Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019
Moderator: mods
-
Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019
Eerst nog interlandvoetbal, maar daarna staat Ajax - SC Heerenveen op zaterdag 14 sep. op het programma in de Johan Cruijff Arena. De aftrap is om 18:30.
PSV moet tegen Vitesse, dus dat kan een leuk voetbalweekend worden!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Re: Ajax - SC Heerenveen 14-09-2019
Nee hoor Vitesse gooit zoals altijd daar de deur gewoon open..Historicus schreef:Eerst nog interlandvoetbal, maar daarna staat Ajax - SC Heerenveen op zaterdag 14 sep. op het programma in de Johan Cruijff Arena. De aftrap is om 18:30.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Even hier maar onze vriend poster cruijff zie ik niet meer posten, behalve in de toto. Heb ik iets gemist??
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Hoezo zoals altijd?mattie schreef:Nee hoor Vitesse gooit zoals altijd daar de deur gewoon open..Historicus schreef:Eerst nog interlandvoetbal, maar daarna staat Ajax - SC Heerenveen op zaterdag 14 sep. op het programma in de Johan Cruijff Arena. De aftrap is om 18:30.

WeersomstandighedenAjax gaat alweer van grasmat wisselen: nieuw Arena-veld voldoet aan Ajax-eisen
Ajax heeft na twee maanden alweer afscheid genomen van de grasmat in de Johan Cruijff Arena. De Amsterdammers maken van de interlandperiode gebruik om een nieuw veld aan te leggen, meldt VI woensdagmiddag.
De nieuwe grasmat werd in juli aangelegd, maar voldoet drie maanden later al niet meer aan de Amsterdamse kwaliteitseisen. Sinsdien speelde Ajax er thuiswedstrijden tegen PSV, FC Emmen, PAOK Saloniki en APOEL Nicosia. De weersomstandigheden hebben het veld echter geen goed gedaan, laat de club weten aan VI.
De Amsterdammers zijn niet tevreden over de 'ontwikkeling' van de grasmat en hebben besloten om een nieuw veld aan te leggen. Ajax heeft nog anderhalve week om dit voor elkaar te krijgen, voordat er een drukke periode aanbreekt. Op zaterdag 14 september hervat men de Eredivisie met een thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen, daarna volgen er nog voor het einde van de maand wedstrijden tegen Lille, Fortuna Sittard en FC Groningen.

Dat blijft toch wel ellende hé? Iedere keer weer een nieuwe mat. Bovendien zien we met grote regelmaat spelers uitglijden.
Wat dat betreft is het toch echt wel verlangen naar de tijd in De Meer waar de grasmat heilig was.
Wat dat betreft is het toch echt wel verlangen naar de tijd in De Meer waar de grasmat heilig was.
Nil volentibus arduum
Ze besteden er genoeg tijd en geld aan, dus de enige conclusie kan zijn dat het gewoon niet mogelijk is om in de Arena een structureel goede grasmat te laten groeien.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Kijk de uitslagen erop maar na...Wouter schreef:Hoezo zoals altijd?mattie schreef:Nee hoor Vitesse gooit zoals altijd daar de deur gewoon open..Historicus schreef:Eerst nog interlandvoetbal, maar daarna staat Ajax - SC Heerenveen op zaterdag 14 sep. op het programma in de Johan Cruijff Arena. De aftrap is om 18:30.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Vanaf 2011:
2-1
3-1
1-2
2-6
2-0
2-0
1-0
2-1
1-0.
Zo veel scoort PSV dus doorgaans niet. Daarnaast spelen Doekhi en Obispo tot dusver zo veel beter dan Van der Werff en Clarke-Salter vorig jaar. Obispo verrast me positief, ik begrijp niet dat PSV hem nooit een kans heeft gegeven.
2-1
3-1
1-2
2-6
2-0
2-0
1-0
2-1
1-0.
Zo veel scoort PSV dus doorgaans niet. Daarnaast spelen Doekhi en Obispo tot dusver zo veel beter dan Van der Werff en Clarke-Salter vorig jaar. Obispo verrast me positief, ik begrijp niet dat PSV hem nooit een kans heeft gegeven.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dominee en Aadje waten/zijn ook fan van die jongen. Ik ken hem verder niet goed, maar die Vd Werff kan er (obv wedstrijden tegen Ajax) geen moer van.
Klopt, Van der Werff is een vreselijke zenuwpees. De achterhoede is nu beter, alleen heeft Vitesse belachelijk weinig verdedigers over nu Karavaev weg is. Met een of twee blessures komen ze in grote problemen.
Een tijd al niet meer een 'keek op de week' gepost hier op dit platform, maar het Arena veld is idd een hoofdpijndossier waar een paard de hik van krijgt.
Het grasveld in de JC Arena was kut, is kut en blijft kut.
Er wordt inderdaad ontzettend veel geld en arbeid ingestoken.
Maar men is vrijwel altijd aan de slag met kunstlicht. Passeer doordeweeks eens de Arena, werp een blik op het stadion en je ziet; nagenoeg altijd is het dak dicht.
Bij Apoel thuis sloot men vanwege mogelijk onweer dat er helemaal niet kwam uit voorzorg het dak. Gevolg: een broeikas gemaakt en het was nog meer glibberen en glijden dan 'normaal' al het geval is.
Bij de meest recente edities van Nederland-Duitsland en Ajax-Tottenham Hotspurs gleed Matthijs de Ligt op zeer pijnlijke en zeer cruciale momenten zo op zijn plaat.
Er wordt inderdaad ontzettend veel geld en arbeid ingestoken.
Maar men is vrijwel altijd aan de slag met kunstlicht. Passeer doordeweeks eens de Arena, werp een blik op het stadion en je ziet; nagenoeg altijd is het dak dicht.
Bij Apoel thuis sloot men vanwege mogelijk onweer dat er helemaal niet kwam uit voorzorg het dak. Gevolg: een broeikas gemaakt en het was nog meer glibberen en glijden dan 'normaal' al het geval is.
Bij de meest recente edities van Nederland-Duitsland en Ajax-Tottenham Hotspurs gleed Matthijs de Ligt op zeer pijnlijke en zeer cruciale momenten zo op zijn plaat.
Jari Litmanen en Ole Tobiasen behoren tot een aardige kliek aan gevestigde namen die jammerlijk geblesseerd raakten in dit stadion en helaas overkwam hen dit op deze plek ook niet slechts één keer.
De Arena hoeft wat mij betreft niet gesloopt te worden, want met deze evenementenhal kun je nog genoeg dingen doen maar ondertussen zou ik een geheel nieuw stadion / sportcomplex neerzetten.
Ajax-PSV, Ajax-Dynamo Kiev (augustus 2018), Apoel thuis, Real thuis, Juve thuis maar ook Utrecht thuis --laatste thuiswedstrijd in mei 2019--- en Ajax-Feyenoord, de Klassieker die dit seizoen op 27 oktober 2019 op het programma staat raakten letterlijk binnen 2 minuten uitverkocht. Zulke wedstrijden kun je ook voor 120.000 of 130.000 toeschouwers spelen.
Ik heb nooit begrepen dat een muziekfestival dat 1 weekend of zelfs slechts 1 dag duurt en hetzelfde aantal mensen trekt zo opgebouwd en afgebroken kan worden en dat dit bij een grote sportwedstrijd anno 2019 niet mogelijk zou zijn.... Koop een deel van Golfclub Amstelborch dat pal naast De Toekomst ligt, zorg daar voor een biljartlaken van een veld. Onderhoud dit op de natuurlijke wijze en bouw wanneer er grote wedstrijden gespeeld worden de tribunes met een flexibele capaciteit om dat veld heen.
Ajax kan, de top affiches dan, voor veel grotere aantallen toeschouwers spelen dan de huidige 53.000.
De Arena hoeft wat mij betreft niet gesloopt te worden, want met deze evenementenhal kun je nog genoeg dingen doen maar ondertussen zou ik een geheel nieuw stadion / sportcomplex neerzetten.
Ajax-PSV, Ajax-Dynamo Kiev (augustus 2018), Apoel thuis, Real thuis, Juve thuis maar ook Utrecht thuis --laatste thuiswedstrijd in mei 2019--- en Ajax-Feyenoord, de Klassieker die dit seizoen op 27 oktober 2019 op het programma staat raakten letterlijk binnen 2 minuten uitverkocht. Zulke wedstrijden kun je ook voor 120.000 of 130.000 toeschouwers spelen.
Ik heb nooit begrepen dat een muziekfestival dat 1 weekend of zelfs slechts 1 dag duurt en hetzelfde aantal mensen trekt zo opgebouwd en afgebroken kan worden en dat dit bij een grote sportwedstrijd anno 2019 niet mogelijk zou zijn.... Koop een deel van Golfclub Amstelborch dat pal naast De Toekomst ligt, zorg daar voor een biljartlaken van een veld. Onderhoud dit op de natuurlijke wijze en bouw wanneer er grote wedstrijden gespeeld worden de tribunes met een flexibele capaciteit om dat veld heen.
Ajax kan, de top affiches dan, voor veel grotere aantallen toeschouwers spelen dan de huidige 53.000.
Overigens heeft het Olympisch Stadion in de basis met dezelfde omstandigheden te maken als de Arena.
Op beide plekken is er een parkeergarage, daarboven een laag beton en weer daar boven probeert men een voetbalveld te onderhouden. Het OS moet gedurende het jaar nog een paar extra hindernissen overwinnen want door recent georganiseerde NK & WK Schaatsen en doordat er met kogels, speren en discussen gesmeten wordt ligt het veld regelmatig op half 7.
Echter 1 nauwelijks modaal betaalde beheerder en die vrijwel geen opleiding heeft genoten maar wel maf is van gras legt daar telkens weer een veel betere mat neer dan een heel team dat op de loonlijst staat van de Johan Cruijff Arena N.V. Het geheim van de OS beheerder? Hij koos ervoor om 1.30 meter meer aarde op die garage te kwakken dan ze bij de Arena doen.............
Een Cruijffiaans simpele ingeving van deze gozer die John heet en die voor een hongerloontje al jaren in het Olympisch Stadion werkt. Want de simpele keuze is oh zo vaak de allerbeste.
Op beide plekken is er een parkeergarage, daarboven een laag beton en weer daar boven probeert men een voetbalveld te onderhouden. Het OS moet gedurende het jaar nog een paar extra hindernissen overwinnen want door recent georganiseerde NK & WK Schaatsen en doordat er met kogels, speren en discussen gesmeten wordt ligt het veld regelmatig op half 7.
Echter 1 nauwelijks modaal betaalde beheerder en die vrijwel geen opleiding heeft genoten maar wel maf is van gras legt daar telkens weer een veel betere mat neer dan een heel team dat op de loonlijst staat van de Johan Cruijff Arena N.V. Het geheim van de OS beheerder? Hij koos ervoor om 1.30 meter meer aarde op die garage te kwakken dan ze bij de Arena doen.............

Een Cruijffiaans simpele ingeving van deze gozer die John heet en die voor een hongerloontje al jaren in het Olympisch Stadion werkt. Want de simpele keuze is oh zo vaak de allerbeste.
Leuk dat Cruijff altijd gesprekken met zichzelf voert
Welkom terug. Zat je vast?

IK GELOOF!!!!!!
Lionel schreef:Leuk dat Cruijff altijd gesprekken met zichzelf voert![]()

Het lichtinval inde arena en Olympisch stadion is ook prima te vergelijken.....
Je hoeft echt geen anderhalf meter grond te hebben om gras te laten groeien
Je hoeft echt geen anderhalf meter grond te hebben om gras te laten groeien
-
Daar begint het na 23 jaar Arena wel op te lijken.Cruijff schreef:Een tijd al niet meer een 'keek op de week' gepost hier op dit platform, maar het Arena veld is idd een hoofdpijndossier waar een paard de hik van krijgt.
Een deel van het probleem is natuurlijk dat die mat er af en toe uit moet omwille van concerten. Die situatie blijft bestaan zolang je in een stadion speelt waar je niet de eigenaar bent. Ondanks dat had ik wel verwacht dat er op enig moment een goede methode zou worden gevonden om die grasmat echt in orde te krijgen. Maar dat valt voorlopig tegen. De verwachting ligt inmiddels ook al lager. We zijn tegenwoordig al blij als spelers niet uitglijden.
Zaterdag Heerenveen. Van de Beek trainde nog apart dus ik neem aan dat hij niet speelt. Promes zal dus weer een kans krijgen om te laten zien wat hij kan. Alvarez en Martinez weer op het middenveld?
Zaterdag Heerenveen. Van de Beek trainde nog apart dus ik neem aan dat hij niet speelt. Promes zal dus weer een kans krijgen om te laten zien wat hij kan. Alvarez en Martinez weer op het middenveld?
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
EtH is van de vastigheden als het lijkt te werken. Het geraamte staat wel. Een aantal posities kan nog veranderen de komende weken: Dest/Mazraoui, Veltman/Alvarez (als van de Beek weer terugkomt), Donny/Alvarez/Martinez, Neres/Promes. Daarnaast zal regelmatig in de wedstrijden waar we zwaar de overhand hebben, Huntelaar als spits starten.Marillion schreef:Een deel van het probleem is natuurlijk dat die mat er af en toe uit moet omwille van concerten. Die situatie blijft bestaan zolang je in een stadion speelt waar je niet de eigenaar bent. Ondanks dat had ik wel verwacht dat er op enig moment een goede methode zou worden gevonden om die grasmat echt in orde te krijgen. Maar dat valt voorlopig tegen. De verwachting ligt inmiddels ook al lager. We zijn tegenwoordig al blij als spelers niet uitglijden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
De vraag is natuurlijk nog even of het lijkt te werken. Met name over Alvarez als middenvelder liggen de meningen nogal uit elkaar.
Tadic zal ook een vraagteken zijn. Met lichte klachten terug van de interlands. Misschien een keertje niet starten? Dan zou je spelen met Neres, Huntelaar, Ziyech en Promes.
Tadic zal ook een vraagteken zijn. Met lichte klachten terug van de interlands. Misschien een keertje niet starten? Dan zou je spelen met Neres, Huntelaar, Ziyech en Promes.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Als Tadic idd niet geheel fit is, zou ik hem ook sparen. Lille en PSV zijn belangrijker.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Precies, en het is niet dat we gelijk door de ondergrens zakken met onze alternatieven. Die bezetting voorin zal nog wel eens een scheef gezicht opleveren maar op deze momenten is het wel super.
Nil volentibus arduum
-
Ik denk soms met nog lichte verbijstering terug aan de vorige Ajax - Heerenveen...