Matthijs de Ligt

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door wimpey » zo jun 16, 2019 11:30 am

Jöhnk schreef: ‘Zelf aangesteld’ vind ik toch wat te kort door de bocht. Raiola heeft zich aan De Ligt opgedrongen toen die nog minderjarig was.
De Ligt heeft ook ouders. Raiola zou zich graag aan mijn zoon op mogen dringen. Dan zou ik, als diens wettige vertegenwoordiger, zeggen: graag, Mino. Die gast sleept er wel een topdeal uit he. En dat ie zichzelf daarvoor beloont: prima.

Overigens is FdJ naar Baffa en MdL naar een grootmacht natuurlijk het beste dat Ajax kan overkomen. Jongens als vd Beek, Neres en Ziyech zullen in dubio staan: kiezen voor de "Arsenals" van deze wereld of nog een jaar Ajax om óók naar de absolute top te kunnen. Ik neem aan dat ze er bij Ajax zo instaan, dat ze vooral spelers willen behouden i.p.v. te moeten vervangen.

999

Bericht door 999 » zo jun 16, 2019 12:01 pm

Dus Raiola mag voor jou zoon bepalen waar ie naar toe gaat omdat dat voor Raiola beter is ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jun 16, 2019 12:16 pm

wimpey schreef: Raiola zou zich graag aan mijn zoon op mogen dringen. Dan zou ik, als diens wettige vertegenwoordiger, zeggen: graag, Mino. Die gast sleept er wel een topdeal uit he. En dat ie zichzelf daarvoor beloont: prima.

En daarbij is geen enkele vorm van belangenvermenging mogelijk? Dat Raiola (niet De Ligt, maar Raiola) van club A de hoogste fee krijgt en dus aanstuurt op een deal met club A terwijl De Ligt eigenlijk liever naar club B wil?

Dat is namelijk wel heel erg de indruk die ik krijg bij die man.

Er wordt nu heel erg gedaan alsof PSG veel meer betaalt dan Barcelona, maar waarom ging Frenkie dan naar Barcelona en niet naar PSG?

Ik vind Raiola eerlijk gezegd helemaal niet zo’n goede zaakwaarnemer. Althans, niet voor de toppers. Die hebben hem niet nodig.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 16, 2019 1:52 pm

999 schreef:Dus Raiola mag voor jou zoon bepalen waar ie naar toe gaat omdat dat voor Raiola beter is ..
Nee, hij wordt vorstelijk beloond om iemand de beste opties te bezorgen waaruit die persoon kan kiezen. Sportief en financieel. Je neemt Raiola niet in de arm om een toptalent bij Bremen of mbesv te laten belanden.
Jöhnk schreef: En daarbij is geen enkele vorm van belangenvermenging mogelijk? Dat Raiola (niet De Ligt, maar Raiola) van club A de hoogste fee krijgt en dus aanstuurt op een deal met club A terwijl De Ligt eigenlijk liever naar club B wil?
De Ligt tekent bij een club. Raiola niet. En natuurlijk is het een obscuur figuur, die het liefst van 2 clubs en de speler zelf geld opstrijkt.
Er wordt nu heel erg gedaan alsof PSG veel meer betaalt dan Barcelona, maar waarom ging Frenkie dan naar Barcelona en niet naar PSG?
Andere prioriteiten misschien.
Ik vind Raiola eerlijk gezegd helemaal niet zo’n goede zaakwaarnemer. Althans, niet voor de toppers. Die hebben hem niet nodig.
Denk dat De Ligt dat anders ziet. Barry Hulshoff had hem geen toptoptopcontract bezorgd.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jun 16, 2019 2:01 pm

Maar misschien wel bij zijn droom lub. Raiola gooit die deuren wellicht dicht.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 16, 2019 2:23 pm

Lionel schreef:Maar misschien wel bij zijn droom lub. Raiola gooit die deuren wellicht dicht.
Weten we of hij een droomclub heeft en welke dat is dan? :confused.gif:

Die gast is prof. Daarom laat ie z'n zaken ook over aan Raiola en niet aan Barry Hulshoff.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jun 16, 2019 2:38 pm

Waarom denkt iedereen toch dat de mentaal ijzersterke de Ligt zich door iemand laat dwingen in zijn keuzes
I think I lost my fucking headache

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo jun 16, 2019 2:38 pm

Hij zit al bij zijn droomclub.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » zo jun 16, 2019 6:47 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Dus Raiola mag voor jou zoon bepalen waar ie naar toe gaat omdat dat voor Raiola beter is ..
Nee, hij wordt vorstelijk beloond om iemand de beste opties te bezorgen waaruit die persoon kan kiezen. Sportief en financieel. Je neemt Raiola niet in de arm om een toptalent bij Bremen of mbesv te laten belanden.
Nee, ben ik met niet met je eens.Mocht het PSG worden dan zijn/is dat niet de beste optie voor de Ligt, dat weet jij, dat weet ik, en dat weet Riaola ook. Raiola wil gewoon het beste voor zichzelf.En mede doordat Raiola dat wil vallen er voor de Ligt clubs af.De France competitie is een droeftoeter competitie.De tegenstand die hij daar gaat ondervinden is niks bijzonders.Als je door wil groeien kies je een andere competitie uit.En ach de sterke mentale de Ligt. Riaola is een ratje hé ..

Ben benieuwd Keje Molenaar er zich zijdelinks mee gaat bemoeien.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jun 16, 2019 7:01 pm

De Ligt kiest er toch zelf voor om met Raiola in zee te gaan, hij had ook een andere zaakwaarnemer kunnen nemen. Voor de rest bekommer ik me niet om die jongen, het gaat mij erom dat we als Ajax zijnde de hoofdprijs vangen voor die jongen.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jun 16, 2019 7:22 pm

Nou las ik dat PSG tov Barcelona minder aan Ajax en meer aan de Ligt wil gaan betalen

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 16, 2019 7:48 pm

999 schreef: Nee, ben ik met niet met je eens.Mocht het PSG worden dan zijn/is dat niet de beste optie voor de Ligt, dat weet jij, dat weet ik, en dat weet Riaola ook.
Ik vind het interessant dat mensen weten wat ik weet.

Ik (maar wie ben ik, het gaat om De Ligt) zou PSG een betere optie voor hem vinden dan Baffa. Simpele reden: hij zal bij Baffa door een rits uitgebluste 30ers omringd worden. Slomo's als Pique en Busquets om zich heen. Suarez en Messi, die geen trap teveel doen in defensief opzicht. Die ploeg is totaal niet in balans en dan kopen ze Griez nog effe, om het nog lastiger te maken. De Ligt kan in zo'n ploeg zomaar verzuipen, omdat er defensief buitenproportioneel veel werk op zijn schouders terecht komt. Dat kan ook FdJ treffen. We hebben in de CL de laatste jaren regelmatig gezien hoe bizar zwak Baffa is wanneer ze de bal niet hebben.

PSG: Silva is in z'n nadagen. De Ligt zou in no-time zomaar captain van PSG kunnen zijn. PSG kan in Frankrijk krachten sparen voor de CL. CL met PSG winnen lijkt me een prachtige uitdaging. Juve lijkt me dat ook. United eveneens. Met Liverpool de PL winnen ook. Bayern en Real gaan op de schop, dat lijkt me voor hem niet de beste plek nu.
Raiola wil gewoon het beste voor zichzelf.En mede doordat Raiola dat wil vallen er voor de Ligt clubs af.De France competitie is een droeftoeter competitie.De tegenstand die hij daar gaat ondervinden is niks bijzonders.Als je door wil groeien kies je een andere competitie uit.En ach de sterke mentale de Ligt. Riaola is een ratje hé ..
De Ligt kan straks kiezen uit tig aanbiedingen. Daar zullen ook aanbiedingen van Baffa en City tussen zitten, ondanks Raiola. Het is niet Raiola die bepaalt. De taak van Raiola is er het maximale voor De Ligt uit te halen. Wanneer De Ligt liever voor 6 M voor Baffa speelt dan voor 20 M voor PSG, dan gaat ie naar Baffa.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jun 16, 2019 10:19 pm

Niet als Raiola ook nog eens 20 miljoen wilt.

Een club kijkt ook wat ze in totaal moeten betalen oor een speler. Niet alleen aan salaris.

Wat Barca betreft:

Ter Stegen, Sergi Roberto, Lenglet, Arthur, Frenkie, Alena, Dembele. Aardig wat talent. Nu zaak om een goede trainer aan te stellen. Behoren zo weer tot de top.

PSG kan al twee jaar de krachten sparen voor de CL. Dat lijkt me juist het probleem. Ook voor Juve. Die teams zijn het niet gewend dat ze teams tegenkomen die ook kunnen voetballen.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jun 17, 2019 8:08 am

brigade zuid schreef:De Ligt kiest er toch zelf voor om met Raiola in zee te gaan, hij had ook een andere zaakwaarnemer kunnen nemen. Voor de rest bekommer ik me niet om die jongen, het gaat mij erom dat we als Ajax zijnde de hoofdprijs vangen voor die jongen.
Inderdaad, als hij niet wil blijven dan is ons belang vooral om er zoveel mogelijk aan over te houden.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 17, 2019 8:28 am

Lionel schreef:Niet als Raiola ook nog eens 20 miljoen wilt.

Een club kijkt ook wat ze in totaal moeten betalen oor een speler. Niet alleen aan salaris.
Denk nou eens na: De Ligt komt terug van vakantie en gaat de aanbiedingen doornemen. En er zit geen aanbieding van Baffa tussen. Zou Raiola dan wat uit te leggen hebben?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 17, 2019 12:20 pm

Raiola kan heus sturen hoor. Manipuleren kan hij sowieso als de beste. Zeker die jonge jongens, zoals Kluivert en De Ligt.

In het algemeen is het zo dat elke euro die naar een zaakwaarnemer gaat niet naar speler of club gaat. Dat lijkt me een waarheid als een koe. Mensen als Raiola onttrekken geld aan het voetbal. Dat is uiteindelijk voor niemand goed behalve voor hemzelf.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma jun 17, 2019 1:01 pm

Jöhnk schreef:Raiola kan heus sturen hoor. Manipuleren kan hij sowieso als de beste. Zeker die jonge jongens, zoals Kluivert en De Ligt.

In het algemeen is het zo dat elke euro die naar een zaakwaarnemer gaat niet naar speler of club gaat. Dat lijkt me een waarheid als een koe. Mensen als Raiola onttrekken geld aan het voetbal. Dat is uiteindelijk voor niemand goed behalve voor hemzelf.
Dat geldt toch voor iedere dienstverlening? Persoonlijk denk ik dat er wel een verschil zit tussen De Ligt en Kluivert. In de eerste plaats is De Ligt een absoluut toptalent, dat is Kluivert natuurlijk niet. Die heeft juist iemand als Raiola nodig om zo hoog mogelijk voor zo veel mogelijk geld te voetbalen. De Ligt heeft Raiola in die zin niet nodig. Maar hij zal zich ook niet voor een karretje laten spannen denk ik, hij weet dat hij de keuze heeft uit alle topteams.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 17, 2019 5:24 pm

Dat geldt inderdaad voor elke dienstverlening. Maar de beloning is in dit geval, voor iemand die een transfer faciliteert en misschien af en toe een speler begeleidt (Raiola heeft veel spelers dus ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat), wel heel groot.

Wat voegt Raiola aan het voetbal toe? Wat zouden wij, als kijkers en toeschouwers, ervan merken als Raiola er niet meer was? Als er überhaupt geen zaakwaarnemers meer waren? Zou er dan minder goed gevoetbald worden?

Dezelfde bedenking heb ik trouwens bij makelaars op de huizenmarkt. Ze faciliteren best het een en ander, maar de beloning is buitenproportioneel. Deze groep betreft trouwens ook een beroepsgroep die zichzelf in stand houdt.

999

Bericht door 999 » ma jun 17, 2019 5:45 pm

+1 ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 18, 2019 5:41 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:Niet als Raiola ook nog eens 20 miljoen wilt.

Denk nou eens na: De Ligt komt terug van vakantie en gaat de aanbiedingen doornemen. En er zit geen aanbieding van Baffa tussen. Zou Raiola dan wat uit te leggen hebben?
En ben je dan niet te laat?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 18, 2019 7:21 am

Nee. Hij kan altijd zeggen dat hij andere zaakwaarnemer wil en nog even bij Ajax blijven. Maar ik neem aan dat er gewoon een aanbieding van Barcelona zal liggen.

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 18, 2019 7:48 am

LucaS schreef:Nee. Hij kan altijd zeggen dat hij andere zaakwaarnemer wil en nog even bij Ajax blijven. Maar ik neem aan dat er gewoon een aanbieding van Barcelona zal liggen.
Natuurlijk. Raiola is een beetje als Wilders: een lul, maar hij verstaat z'n vak wel.

Yopii

Bericht door Yopii » do jun 20, 2019 4:36 pm

Laat De Ligt a.u.b. een club uitzoeken. Ik word doodziek van al die speculaties. :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:

Die jongen wil financieel het onderste uit de kan, anders huurt hij Raiola niet in. Hij moet dus straks niet aankomen met slappe verhaaltjes over kans op speeltijd. Clubs halen hem echt niet voor 80 miljoen om hem vervolgens op de bank te zetten. Ook Barcelona niet.

Sandro

Bericht door Sandro » do jun 20, 2019 5:17 pm

Yopii schreef:Laat De Ligt a.u.b. een club uitzoeken. Ik word doodziek van al die speculaties. :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:
Dus hij zou sneller moeten beslissen omdat de media er vol op duikt? Wat een onzin.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jun 20, 2019 5:39 pm

Er gebeurt uberhaupt niks, iedereen gaat zeker weg 3 dagen voordat Ajax de CL voorronde moet spelen. :excited.gif:

Ben het wel met Yopi eens, het begint me met gemak te vervelen.

Plaats reactie