F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: F1

Bericht door brigade zuid » zo sep 22, 2019 3:16 pm

Keurige derde plek, meer zat er niet in.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 24, 2019 1:10 pm

Benieuwd wat dit nog gaat betekenen voor Zandvoort:
Stikstofregels lijken de Formule 1 in Zandvoort aan banden te leggen

Drie natuurorganisaties maken zich grote zorgen over de Formule-1-race die volgend jaar in Zandvoort op het programma staat. Ze vrezen aantasting van het kwetsbare Natura­2000-duingebied waar het circuit middenin ligt en de extra uitstoot van stikstof die veroorzaakt zal worden door de bouwactiviteiten op en rond het circuit. Die zijn volgens organisator Dutch Grand Prix hard nodig om veilig te kunnen racen en de enorme toeloop van toeschouwers op te vangen.

Prima, zeggen de stichtingen Rust bij de Kust en Duinbehoud, en de Natuur- en Milieufederatie Noord-Holland, maar dan wel volgens de regels. En daar zit hem de kneep: volgens de natuurbeschermers houden de raceorganisatoren zich niet aan de ontheffing van de natuurbeschermingswet, of hebben ze nog geen vergunningen aangevraagd waar die wel nodig zijn.“Er zijn al bomen gekapt, struiken weggehaald en zand verplaatst”, aldus Karel van Broekhoven van Rust bij de Kust.

Stilgelegd
Maar er is ook goed nieuws, zegt hij. De spoedprocedure die de drie organisaties bij de bestuursrechter hadden aangespannen tegen de ontheffing, blijkt niet meer nodig. Op last van de provincie heeft het circuit het werk moeten stilleggen omdat er geen vergunningen voor zijn. “Een eerste succes”, laat Van Broekhoven weten. “Er is erkend dat het circuit zonder vergunning bezig is geweest in het Natura­2000-gebied en het werk staat stil totdat er vergunningen zijn.”

Van Broekhoven maakt zich boos over de steunbetuiging van sportminister Bruins, die zei dat het kabinet er alles aan zal doen om de Formule 1 te laten doorgaan, ondanks de stikstofproblemen. “Hoe kan hij dat nou zeggen? Het lijkt wel of hij de wet wil overtreden om dit te bereiken. Waarom wel een uitzondering voor het circuit en niet voor woningbouw?”

Het circuit moet van de provincie Noord-Holland ook nog een zogeheten stikstoftoets doen, om te bepalen of er sprake zal zijn van extra stikstofbelasting voor de Kennemmerduinen. Dat risico is er vooral bij de aanleg van een nieuwe toegangsweg van de boulevard naar het circuit. “Dat moet een promenade-achtig iets worden, met parkeerplaatsen, allemaal in Natura2000-gebied en een vergroting van het circuitterrein”, zegt directeur Sijas Akkerman van de Natuur- en Milieufederatie Noord-Holland. “De gemeentecamping ligt er vlak naast, dus dan zeg ik: offer dan een deel van die camping op.”

De Dutch Grand Prix organisatie erkent dat de vergunningen nog niet allemaal rond zijn. Sportief directeur Jan Lammers zei tegen het Haarlems Dagblad dat te kunnen opvangen. “Als er nu bepaalde vergunningen worden ingehouden, wil dat niet zeggen dat de Grand Prix in gevaar komt. We kunnen het dan alleen niet zo goed en mooi organiseren als we zouden willen.”

Klefheid
Van Broekhoven zegt dat de natuurorganisaties hun procedures wel willen staken, maar alleen in ruil voor minder lawaai op het circuit door het jaar heen. “Dat wilden ze niet”, zegt hij. Zandvoort noemt hij ‘een grote wild-west gemeenschap’. “Het zijn handige jongens die op creatieve wijze omgaan met de regels. De gemeente en het circuit lijken wel met elkaar vergroeid. Die klefheid voorkomt dat dingen volgens de normale procedures verlopen.”

Zandvoort heeft intussen haar eigen problemen: dit voorjaar blijken de kosten van de gemeentelijke bijdrage aan het evenement met ruim vier miljoen nogal optimistisch te zijn ingeschat. Onder meer de bijdrage aan de aanpassing van het station en het spoortracé zijn niet meegerekend. In oktober zullen b. en w. de gemeenteraad een aangepaste begroting presenteren.
www.trouw.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 24, 2019 1:13 pm

Wel racen maar maximaal 100 km/uur? :smallgrin.gif:

Dit blijft een heel bijzonder project. Laat ik het zo zeggen. Gelukkig kunnen ze altijd nog naar Assen uitwijken.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di sep 24, 2019 1:29 pm

Het zou weer typisch voor Nederland zijn als die doorgedraaide geiten wollen sokken het voor mekaar gaan krijgen dat het niet doorgaat in Nederland, dan staan we weer lekker voor lul.

Duke

Bericht door Duke » di sep 24, 2019 1:59 pm

Nou ja, ik zou het heel bijzonder vinden wanneer iemand (regering) heel veel moeite doet om de GP wel door te laten gaan, terwijl allerlei andere projecten (woningbouw, snelwegverbredingen) stop worden gezet. Dan heb je in mijn ogen de verkeerde prioriteiten.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 24, 2019 2:02 pm

Zou het er misschien iets mee te maken hebben dat bepaalde mensen, waaronder Prins Bernard Jr, hier wat centjes aan verdienen?
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » di sep 24, 2019 2:26 pm

Oeh, dat is wel heel wantrouwend, zo zal onze regering toch niet zijn? :blush.gif:

Maar je hebt waarschijnlijk gelijk, en alleen al daarom zou ik het niets eens zo erg vinden als de rechter hier een streep door zou zetten.

Salvador Dali

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do sep 26, 2019 5:01 pm

Zandvoort is helemaal geen interessant circuit. Waarom bouwen ze er geen nieuw circuit dat wel leuk is? Het nieuwe circuit in Amerika laat zien hoe het ook kan. Altijd een spektakel.

Iniesta

Bericht door Iniesta » do sep 26, 2019 7:07 pm

Monkey Tonk schreef:Zandvoort is helemaal geen interessant circuit. Waarom bouwen ze er geen nieuw circuit dat wel leuk is? Het nieuwe circuit in Amerika laat zien hoe het ook kan. Altijd een spektakel.
In welk opzicht niet interessant?
Wordt juist geprezen als een van de mooiste circuits, wellicht te klein voor F1

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo sep 29, 2019 5:19 am

De Vries kan geluk niet op met F2-titel: "Geen woorden voor" :worshippy.gif:

Vooralsnog is er geen stoeltje vrij in de F1 en gaat hij met Mercedes naar de Formule E... Ook leuk! :headbang.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo sep 29, 2019 6:16 am

Straks de Grand Prix van Rusland op het Sochi Autodrom :headbang.gif:

Verstappen: "Als er niets geks gebeurt, word ik vijfde"

Ik ga voor de top 3...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 29, 2019 8:06 am

Wordt een mooie sportdag. Eerst Max, dan vd Poel en daarna Dafne Schippers.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 29, 2019 1:06 pm

Prachtig moment voor volledige safety car voor Max!

Nu kan hij met Bottas gaan racen voor drie en wie weet wat er verder nog in zit. Level playing field.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo sep 29, 2019 1:11 pm

Ah, Verstappen op geel en de eerste drie op rood. Dus lijkt me niet dat hij om het podium kan strijden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo sep 29, 2019 1:28 pm

Max heeft wel op het einde de beste banden misschien.
Ajax!

zeux

Bericht door zeux » zo sep 29, 2019 1:31 pm

Giacomo Puccini schreef:Max heeft wel op het einde de beste banden misschien.
Voorlopig blijft hij eerst verliezen, dus of hij dat straks nog in kan lopen, ik vraag het mij af.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo sep 29, 2019 1:53 pm

saaie race weer... in halen door pitstops blijf ik saai vinden! ik wil echte inhaalacties zien!

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo sep 29, 2019 3:32 pm

Hoezo weer? Dit jaar veel mooie races gezien

zeux

Bericht door zeux » zo sep 29, 2019 10:01 pm

Max Verstappen maakte zondag na zijn vierde plek in de Grand Prix van Rusland een gelaten indruk. De Nederlandse coureur van Red Bull Racing kon Mercedes en Ferrari zondag nooit bedreigen en betwijfelt of het nog goed komt dit seizoen.

"Ik denk dat ik de hele race goed gereden heb. Meer dan een vijfde plek zat er niet in, doordat Sebastian Vettel uitviel werd ik nog vierde. Maar dat maakt allemaal niet zoveel uit", zei een balende Verstappen tegen Ziggo Sport.

Ook in gesprek met AD liet Verstappen zijn teleurstelling blijken. "Ik verwacht niet dat Japan over twee weken opeens een magisch weekend gaat worden. Dus we moeten aan de slag. Of het nog goed komt dit jaar? Ik weet het niet. We gaan het zien."

Met zeges in Oostenrijk en Duitsland aan het eind van de eerste seizoenshelft leek Verstappen een mooie tweede helft van het jaar tegemoet te gaan, maar in de vier races na de onderbreking kwam hij niet in de buurt van nieuw succes.

"Dit zijn voor ons niet de meest competitieve weken en dan moet je gewoon die auto thuisbrengen en maximale punten scoren", besefte de Limburger die maandag zijn 22e verjaardag viert. nu.nl
Regressie in plaats van progressie. Ondanks al die nieuwe onderdelen. Honda weet dus - vooralsnog - niet de stappen te maken die nodig zijn om bij Mercedes en Ferrari in de buurt te komen, De laatste loopt zelfs uit.

Ik kan me voorstellen dat hij zo langzamerhand gaat twijfelen of ze het ooit gaan redden.

Toch nog maar een keertje dat dinertje met Toto. :-)

Mano

Bericht door Mano » ma sep 30, 2019 7:17 am

of met leClerc bij Ferrari en elkaar dan de tent uitvechten en teamorders negeren.... dat is mooie televisie
beetje Prost/Senna stijl
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 30, 2019 7:28 am

Ik vond dat Leclerc wel als een kleuter zat te klagen hoor! Vettel was gewoon sneller!

zeux

Bericht door zeux » ma sep 30, 2019 7:53 am

WP_Legend schreef:Ik vond dat Leclerc wel als een kleuter zat te klagen hoor! Vettel was gewoon sneller!
Zo, en niet zo’n klein beetje. Zit als een verwend joch achter het stuur maar te janken en klagen. Ik zou zeggen: head down en racen.

Ik mag hopen dat ze bij Ferrari nu zeggen: kop dicht. Concentreer je op Mercedes ipv Vettel.

Mano

Bericht door Mano » ma sep 30, 2019 8:25 am

lijkt me wel irritant voor Verstappen. Heb je een auto die net niet mee kan komen met de anderen.
Je ziet ze maar je kan niet aanhaken. HEEL frustrerend lijkt me dat
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 30, 2019 9:56 am

Dat is natuurlijk wel de F1 in een notendop. Puur op basis van het beschikbare materiaal zijn vrijwel alle coureurs al op voorhand kansloos voor de wereldtitel of zelfs maar een enkele overwinning.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma sep 30, 2019 10:14 am

En nu heeft Ferrari een auto die wel echt mee kan doen, maar voor de titelrace is dat eigenlijk al veel te laat. Dan moet Hamilton echt 4 races op rij uitvallen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie