AFC Ajax - FC Emmen (10 augustus 2019)
Moderator: mods
-
Re: AFC Ajax - FC Emmen (10 augustus 2019)
Marin, uit mijn hoofd. (ja. Écht.)
Hoe dom om te passen op een speler die wellicht buijtenspel staat
I think I lost my fucking headache
Officieel is er geen assist bij de 5-0. Huntelaar deed het helemaal alleen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Hij kreeg de bal wel van Marin inderdaad.
Niet dat het zo belangrijk is maar ik vraag me af wanneer er dan wel of niet sprake is van een assist. Heeft dat te maken met het aantal passen dat je daarna nog zet of zo?
Niet dat het zo belangrijk is maar ik vraag me af wanneer er dan wel of niet sprake is van een assist. Heeft dat te maken met het aantal passen dat je daarna nog zet of zo?

Nil volentibus arduum
-
Zal wel zijn omdat Hunter eerst op de keeper stuitte, de bal via hem op zijn hoofd kreeg en alsnog scoorde. Er zat dus nog een balcontact van een andere speler tussen.
Dat zou 't wel eens kunnen zijn ja. Klinkt niet onlogisch.
Nil volentibus arduum
Dat is het ook. Maar maakt het nog steeds een mooie bal van Marin.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Ik heb de hele wedstrijd terug gekeken en vooral op Marin gelet, hij had 2 prachtige lange ballen, 1 was de 'assist' op Huntelaar en hij had ook de voorassist op de bijna goal van Martinez.
Daarnaast had hij een hele hoge pass nauwkeurigheid. Maakte hij erg veel vuile meters, stond hij aanvallend positioneel goed, hij trok veel gaten voor andere spelers en had hij verdedigend een aantal goede intercepties.
Echter verdedigend positioneel was het niet geweldig, hij liet vaak veel ruimte aan zijn tegenstander. Terwijl hij volgens mij niet traag is, leek hij zich verdedigend vaak niet in te spannen en hobbelde hij vaak naar achteren. Verder legde hij vrij weinig risico in zijn passing.
Al met al niet zo dramatisch als sommigen doen geloven. Zijn minpunten zijn goed trainbaar en risico komt misschien ook omdat hij nieuw is en zijn ploeggenoten nog niet echt kent.
Daarnaast had hij een hele hoge pass nauwkeurigheid. Maakte hij erg veel vuile meters, stond hij aanvallend positioneel goed, hij trok veel gaten voor andere spelers en had hij verdedigend een aantal goede intercepties.
Echter verdedigend positioneel was het niet geweldig, hij liet vaak veel ruimte aan zijn tegenstander. Terwijl hij volgens mij niet traag is, leek hij zich verdedigend vaak niet in te spannen en hobbelde hij vaak naar achteren. Verder legde hij vrij weinig risico in zijn passing.
Al met al niet zo dramatisch als sommigen doen geloven. Zijn minpunten zijn goed trainbaar en risico komt misschien ook omdat hij nieuw is en zijn ploeggenoten nog niet echt kent.