Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: Bétrouwbaar transfernieuws
Yopii zou zo de schoonzoon van Driessen kunnen zijn. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Nee, omdat Sneijder het niet kon opbrengen om er net zo lang alles voor te blijven doen. Gebrek aan talent was echt zijn probleem niet.Yopii schreef:Dat vraag ik juist aan jullie.![]()
Het hoeft van mij geen Nederlander te zijn...
Die redenering dat we zo nodig Nederlanders moeten hebben volg ik niet zo. Zitten we straks ook nog met Pröpper opgescheept.![]()
Je moet juist omgekeerd denken: waarom hebben deze Nederlandse internationals geen betere club dan Sevilla (nou vooruit, nog aardig, maar toch...) of Brighton? Waarom staan ze niet in de belangstelling van rijkere clubs dan Ajax?
Maar ik begrijp dat we weer in de polonaise moeten lopen?
Wat Sneijder betreft, vergelijk hem met Robben. Robben heeft altijd bij topclubs gevoetbald. Sneijder ging al snel richting tweederangs competitie. Hoe zou dat komen? Misschien doordat Robben ietsje beter was dan Sneijder? :smallgrin.gif:
Ik ben het wel met je eens dat je niet teveel aan de nationaliteit van een speler moet hangen. Je moet proberen om binnen de mogelijkheden die je hebt de beste speler te halen.
De club waar ze nu spelen zegt overigens niet altijd iets. Zie Tadic.
Nil volentibus arduum
Als je dat begrijpt kan ik je niet verder helpen. Wat mij betreft zit er ook wat tussen de polonaise lopen en dat zwartkijken van je. Het zwartkijken die de komst van Tadic ook helemaal niks vond. En die van Blind ook niet. Over Tagliafico was jij volgens mij ook niet echt te spreken. Om er een paar te noemen. Nou, ik ben dik tevreden met ze allemaal.Yopii schreef: Maar ik begrijp dat we weer in de polonaise moeten lopen?
Dat is ook helemaal niet de discussie en dat weet je ook wel, maar het zal wel makkelijker zijn om er op deze manier onder je andere bizarre opmerking uit te komen (namelijk dat Sneijder nooit een seizoen lang echt goed heeft gespeeld).Yopii schreef:Wat Sneijder betreft, vergelijk hem met Robben. Robben heeft altijd bij topclubs gevoetbald. Sneijder ging al snel richting tweederangs competitie. Hoe zou dat komen? Misschien doordat Robben ietsje beter was dan Sneijder?
Overigens hebben Sneijder en Robben samen bij Real gezeten (waar Sneijder meer wedstrijden speelde en meer goals maakte). In het seizoen dat Robben naar Bayern vertrok werd ie in de finale CL nog overklast door het Inter van Sneijder - waarin Sneijder ook de absolute ster was. Bij het WK 2010 zullen de meesten ook eerder aan Sneijder terugdenken dan aan Robben. Maar ja... leuk dravertje.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Tja, en als Cristiano Ronaldo de mentaliteit van Sneijder had gehad, had hij nu bij Boavista gespeeld, bij wijze van spreken.Marillion schreef: Nee, omdat Sneijder het niet kon opbrengen om er net zo lang alles voor te blijven doen. Gebrek aan talent was echt zijn probleem niet.
Ik begrijp die redering niet zo. Alsof de drive van een voetballer geen kwaliteit is.
Sneijder was al in zijn goede tijd vrij lui. Liet vaak zijn man lopen en vond het mooi geweest als hij een paar keer op het doel had geschoten.
Precies.Ik ben het wel met je eens dat je niet teveel aan de nationaliteit van een speler moet hangen. Je moet proberen om binnen de mogelijkheden die je hebt de beste speler te halen.
Ik begrijp dat ze naar Oranje keken om te zien welke international beschikbaar was. Ik vind dat maar merkwaardig.
Tja, die heeft met Veltmate bij Groningen gezeten.De club waar ze nu spelen zegt overigens niet altijd iets. Zie Tadic.
Wat maakt het uit dat Veltmate een bekende van hem is? Het ging er in dit voorbeeld om dat hij "slechts" van Southampton kwam. Waarom wilden andere clubs hem niet hebben, was hij soms niet goed genoeg?
Spelers die op enige manier een link met Ajax of Nederland hebben zijn misschien wel iets eerder geneigd om voor Ajax te kiezen. Al moeten we die factor niet overdrijven. Bij Promes is het misschien een optelsom waar de aanwezigheid van Ten Hag ook telt.
Wat Sneijder betreft. In zijn beste tijd was hij wel topfit en toen presteerde hij ook geweldig. Bij Inter was hij echt één van de grote jongens van het team dat de CL won. Alleen heeft hij dat minder lang volgehouden. Over een langere periode alles geven is zeker een kwaliteit. Maar doen alsof Sneijder maar een matige speler was is echt niet geloofwaardig.
Spelers die op enige manier een link met Ajax of Nederland hebben zijn misschien wel iets eerder geneigd om voor Ajax te kiezen. Al moeten we die factor niet overdrijven. Bij Promes is het misschien een optelsom waar de aanwezigheid van Ten Hag ook telt.
Wat Sneijder betreft. In zijn beste tijd was hij wel topfit en toen presteerde hij ook geweldig. Bij Inter was hij echt één van de grote jongens van het team dat de CL won. Alleen heeft hij dat minder lang volgehouden. Over een langere periode alles geven is zeker een kwaliteit. Maar doen alsof Sneijder maar een matige speler was is echt niet geloofwaardig.
Nil volentibus arduum
-
Hij heeft welgeteld 12 hele en halve potjes meegedaan bij het gedegradeerde Fulham afgelopen seizoen.Ajaciedjuh schreef:Dat lijkt me ook een enigszins haalbare optie. Is hij niet net geopereerd aan zijn knie!? Wel iemand die complementair aan Blind is. Fysiek erg sterk, enorm snel en heeft daarnaast ook zijn hele jeugd bij Ajax gespeeld.Alexander schreef:Ben geen groot fan van hem, maar ik moet erbij zeggen dat ik hem niet extreem goed heb gevolgd de afgelopen jaren. Ik ben benieuwd. Als tweevoudig speler van het jaar in Rusland moet je wel iets kunnen.
Ik hoop nog steeds dat Ajax achter Mensah aan gaat als vervanger van de Ligt. Is er niet uitgekomen de afgelopen anderhalf jaar in Engeland, maar die heeft echt potentie.
Probleem met zo'n jongen is dat hij op die leeftijd gewoon iedere week had moeten spelen. Nu heeft hij gewoon de kans gemist om zichzelf te ontwikkelen.
Je zou een keer een gok kunnen wagen omdat hij in de jeugd wel echt een sterke verdediger was die ook weet hoe hij bij Ajax moet spelen. Alleen hebben we nu al een aantal twijfelgevallen in het centrum. Wat is het plan met al die gasten? Er is eigenlijk behoefte aan iemand die er gelijk staat.
Je zou een keer een gok kunnen wagen omdat hij in de jeugd wel echt een sterke verdediger was die ook weet hoe hij bij Ajax moet spelen. Alleen hebben we nu al een aantal twijfelgevallen in het centrum. Wat is het plan met al die gasten? Er is eigenlijk behoefte aan iemand die er gelijk staat.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Bétrouwbaar transfernieuws
Telesport: Senegalese International Krépin Diatta als alternatief van Bergwijn. Bergwijn is eerste keus.
Google: Club Brugge, maar vooral als linkshalf.
Google: Club Brugge, maar vooral als linkshalf.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Hopelijk is dit een spelletje om ze bij mbesv flink te stangen.
Tenzij er al uitgaande transfers - Neres? Ziyech? Tadic? Dolberg? - zijn beklonken: waar zou die jongen moeten spelen?
1 wannabe gangsta (Promes) in Ajax-1 vind ik persoonlijk ook wel voldoende. Je moet niet teveel figuren met de verstandelijke vermogens van Elia, Depay, Karsdorp, Promes, Bergwijn in je team hebben. Daar gaat het weldenkende deel van de selectie zich aan storen, lijkt me.
Tenzij er al uitgaande transfers - Neres? Ziyech? Tadic? Dolberg? - zijn beklonken: waar zou die jongen moeten spelen?
1 wannabe gangsta (Promes) in Ajax-1 vind ik persoonlijk ook wel voldoende. Je moet niet teveel figuren met de verstandelijke vermogens van Elia, Depay, Karsdorp, Promes, Bergwijn in je team hebben. Daar gaat het weldenkende deel van de selectie zich aan storen, lijkt me.
Promes. Twee goals bij Sevilla.
Buiten vier of vijf teams bovenin La Liga is het een Mickey Mouse league daar in Spanje.
En Sevilla was bereid om eieren voor het geld te kiezen en Promes met verlies weg te doen (ze hadden hem slechts 12 maanden geleden voor 20 miljoen gekocht.)
Buiten vier of vijf teams bovenin La Liga is het een Mickey Mouse league daar in Spanje.
En Sevilla was bereid om eieren voor het geld te kiezen en Promes met verlies weg te doen (ze hadden hem slechts 12 maanden geleden voor 20 miljoen gekocht.)
Diatta is inderdaad een middenvelder. Wel een heel talentvolle.
Tadic mocht ook weg bij Southampton. Zegt dus niks.bryan schreef:Promes. Twee goals bij Sevilla.
Promes past alleen niet in het spel van Sevilla. Als wingback wel maar dat wilt hij niet meer.
IK GELOOF!!!!!!
Nee, Southampton wou Tadic behouden, maar er stond in zijn contract dat hij voor een minimumbedrag weg kon. En Ajax heeft dat bedrag geboden.
Laten we eerlijk zijn, als Promes geen Nederlander was, maar een Zweed van 27 jaar met palmares Go Ahead, Twente, Spartak Moskou, Sevilla, met een niet echt gelukte seizoen achter de rug, zouden iedereen dan 17 miljoen een koopje vinden?
Ik kan ook zo'n voetballer herinneren... Utrecht, Vitesse, Tenerife... na een seizoen Spanje terug naar Nederland gehaald om bij het grote Ajax te spelen. Nederlandse international binnengehaald. 26 jaar, in de top van zijn carrière. Kon niet mis gaan.
Laten we eerlijk zijn, als Promes geen Nederlander was, maar een Zweed van 27 jaar met palmares Go Ahead, Twente, Spartak Moskou, Sevilla, met een niet echt gelukte seizoen achter de rug, zouden iedereen dan 17 miljoen een koopje vinden?
Ik kan ook zo'n voetballer herinneren... Utrecht, Vitesse, Tenerife... na een seizoen Spanje terug naar Nederland gehaald om bij het grote Ajax te spelen. Nederlandse international binnengehaald. 26 jaar, in de top van zijn carrière. Kon niet mis gaan.
Laatst gewijzigd door bryan op di jun 25, 2019 10:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jinne
- Site Admin
Ferdi had 2 interlands. Niveau John Veldman.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Had Promes in 1995-2005 uberhaupt de Nederlandse selectie gehaald?
(ja ja ik hoor de slimmerikken al, hij was toen te jong)
(ja ja ik hoor de slimmerikken al, hij was toen te jong)
Sikora heeft in die periode zelfs nederlands elftal gehaald, dus dat lijkt me duidelijk wel.
Verder is ie echt nket minder dan een Zenden.
Verder is ie echt nket minder dan een Zenden.
- Jinne
- Site Admin
Talan, Vd Bergh en Meerdink pakten toen ook wat minuten mee. Om nog maar wat namen te noemen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Jeffrey Talan inderdaad. Kees van Wonderen. Patrick Paauwe. Viktor Sikora.
En Fernando Ricksen. Gaat slecht met hem op het moment.
En Fernando Ricksen. Gaat slecht met hem op het moment.
- Gezond verstand
2 seizoenen. En zonder blessures had hij een prima aankoop geweest. Helaas ging het fysiek niet. Qua voetbal was hij goed genoeg.bryan schreef:Nee, Southampton wou Tadic behouden, maar er stond in zijn contract dat hij voor een minimumbedrag weg kon. En Ajax heeft dat bedrag geboden.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
1,5 seizoen, als we toch gaan mierenneuken.
VI
Overmars over De Ligt, Álvarez, Neres en Ziyech: 'Ik vind Ziyech beter dan Özil'
Overmars over De Ligt, Álvarez, Neres en Ziyech: 'Ik vind Ziyech beter dan Özil'
Marco Timmer
Door: Marco Timmer
• @marcotimmer
Marc Overmars maakt tijdens het trainingskamp van Ajax in het Oostenrijkse Bramberg am Wildkogel een ontspannen indruk. De directeur spelerszaken verwacht echter dat er tijdens deze transferwindow nog wel het een en ander zal gebeuren. Hij gaf maandag een update over verschillende spelers.
Overmars denkt dat de definitieve overgang van Matthijs de Ligt snel wereldkundig kan worden gemaakt. De Epenaar gaf aan Edson Álvarez een zeer interessant alternatief te vinden voor de centrale verdediger. Hij verbaast zich verder over de relatieve rust rond Hakim Ziyech terwijl hij volgende week met David Neres om de tafel te gaat om de actuele interesse in de Braziliaan te bespreken.
Dat de deal tussen Ajax en Juventus over de transfer van De Ligt nog altijd niet helemaal rond is, heeft volgens Overmars te maken bankgaranties. 'Het einde is in zicht', zegt de technisch directeur. 'Het gaat inderdaad nog om bankgaranties, daar is Ajax altijd heel strikt in. Ik hoop dat het nu snel gaat, maar daar komen ze wel uit. Het zijn Italianen.'
Al wekenlang wordt gespeculeerd over Edson Álvarez als opvolger Van de Ligt. De 21-jarige Mexicaan van Club América wil heel graag naar Amsterdam. Hij moet vijftien miljoen euro kosten, maar vooralsog zit Álvarez in de wachtkamer. 'Een eventuele transfer hangt niet één op één samen met het vertrek van De Ligt', stelt Overmars. 'Edson Álvarez is een speler die er goed bij ons opstaat. Zijn komst zou zomaar kunnen. Ik denk dat hij een goede leeftijd heeft, 21 jaar, een vaste international van Mexico is en we kennen hem al langer omdat we hem al een tijdje volgen. Hij heeft een goede ontwikkeling doorgemaakt en kan op meerdere posities uit de voeten. Álvarez is begonnen als rechtsback, speelde als centrale verdediger en in de voorbije periode bij Mexico ook als controlerende middenvelder.'
Neres en Ziyech
Waar Álvarez wellicht komt, kan David Neres een uitgaande transfer maken. Voor de Braziliaan was in de winterstop al Chinese interesse, maar destijds wees Ajax een bod van tussen de 45 en 50 miljoen euro af. 'Volgende week gaan we met zijn begeleiding om de tafel. Voor David is één club concreet, met een bod (onder meer Atlético Madrid heeft interesse in Neres). Daar gaan we dan over praten, maar het is wel de bedoeling dat wij als Ajax leidend zijn. Afgelopen winter kon hij weg naar China, maar hebben we hem niet laten gaan. Kijk eens hoe dat voor Ajax, maar ook voor hem heeft uitgepakt. Hij is nu international van Brazilië.'
Dat er veel interesse is in spelers van Ajax had Overmars na afgelopen seizoen wel verwacht, dat het relatief rustig is rond sterspeler Hakim Ziyech niet. 'Ik verbaas me er wel een beetje over dat het rond Hakim nog zo stil is', zegt de technisch directeur. 'Ik vind dat hij elk jaar beter is gaan spelen en zijn statistieken zijn uitzonderlijk goed. Daar kijken toch heel veel clubs steeds meer naar. Die kijken meer naar de cijfers dan naar wat hij allemaal laat zien en wat er om hem heen gebeurt. Ik vind Hakim Ziyech beter dan Mesut Özil. Ik zou zeggen: verkoop hem en voor de helft haal je Hakim. Maar ze hebben niet naar me geluisterd, haha. Het zou dus zomaar kunnen dat hij bij Ajax blijft.'
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Ajax heeft Alex Mendez een 18 jarige Amerikaans jeugdinternational van Freiburg overgenomen
I think I lost my fucking headache