Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Arthur

Re: Ajax - PSV JC Schaal 27 juli 2019

Bericht door Arthur »

Ik heb in de voorbereiding niet gekeken, maar vandaag bevallen Martínez en Dest me als nieuwkomers prima.
Lionel

Bericht door Lionel »

Prima pot toch?
IK GELOOF!!!!!!
Historicus

Bericht door Historicus »

Lionel schreef:Prima pot toch?
Vooral de tweede helft.
Historicus

mattie schreef:Zowel binnen als buiten het veld is en blijft Bommel een.. :rules.gif: :1evil.gif:
Een hommel.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Martinez is een echte aanwinst. Middenveld moet worden Blind-Mazraoui-Van de Beek.

Veltman moeten ze laten gaan en dan Alvarez op RB met daarachter Dest.
Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 »

Lionel schreef:Prima pot toch?
We hebben gewoon een uitstekende selectie, kampioenschap mag geen probleem zijn! En CL kwalificatie natuurlijk, dan gaan we weer een mooi seizoen tegemoet :ajaxscarf.gif:
wimpey

Bericht door wimpey »

Heel behoorlijk. Het talent bewijst zich. De dure aankopen waren de zwaksten.

Martinez met 1 zwak moment, maar wat een prima speler. Good old Lasse voor Marin aub.
Toppie

Bericht door Toppie »

Jöhnk schreef:Martinez is een echte aanwinst. Middenveld moet worden Blind-Mazraoui-Van de Beek.

Veltman moeten ze laten gaan en dan Alvarez op RB met daarachter Dest.

We hebben gelukkig Nico nog
Mano

Bericht door Mano »

Zullen we Marin even de tijd geven? :confused.gif:
Het is niet zo dat ie belabberd speelde maar blonk ook niet uit.
Je zag bij de uitreiking schaal dat hij nog niet helemaal lekker is toegetreden, hing er een beetje bij.

Ik zie wel dat hij wat kan maar het mag allemaal iets sneller.
Hij was ook de enige met kramp

Mij viel wel op dat Dolberg dit seizoen weer op de bank gaat belanden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Mano

Bericht door Mano »

wimpey schreef:Heel behoorlijk. Het talent bewijst zich. De dure aankopen waren de zwaksten.
Copy/paste jouw uitspraak 2018 :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Ik vond de nieuwelingen prima spelen. Martinez is een echte. Daar gaan we veel plezier aan beleven. Naast een krijger, ook nog een prima voetballer. Blind kan daardoor naar het middenveld.

Marin ook uitstekend. Veel loopvermogen, zit overal bij en prima in de voortzetting. Daarnaast een uitstekende trap. Dest totdat PSV met 10 man kwam, uitstekend. Daarna (vermoeidheid ?) een paar slordigheden, maar uitstekend debuut.

Schuurs deed het uitstekend. Rustig, opbouwend goed. Schuurs/Blind is te traag voor de echte grote wedstrijden ben ik bang. Hoop op Alvarez (Schuurs)/ Martinez.

Als je dan nog bedenkt dat Neres, Nico, Mazraoui erbij komen. Dolberg ook goed aanwezig, fijn dat hij ook scoorde.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Voor Marin afgeschreven wordt, die neiging hebben we hier nog wel eens:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Martinez deed het leuk, zeker gezien het zijn eerste minuten zijn in de ploeg, maar had echt wel meer dan 1 slordigheidje. Marin speelde niet uitstekend, maar ook niet echt zwak ofzo. Die heeft nog even tijd nodig. Dest prima, al heb ik op links liever gewoon een linkspoot. Denk dan ook dat Dest op rechts nog een stuk beter is. Blind deed het goed op het middenveld, maar mist toch een tikkie snelheid waarmee hij sneller gaten kan dichten en/of druk kan zetten. Veltman speelde een uitstekende wedstrijd, zowel verdedigend als aanvallend. Schuurs ook solide, al stonden ze als verdediging een paar keer echt fink verkeerd, maar dat wil ik hem nog niet persoonlijk aanrekenen.

Promes speelde gewoon prima en werkte hard. Die moet er ook nog even in komen, maar je ziet dat ie kan voetballen. Had een paar mooie acties, is snel, gaat graag de combinatie aan en werkt ook gewoon hard. Tadic weer erg goed zoals we hem kennen. En Dolberg weer flets zoals we hem kennen. Had 14 goede minuten (de eerste 14 minuten) waarin hij opvallend bedrijvig was, maar dat viel daarna weer weg en kreeg je een spits die niet eens opspringt bij luchtduels, halfslachtig druk zet en ga zo maar door. Donny speelde weer heerlijk overigens.

Leuke pot, weer van psv gewonnen en iedereen heel. Lekkere avond. :biggthumpup.gif: :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 »

Mano schreef:Zullen we Marin even de tijd geven? :confused.gif:
Het is niet zo dat ie belabberd speelde maar blonk ook niet uit.
Je zag bij de uitreiking schaal dat hij nog niet helemaal lekker is toegetreden, hing er een beetje bij.

Ik zie wel dat hij wat kan maar het mag allemaal iets sneller.
Hij was ook de enige met kramp

Mij viel wel op dat Dolberg dit seizoen weer op de bank gaat belanden.
Daar zal het wel op uitdraaien waarschijnlijk, dan kan Tadic weer in de spits. Voor die 3 posities daarachter heb je dan keuze uit Neres, Ziyech, Promes en van de Beek, wat een luxe! (als iedereen blijft)
Ajaciedjuh

Was een gouden greep om Viergever naar PSV te laten gaan. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Historicus

Ajaciedjuh schreef:Was een gouden greep om Viergever naar PSV te laten gaan. :666.gif:
Waarom speelde hij niet mee, eigenlijk?
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Historicus schreef:
Ajaciedjuh schreef:Was een gouden greep om Viergever naar PSV te laten gaan. :666.gif:
Waarom speelde hij niet mee, eigenlijk?
Gespaard voor Basel?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hebben jullie ook zo gelachen om Veltman met die bal die over 'm heen stuiterde? Dat zag er zo suf uit.
Verder blij met het resultaat. Als je dan toch thuis speelt tegen PSV wil je winnen ook. Leuk voor Dolberg dat hij meteen scoorde. De verschillende debutanten hebben de nodige potentie laten zien maar verder moeten we hier vooral niet teveel conclusies aan verbinden.
Nil volentibus arduum
Ajaciedjuh

Hopelijk kunnen we Nico, Mazraoui, Ziyech en Neres snel in het elftal integreren. Ze zijn de speelwijze gewend en geven het team een kwalitatieve impuls. Dat in ogenschouw nemende, dan zijn we in de breedte sterker geworden. Het zou mooi zijn als Donny, Ziyech snel zekerheid geven dat ze nog 1 jaar blijven.

Ondanks dat Blind een dijk van een seizoen heeft gespeeld centraal achterin, is momenteel zijn beste positie op 6 voor het team. Simpelweg omdat we daar teveel kwaliteit met Frenkie hebben verloren en Eiting het nog niet kan overnemen. Daarnaast maakt Martinez een uitstekende indruk en kun je die gaan integreren in het elftal.

Het lijkt naar dit elftal toe te groeien:

————————-————- Onana
- —————- - Alvarez/Schuurs - Martinez
- Mazraoui - ————————————————- Nico
—————————————-——- Blind
——————— Marin
——————————— Donny
—- Ziyech —- Tadic/Dolberg ——-Neres/Promes

Dan hebben we nog Schuurs, Veltman, Dest, Dolberg, Promes, Noa Lang, Schone, Huntelaar achter de hand. :smile-ajax.gif:
Mano

Bericht door Mano »

ben tevreden waar Ajax staat in het begin van het seizoen.

Er zijn zeker nog verbeterpunten en niet iedereen is terug maar er stond wel een bepaalde basis waarmee je verder kan. Aantal kansen was gering, dat moet beter. Daarom verwacht ik Tadic weer in de spits. t.z.t.

Neres gaat weg, daar reken ik al op.
vd Beek en Ziyech is onzeker. Hopen dat ze blijven voor een mooi voetbal jaar.

Ik wens ten Hag succes met zijn puzzel. vooral achterin is de puzzel erg moeilijk.
Schuurs presteert boven verwachting en Alvarez hebben we nog niet eens gezien.
Dest doet het ook leuk en dan moeten Tagliafico en Mazraoui nog terug komen...
Wie stel je op en hoe manage je de teleurstelling van de bankzitters. Dest zal zich vast schikken en Schuurs ook maar Schuurs speelt tot nu toe erg solide.

Magallan neem ik niet eens mee in de puzzel :smallgrin.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Martinez deed het gisteren aardig, maar had echt wel een paar (flinke) slippertjes. Bij die grote kopkans van Lammers (bijvoorbeeld) had ie ook geen idee wat ie aan het doen was. Is ook niet erg, het is een jonge gozer en hij is er pas net. Maar ik zou op die positie toch voor meer zekerheid gaan. Dat soort slippertjes kunnen we ons echt niet veroorloven de komende wedstrijden.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Achterin ligt natuurlijk ook de grootste puzzel. De Ligt weg en De Jong was daar natuurlijk ook heel bepalend met het onder druk uit voetballen maar ook met intercepties.

Gelukkig zit die Martinez niet om een tackle verlegen als dat nodig is. Verder zal het zich de komende weken wel vormen. Schuurs is veelbelovend. Als je snel kijkt is het net of De Ligt er nog staat maar die jongen stond vorig seizoen nog in de JL te spelen en viel daar niemand op. Ook hij heeft tijd nodig en zal z'n fouten nog maken.
Nil volentibus arduum
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Marillion schreef: Schuurs is veelbelovend. Als je snel kijkt is het net of De Ligt er nog staat maar die jongen stond vorig seizoen nog in de JL te spelen en viel daar niemand op. Ook hij heeft tijd nodig en zal z'n fouten nog maken.
Het is niet eens dat ie niemand opviel, maar juist dat ie door af en toe zeer zwakke spel wel opviel. Hij verrast ook mij positief, ziet er de laatste weken solide uit. Toch valt er nog genoeg aan te merken op zijn spel (vooral verdedigend dan, aan de bal vind ik hem echt prima) en heb ik het gevoel dat ie nog niet echt getest is.

Je moet je dus afvragen of het verstandig is om in deze fase van het seizoen met een jonge, onervaren en onbewezen centrale duo te beginnen. Vooral de Europese voorrondes zijn gewoon pittige wedstrijden die je moet winnen, maakt niet uit hoe. Daar zou ik dus niet gaan experimenteren. Bewaar dat maar voor later in het seizoen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ben ik het mee eens hoor. Het moet allemaal nog gaan blijken. Maar hij begint niet slecht.

Probleem is alleen dat we geen ervaren en ingespeeld centrum hebben. Natuurlijk, je kunt Blind laten staan. Maar daar moet dan wel een goede en snelle mandekker naast.
Nil volentibus arduum
999

Bericht door 999 »

Had het idee had dat AJAX op 70% van hun kunnen speelde, en op de momenten dat AJAX even druk zetten Psv overlopen werd.

1 minpuntje, Dolberg ... Jammer want wat hij in het eerste debuut jaar liet zien heeft ie nooit meer laten zien ..
Blij met de punten ...
Plaats reactie