Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Lijkt alsof er een flink stuk asfaltweg is weggespoeld joh! 

Wat ik me wel afvraag. Hoe laat is dit dan gebeurd?
Als ze aan de voet van de Iseran al weten dat de finish boven ligt rijden ze anders naar boven dan dat ze nu hebben gedaan. Nu houden ze rekening met de afdaling, het stuk in de vallei en de slotklim.
Als ze aan de voet van de Iseran al weten dat de finish boven ligt rijden ze anders naar boven dan dat ze nu hebben gedaan. Nu houden ze rekening met de afdaling, het stuk in de vallei en de slotklim.
Nil volentibus arduum
-
Volgens mij een aardverschuiving waarbij modder en grond op de weg is terechtgekomen.wimpey schreef:Lijkt alsof er een flink stuk asfaltweg is weggespoeld joh!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Prima wegdek aldus Ducrot. Die gozer moeten ze van de TV af halen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dit is helaas gunstig voor Alaphilippe en Quintana. Nu maak je je over die laatste niet zo druk, maar toch.
Als ik Maassen, Zeeman en Brailsford zo hoor, dan heeft Stevie hier de meeste pech mee. Ineos reed volle bak en Stevie dus niet.
Als ik Maassen, Zeeman en Brailsford zo hoor, dan heeft Stevie hier de meeste pech mee. Ineos reed volle bak en Stevie dus niet.
Daarom vraag ik me af hoe laat dit is gebeurd. Want renners waren tactisch natuurlijk bezig met het scenario in de afdaling, het dal en de slotklim.
Neem Kruijswijk. Die wilde nu natuurlijk mét De Plus de afdaling in zodat hij in het dal ook iemand bij zich had. Als hij had geweten dat de finish op de top lag dan had hij gewoon zelf maximaal gereden i.p.v. in het wiel en had hij ook geen jasje aangepakt. Misschien had hij zelfs wel een inspanning gedaan om hem niet weg te laten rijden.
Maar als dit last minute is gebeurd dan is het gewoon een kwestie van overmacht en zullen ze het ermee moeten doen.
Neem Kruijswijk. Die wilde nu natuurlijk mét De Plus de afdaling in zodat hij in het dal ook iemand bij zich had. Als hij had geweten dat de finish op de top lag dan had hij gewoon zelf maximaal gereden i.p.v. in het wiel en had hij ook geen jasje aangepakt. Misschien had hij zelfs wel een inspanning gedaan om hem niet weg te laten rijden.
Maar als dit last minute is gebeurd dan is het gewoon een kwestie van overmacht en zullen ze het ermee moeten doen.
Nil volentibus arduum
Het gelul van ducrot was wel stuitend.
De charme van wielrennen is natuurlijk dat het altijd door gaat, maar dit heb ik nog niet eerder gezien.
Eigenlijk moeten ze dat rondje parijs gewoon skippen en er zondag nog een extra bergetappe in gooien en vandaag helemaal schrappen
De charme van wielrennen is natuurlijk dat het altijd door gaat, maar dit heb ik nog niet eerder gezien.
Eigenlijk moeten ze dat rondje parijs gewoon skippen en er zondag nog een extra bergetappe in gooien en vandaag helemaal schrappen
Morgen waarschijnlijk slecht weer. Kijken wat daar nog gebeurd want dat is nogal een omschakeling voor die uitgeputte lichamen.
Kruijswijk moet nog serieus aan de bak als hij podium wil rijden. Dat is voor hem vooral extra zuur want het zag ernaar uit dat hij vandaag Alaphilippe zou passeren.
Kruijswijk moet nog serieus aan de bak als hij podium wil rijden. Dat is voor hem vooral extra zuur want het zag ernaar uit dat hij vandaag Alaphilippe zou passeren.
Nil volentibus arduum
In principe was buchman zn enig overgebleven concurrent voor podium.
Nu denk ik dat morgen de alaphilipe alsnog definitief geknakt gaat worden
Nu denk ik dat morgen de alaphilipe alsnog definitief geknakt gaat worden
Wat een typische wielersport dag was dit zo alles bij elkaar. Aan het begin van de etappe zit je naar het drama van kandidaat winnaar Pinot te kijken. En een paar uur later heeft helemaal niemand het daar nog over. Andere situatie maar het is een beetje zoals met de ineenstorting van Yates vorig jaar in de Giro. Tegen de tijd dat hij, nog in de roze trui (!) over de finish kwam, ging het uitsluitend nog over Froome.
Soms val je gemakkelijk bij de sport in slaap maar op dit soort dagen val je van de ene verbazing in de andere. En je kunt de situatie dan weer vanuit allerlei verschillende hoeken analyseren en uitleggen.
Nu maar zien wat morgen nog te bieden heeft. We gaan dan ineens van de hitte naar kou en nattigheid. Bernal lijkt nu ongenaakbaar op weg naar de eindzege. Maar wat als hij die overgang niet goed weet te verteren?
Soms val je gemakkelijk bij de sport in slaap maar op dit soort dagen val je van de ene verbazing in de andere. En je kunt de situatie dan weer vanuit allerlei verschillende hoeken analyseren en uitleggen.
Nu maar zien wat morgen nog te bieden heeft. We gaan dan ineens van de hitte naar kou en nattigheid. Bernal lijkt nu ongenaakbaar op weg naar de eindzege. Maar wat als hij die overgang niet goed weet te verteren?
Nil volentibus arduum
Dit gaat de tour worden van ‘what if’.... Had Bernal meer afstand genomen in de laatste klim? Bewaarde Kruiswijk zijn energie voor de slotklim? Was Flip nog terug gekomen in de afdaling, of had hij - met de laatste klim er bij - veel meer tijd verloren? Had Thomas nog wat kunnen doen op de slotklim?
Dat zal altijd boven de uitslag dit jaar blijven hangen.
Dat zal altijd boven de uitslag dit jaar blijven hangen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ja, iedereen kan het naar zichzelf toe redeneren. Mijn gedachte hierover:
Bernal en Yates hadden samengewerkt. De één voor het geel, de ander voor de rit. Daarachter hadden De Plus en Kruijswijk het werk moeten doen. Waarschijnlijk per saldo geen grote wijziging in de verhouding tot de slotklim. Alaphilippe leek niet bezig om het gat dicht te dalen. De kans was groot geweest dat hij in het dal alleen was komen te zitten of met renners die niet zouden kunnen of willen. De wind stond op de kop als ik de verhalen mag geloven. Die had meer verloren.
Misschien zou Thomas nog profiteren van het werk van de Jumbo's door op de slotklim daar aan te vallen. Bernal had ook dan gewoon geel gepakt. Alaphilippe had meer tijd verloren en Kruijswijk zou drie staan.
Bernal en Yates hadden samengewerkt. De één voor het geel, de ander voor de rit. Daarachter hadden De Plus en Kruijswijk het werk moeten doen. Waarschijnlijk per saldo geen grote wijziging in de verhouding tot de slotklim. Alaphilippe leek niet bezig om het gat dicht te dalen. De kans was groot geweest dat hij in het dal alleen was komen te zitten of met renners die niet zouden kunnen of willen. De wind stond op de kop als ik de verhalen mag geloven. Die had meer verloren.
Misschien zou Thomas nog profiteren van het werk van de Jumbo's door op de slotklim daar aan te vallen. Bernal had ook dan gewoon geel gepakt. Alaphilippe had meer tijd verloren en Kruijswijk zou drie staan.
Nil volentibus arduum
Wat wel interessant is aan de aanval op de eerste berg is dat eigenlijk iedereen ‘individueel’ de slotklim zou moeten doen. Echt man tegen man. Niks gegroepeerd omhoog en dan 5km onder de top - of zo - er voor gaan. Het was interessant geweest wat dit had opgeleverd.
En hoe nu met Thomas? Was dit afgesproken werk dat Bernal zou gaan? Thomas kan nu morgen niet in de aanval gaan, moet hopen op aanval Kruiswijk en onder dat mom mee in de aanval en proberen Bernal op afstand te rijden.
Vooralsnog forfeit hij de Tourwinst.
En hoe nu met Thomas? Was dit afgesproken werk dat Bernal zou gaan? Thomas kan nu morgen niet in de aanval gaan, moet hopen op aanval Kruiswijk en onder dat mom mee in de aanval en proberen Bernal op afstand te rijden.
Vooralsnog forfeit hij de Tourwinst.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Damn...etappe van zaterdag ingekort naar 60km. De beklimming van Cormet de Roseland gaat er ook uit vanwege modderstromen.
Sprintrace naar Val Thorans dus. Dat is niet in het voordeel van Kruijswijk. Gaat nog heel lastig worden om plek 3 te pakken zo.
Sprintrace naar Val Thorans dus. Dat is niet in het voordeel van Kruijswijk. Gaat nog heel lastig worden om plek 3 te pakken zo.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Zonde dit. Anticlimax zo. Vooral omdat dit de laatste kans is.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
- AT Toto winner 15/16
Hadden ze voor vandaag er niet voor kunnen kiezen om twee keer de slotklim te doen, samen met de beslissing van gisteren wordt het ze nu wel heel makkelijk gemaakt.
Vind ik ook. De beslissing van gisteren was goed en verstandig, maar een toch al korte etappe zo inkorten is over de top. Daar hadden ze echt wel iets anders op kunnen bedenken. Vind deze Tour sowieso erg karig qua bergetappes. Voor mijn gevoel hebben de saaie sprintetappes (morgen komt er wéér een sprintetappe) zwaar de overhand. Misschien volgend jaar alleen maar sprintetappes, dan kan Bouhanni de Tour winnen.
Wielrennen
Hoe denk je op zo’n korte termijn de logistiek te kunnen regelen om na de beklimming de route zo ‘om te leggen’ dat ze nog een keer naar boven kunnen?
De logistiek omleggen kon gisteren toch ook? 

"Hate it or love it, the underdog's on top".
Drie keer rechts en je kunt weer naar boven toch?
Het zou pas echt spectaculair zijn als ze gewoon twee keer die klim doen. Boven keren en dan tegen de achterblijvers in afdalen en weer omhoog, opnieuw tegen de achterblijvers in. Dan zullen we eens zie wie er de beste stuurman is. 

Nil volentibus arduum
Ingekorte etappe toch? Dus vooral wegen die al in het parcours zaten.Sandro schreef:De logistiek omleggen kon gisteren toch ook?
Het is in deze regio niet zo evident om een andere extra beklimming uit te zoeken als je vast wil houden aan de slotklim en er geen monsterrit van wil maken. Het is niet Nederland met duizend en één opties. Je gaat van vallei naar vallei.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Pff.. Kruiswijk kom op plaats eens een aanval.