Valencia - Ajax 02-10-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door mattie » ma sep 30, 2019 6:06 pm

elliquido schreef:Heerlijk mannen, geniet ervan !!!

Dan naar de wedstrijd, Valencia wint in Bilbao, zeer netjes. Tegen Chelsea uit 0-1 ondanks een softcock penalty tegen. Maw, best pittig.

Onana

Dest veldman blind nico

Donny martinez

Promes

Zyjech tadic Neres

Wellicht mazz voor Dest
Te aanvallend en Beek is geen controlerende midden velder en laat Promes het maar met Neres uitvechten...
Weer op zoek naar een Interim coach..

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma sep 30, 2019 6:16 pm

Ik vraag me af hoe sterk dit Valencia is. Staan in de middenmoot in Spanje, de coach is er al uit geflikkerd, weinig bekende spelers. Gewoon 3 punten ophalen, geen gelul :ajaxsmiley.gif:
Ajax!

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » ma sep 30, 2019 6:25 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik vraag me af hoe sterk dit Valencia is. Staan in de middenmoot in Spanje, de coach is er al uit geflikkerd, weinig bekende spelers. Gewoon 3 punten ophalen, geen gelul :ajaxsmiley.gif:
Ze hebben een aardige aanval met Guedes & Rodrigo, daar zal onze verdediging de handen aan vol hebben ben ik bang.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 30, 2019 6:28 pm

Lijkt me een stuk beter team dan PSV.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 30, 2019 6:34 pm

Het lijkt me sowieso dat we hier onze handen aan vol gaan hebben. De uitslagen zijn tot nu toe goed en er zit ook wel een stijgende lijn in het spel. Maar we moeten het ook niet overdrijven. Lille kreeg bijvoorbeeld toch echt wel een paar mooie kansen en PSV verzuimde een paar keer om een gevaarlijke situatie goed uit te spelen.

Winst zou ons een heel eind op weg helpen in deze poule. Maar voor een gelijkspel doe ik het op voorhand ook hoor.
Nil volentibus arduum

Historicus

Bericht door Historicus » ma sep 30, 2019 8:22 pm

Cruijff schreef:Klopt, Didulica hield een heel groot deel van de wedstrijd met soms de gekste reflexen werkelijk alles tegen.
Heel onverdiend kwam Ajax op 0-1, Van der Vaart verzuimde de 0-2 erin te schieten, leek dus compleet tegen het wedstrijdbeeld in een 0-1 winst eruit te slepen. Helaas capituleerde Didulica toch 1 keer en werd het 1-1.

Daarna schakelden we Arsenal en AS Roma uit. Ben in die campagne alles uit en thuis geweest, geweldige tijd was dat. Roma uit was denk ik de gekste trip van alle trips. Naar Highbury waar we tegen o.a. Henry, Pires en Bergkamp 1-1 speelden met een scorende Nigel de Jong en een weergaloze Pienaar was ik nota bene samen met ons forumlid Boabdil. :smallgrin.gif:

CL had toen nog een andere opzet. Je speelde maar liefst 14 wedstrijden als je in de kwartfinale kwam.
Nou, dat van Didulicia wil ik wel nuanceren. Kan me inderdaad herinneren dat hij bijna elke bal er goed uit haalde. Maar elke terugspeelbal leverde hem zoveel problemen op dat het ook geen wonder was dat hij zoveel reddingen kon maken. :excited.gif:

Historicus

Bericht door Historicus » ma sep 30, 2019 8:27 pm

Historicus schreef:
Cruijff schreef:Klopt, Didulica hield een heel groot deel van de wedstrijd met soms de gekste reflexen werkelijk alles tegen.
Heel onverdiend kwam Ajax op 0-1, Van der Vaart verzuimde de 0-2 erin te schieten, leek dus compleet tegen het wedstrijdbeeld in een 0-1 winst eruit te slepen. Helaas capituleerde Didulica toch 1 keer en werd het 1-1.

Daarna schakelden we Arsenal en AS Roma uit. Ben in die campagne alles uit en thuis geweest, geweldige tijd was dat. Roma uit was denk ik de gekste trip van alle trips. Naar Highbury waar we tegen o.a. Henry, Pires en Bergkamp 1-1 speelden met een scorende Nigel de Jong en een weergaloze Pienaar was ik nota bene samen met ons forumlid Boabdil. :smallgrin.gif:

CL had toen nog een andere opzet. Je speelde maar liefst 14 wedstrijden als je in de kwartfinale kwam.
Nou, dat van Didulicia wil ik wel nuanceren. Kan me inderdaad herinneren dat hij bijna elke bal er goed uit haalde. Maar elke terugspeelbal leverde hem zoveel problemen op dat het ook geen wonder was dat hij zoveel reddingen kon maken. :excited.gif:
Waarmee ik bedoel dat hij voetballend zoveel onrust bracht dat Ajax mede daardoor steeds meer naar achteren ging.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 30, 2019 9:21 pm

Historicus schreef:
Heel onverdiend kwam Ajax op 0-1,
Historicus schreef:Waarmee ik bedoel dat hij voetballend zoveel onrust bracht dat Ajax mede daardoor steeds meer naar achteren ging.
Ja, mee eens.
Bewust bedacht ik me bij 't maken van die post dat ik niet kon zeggen dat hij op die avond een wereldwedstrijd speelde. De reflexen, die waren wel werelds, maar soms ook knotsgek, een paar leken mazzel.

Inderdaad was hij ook een bron van onrust die bij elke trap de bal weer inleverde.
Dat seizoen hadden we Didulica, Stekelenburg, Lobont, zelfs Henk Timmer als keepers beschikbaar. Ik weet nog dat ik blij was dat daarna Lobont gewoon weer beschikbaar was, want mede door al die mislukte uittrappen van Didulica stond Ajax continu zo onder druk.

Didulica bleef voor altijd een dierbare herinnering aan een mooie avond in Valencia, maar gelukkig werd hij niet onze 1e doelman.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 30, 2019 11:15 pm

Thijs schreef:Woensdag Valencia-uit, en ondanks de goede start van het seizoen zijn er natuurlijk nog wel wat vraagstukken die we op moeten lossen.

1) Welke zwembroek neem ik mee?
2) Wanneer we de hele dag op de Marina Beach Club gaan liggen, nemen we dan de aanbieding van het stoeltje met 10 drankjes voor 50 euro? https://marinabeachclub.com/en/
4) Welke factor zonnebrand is handig in oktober?

Neem maar factor 20 of 30 mee.
Het is vandaag 33 graden, morgen 28 graden.
In Valencia is het gewoon zomer.

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 01, 2019 8:18 am

Hij zal met Alvarez beginnen. Dat begrijp ik wel. Hij kiest voor meer zekerheid en Alvarez is met 2 goals in 2 potten in de CL wel een talisman gebleken.

Echter, ik zie liever het middenveld van afg. weekend. Blind heeft dan meer ruimte om z'n stempel op de opbouw te drukken, hetgeen ie simpelweg briljant deed. Donny is pendelend beter dan op 10.

Ik zie met een blok van 3 + Donny meer kans om een hoger niveau aan te tikken dan met blok van 4. Maar keuze voor Alvarez is te billijken m.i... Dat zal Neres z'n plek kosten. Da's jammer, want die heeft wedstrijden (m.i. vanaf links) nodig om weer in vorm te geraken.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 01, 2019 8:29 am

wimpey schreef:Hij zal met Alvarez beginnen. Dat begrijp ik wel. Hij kiest voor meer zekerheid en Alvarez is met 2 goals in 2 potten in de CL wel een talisman gebleken.

Echter, ik zie liever het middenveld van afg. weekend. Blind heeft dan meer ruimte om z'n stempel op de opbouw te drukken, hetgeen ie simpelweg briljant deed. Donny is pendelend beter dan op 10.

Ik zie met een blok van 3 + Donny meer kans om een hoger niveau aan te tikken dan met blok van 4. Maar keuze voor Alvarez is te billijken m.i... Dat zal Neres z'n plek kosten. Da's jammer, want die heeft wedstrijden (m.i. vanaf links) nodig om weer in vorm te geraken.
Oppassen hoor. De Donny-politie is het er niet mee eens.

Dit zou ik ook zo doen. Al denk ik ook dat hij Neres gaat slachtofferen. Alvarez brengt ook wat lengte met zich mee. Valencia schijnt sterk te zijn met de standaardsituaties.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 01, 2019 10:08 am

Thijs schreef:Woensdag Valencia-uit, en ondanks de goede start van het seizoen zijn er natuurlijk nog wel wat vraagstukken die we op moeten lossen.

1) Welke zwembroek neem ik mee?
2) Wanneer we de hele dag op de Marina Beach Club gaan liggen, nemen we dan de aanbieding van het stoeltje met 10 drankjes voor 50 euro? https://marinabeachclub.com/en/

10 voor 50 euro, 5 piek voor drankje is een aanbieding?

Je weet dat er overal in Spanje migranten en sjaggeraars over de stranden rondlopen die je voor een eurootje een ijskoud biertje aanbieden??

Mano

Bericht door Mano » di okt 01, 2019 11:53 am

wimpey schreef:Hij zal met Alvarez beginnen. Dat begrijp ik wel. Hij kiest voor meer zekerheid en Alvarez is met 2 goals in 2 potten in de CL wel een talisman gebleken.

Dus Neres eruit, Promes op zijn plaats en Donny op de '10'?
Net als jij zou ik het snappen. Internationale uitwedstrijd, even wat gereserveerder spelen dan vorige week.
Al denk ik dat Donny die plek prima kan invullen en voor veel gevaar kan zorgen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 01, 2019 12:41 pm

Mano schreef: Dus Neres eruit, Promes op zijn plaats en Donny op de '10'?
Net als jij zou ik het snappen. Internationale uitwedstrijd, even wat gereserveerder spelen dan vorige week.
Al denk ik dat Donny die plek prima kan invullen en voor veel gevaar kan zorgen
Zeker. Ten Hag zal eerst vaker dan alleen tegen Groningen met dat middenveld willen ballen..

Valencia-uit is niet de time and place voor een experiment. Maar ik hoop dat Beek - Martinez - Promes of Ziyech ons middenveld wordt. Uiteindelijk.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 01, 2019 12:45 pm

Aan de andere kant, als je Donny gereserveerder kan laten spelen, zorg je er met hem wel voor dat je minder makkelijk onder druk gezet kan worden.
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di okt 01, 2019 2:28 pm

Ik ben heel benieuwd.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di okt 01, 2019 5:32 pm

Ik vind Neres wel een makkelijk slachtoffer. Begon dit seizoen matig, maar ik vind hem vanaf links beter dan Promes. Zou dus altijd de voorkeur geven aan Neres. Hij moet gewoon een keuze maken op het middenveld. Of met Alvarez en Beek op 10 (Promes op de bank) of zoals tegen Groningen met Promes op 10 en Beek controlerend. Ik hou niet van compromissen waarbij spelers niet op hun sterkste positie worden opgesteld.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di okt 01, 2019 5:41 pm

Neres speelt meestal goed in Europa. Neres-Tadic-Ziyech voorin. Onana op goal.

:ajaxsmiley.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di okt 01, 2019 5:49 pm

Lionel schreef:

Oppassen hoor. De Donny-politie is het er niet mee eens.

Dit zou ik ook zo doen. Al denk ik ook dat hij Neres gaat slachtofferen. Alvarez brengt ook wat lengte met zich mee. Valencia schijnt sterk te zijn met de standaardsituaties.
Donny pendelend beter? Er zit nogal een verschil of Donny als rechtshalf speelt in een systeem met de punt naar achteren of hij speelt als 1 vde 2 controleurs in een systeem met de punt naar voren. Er staat dan immers al een 10 en zijn eerste taak is controlerend spelen want met de backs die diep staan en 4 voorin staan er al 6 man voor de bal. Lijkt me niet dat je dan het optimale rendement uit vde Beek haalt. In het systeem van Ten Hag - met de punt naar voren - is de 10 positie zijn beste plek en daar moet hij dan ook spelen. Ik zou dan ook gewoon met Alvarez spelen.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 01, 2019 7:01 pm

En als je nou sterker als team bent met Donny op 6 en Promes op 10?
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di okt 01, 2019 7:39 pm

Lionel schreef:En als je nou sterker als team bent met Donny op 6 en Promes op 10?
Dat moet nog blijken he? We hebben niet echt een referentiekader. Hij heeft pas 1x op die positie gespeeld dat was afgelopen zaterdag. Voor de rest heeft hij in de jeugd alleen als rechtshalf gespeeld in een systeem in de punt naar achteren of op 10. Alleen onder Peter Bosz heeft hij weleens - als enige controleur - gespeeld in de punt naar achteren. Was geloof ik tegen Schalke thuis omdat Schone geblesseerd of geschorst was. Dat deed hij toen prima en ik denk ook dat hij deze rol wel goed kan invullen, maar het is natuurlijk niet zijn beste positie. Een Litmanen stel je ook niet als controleur op ook al kan hij dat best invullen. Ben geen voorstander van schipperen om maar een positie te vinden zodat en Promes en vde Beek kunnen spelen. De beste positie voor Promes is op 10 en voor vde Beek ook, of als rechtshalf in de punt naar achteren. Maar Ten Hag wil het systeem van vorig jaar in tact houden dus dan moet je gewoon kiezen tussen vde Beek of Promes op 10.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 01, 2019 7:54 pm

Ik snap je punt.

Maar Alvarez lijkt in weinig op een middenvelder.

Daarom is het niet gek om, morgen lijkt mij niet het moment, Donny als 6 te proberen en Promes op 10.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 01, 2019 9:01 pm

Neres erin, Promes eruit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 01, 2019 10:53 pm

Neres is een makkelijk slachtoffer om er altijd maar weer naast te zetten.

Als je echt kloten hebt speel je gewoon met Tadic en Neres en Ziyech en Van de Beek en Promes. Dan zal dus Alvarez (of Martinez) er naast staan.

Is een riskante opstelling, maar op zich pakt Promes, net als Van de Beek, Neres en Ziyech een hoop ballen af. Als je op de middenlijn een bal verliest aan Promes of Neres heb je echt een probleem, want die gaan razendsnel weer naar voren of geven hem meteen aan Ziyech en Tadic.

Onana
Dest Veltman Blind Tagliafico
Van de Beek Promes Martinez
Ziyech Tadic Neres

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo okt 02, 2019 7:52 am

We mogen weer vanavond, lekker hoor! :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:

Plaats reactie