Ajax Rules schreef:Lozano bewijst niet dat je dergelijke spelers zomaar eventjes binnenhaalt zodra je 15M op tafel legt. Het kan een keer meezitten, maar gaat ook heel vaak mis (zie b.v. Lainez). Vaak heb je een soort ingang nodig en is de betreffende speler al maanden of zelfs jaren gemasseerd (in het geval Lozano hielp het b.v. dat ze Guardado konden inzetten en dat PSV in Mexico groter is dan de club daadwerkelijk is. In het geval Promes is er de connectie tussen de speler en de trainer. Zelfde gold voor Tadic en Blind. ).Yopii schreef:Mwah, ze kunnen dan een speler als Lozano met eigen middelen kopen en de winst bij verkoop zelf houden....
Je mist de essentie. Als je de speler kunt binnenhalen, met wiens hulp dan ook, dan is het wel zo fijn als je hem uit eigen middelen kunt betalen.
PSV is met het binnenhalen van Guardado, Moreno, Angelino, Lozano, enz, financieel weinig opgeschoten. Elk jaar blijft er wel wát geld over, net genoeg om niet in de rode cijfers te raken. Een groot deel van de binnengekomen transfersommen verdwijnt naar de rekening van eerdere clubs of in de zakken van de spelers. Daardoor heeft PSV nooit geld om een grote transfer te bekostigen en is het steeds gedwongen met ongunstige constructies te werken, waardoor een groot deel van de binnengekomen transfersommen, enz. enz. Om uit die vicieuze cirkel te kopen, wacht de club al jaren op een échte klapper. Een transfer van Bergwijn is daarvoor ideaal, doordat hij uit de eigen jeugd komt en er voor de verandering geen geld hoeft te worden doorgeschoven naar derde partijen.
Vergeet niet dat PSV elk jaar een gat te dichten heeft ten opzichte van Ajax. Dat moet uit CL of uit transfers komen.
De vraag is: helpen wij PSV uit die vicieuze cirkel?
Bij een lage transfersom is het uiteraard geen probleem, maar geen mens verwacht neem ik aan dat PSV Bergwijn onder de 25-30 miljoen euro aan Ajax zal verkopen, tenzij het daar door een clausule of iets dergelijks toe gedwongen wordt.
Ik zou dat alleen doen in het geval het ging om een absoluut toptalent. Bergwijn vind ik niet zo'n speler, maar wie ben ik? Daar denken ze bij Ajax wellicht anders over. Misschien heb ik iets gemist of zo?