ajax zal uit een ander vaatje moeten tappen dan wat ze deden in de laatste 3 wedstrijden. Concentratie niveau was niet altijd top. Ook tegen Chelsea thuis niet. Zoveel slordigheid
Mee eens.
Maar dat gold ook voor de tegenstanders hoor. Wij kijken vooral door Ajax bril, maar al de fouten waar Ajacieden vurig over mopperen die maakten zowel Valencia als Chelsea ook. En in veelvoud.
Ik denk dat je sowieso met PROMES en NERES en zonder Alvares veel verhelpt. "Balans in je team" is leuk, maar als een speler ballen recht in de voeten van je tegenstander passt ben je dat meteen weer kwijt.
Promes, Neres, Ziyech en Tadic pakken ook continu ballen van tegenstanders af, simpelweg omdat ze veel dynamischer dan Alvares zijn.
Klote dat er geen Ajax supporters bij zijn!!!!!
Daarbij is het belangrijk dat de dynamiek van die 4 voorin gebruikt wordt. Met Neres en Promes heb je 2 spelers die diep gaan.
IK GELOOF!!!!!!
Dat is zo. Tegen Lille en Valencia kan Ajax 6 punten pakken. Die ploegen hebben niet de voetballende kwaliteiten en het scorend vermogen van Chelsea.999 schreef: Blijf lekker realistisch, Chelsea is een verdomd goed elftal ( vorig seizoenen ook als je het afzet tegen Nederland ).Verlies je heb je het nog best in eigen hand want de clubs die dan mogelijk jouw concurrent zijn daar moet je nog tegen.
Mount, Jorginho, Pulisic, Kanté: ik vind het echt een hele goede ploeg. Lampard heeft al snel z'n stempel gedrukt. Chelsea speelt duidelijk aanvallender en gedurfder dan hoe we die club voorheen kenden.
Mij lijkt dat je Chelsea in de kaart speelt met Alvarez op het middenveld. Dus ik hoop dat EtH met Donny en Neres begint. Dat is natuurlijk aanvallend, maar Ajax is voor iedere ploeg lastig te bestrijden wanneer 'wij' met 'ons' spel de wedstrijd dicteren.
Lionel schreef:Daarbij is het belangrijk dat de dynamiek van die 4 voorin gebruikt wordt. Met Neres en Promes heb je 2 spelers die diep gaan.
Klopt.
Maar of de bal als die jongens diep gaan ook met een perfecte snelheid de ruimte in gespeeld wordt of recht in de voeten van de tegenpartij, maakt dan echt een wereld van verschil.
Als 1 of 2 spelers continu ballen inleveren is heel je "balans" maar ook je speelplan voor 85% weg.
Niet voor niets is echte voetbaltechniek je medespelers op de juiste snelheid op hun juiste been inspelen
Goed voetbal spelen is heel simpel, maar het moeilijkste wat er is is simpel voetballen.
Ballen recht naar de tegenpartij spelen, maakt het allemaal onnodig moeilijker.