Ajax - AEK Athene 19-09-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 21, 2018 10:29 am

Mano schreef:Als Ajax nog een aantal goede wedstrijden speelt in de CL dan is de leegloop enorm deze zomer.
Zo en zo verwachten we dat al maar denk dat je bijna een hele basis 11 kan aankopen.
dus voor een succesjaar moet het dit jaar gebeuren!

na dit seizoen verwacht ik de volgende transfers:
ziyech
neres
onana
de jong
vd beek
dolberg
tadic
de ligt
tagliafico

maaaaar.... dan is Veltman weer fit :biggrin.gif:
Tadic zie ik niet zo snel weer vertrekken. Kon afgelopen zomer ook al naar grote(re) clubs en/of meer geld, maar koos toch heel bewust voor Ajax. Dolberg is ook niet zomaar weg, die zal echt nog wat meer moeten laten zien. Zelfde geldt in iets mindere mate voor Donny. De rest zullen inderdaad wel weggaan.

Maar we moeten ook nog kijken welke talenten dit seizoen doorbreken/aansluiten. Ik hoop/verwacht dat jongens als Ekkelenkamp en Gravenberch dit seizoen wel wat minuten zullen gaan maken in het eerste. Wellicht ook Matusiwa als ie weer fit is - die jongen liet vorig seizoen (weliswaar op JL niveau) laten zien wat te kunnen en zat al een paar keer bij de selectie.

Het lijkt me wel duidelijk dat er flink zal moeten worden ingekocht.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano

Bericht door Mano » vr sep 21, 2018 12:59 pm

zeux schreef:Laat Dolberg eerst maar eens twintig potjes achter elkaar spelen én scoren, voordat je hem al verkocht hebt.

Vd Beek, hmm. Ook die moet echt iets meer (kunnen) laten zien. En die moet natuurlijk oppassen dat hij niet die trits spelers achterna gaat die gretig naar het buitenland vertrekken om daar vervolgens op bank of tribune te belanden (Kluivert is de laatste in die reeks).

Een bal vlot kunnen spelen in de NL-competitie is wel iets anders dan in sterkere competities voetballend overeind blijven. Zoals iemand die veel scoort in de Eerste Divisie niet meteen een Eredivisie-waardige spits is.
Zeker met je eens m.b.t. Dolberg en vd Beek alleen, denken zij en hun zaakwaarnemer er ook zo over? :confused.gif:
Je haalt Kluivert al aan, die wordt rond de kerst waarschijnlijk 'uitgeleend' door Roma.

Jij en ik denken vanuit sportieve prestaties maar deze spelers willen ook graag financiële BINGO.
vd Beek kan bijvoorbeeld vertrekken vanwege onvrede (niet in de basis staan) en Dolberg idem dito.
Zij zullen niet de hoofdprijs opleveren maar kunnen wel vertrekken om dit soort redenen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » vr sep 21, 2018 1:02 pm

Mr. Ajax schreef: Tadic zie ik niet zo snel weer vertrekken. Kon afgelopen zomer ook al naar grote(re) clubs en/of meer geld, maar koos toch heel bewust voor Ajax.
Denk dat Tadic niet de eerste is die vertrekt maar als iedereen vertrekt, kiest hij wellicht eieren voor zijn geld.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 21, 2018 1:08 pm

En daarom moeten Ajax en Overmars nu juist keihard doorpakken en nog voordat ze de bankrekening opnieuw kunnen spekken weer een paar kwaliteitsimpulsen toevoegen als signaal van 'als je bij deze club wilt blijven, dan zit je op de plek waar ook echt iets staat te gebeuren'.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr sep 21, 2018 2:48 pm

Ajax Rules schreef:Monkey overdrijft natuurlijk, maar ik ben ook wel erg benieuwd naar de wedstrijd tegen Bayern. En ik ben, net als Monkey, benieuwd naar hoe het zou uitpakken als Ajax daar met een heel brutale attitude gaat ballen.

Bayern zal het niet vaak meemaken dat ze echt worden aangepakt. Ik wil niet zeggen dat wij beter zijn dan zij, maar er zit nu wel een frisheid en een bepaald karma/vibe in de ploeg dat ik het eigenlijk zonde zou vinden om die niet volledig de vrijheid te geven in Beieren.
Ik vind juist dat de frisheid en karma deze week een deukje hebben opgelopen; onnodige gele kaarten, De Ligt geblesseerd, KJH geblesseerd, Dolberg maandag toch niet, woensdag heel eventjes en onopvallend. De pijntjes komen al, schorsingen na een aantal gele kaarten zal ook niet lang duren en het is pas net voorbij half september.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 21, 2018 4:50 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Ajax Rules schreef:Monkey overdrijft natuurlijk, maar ik ben ook wel erg benieuwd naar de wedstrijd tegen Bayern. En ik ben, net als Monkey, benieuwd naar hoe het zou uitpakken als Ajax daar met een heel brutale attitude gaat ballen.

Bayern zal het niet vaak meemaken dat ze echt worden aangepakt. Ik wil niet zeggen dat wij beter zijn dan zij, maar er zit nu wel een frisheid en een bepaald karma/vibe in de ploeg dat ik het eigenlijk zonde zou vinden om die niet volledig de vrijheid te geven in Beieren.
Ik vind juist dat de frisheid en karma deze week een deukje hebben opgelopen; onnodige gele kaarten,
De vrolijkheid en de frisheid qua intenties en, met een lach op het gezicht snel naar voren spelen zie ik nu telkens wel. Die is inmiddels veel beter dan in augustus.

Vergeet niet hoe stroef achtereen Heracles en VVV gingen en hoe makkelijk de 2-2 werd weggegeven in Luik en hoeveel twijfels iedereen had of Ajax nu sterke potten speelde in die voorronden of dat Sturm Graz & Luik van matig niveau waren...

Tagliafico en Schöne zijn spelers die hun kaarten veelvuldig pakken en dat zullen blijven doen, helaas. Let maar op of ze bij PSV uit en Bayern uit wederom 'geboekt' gaan worden door de scheids.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr sep 21, 2018 6:24 pm

We moeten uit die spiraal van spelers jong verkopen. Ajax kan als enige club het voetbal in NL uit het slop trekken. Hou het team bij elkaar, betaal ze meer, en je staat voor de volgende grote periode. Daarmee trek je het niveau van de NL'se competitie omhoog, kun je internationaal de tv-gelden voor veel verkopen (zoals de EPL in de VS), en hoor je straks bij de grote competities. Dan is er geen directe reden meer voor talent om zo snel mogelijk naar het buitenland te gaan.

Wat dit betreft zijn Blind en Tadic hele belangrijke aankopen geweest. Maar je moet die lijn wel doorzetten voor de langere termijn. Anders is het alleen een korte opvlieging. Je ziet hoe snel Ajax weer Ajax is als het kapitaal wel op het veld staat. Maak van Ajax weer de Europese grootmacht!

Wimpey, de aanvallende backs had Ajax al in de tijd van Krol en Suurbier ...

Voor de duidelijkheid, mocht ik wat te enthusiast zijn. Ik roep al jaren dat ik de steekpass zo mis. Komt Ajax opeens met dit voetbal op de proppen. Ik kan mijn ogen nauwelijks geloven. Andere teams hebben meer ervaring in Europa, en misschien een absolute uitschieter als Messi, maar ze hebben niet meer sterspelers dan Ajax...

Je speelt ZO aanvallend en geeft achterin niks weg. Een kopbal die naast gaat. En het gaat alleen nog maar beter worden... Dit team heeft genoeg talent om alles te winnen. Ik denk dat het nu niveau Manchester City is, maar ze zitten nog in de lift. Waar is de popcorn? Dit wordt een te gek seizoen!

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 21, 2018 8:44 pm

MT, Blind is voorlopig slechts qua reputatie een versterking. Hij heeft steeds een rookie naast zich en die rookie houdt hem steevast op de been ipv andersom.

Tadic is wel een identificatiefiguur. Hij dikt het wat aan, zgn altijd al Ajax-fan geweest, maar zijn drive en spelvreugde lijken me oprecht. Die man is simpelweg heel goed, eigenlijk bizar dat hij voor Ajax speelt. Ik deel je enthousiasme vwb het aanvalsspel en de korte snelle combinaties ook wel. Spelers en team hebben een metamorfose ondergaan ivm vorig seizoen. Ik zag Ziyech tegen AEK een bal verliezen en heroveren, waarna hij zichzelf op z'n falie gaf. Dat is het klimaat dat je nodig hebt om top te worden. Dat klimaat bereik je met gasten als De Ligt en Tadic, niet met Kluivert met onderkin.

Lionel

Bericht door Lionel » vr sep 21, 2018 10:47 pm

Monkey Tonk schreef:We moeten uit die spiraal van spelers jong verkopen. Ajax kan als enige club het voetbal in NL uit het slop trekken. Hou het team bij elkaar, betaal ze meer, en je staat voor de volgende grote periode. Daarmee trek je het niveau van de NL'se competitie omhoog, kun je internationaal de tv-gelden voor veel verkopen (zoals de EPL in de VS), en hoor je straks bij de grote competities. Dan is er geen directe reden meer voor talent om zo snel mogelijk naar het buitenland te gaan.

Wat dit betreft zijn Blind en Tadic hele belangrijke aankopen geweest. Maar je moet die lijn wel doorzetten voor de langere termijn. Anders is het alleen een korte opvlieging. Je ziet hoe snel Ajax weer Ajax is als het kapitaal wel op het veld staat. Maak van Ajax weer de Europese grootmacht!

Wimpey, de aanvallende backs had Ajax al in de tijd van Krol en Suurbier ...

Voor de duidelijkheid, mocht ik wat te enthusiast zijn. Ik roep al jaren dat ik de steekpass zo mis. Komt Ajax opeens met dit voetbal op de proppen. Ik kan mijn ogen nauwelijks geloven. Andere teams hebben meer ervaring in Europa, en misschien een absolute uitschieter als Messi, maar ze hebben niet meer sterspelers dan Ajax...

Je speelt ZO aanvallend en geeft achterin niks weg. Een kopbal die naast gaat. En het gaat alleen nog maar beter worden... Dit team heeft genoeg talent om alles te winnen. Ik denk dat het nu niveau Manchester City is, maar ze zitten nog in de lift. Waar is de popcorn? Dit wordt een te gek seizoen!
De rechten in het buitenland verkopen? Hoe zie je dat voor je?
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr sep 21, 2018 11:13 pm

Dit is een heerlijk team om in te spelen voor creative voetballers. Je ziet dat de spelvreugde ver omhoog is geschroefd. Ze genieten er echt van, en dan krijg je het mooiste voetbal.

Ik me geen zorgen over Blind. Een slimme speler met een goed inzicht. Hij lag er een jaar uit en speelde niet veel de laatste twee jaar. Maar hij leidde wel de Man United verdediging tegen Ajax in die finale. Ajax dwong geloof ik geen enkele kans af. Je kunt wel zeggen dat het er een beetje gammel uitzag met een paar diepe ballen in de richting van het centrale duo Blind/Frenkie, maar dat is niet zo gek. Ik vind dat het wegvallen van de Ligt eigenlljk heel goed is opgevangen. Hoeveel kansen heeft AEK gehad? Het publiek ziet Taggliafico voorin schitteren, maar niet dat de verdedigers dat achterin opvangen door heel corrigerend met de ruimtes bezig te zijn. Het voetbal zonder bal. Zonder positioneel sterke verdedigers kun je Taggliafico zo niet gebruiken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jun 03, 2019 2:07 pm

Monkey Tonk schreef:Dit is een heerlijk team om in te spelen voor creative voetballers. Je ziet dat de spelvreugde ver omhoog is geschroefd. Ze genieten er echt van, en dan krijg je het mooiste voetbal.

Ik me geen zorgen over Blind. Een slimme speler met een goed inzicht. Hij lag er een jaar uit en speelde niet veel de laatste twee jaar. Maar hij leidde wel de Man United verdediging tegen Ajax in die finale. Ajax dwong geloof ik geen enkele kans af. Je kunt wel zeggen dat het er een beetje gammel uitzag met een paar diepe ballen in de richting van het centrale duo Blind/Frenkie, maar dat is niet zo gek. Ik vind dat het wegvallen van de Ligt eigenlljk heel goed is opgevangen.

Je had het vrij lang voordat het gebeurde alweer vrij goed gezien, MT.

Monkey Tonk

Re: Ajax - AEK Athene 19-09-2018

Bericht door Monkey Tonk » zo jun 23, 2019 10:35 pm

Het was een heel leuk seizoen, Uniek eigenlijk, al hoop je van niet. Toch zit ik nog steeds met een vervelende nasmaak. Je deklasseert Madrid in hun huis, stuurt Juventus ook naar huis met een uitzege, wint uit bij Spurs en gaat thuis de rust in met 2-0... Ik ben er nog niet overheen.

Plaats reactie