Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Iniesta

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma jul 22, 2019 2:53 pm

Zijn enige kans volgens mij is om zo zuinig mogelijk zn voorsprong te verdedigen.
Geloof dat zijn aanvallen in week 1 keihard gaan terugkomen in de laatste dagen. Om nu nog te gaan aanvallen voor weer 30 seconden gaat hem later minuten kosten

zeux

Bericht door zeux » ma jul 22, 2019 3:17 pm

Iniesta schreef:Zijn enige kans volgens mij is om zo zuinig mogelijk zn voorsprong te verdedigen.
Geloof dat zijn aanvallen in week 1 keihard gaan terugkomen in de laatste dagen. Om nu nog te gaan aanvallen voor weer 30 seconden gaat hem later minuten kosten
Weet iemand hoe hij het vorig jaar in de Alpen deed?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » ma jul 22, 2019 4:00 pm

Hij won de eerste etappe in de Alpen, daarna zie ik hem niet meer in de top van de etappe uitslagen staan. Maar veel zegt het allemaal niet denk ik. Dat was toen etappe 10, 11 en 12. En hij ging niet voor het klassement. De eerste Pyreneeën etappe won hij vervolgens trouwens ook.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

zeux

Bericht door zeux » ma jul 22, 2019 4:08 pm

In het verleden had je ‘Alpen’-rijders en ‘Pyreneeën’-rijders.

Weet eigenlijk niet of dat nu nog zo is, dat de ene bergketen beter ligt bij een renner dan de ander.

Flip won blijkbaar in beide, dus bij hem zal het dan niet uitmaken.

En natuurlijk is het onduidelijk wat de inspanningen tot nu toe met hem doen. Hij heeft nu feitelijk drie ‘rustdagen’ om te recupereren. Ik kan mij inderdaad niet voorstellen dat hij woensdag een extra inspanning gaat doen. Alleen reageren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii

Bericht door Yopii » ma jul 22, 2019 4:35 pm

Jöhnk schreef:Hij is dan ook een wieltjesplakker. De Cadel Evans van Noord Brabant.
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik vind Pinot en Alaphilippe veel attractievere renners dan Kruijswijk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 22, 2019 4:45 pm

Sandro schreef:Hij won de eerste etappe in de Alpen, daarna zie ik hem niet meer in de top van de etappe uitslagen staan. Maar veel zegt het allemaal niet denk ik. Dat was toen etappe 10, 11 en 12. En hij ging niet voor het klassement. De eerste Pyreneeën etappe won hij vervolgens trouwens ook.
Klopt, dat was vanuit een hele andere uitgangspositie. Op achterstand en dan je dag uitzoeken en mee met een vlucht die de zegen krijgt van het peloton. Nu moet hij iedere dag bij de beste zijn. Dat is een totaal ander verhaal.
Yopii schreef:
Jöhnk schreef:Hij is dan ook een wieltjesplakker. De Cadel Evans van Noord Brabant.
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik vind Pinot en Alaphilippe veel attractievere renners dan Kruijswijk.
Mee eens hoor. Het zijn beide geweldige renners. Alaphilippe is natuurlijk enorm attractief met zijn explosieve stijl en geweldige daalcapaciteiten. Een zegen voor de sport van dezelfde categorie als iemand als Sagan.

En Pinot heeft zich door de jaren heen tot een geweldig complete renner weten te ontwikkelen met een aanvallende stijl. Ik heb vooral bewondering voor de manier waarop hij zijn daalproblemen te lijf is gegaan. Dat moest worden opgelost als hij een grote ronde zou willen winnen. Maar doe dat maar eens als de angst er in sluipt. Peter Winnen beschrijft hier goed waarom Pinot zo'n mooie renner is.

En de beide heren laten zich ook in de klassiekers zien. Dus niet alles op een grote ronde en verder niets.

Maar Kruijswijk is ook zeker iemand die aanvalt als het kan. En waar ook een mooi verhaal over te vertellen is met de geleidelijke opbouw van zijn loopbaan en de Giro die hij bijna al gewonnen had maar uiteindelijk niet eens op het podium stond.

Puur als liefhebber gun ik het van alle kanshebbers Pinot denk ik het meest
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » ma jul 22, 2019 4:56 pm

Ja, ook eens. Kruijswijk is toch vooral van het gelijkmatige, overigens net als 90% van de ronderenners , voor de meeste wielrenners is een constant tempo nu eenmaal het meest efficiënt en effectief. Maar minder spectaculair en verassend dus.

Die Alaphillipe is echt een stuiterbal trouwens he. Hoe hij die benen ook telkens los schudt in volle actie. Zou dat nu echt helpen?

En het ging net even over Nederlandse wieltjespikkers. Dan denk ik toch meer aan Mollema. Die lost 10 keer en haakt 10 keer weer aan. Toch heeft hij ook laten zien aan te vallen en te winnen als hij echt goed is. Clasica San Sebastian staat me voor de geest. Maar dat heeft hij nu niet meer en dan is het toch flets. Hij kan zich beter volledig richten op ritoverwinningen.

Alexander

Bericht door Alexander » di jul 23, 2019 4:38 pm

Groenewegen wordt weer geklopt. Doet Jumbo wel heel matig in die laatste kilometers, moet ik zeggen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 23, 2019 5:05 pm

Ewan is gewoon beter en Jumbo mist van Aert.

We doen net alsof Dylan iedere sprintetappe moet winnen. Als 'ie dan tweede of derde wordt, dan is het gelijk he-le-maal ruk.

Sandro

Bericht door Sandro » di jul 23, 2019 5:30 pm

Marillion schreef:Hij heeft een doorlopend contract. In het wielrennen is het niet heel gebruikelijk om dan te vertrekken.
Er verschijnen nu toch serieuze berichten dat hij naar Jumbo Visma gaat.

Sandro

Bericht door Sandro » di jul 23, 2019 5:31 pm

Peter schreef:Ewan is gewoon beter en Jumbo mist van Aert.

We doen net alsof Dylan iedere sprintetappe moet winnen. Als 'ie dan tweede of derde wordt, dan is het gelijk he-le-maal ruk.
Groenewegen heeft wel wat moeite met timen, gaf hij zelf ook toe.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 23, 2019 6:07 pm

Peter schreef:Ewan is gewoon beter en Jumbo mist van Aert.

Hij is gewoon elke sprint de zware favoriet hoor, quotering vanmiddag was 2.25 voor Groenewegen, 3.75 voor Ewan en dan een hele tijd niets, 8.00 voor Viviani geloof ik.

Iniesta

Bericht door Iniesta » di jul 23, 2019 6:18 pm

Ja as de bookies het zeggen moet ie wel winnen.
Zonder val had ie denk ik op 3 zeges gezeten, nu 1.
Had vandaag als jumbo niks gedaan tot de laatste 10. Dan heb je nog Martin voor de trein, en is iedereen nog wat frisser.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 23, 2019 6:23 pm

Begin je nu alweer over die val? Hij heeft daarna nog een etappe gewonnen, had hij die dag toevallig net geen last?

Iniesta

Bericht door Iniesta » di jul 23, 2019 6:33 pm

Zou een beetje vreemd zijn als ikhet eerst als argument gebruik en het nu weglaat.

Ben ervan overtuigd dat hij zn absolute topscherpte daar wel verloren heeft. Ook zonder dat is ie in staat om te winnen, maar zelfs in de etappe die hij won was Ewan de snellere. Daarbij was her meer een krachtsprint.
In elk geval had ie grote kans om de eerste etappe te winnen, en de etappe direct na de val. Zit je al op 3.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 24, 2019 8:17 pm

Rowe en Martin uit koers gehaald vanwege hun ruzie vandaag tijdens de rit. Groenewegen zal het dus zondag nog wat lastiger hebben in de aanloop naar de sprint. Mist nu twee belangrijke mannen in de voorbereiding.

Wat een overdreven beslissing is dit overigens. Natuurlijk was het niet goed, maar bij min of meer vergelijkbare incidenten in dezelfde ronde is de straf weer anders. Geef ze een draai om de oren en laat ze publiekelijk vertellen dat dit niet de bedoeling is. Dan kunnen we weer gewoon verder met de koers.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » wo jul 24, 2019 9:24 pm

Bij de Belg wordt bevestigd dat Dumoulin naar Jumbo komt. Wordt op 1 augustus gepresenteerd en tekent voor 4 jaar.

columbus

Bericht door columbus » wo jul 24, 2019 10:09 pm

Zou het toch wel een verrassing vinden. Wordt druk qua kopmannen, Kruijswijk, Roglic en een Geesink kunnen allemaal een klassement rijden. En dan komt Dumoulin er ook nog bij

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 24, 2019 10:22 pm

Ik denk dat ze Dumoulin, Roglic en Kruijswijk alledrie een grote ronde als kopman laten rijden. Dat zal dan afhankelijk van parcours, vorm en eventuele blessures zijn. En dan rijden ze er ook nog één in dienst van een ander cq. als schaduwkopman. Met het blok ondersteunende renners dat ze al hebben hoeven ze dan echt voor helemaal niemand onder te doen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 25, 2019 1:09 pm

Bennett na val op 1,5 minuut. Slecht voor z'n kopman dus. :blush.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 25, 2019 1:43 pm

Hij is weer terug. Nu hopen dat hij er verder niet teveel last meer van heeft. Het is toch een val op hoge snelheid geweest.

Het zit Jumbo Visma de laatste dagen duidelijk wat minder mee. Ik hoop voor Kruijswijk dat hij straks een mooi resultaat kan boeken. En ik hoop vooral dat de verschillen nog lekker klein blijven. Dan is het vrijdag en zaterdag ook nog spannend.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 25, 2019 1:46 pm

Moet je de Izoard niet iets harder oprijden om Alaphillipe straks op de Galibier te doen breken? Dit slakkegangetje lijkt me voor Alaphillipe zeer gunstig.

Edit: gelukkig Movistar gaat nu wat meer rijden.

zeux

Bericht door zeux » do jul 25, 2019 1:50 pm

Marillion schreef:Hij is weer terug. Nu hopen dat hij er verder niet teveel last meer van heeft. Het is toch een val op hoge snelheid geweest.

Het zit Jumbo Visma de laatste dagen duidelijk wat minder mee. Ik hoop voor Kruijswijk dat hij straks een mooi resultaat kan boeken. En ik hoop vooral dat de verschillen nog lekker klein blijven. Dan is het vrijdag en zaterdag ook nog spannend.
De slotklim vandaag ligt iets van 10 km voor de finish.
Vraag is: kleunen ze er vandaag al in of sparen ze voor morgen/overmorgen?
Waarschijnlijk wil Pinot wel testen of hij nig de ‘benen’ van voor de rustdag heeft. Hij zal ergens de tijd moeten pakken en daar heeft hij nig drie kansen voor.

Flip is een goede daler toch? Dan ligt er voor hem een kans, want er is geen vlak meer na die afdaling.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 25, 2019 1:55 pm

Die afdaling speelt vandaag zeker een rol. Met name het eerste gedeelte is best technisch en verderop kun je echt hoge snelheden halen.

Ik zou niet te lang wachten met aanvallen van Alaphilippe als ik de concurrentie was. Dit type beklimmingen is echt een uitgelezen kans om hem te slopen. Pak je kansen als ze er liggen. Als ze niets zouden doen lopen ze inderdaad kans op een aanval van die kleine in de afdaling.

Er gaan hier en daar al wat behoorlijke helpers naar achteren. En de hitte en hoogte spelen vandaag ook een rol. Het zou zomaar een slagveld kunnen worden tussen de kopmannen onderling.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 25, 2019 2:12 pm

Ik heb het idee als ze nu iets harder zouden gaan dat Alaphillipe eraf gaat, hij rijdt helemaal achteraan in de groep.

Plaats reactie