Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Onbetrouwbaar transfernieuws
Deze jongen is geen Tadic. Veel grote clubs willen hem hebben.
Neres en Ziyech waren vertrokken als er goede clubs waren gekomen. Simpel.
Engeland is dicht.Yopii schreef:Wel in de buurt van de aarde blijven, jongens.
https://www.bavarianfootballworks.com/2 ... ect-offers
Clubs als Man Utd, Bayern en de Spurs zaten achter die jongen aan.
IK GELOOF!!!!!!
Volgens heel veel berichten heeft MU een fors bod gedaan op Dani Olmo; er wordt gesproken van 35 miljoen pond. Waarom zou Zagreb dat bod afslaan maar hem wel verkopen voor een veel lager bedrag en een doorverkooppercentage, met alle risico's van dien?
Die jongen heeft de Premier League niet nodig, want hij staat op de radar bij alle grote clubs in Europa. Dan lijkt de kans me miniem dat hij voor Ajax kiest.
Die jongen heeft de Premier League niet nodig, want hij staat op de radar bij alle grote clubs in Europa. Dan lijkt de kans me miniem dat hij voor Ajax kiest.
Omdat Dinamo misschien gokte en verloren heeft en de speler nu weg wilt?
Ajax is, bij gebrek aan een alternatief (Engelse, Duitse, Spaanse topclub) toch gewoon een prima opstap voor die jongen?
Ajax is, bij gebrek aan een alternatief (Engelse, Duitse, Spaanse topclub) toch gewoon een prima opstap voor die jongen?
IK GELOOF!!!!!!
-
Omdat hij (zo lees ik) alleen naar een club wil die CL speelt.Yopii schreef:Volgens heel veel berichten heeft MU een fors bod gedaan op Dani Olmo; er wordt gesproken van 35 miljoen pond. Waarom zou Zagreb dat bod afslaan maar hem wel verkopen voor een veel lager bedrag en een doorverkooppercentage, met alle risico's van dien?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Nou zou hij die ook kunnen halen met Zagreb. Ze spelen tegen Rosenborg.
Maar voor die jongen is Ajax natuurlijk een perfecte tussenstap. Alleen Yopi ziet dat niet.
Maar voor die jongen is Ajax natuurlijk een perfecte tussenstap. Alleen Yopi ziet dat niet.
IK GELOOF!!!!!!
Dan ga je ervan uit dat hij een tussenstap nodig heeft/vindt.
Dat wil niet zeggen dat die jongen voetbaltechnisch een tussenstop nodig heeft.
Misschien vraagt Zagreb een exorbitant hoge transfersom? Er was veel belangstelling voor deze speler, daar lag het niet aan.
Ik vind dit een Martin van Geeltje. Spierballen laten zien, zoals destijds met Modric. De supporters zijn blij met zulke acties 'want er spreekt ambitie uit'. Eerlijk gezegd geloof ik er geen bal van dat een speler die in verband gebracht wordt met MU, de Spurs, Leverkusen, Bayern, Milan en Atletico Madrid voor Ajax kiest.
Maar ik laat me graag verrassen...
Misschien vraagt Zagreb een exorbitant hoge transfersom? Er was veel belangstelling voor deze speler, daar lag het niet aan.
Ik vind dit een Martin van Geeltje. Spierballen laten zien, zoals destijds met Modric. De supporters zijn blij met zulke acties 'want er spreekt ambitie uit'. Eerlijk gezegd geloof ik er geen bal van dat een speler die in verband gebracht wordt met MU, de Spurs, Leverkusen, Bayern, Milan en Atletico Madrid voor Ajax kiest.
Maar ik laat me graag verrassen...
-
Met zo'n instelling ga je nooit wat bereiken natuurlijk. Niet geschoten is altijd mis.
Het moet wel enige zin hebben, natuurlijk.
Modric zei destijds dat hij 'uit beleefdheid' het voorstel van Ajax had aangehoord, 'want ze waren er speciaal voor gekomen' of zoiets. Dat is pijnlijk, hoor.
Vervolgens vertrok hij naar de Spurs, bepaald niet de beste club in de PL. Dat gaf de verhoudingen wel weer.
Kan best zijn dat Ajax geïnformeerd heeft, maar meer zal het niet zijn geweest zolang Van de Beek er nog is. Mocht Van de Beek blijven, waar het wel op lijkt, dan gaan ze deze speler echt niet halen, want waar moet hij dan spelen?
Kortom, dat verhaal over een concreet bod lijkt me lariekoek.
Modric zei destijds dat hij 'uit beleefdheid' het voorstel van Ajax had aangehoord, 'want ze waren er speciaal voor gekomen' of zoiets. Dat is pijnlijk, hoor.

Vervolgens vertrok hij naar de Spurs, bepaald niet de beste club in de PL. Dat gaf de verhoudingen wel weer.
Kan best zijn dat Ajax geïnformeerd heeft, maar meer zal het niet zijn geweest zolang Van de Beek er nog is. Mocht Van de Beek blijven, waar het wel op lijkt, dan gaan ze deze speler echt niet halen, want waar moet hij dan spelen?
Ik snap je scepsis. Maar 1) De Engelse markt is gesloten 2) Hij is geen Kroaat maar een Spanjaard die daar weg wilt en bewust voor Zagreb heeft gekozen een paar jaar geleden voor zijn ontwikkeling 3) Via Ajax ga je naar de top (Frenkie is nu de baas op het middenveld bij Barca na 2 jaar Ajax) 4) Ajax speelde vorig jaar fantastisch voetbal, ook in de CL.Yopii schreef:Het moet wel enige zin hebben, natuurlijk.
Modric zei destijds dat hij 'uit beleefdheid' het voorstel van Ajax had aangehoord, 'want ze waren er speciaal voor gekomen' of zoiets. Dat is pijnlijk, hoor.![]()
IK GELOOF!!!!!!
En Olmo zit nog altijd bij Dinamo Zagreb en niet bij United of Bayern. Simpel.Yopii schreef:Deze jongen is geen Tadic. Veel grote clubs willen hem hebben.
Het gaat erom dat jij altijd van het ultra-doemdenken bent (niemand komt en iedereen vertrekt...jaja), maar vrij regelmatig de plank misslaat. Veel grote clubs wilden Frenkie en Matthijs vorige zomer ook al hebben. Die zouden ook nooit blijven, volgens jou. Hebben ze wel lekker gedaan en een leuk seizoen gedraaid :).
Overigens kwam Atletico voor Neres, werd ook door Overmars bevestigd. Hij heeft er echter voor gekozen om zijn contract bij ons te verlengen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
Heb je daar een bron voor?Yopii schreef:
Modric zei destijds dat hij 'uit beleefdheid' het voorstel van Ajax had aangehoord, 'want ze waren er speciaal voor gekomen' of zoiets. Dat is pijnlijk, hoor.![]()
- Ajaciedjuh
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Nee hoor.
Helaas is niet alles meer op internet terug te vinden.
De eerste keer dat Ajax kwam, wilde Modric wel maar mocht hij niet van Zagreb. De tweede keer (daar heb ik het dus over) wilde Modric niet meer, hij was al veel te bekend.
Uiteindelijk vertrok hij naar de Spurs voor een bedrag dat Ajax ook had willen betalen. Maar ja, de PL... en ze betalen ook iets beter in Engeland.
Beste Ajaciedjuh, ik weet dat ik op je zenuwen werk omdat ik net meeloop in de polonaise, maar vind je dat een reden om zo op de man te spelen?
Het grootste gevaar voor Ajax is dat het geforceerd mee wil doen met de grote clubs. Deze jongen, met een transferwaarde van zeker 40 miljoen, moet je dus nog tekengeld betalen en een salaris van een miljoen of vijf. Al met al loopt zo'n operatie aardig in de papieren. Bij een begroting van 100 miljoen per jaar moet het wel verantwoord blijven.
En nee, goede spelers bieden geen garantie op CL-voetbal. We lagen er dinsdag bijna uit.
De eerste keer dat Ajax kwam, wilde Modric wel maar mocht hij niet van Zagreb. De tweede keer (daar heb ik het dus over) wilde Modric niet meer, hij was al veel te bekend.
Uiteindelijk vertrok hij naar de Spurs voor een bedrag dat Ajax ook had willen betalen. Maar ja, de PL... en ze betalen ook iets beter in Engeland.
Beste Ajaciedjuh, ik weet dat ik op je zenuwen werk omdat ik net meeloop in de polonaise, maar vind je dat een reden om zo op de man te spelen?

Het grootste gevaar voor Ajax is dat het geforceerd mee wil doen met de grote clubs. Deze jongen, met een transferwaarde van zeker 40 miljoen, moet je dus nog tekengeld betalen en een salaris van een miljoen of vijf. Al met al loopt zo'n operatie aardig in de papieren. Bij een begroting van 100 miljoen per jaar moet het wel verantwoord blijven.
En nee, goede spelers bieden geen garantie op CL-voetbal. We lagen er dinsdag bijna uit.

Laatst gewijzigd door Yopii op do aug 15, 2019 1:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ajaciedjuh
Stel dat dit waar is, dan is het tekenend dat je alleen het 2e deel aanhaalt. Waarom altijd zo negatief?Yopii schreef:Nee hoor.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Zie mijn vorige bericht.
Realisme, mag dat ook?
Zagreb zal Dani Olmo niet voor een bedrag van 15-20 miljoen (voor Ajax maximaal) aan ons verkopen, dat kun je vergeten. Dus moet je rare dingen gaan doen om dat bedrag op te hogen. Leuk dat je 200 miljoen op de bank hebt, maar dan ben je met zo'n operatie meteen een kwart van dat bedrag kwijt. Aan salaris kost die jongen namelijk ook nog een hoop.
Waarom zou Zagreb genoegen nemen met een constructie waarbij het eenzijdig alle risico loopt, dat is toch niet logisch? Waarom zouden ze nu twintig miljoen accepteren en dan later misschien nog wat, als ze ook meteen 4o miljoen hadden kunnen krijgen? Ik zie het voordeel voor Zagreb niet ten opzichte van het eerdere bod van MU, jij wel?
Daarbij hoeft die jongen voor zijn naamsbekendheid niet naar Ajax, iedereen weet al wie hij is. Ajax is een mooie etalage voor (relatief) onbekende spelers, maar daar hoort hij niet bij.
Realisme, mag dat ook?

Zagreb zal Dani Olmo niet voor een bedrag van 15-20 miljoen (voor Ajax maximaal) aan ons verkopen, dat kun je vergeten. Dus moet je rare dingen gaan doen om dat bedrag op te hogen. Leuk dat je 200 miljoen op de bank hebt, maar dan ben je met zo'n operatie meteen een kwart van dat bedrag kwijt. Aan salaris kost die jongen namelijk ook nog een hoop.
Waarom zou Zagreb genoegen nemen met een constructie waarbij het eenzijdig alle risico loopt, dat is toch niet logisch? Waarom zouden ze nu twintig miljoen accepteren en dan later misschien nog wat, als ze ook meteen 4o miljoen hadden kunnen krijgen? Ik zie het voordeel voor Zagreb niet ten opzichte van het eerdere bod van MU, jij wel?
Daarbij hoeft die jongen voor zijn naamsbekendheid niet naar Ajax, iedereen weet al wie hij is. Ajax is een mooie etalage voor (relatief) onbekende spelers, maar daar hoort hij niet bij.
Bij ons thuis noemen we de Amsterdamse uitjes in het zuur de yopies.
" kun je de yopies even doorgeven? "
" kun je de yopies even doorgeven? "
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Wel graag mijn naam goed spellen. 

Omdat die 40 miljoen deze zomer dus niet betaald is....Yopii schreef:Zie mijn vorige bericht.
Realisme, mag dat ook?![]()
Dit ben ik met je eens. Maar hij wilt wel beter worden. Daarom ging hij ook naar Dinamo - is er ooit een talent van Barca/Real/Spanje Onder 18/19/20 naar zo een soort land gegaan om beter te worden? De meesten gaan voor hun 'ontwikkeling' naar Engeland - Zagreb.
IK GELOOF!!!!!!
Oké, laten we wat speculeren.
1. Man Utd. heeft een enorm bod gedaan op Dani Olmo. Dit bod is afgewezen. (Veel bronnen op internet.)
2. Man Utd. heeft geld genoeg. Solskjaer bevestigde dit van de week, 'we willen best veel geld neertellen, maar dan moeten we wel de juiste spelers vinden'
3. Gezien dat grote bod zal MU Dani Olmo de juiste speler vinden.
4. MU had gemakkelijk hoger gekund, geld genoeg. MU kan elk bod van Ajax overbieden zonder constructies.
Mijn conclusie: Zagreb wil DO niet verkopen. Dat heeft de leiding van Zagreb ook laten weten. Anders was MU wel hoger gegaan. Dat Zagreb dat niet wil, verklaart ook dat er geen concrete onderhandelingen zijn geweest met andere clubs, ondanks alle belangstelling. Zagreb poeiert clubs steeds af.
Waarom: Zagreb kan zich nog plaatsen voor de CL. CL is zo lucratief dat deze ze deze transfer liever uitstellen zodat ze meer kans hebben op kwalificatie.
Volgende conclusie: als Zagreb de CL níet haalt, bestaat de kans dat ze DO alsnog willen verkopen. Dat weten grote clubs ook, die wachten rustig af.
Een van die clubs is Ajax, dat heeft geïnformeerd voor het geval Donny vertrekt. Meer is het waarschijnlijk niet, vandaar dat de Nederlandse pers niets meldt over onderhandelingen, zelfs niet nu in het buitenland berichten verschijnen.

1. Man Utd. heeft een enorm bod gedaan op Dani Olmo. Dit bod is afgewezen. (Veel bronnen op internet.)
2. Man Utd. heeft geld genoeg. Solskjaer bevestigde dit van de week, 'we willen best veel geld neertellen, maar dan moeten we wel de juiste spelers vinden'
3. Gezien dat grote bod zal MU Dani Olmo de juiste speler vinden.
4. MU had gemakkelijk hoger gekund, geld genoeg. MU kan elk bod van Ajax overbieden zonder constructies.
Mijn conclusie: Zagreb wil DO niet verkopen. Dat heeft de leiding van Zagreb ook laten weten. Anders was MU wel hoger gegaan. Dat Zagreb dat niet wil, verklaart ook dat er geen concrete onderhandelingen zijn geweest met andere clubs, ondanks alle belangstelling. Zagreb poeiert clubs steeds af.
Waarom: Zagreb kan zich nog plaatsen voor de CL. CL is zo lucratief dat deze ze deze transfer liever uitstellen zodat ze meer kans hebben op kwalificatie.
Volgende conclusie: als Zagreb de CL níet haalt, bestaat de kans dat ze DO alsnog willen verkopen. Dat weten grote clubs ook, die wachten rustig af.
Een van die clubs is Ajax, dat heeft geïnformeerd voor het geval Donny vertrekt. Meer is het waarschijnlijk niet, vandaar dat de Nederlandse pers niets meldt over onderhandelingen, zelfs niet nu in het buitenland berichten verschijnen.
En over anderhalve week weten we of Zagreb de CL haalt, en Ajax.
Ajax wel, Zagreb niet. Kan zomaar dat ze dan wel een bod van 20 miljoen + 30% doorverkoop accepteren.
Ajax wel, Zagreb niet. Kan zomaar dat ze dan wel een bod van 20 miljoen + 30% doorverkoop accepteren.
IK GELOOF!!!!!!
Wie weet, maar dat weten andere clubs ook.
Tegen die tijd is wel duidelijk of Donny blijft.
Ze moeten tegen Rosenborg, dat redden ze normaal gesproken wel.
Tegen die tijd is wel duidelijk of Donny blijft.
Ze moeten tegen Rosenborg, dat redden ze normaal gesproken wel.
Laatst gewijzigd door Yopii op do aug 15, 2019 2:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Afgezien van of de interesse van Ajax klopt en hij komt: is het niet zo dat Olmo MU heeft afgewezen omdat ze geen CL spelen? Ik lees online namelijk dat hij alleen naar clubs wil die CL spelen. Ook zou hij zichzelf nog niet klaar vinden voor een stap naar de top direct, hij wil eerst een tussenstap maken.