Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopii

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Yopii » di mei 14, 2019 1:32 pm

Sommige mensen leren het nooit. Midden tachtiger jaren:
In november wordt Ajax echter afgetroefd op hardheid en door Bohemians Praag uit de Europa Cup geknikkerd. De Mos haalt daarna in Het Parool hard uit naar Vanenburg en Rijkaard: "Met deze spelers kun je de oorlog niet winnen."
Later wonnen deze spelers zowat alles wat er te winnen viel.

Decennia later:
Met Ziyech word je geen kampioen', luidde de woorden van Aad de Mos vlak voor de winterstop. Nu, zo'n vijf maanden later, wordt Ajax kampioen met Ziyech als één van de blikvangers. De Mos ziet dat de Ajacied een flinke ontwikkeling heeft doorgemaakt de afgelopen maanden.
Die man wordt keer op keer ingehuurd als analist. Heeft totaal geen ontwikkeling doorgemaakt in al die jaren. :excited.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 14, 2019 1:38 pm

Yopii schreef:Die man wordt keer op keer ingehuurd als analist. Heeft totaal geen ontwikkeling doorgemaakt in al die jaren. :excited.gif:
:smallgrin.gif:
:smile-ajax.gif: Ben je jaloers dat ze hem telkens zijn mening over voetbal blijven vragen en jou nog maar zelden over kinderboeken? :smile-ajax.gif:

Yopii schreef: Sommige mensen leren het nooit. Midden tachtiger jaren:
In november wordt Ajax echter afgetroefd op hardheid en door Bohemians Praag uit de Europa Cup geknikkerd. De Mos haalt daarna in Het Parool hard uit naar Vanenburg en Rijkaard: "Met deze spelers kun je de oorlog niet winnen."
Later wonnen deze spelers zowat alles wat er te winnen viel.

Decennia later:
Met Ziyech word je geen kampioen', luidde de woorden van Aad de Mos vlak voor de winterstop. Nu, zo'n vijf maanden later, wordt Ajax kampioen met Ziyech als één van de blikvangers. De Mos ziet dat de Ajacied een flinke ontwikkeling heeft doorgemaakt de afgelopen maanden.

In één van mijn stamcafés noemen we hem niet voor niets Nostradamus de Mos. We beschouwen dit Haagse Orakel als een omgekeerd medium.

Als Aad voorspelt "PSV wordt kampioen, Willem II wint de bekerfinale, AZ klopt in de Kuip Vitesse en pakt de dennenappel" dan vullen wij altijd direct een Toto formulier in op het omgekeerde van wat Aad voorspelt.
Een dijk van een business model.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mei 19, 2019 6:56 am

YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mei 19, 2019 7:14 am

Ach, weet je wat het is IH.
Dat hebben ze een jaar geleden ook van 1 mei tot en met 31 augustus geroepen en uiteindelijk is Hakim Ziyech helemaal nergens naartoe gegaan.

Ja :smile-ajax.gif: naar Graz, naar Luik, naar Kiev, naar München, Lissabon, Athene, Madrid, Turijn, Londen en zelfs drie maal naar de Kuip in één seizoen. :smile-ajax.gif:

bryan

Bericht door bryan » di mei 21, 2019 3:44 pm

Engelse media bericht dat er staat in het contract van Hakim dat Ajax ja moet zeggen wanneer iemand een bid van 25 miljoen pond maakt.

Klopt dat of is het onzin?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 21, 2019 4:45 pm

bryan schreef:Engelse media bericht dat er staat in het contract van Hakim dat Ajax ja moet zeggen wanneer iemand een bid van 25 miljoen pond maakt.

Klopt dat of is het onzin?
In zowel Engelse als Spaanse media staat zo ontzettend veel onzin wanneer ze zich gaan wagen aan transfer geruchten.

Sandro

Bericht door Sandro » di mei 21, 2019 6:36 pm

25 mln pond vind ik meteen al te verdacht. Het zal in euro's zijn en dan zal het omgerekend vast niet precies op 25 mln pond uitkomen. Maakt het er niet geloofwaardiger op.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 21, 2019 6:41 pm

Ik denk niet dat je hier iemand gaat vinden die even een kopie van het contract van Ziyech plaatst om naar zijn transferclausule te kijken. Maar wat ik me van vorige zomer herinner is dat er sprake was van een soort gentlemen's agreement met Overmars in de zin dat die laatste een transfer niet zou blokkeren door de absolute hoofdprijs te vragen. Of er ook een concreet bedrag is afgesproken? Geen idee.

Eerlijk gezegd ben ik vooral geïnteresseerd in de vraag welke clubs concreet gaan worden. Als hij een echte mooie transfer kan maken (bijvoorbeeld top Premier League of Munchen) en daar ook slaagt dan is dat ook positief voor Ajax. Het laat namelijk zien dat spelen voor Ajax betekent dat je met onze club voor een topprestatie kunt gaan en dat je tegelijkertijd een podium hebt waarop je een grote transfer kan verdienen.

In die zin is het sowieso te hopen dat spelers als De Jong, De Ligt en Ziyech het straks elders goed gaan doen. Of blijven natuurlijk, maar daar heb ik toch echt héél weinig hoop op.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » di mei 21, 2019 6:44 pm

Op het blijven van De Jong heb ik ook weinig hoop :hypocrite.gif:

Ik verwacht dat De Ligt en Ziyech ook pleite zijn idd.

Neres noem je niet, maar die kan ook nog zomaar vertrekken. Hangt er denk ik een beetje vanaf wie er daadwerkelijk allemaal gaan vertrekken. Op een gegeven moment zal de maat toch wel vol zijn bij Overmars.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 21, 2019 6:48 pm

Dat zou wel spectaculair zijn. Ik doel uiteraard op die laatste twee. :smile-ajax.gif:

Alleen op Ziyech heb ik gek genoeg nog enige hoop. Die jongen heeft het volgens mij inmiddels echt naar zijn zin bij Ajax en hij is eigenwijs genoeg om alleen te vertrekken als hij echt vertrouwen heeft in de aanbieding van een andere club. Hij lijkt me niet van plan om naar Bayern of Arsenal te vertrekken om daar de 12e man te zijn.
Nil volentibus arduum

bryan

Bericht door bryan » di mei 21, 2019 11:57 pm

Ja Ziyech maakt geen haast, nuchter, denkt goed na. Van de Beek ook nuchter.

Jammer dat De Jong en De Ligt zo snel mogelijk willen vertrekken. Heb toch wel wat minder respect nu voor De Ligt nu dat ie met 19 jaar al weg wil en met die Raiola rondloopt. Persoonlijk had ik gewoon Schöne aanvoerder gemaakt

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mei 22, 2019 12:19 am

bryan schreef: Jammer dat De Jong en De Ligt zo snel mogelijk willen vertrekken. Heb toch wel wat minder respect nu voor De Ligt nu dat ie met 19 jaar al weg wil en met die Raiola rondloopt.
Maar waarom zou Raiola (naast Barry Hulshoff) erbij nemen in je begeleidingsteam betekenen dat je bij Ajax vertrekt?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo mei 22, 2019 7:42 am

Raiola is veel, maar begeleider absoluut niet!

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 22, 2019 8:45 am

Ik denk dat Liverpool met Ziyech aan de haal gaat. Kan me niet voorstellen dat Klopt niét om is v.w.b. Ziyech. Hij kan op de plek van Salah spelen en hij kan het qua arbeid en inhoud ook op het middenveld aan. Waarbij hij dan ook nog eens creativiteit brengt, hetgeen Liverpool in die linie nogal eens mist. En die ze vorig jaar ook zochten, in de persoon van Fekir.

Ik hoop dat Ziyech bij Ajax blijft --> zal niet gebeuren. Dan maar Liverpool, dat team volg ik sowieso al graag. HZ is ook gewoon beter dan vergelijkbare spelers als Mahrez en James he. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 22, 2019 9:01 am

wimpey schreef:Ik denk dat Liverpool met Ziyech aan de haal gaat. Kan me niet voorstellen dat Klopt niét om is v.w.b. Ziyech. Hij kan op de plek van Salah spelen en hij kan het qua arbeid en inhoud ook op het middenveld aan. Waarbij hij dan ook nog eens creativiteit brengt, hetgeen Liverpool in die linie nogal eens mist. En die ze vorig jaar ook zochten, in de persoon van Fekir.

Ik hoop dat Ziyech bij Ajax blijft --> zal niet gebeuren. Dan maar Liverpool, dat team volg ik sowieso al graag. HZ is ook gewoon beter dan vergelijkbare spelers als Mahrez en James he. :biggthumpup.gif:
Eens. Qua arbeid, omschakelen etc. is Ziyech een perfecte aanvulling voor Liverpool.

Hij zou overigens echt bij veel clubs gewoon een basisplek hebben. Denk juist vooral op het middenveld.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 22, 2019 9:04 am

Ik ben het met Bryan eens. Heel teleurstellend. De Jong ook, 1 echt volledig seizoen en hij is weg. En echte Ajacieden die de Ligt aanraden weg te gaan. Het zal wel aan mij liggen...door dit soort types krijgen al die arrogante Barca en Engelse twitteraars gelijk, Ajax is niet meer dan een feedersclub. Rot op, die jochies moeten nog een paar jaar blijven
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 22, 2019 9:10 am

Ik hoop dat hij de rest van zijn leven nog blijft. Maar ik snap dat ze uit de Eredivisie willen.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mei 22, 2019 9:18 am

wimpey schreef:Ik denk dat Liverpool met Ziyech aan de haal gaat. Kan me niet voorstellen dat Klopt niét om is v.w.b. Ziyech. Hij kan op de plek van Salah spelen en hij kan het qua arbeid en inhoud ook op het middenveld aan. Waarbij hij dan ook nog eens creativiteit brengt, hetgeen Liverpool in die linie nogal eens mist. En die ze vorig jaar ook zochten, in de persoon van Fekir.
Wij spelen 5 tempo's hoger dan Ajax waar hij al grossiert in balverlies. :confused.gif: Ik moet er niet aan denken dat die griezel met zijn chip on his shoulder komt.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 22, 2019 9:30 am

5 nog wel :excited.gif:

Dat jullie de landstitel niet hebben geprolongeerd dit jaar en de CL-winst kunnen prolongeren nog... Oh nee...

Leicester City heeft de afgelopen 20 jaar meer landstitels gewonnen dan jullie. Wat meer bescheidenheid zou op z'n plaats zijn. Je was leuker toen je in je hok aan het janken was.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mei 22, 2019 9:38 am

Ik heb een gevoelig snaar geraakt en komt onze internet tough guy weer niet verder dan wat jij-bakken. :excited.gif:

Die Ziyech is niet goed genoeg voor Liverpool, dat gaat te snel voor de kampioen balverlies die uitblinkt om op momenten dat het ertoe doet de kansen te missen. Hou hem maar lekker, zijn niveau.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 22, 2019 9:42 am

Hij was steevast één van de beteren op het veld in de CL, werkt keihard, kan een goal maken...

Jij denkt dat Liverpool van een ander universum is :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 22, 2019 10:16 am

InnerHarbour schreef: Die Ziyech is niet goed genoeg voor Liverpool, dat gaat te snel voor de kampioen balverlies die uitblinkt om op momenten dat het ertoe doet de kansen te missen. Hou hem maar lekker, zijn niveau.
Wanneer Milner goed genoeg is, dan Ziyech toch zeker.

Liverpool komt tegen 'park the bus' teams nogal eens tot te weinig kansen. Ziyech creëert de openingen wel. En Klopp vindt de juiste plek voor hem ook wel. Zou me niets verbazen wanneer hij volgend seizoen voor 'jullie' speelt.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 22, 2019 10:17 am

Of Henderson. Of Ox-Laide. Of Origi. Of Shaqiri.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mei 22, 2019 10:23 am

LucaS schreef:Ik ben het met Bryan eens. Heel teleurstellend. De Jong ook, 1 echt volledig seizoen en hij is weg. En echte Ajacieden die de Ligt aanraden weg te gaan. Het zal wel aan mij liggen...
Tja.
Frenkie is gewoon te vroeg verkocht. Als er pas vanaf nu onderhandeld zou gaan worden in plaats van al 6 maanden geleden dan was zijn marktwaarde nog hoger geweest dan 75 + 11 miljoen.

Zelf zei Frenkie dat hij na dit seizoen met dit leuke team nog prima een jaartje had willen blijven en doorontwikkelen bij Ajax... maar ja, een belangrijke les in het leven is ook om vooral geen spijt te hebben van de grote keuzes die je hebt gemaakt.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 22, 2019 10:28 am

Zei hij dat tegen je duim? :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie