Die hebben ook een budget van 3 miljoen, Ajax 12 miljoen. Geen oordeel verder. Just saying. Gaat genoeg fout daar.
Te beginnen het huren van Martina en Clasie

Moderator: mods
En ook nog steeds vaker naar ons toe. Moet ook wel frustrerend zijn.Lionel schreef:Ook daar gaan ieder jaar na de B de grootste talenten weg.
Ik vind het een tendentieus stuk. Veel anonieme bronnen.Ajax Rules schreef:https://www.nrc.nl/nieuws/2019/05/24/de ... l-a3961498
Interessant artikel.
Wat mij betreft zeer verontrustend stuk (vanuit Feyenoord-perspectief dan ;-). Keihard werken, en continue zelfkritiek en innovatie vind ik de absolute kernwaarden voor trainers en beleidsmakers.
Ze zouden Ten Hag moeten aanstellen als technisch manager/dictator, helaas voor hen is die niet haalbaar....
En dan te bedenken dat niet alleen Cor Adriaanse, maar ook hun nieuwe hoofdtrainer weigert om zijn diploma te halen en uit zijn comfortzone te komen. Lekkere voorbeelden voor de jeugd....Vergelijk dat eens met De Ligt, een 19-jarige speler: die was al de allerbeste in de jeugdopleiding, maar investeert ook in de jaren erna nog zo verschrikkelijk veel in zichzelf. Altijd in het krachthok, continu experts zoekend die hem wat bij kunnen brengen, elke wedstrijd voorbereiden en nabespreken als ware het een CL-duel.
Dit stuk kan niet gemaakt worden zonder anonieme bronnen. Moet je het dan niet plaatsen (ook als het waar is?). Ik kan me niet voorstellen dat een NRC-journalist dit van A tot Z uit zijn duim zuigt. Dat zou echt een journalistiek schandaal van de bovenste plank zijn. Ik ga er voor 99% uit dat het klopt (al zet je in de manier van opschrijven natuurlijk altijd een bepaald beeld neer, dat wel), en zou het als Feyenoord-top op zijn minst heel goed checken op waarheid.Yopii schreef:Ik vind het een tendentieus stuk. Veel anonieme bronnen..
Dit kan ik niet rijmen met alles wat ik over jou dacht te weten. Volgens mij wilde Cruijff dat bij de jeugd de beste trainers rondliepen en was het een probleem dat de Ajax-opleiding zo dramatisch was.Yopii schreef:Uiteindelijk moeten we de rol van trainers ook niet overschatten.
Dan nog is een organisatiecultuur met zo'n sterke (weliswaar informele) hierarchie (ook nog versterkt met vriendschappen en familierelaties), autoriteitsargumenten en een 'onveilige' sfeer, een heel groot probleem. Het kan dat de zittende mensen het heel goed doen (daar lijkt het overigens niet op, kijkend naar de doorstroom), maar dan nog is wat beschreven wordt vrij killing. Ik zou me doodschrikken als zo'n stuk over Ajax werd geschreven. Heel terecht dat NRC daar groot over uitpakt.Yopii schreef: Ten derde gaat dit verhaal amper op de inhoud in, maar zet het vooral 'behoudzucht' en innovatiedrang' tegenover elkaar. Zo kun je toch niet denken? Misschien zijn die lui die willen innoveren wel prutsers. En wat die behoudzucht betreft, het is maar wát je wilt behouden. .
Dat is wat mij betreft absoluut niet de kern van waar het stuk over gaat.Yopii schreef: Mar kunnen we F. iets verwijten? Zoals Lionel opmerkt, F, heeft amper budget. Een paar miljoen uittrekken voor innovatie zit er niet in als je zelfs geen transfers kunt doen voor het eerste elftal. Ajax kan veel meer doen voor spelers, ook qua begeleiding.
Het is wat de T. altijd wordt verweten: chargeren, anonieme bronnen, geen hoor en wederhoor.Ajax Rules schreef: Dit stuk kan niet gemaakt worden zonder anonieme bronnen. Moet je het dan niet plaatsen (ook als het waar is?). Ik kan me niet voorstellen dat een NRC-journalist dit van A tot Z uit zijn duim zuigt. Dat zou echt een journalistiek schandaal van de bovenste plank zijn.
Dit kan ik niet rijmen met alles wat ik over jou dacht te weten. Volgens mij wilde Cruijff dat bij de jeugd de beste trainers rondliepen en was het een probleem dat de Ajax-opleiding zo dramatisch was.![]()
Dan nog is een organisatiecultuur met zo'n sterke (weliswaar informele) hierarchie (ook nog versterkt met vriendschappen en familierelaties), autoriteitsargumenten en een 'onveilige' sfeer, een heel groot probleem. Het kan dat de zittende mensen het heel goed doen (daar lijkt het overigens niet op, kijkend naar de doorstroom), maar dan nog is wat beschreven wordt vrij killing. Ik zou me doodschrikken als zo'n stuk over Ajax werd geschreven.
Mwah...Heel terecht dat NRC daar groot over uitpakt.
Het stuk niet, maar de discussie over F's weglopers wel.Dat is wat mij betreft absoluut niet de kern van waar het stuk over gaat.
Het verschil is dat het bij de Telegraaf gebeurt in het kader van een systematische, langdurige lastercampagne tegen 'vijanden' van de krant en er schandalig met twee maten wordt gemeten.Yopii schreef:Het is wat de T. altijd wordt verweten: chargeren, anonieme bronnen, geen hoor en wederhoor.
Daarmee zeg ik niet dat het niet waar is, maar helaas willen veel journalisten van degelijke kranten ook graag scoren.
Dat lees ik er totaal niet in. Ik weet niet wat waar is natuurlijk, maar in het stuk staat dat het ene kamp bepaalt, weegt/beoordeelt/senioriteit claimt en dat het andere kamp geen voet tussen de deur krijgt en niet serieus wordt genomen.Yopii schreef: Ik lees er vooral in dat er twee kampen zijn die niet willen samenwerken.
Dat is uiteraard waar, maar dat maakt dit artikel niet minder zwak.Ajax Rules schreef: Het verschil is dat het bij de Telegraaf gebeurt in het kader van een systematische, langdurige lastercampagne tegen 'vijanden' van de krant en er schandalig met twee maten wordt gemeten.
Precies, dat weten we dus niet.Dat lees ik er totaal niet in. Ik weet niet wat waar is natuurlijk, maar in het stuk staat dat het ene kamp bepaalt, weegt/beoordeelt/senioriteit claimt en dat het andere kamp geen voet tussen de deur krijgt en niet serieus wordt genomen.
Absoluut wel. Want de Telegraaf-analogie gaat om die reden totaal niet op. Tenzij er sprake is van een NRC-schandaal dat compleet 'out of character is' voor die krant en helemaal uit de lucht komt vallen, kunnen we ervan uitgaan dat dit verhaal (een deel van) de werkelijkheid blootlegt. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat NRC een ongegronde hetze voert (plotseling?) tegen Troost, Adriaanse en Janssen.Yopii schreef:Dat is uiteraard waar, maar dat maakt dit artikel niet minder zwak.
Nogmaals: daar gaat het artikel niet over. Het artikel gaat over een ongezonde 'ons-kent-ons' cultuur van hierarchie, autoriteitsargumenten, wantrouwen, kampen, arrogantie, conservatisme, etc.Yopii schreef: Het kan ook zijn datop beide kampen veel aan te merken is, toch?
Touche!Marillion schreef:Iets dat in het voetbal ongetwijfeld nog erg veel te vinden is. Het is van oudsher een hele conservatieve sport.
Het probleem in dit soort situaties is vaak dat het veel te zwart wit is. De conservatieve school wil het liefst nog precies zo werken als in de jaren zeventig. Aan de andere kant maken sommige trainers van de nieuwe lichting van vernieuwing nog wel eens het doel in plaats van het te gebruiken als waardevol middel.
Dat er geen budget zou zijn geloof ik overigens niet. Dat heeft vooral te maken met het maken van keuzes. Wat je bij Feyenoord de afgelopen jaren hebt zien gebeuren is heel typisch voor de voetbalsport. Op enig moment kwam er weer wat geld binnen. In plaats van dat op een verstandige wijze te investeren is Van Geel gelijk allerlei middelmaat gaan halen op de transfermarkt. Neem nou recent zo'n Martina. Kan iemand uitleggen waarom die speler moest komen? Dat geld had je dus ook in de opleiding kunnen steken. En zo zijn er natuurlijk nog veel meer voorbeelden.
Niet investeren in de opleiding is een keuze. Net zoals het een keuze is om met uitsluitend de oude garde te blijven werken of om voor vernieuwing te kiezen.
Lionel schreef:Touche!Marillion schreef:Iets dat in het voetbal ongetwijfeld nog erg veel te vinden is. Het is van oudsher een hele conservatieve sport.
Het probleem in dit soort situaties is vaak dat het veel te zwart wit is. De conservatieve school wil het liefst nog precies zo werken als in de jaren zeventig. Aan de andere kant maken sommige trainers van de nieuwe lichting van vernieuwing nog wel eens het doel in plaats van het te gebruiken als waardevol middel.
Dat er geen budget zou zijn geloof ik overigens niet. Dat heeft vooral te maken met het maken van keuzes. Wat je bij Feyenoord de afgelopen jaren hebt zien gebeuren is heel typisch voor de voetbalsport. Op enig moment kwam er weer wat geld binnen. In plaats van dat op een verstandige wijze te investeren is Van Geel gelijk allerlei middelmaat gaan halen op de transfermarkt. Neem nou recent zo'n Martina. Kan iemand uitleggen waarom die speler moest komen? Dat geld had je dus ook in de opleiding kunnen steken. En zo zijn er natuurlijk nog veel meer voorbeelden.
Niet investeren in de opleiding is een keuze. Net zoals het een keuze is om met uitsluitend de oude garde te blijven werken of om voor vernieuwing te kiezen.