Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo aug 07, 2019 2:22 pm

Ajax aast op ‘een heer die onberispelijk in pak over het trottoir wandelt’

Woensdag, 7 augustus 2019 om 15:15

Hans Vanaken werd woensdag door Het Nieuwsblad gebombardeerd tot het volgende topdoelwit van Ajax. De Amsterdammers houden serieus rekening met een transfer van Donny van de Beek naar Real Madrid en zodoende zou de middenvelder van Club Brugge in beeld zijn. Niet bij iedere voetballiefhebber in Nederland zal de naam Vanaken een belletje doen rinkelen, zo ook niet bij Michel Vlap, die bij zijn presentatie bij Anderlecht geen goed beeld had van de Belg. "Dat is volgens mij een heel bekende voetballer geweest hier. Speelt hij nu in de vijfde klasse dan ofzo?"

Door Tim Siekman

Vanaken geldt al jarenlang als een van de smaakmakers van de Jupiler Pro League en werd de voorbije twee jaar verkozen tot Voetballer van het Jaar. Toch moest Vlap erkennen dat hij niet goed wist wie Vanaken was. Ondertussen weet de voormalig speler van sc Heerenveen wel beter. "Dat was een aardige blunder. Ik kende zijn naam, maar dacht dat het een heel goeie ex-voetballer was", werd hij geciteerd door Sporza. "Maar blijkbaar is hij nog zeer actief. Hij heeft mooie prijzen gepakt met zijn club en voor zichzelf. Ik denk dat hij een heel goeie speler is en dat ik hem in de competitie nog wel zal zien. Daar heb ik zeker zin in."

Het is echter de vraag of Vanaken, voormalig jeugdspeler van PSV, nog lang bij Club Brugge speelt, daar Ajax volgens Het Nieuwsblad een miljoenenbod aan het voorbereiden is op de 26-jarige middenvelder. De Belgische topclub verwacht deze week nog een bod van Ajax, dat in Vanaken een versterking zou zien. "Normaal blijf ik, maar het zijn nog drie weken", reageerde Vanaken dinsdag bij Q2 na de wedstrijd tegen Dinamo Kiev in de voorronde van de Champions League (1-0), waarin hij de enige treffer maakte met een benutte strafschop. "Er kan nog veel gebeuren en wie weet komt er wel een zotte aanbieding. Als het helemaal klopt zou ik de stap misschien wel kunnen zetten, maar momenteel blijf ik bij Club Brugge."

'Vanaken bleef moeiteloos overeind'
Vanaken is sinds medio 2014 actief voor Club Brugge, nadat men ongeveer vier miljoen euro had betaald aan KSC Lokeren in ruil voor de 1.94 meter lange middenvelder. De tweevoudig Belgisch international groeide sindsdien uit tot een topspeler in België en behoort steevast tot de spelers met de meeste goals en assists in de competitie. Vorig seizoen was Vanaken bij Club Brugge bijvoorbeeld goed voor elf doelpunten en dertien assists in dertig wedstrijden in de Jupiler Pro League. Ook dit seizoen is de aanvallende middenvelder uitstekend van start gegaan, met vier doelpunten in drie wedstrijden. Inmiddels begint de prijzenkast van Vanaken aardig uit te puilen, met naast individuele prijzen ook onder meer twee keer de Belgische landstitel (2016, 2018).

Analisten in België smullen van de voorwaartse drive, acties en goals van Vanaken. "Vanaken beweegt zich elegant over het veld", schreef Jan Mulder in december in Humo over de creatieveling. "Zijn passes komen uit de voeten van een heer die onberispelijk in pak over het trottoir wandelt. Een Engelse gentleman in Nice." Oud-trainer Jan Boskamp was vorig jaar eveneens vol lof over de inbreng van Vanaken bij Club Brugge. "Wie me vooral kon bekoren in hun Champions League-campagne was Hans Vanaken. Alles begon bij hem, alle ballen werden blind bij hem ingeleverd. Hij bleef moeiteloos overeind en heeft zich in de etalage gezet."

Aad de Mos stelde in januari al dat het tijd werd voor een transfer. "Als Hans niet naar het buitenland trekt, zal hij het na een tijdje ook wel gehad hebben met die ritjes naar Eupen of Waregem. Dit is het moment om te oogsten, maar dan moet hij wel de goeie keuze maken. Hij moet op zoek naar een club die op de helft van de tegenstander speelt. Een club die aanvallend voetbalt, waar hij in de kleine ruimte met zijn individuele acties zijn ding kan doen", zei hij tegenover Het Laatste Nieuws. "Ik denk aan clubs net onder de absolute top. Zo heb je in Spanje bijvoorbeeld Betis of in Engeland Watford. Benfica in Portugal. Wolfsburg, Hoffenheim of Mönchengladbach zijn ook ideale ploegen voor Hans. Stel dat hij straks doorbreekt als Rode Duivel, en dus een vaste plaats weet af te dwingen, dan zijn ook Tottenham en Arsenal geschikt."

Jan Boskamp: 'Alles begon bij hem, alle ballen werden blind bij hem ingeleverd.'

'Waarom zou ik dus niet blijven?'
Franky van der Elst, icoon van Club Brugge, was afgelopen mei eveneens lyrisch over Vanaken en stelde dat de middenvelder wel toe was aan de stap naar het sterker geachte buitenland. "Gezien zijn loopvermogen vind ik Duitsland wel iets voor hem", zo citeerde Het Laatste Nieuws. "Zet hem maar in een ploeg met lopende mensen rond hem. Hij zal dan misschien minder vaak scoren, maar hij zal zeker assists geven. In de Premier League, waar feller en agressiever wordt gespeeld, wordt het iets moeilijker. Alhoewel, eender waar je hem zet, hij zal altijd en overal assists geven. Hij is de man die alles bindt en stuurt."

Vanaken werd in de afgelopen weken al aan diverse clubs gelinkt, zoals Sevilla, maar ook Ajax en PSV. Dit keer lijken de Amsterdammers écht in de markt te zijn, daar Ajax met Van de Beek de zoveelste belangrijke basiskracht dreigt te verliezen deze transferzomer. In februari, in gesprek met journalist Paul Cobbaert, liet Vanaken al wel weten dat hij niet zozeer voor het geld kiest, maar voor het sportieve plaatje. "Ik voel me hier goed. Ik voel vertrouwen van iedereen. Ik kan eigenlijk niets negatief zegen. Waarom zou ik dus niet blijven? Alleen over een ambitieus project, financieel én sportief, zou ik nadenken. Maar ik ga niet voor een centje meer naar pakweg Rusland trekken."
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do aug 08, 2019 11:42 am

https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... -in-antony

Meer geruchten over Antony, zou gaan om een bedrag van 30 miljoen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 08, 2019 11:49 am

Als Neres en Ziyech allebei blijven kan ik dit gerucht niet plaatsen. Promes is er ook nog, Tadic ook. Dan gaan we geen 30 miljoen (of uberhaupt geld uitgeven) aan nog een aanvaller.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii

Bericht door Yopii » do aug 08, 2019 12:44 pm

Gaizka1985 schreef:https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... -in-antony

Bizar veel geld voor een talent. :excited.gif:

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do aug 08, 2019 1:41 pm

Yopii schreef:
Gaizka1985 schreef:https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... -in-antony

Bizar veel geld voor een talent. :excited.gif:
Sommige mensen hier willen dat Ajax meer van het binnengekomen geld investeert, dan kom je in deze categorie terecht.

Yopii

Bericht door Yopii » do aug 08, 2019 1:49 pm

Dat je geld hebt, wil niet zeggen dat je je moet laten oplichten.

Als ik het goed begrepen heb, vinden ze in Brazilië Antony zeker niet beter dan Neres, en Neres kostte minder dan de helft.

Ik geloof ook niet dat Overmars zoveel geld gaat neerleggen voor een talent.

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 08, 2019 2:06 pm

Yopii schreef:Dat je geld hebt, wil niet zeggen dat je je moet laten oplichten.

Als ik het goed begrepen heb, vinden ze in Brazilië Antony zeker niet beter dan Neres, en Neres kostte minder dan de helft.

Ik geloof ook niet dat Overmars zoveel geld gaat neerleggen voor een talent.
Niet als hij niet veel beter is/veel meer talent heeft dan Neres nee.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » do aug 08, 2019 2:09 pm

Zo'n speler komt niet naar Ajax maar gaat direct naar een grote club in een topcompetitie.

Brazilianen, vooral aanvallers, zijn peperduur. De

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 08, 2019 10:50 pm

Volgens Freek Janssen, de Ajax watcher van het AD, is Hans Vanaken niet in beeld bij Ajax als mogelijke vervanger van Donny vd Beek.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 09, 2019 6:19 am

Gelukkig!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 09, 2019 9:25 am

Ja, toch wel?

We moeten er maar op hopen dat het Overmars lukt om zoveel mogelijk spelers te behouden. In het aankoopbeleid van dit moment heb ik weinig vertrouwen.

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 09, 2019 9:52 am

Van Transfermarkt.nl

Aankopen Ajax 19-20

1. Promes - 16 miljoen - Vooralsnog ongelukkig, heeft, ondanks zijn prijskaartje tijd nodig
2. Alvarez - 15 miljoen - N.t.b.
3. Marin - 12,5 miljoen - Vooralsnog ongelukkig, heeft, ondanks zijn prijskaartje tijd nodig
4. Martinez - 7 miljoen - Ik vind hem een prima aankoop
5. Pierie - 5 miljoen - Traject Schuurs
6. Scherpen - 1,5 miljoen - Traject Schuurs
7. Varela - huur 1 miljoen - 2e keeper, zal ongetwijfeld prima in de groep liggen en vindt het niet erg om 2e keeper te zijn.

Van de 3 aankopen die we wel al kunnen beoordelen in de anderhalve maand die we bezig zijn kan de conclusie worden getrokken dat ze nog tijd nodig hebben. Oftewel vrij ongelukkig met de CL op het spel. Ik had hier ook wat meer daadkracht verwacht.

Aankopen 18 -19

1. Blind - 16 miljoen - schot in de roos
2. Tadic - 12 miljoen - schot in de roos
3. Magellan - 9 miljoen - tja...
4. Bande - 8 miljoen - N.t.b.
5. Labyad - 6 miljoen - tja...

Gezien de nieuwe koers sinds vorig jaar kan wel worden gesteld dat het aankoopbeleid van Overmars zeker niet fantastisch is.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 09, 2019 10:04 am

Ik ben benieuwd hoe we hier over een half seizoen naar kijken. Welke kant gaat het op met Promes, Alvarez, Martinez en Marin?

Nu zijn we nog niet wild enthousiast. Misschien blijft dat zo maar kijk nog even terug hoe er in het begin over de terugkeer van Blind is gesproken. Dat had ook even tijd nodig voor alles op de goede plaats viel en mensen enthousiast werden.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 09, 2019 10:22 am

Marillion schreef:Ik ben benieuwd hoe we hier over een half seizoen naar kijken. Welke kant gaat het op met Promes, Alvarez, Martinez en Marin?

Nu zijn we nog niet wild enthousiast. Misschien blijft dat zo maar kijk nog even terug hoe er in het begin over de terugkeer van Blind is gesproken. Dat had ook even tijd nodig voor alles op de goede plaats viel en mensen enthousiast werden.
Dat is ook zeker zo.

Maar zijn de perspectieven ook niet heel anders nu? Vorig jaar waren we blij met Tadic en Blind (niet iedereen, oke). Nu is Ajax echt hot. Ik had spelers verwacht die er meteen zouden staan. Heus geen nieuwe Frenkie. Heus geen nieuwe Tadic/Ziyech. Maar ik had meer verwacht van Marin en Promes. En inderdaad, we moeten ze nog de tijd geven. Die zullen ze ook zeker krijgen. Maar ik had er wel meer van verwacht. Zeker nadat we i.v.m. vorig jaar 200 miljoen rijker zijn en Ajax een fantastisch jaar achter de rug heeft.
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr aug 09, 2019 10:28 am

Lionel schreef:
Marillion schreef:Ik ben benieuwd hoe we hier over een half seizoen naar kijken. Welke kant gaat het op met Promes, Alvarez, Martinez en Marin?

Dat is ook zeker zo.

Maar zijn de perspectieven ook niet heel anders nu? Vorig jaar waren we blij met Tadic en Blind (niet iedereen, oke). Nu is Ajax echt hot. Ik had spelers verwacht die er meteen zouden staan. Heus geen nieuwe Frenkie. Heus geen nieuwe Tadic/Ziyech. Maar ik had meer verwacht van Marin en Promes. En inderdaad, we moeten ze nog de tijd geven. Die zullen ze ook zeker krijgen. Maar ik had er wel meer van verwacht. Zeker nadat we i.v.m. vorig jaar 200 miljoen rijker zijn en Ajax een fantastisch jaar achter de rug heeft.
Dus we hebben spelers als Neres, Ziyech, Donny die ergens tussen de 50 en 70 miljoen per stuk zouden opbrengen en dan vinden we het raar dat een Promes of Marin, die aanzienlijk minder kosten ze meteen uit het elftal zouden spelen? Deze spelers hebben wat tijd nodig om in het ritme van een succesvol team te komen. Ajax vorig jaar op dit moment was ook nog niet ingespeeld, dat duurde nog even. Mijn gevoel zegt dat Ajax nu verder is dan vorig jaar (logisch ook) maar nieuwe spelers hebben nog steeds tijd nodig.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr aug 09, 2019 10:31 am

Over Frenkie, zou hij al heimwee hebben...?

https://www.youtube.com/watch?v=Pr_RMRbdwfc
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 09, 2019 10:34 am

raymon schreef:
Lionel schreef:

Dat is ook zeker zo.

Dus we hebben spelers als Neres, Ziyech, Donny die ergens tussen de 50 en 70 miljoen per stuk zouden opbrengen en dan vinden we het raar dat een Promes of Marin, die aanzienlijk minder kosten ze meteen uit het elftal zouden spelen? Deze spelers hebben wat tijd nodig om in het ritme van een succesvol team te komen. Ajax vorig jaar op dit moment was ook nog niet ingespeeld, dat duurde nog even. Mijn gevoel zegt dat Ajax nu verder is dan vorig jaar (logisch ook) maar nieuwe spelers hebben nog steeds tijd nodig.
Ik denk zeker niet dat Promes beter is dan Neres. Wel dat Promes op dit moment verder zou zijn dan een half fitte Neres.
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr aug 09, 2019 10:40 am

Lionel schreef:
raymon schreef:
Lionel schreef: Dat is ook zeker zo.

Ik denk zeker niet dat Promes beter is dan Neres. Wel dat Promes op dit moment verder zou zijn dan een half fitte Neres.
Daarom speelt een half fitte Neres ook maar een halve wedstrijd. Ter vervanging van de half fitte Ziyech. Dus waar zou je Promes dan opstellen?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

elliquido

Bericht door elliquido » vr aug 09, 2019 7:32 pm

Suarez???
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 09, 2019 7:38 pm

elliquido schreef:Suarez???
??
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr aug 09, 2019 7:59 pm

Heeft op Twitter wat over Ajax geroepen. Prachtig natuurlijk, maar hij is komend seizoen niet nodig.

Tadic, Ziyech, Neres, Promes, KJH, Dolberg... Dat volstaat wel. Wellicht komende zomer, dan vertrekken er ongetwijfeld een paar.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 10, 2019 9:51 am

Er is nu in ieder geval absoluut geen plaats voor hem. Zoveel is wel duidelijk. In de aanval is het zelfs aan de drukke kant.

Als Van de Beek toch nog niet vertrekt, daar begint het stiekem toch steeds meer op te lijken, is Ajax wel klaar lijkt me. We hebben nog een puzzel te leggen in het centrum van de verdediging en het middenveld. Maar daar zijn al diverse spelers voor gehaald. Daar zal Ten Hag het mee moeten gaan doen.
Nil volentibus arduum

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » za aug 10, 2019 9:54 am

Marillion schreef:Er is nu in ieder geval absoluut geen plaats voor hem. Zoveel is wel duidelijk. In de aanval is het zelfs aan de drukke kant.

Als Van de Beek toch nog niet vertrekt, daar begint het stiekem toch steeds meer op te lijken, is Ajax wel klaar lijkt me. We hebben nog een puzzel te leggen in het centrum van de verdediging en het middenveld. Maar daar zijn al diverse spelers voor gehaald. Daar zal Ten Hag het mee moeten gaan doen.
Extra optie op het middenveld? Of moeten Nous en Blind dat worden?
Tijd voor iets nieuws.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 10, 2019 10:19 am

Ik ben vooral benieuwd voor welke posities de verschillende nieuwe spelers nu precies zijn gehaald. Alvarez kan op meerdere posities uit de voeten, Martinez ook. Moet Marin zich richten op de positie van De Jong of die van Van de Beek? Is het de bedoeling dat Blind en/of Mazraoui definitief naar het middenveld gaan?

Eiting zit er ook nog achter al is het de vraag of hij de stap kan maken en fit zal blijven.

Dat zijn toch meer dan genoeg opties voor die posities?
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 10, 2019 10:22 am

Marillion schreef:
Dat zijn toch meer dan genoeg opties voor die posities?
Kwantitatief wel, maar daar hebben we niet per se veel aan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie