Duke schreef:Welke bedoel je: https://www.ajaxmuseum.nl/items/tenue/shirts/umbro/
Die van 1991-1993 en 1993-1994 heeft ie in mijn ogen wel iets weg van.
Moderator: mods
Duke schreef:Welke bedoel je: https://www.ajaxmuseum.nl/items/tenue/shirts/umbro/
Ja, daar moest ik ook een beetje aan denken. Maar die oranje 'touches' vind ik niet passen.Cruijff schreef:Uitshirt lijkt wel een beetje op één van de ABN AMRO uitshirts uit de vroege jaren 90 toch?
Vind ik ook. Alleen het nieuwe logo went nog altijd niet.Iniesta schreef:Thuisshirt is erg mooi
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ben wel blij dat het logo niet weer wit op rood is, maar zwart op wit.Mr. Ajax schreef:Vind ik ook. Alleen het nieuwe logo went nog altijd niet.Iniesta schreef:Thuisshirt is erg mooi
Hoe oud ben jij Mr. Ajax? Want ik kan me niet voorstellen dat jij het oude logo bewust hebt meegemaakt. Dit logo is namelijk allang niet nieuw meer, 28 jaar kan je niet 'nieuw' noemen.Mr. Ajax schreef:Vind ik ook. Alleen het nieuwe logo went nog altijd niet.Iniesta schreef:Thuisshirt is erg mooi
Ik denk dat werkelijk iedere Ajacied per direct een shirt zal bestellen wanneer het echte logo heringevoerd zou worden. Het lijkt me een no-brainer.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ook voor mij blijft dit het nieuwe logo. En ik wil het echte logo nog steeds onverkort terug.
Hear hear.... ik ook, liever gisteren dan vandaagWie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ook voor mij blijft dit het nieuwe logo. En ik wil het echte logo nog steeds onverkort terug.
Dat nieuwe logo had toch te maken met marketing rechten aangezien het oude logo niet gepatenteerd kon worden?Ajax Rules schreef:Hear hear.... ik ook, liever gisteren dan vandaagWie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ook voor mij blijft dit het nieuwe logo. En ik wil het echte logo nog steeds onverkort terug..
Ik snap ook werkelijk niet waarom ze dit niet doen. Met de huidige grafische technieken zijn de redenen die er ooit waren om het nieuwe logo in te voeren niet meer van toepassing.
Maar ik heb van jou het idee dat je wel oud genoeg bent om het oude logo bewust mee te hebben gemaakt. Daar zit voor mij het grote verschil. Iedereen onder de 40 heeft het oude logo nooit bewust meegemaakt.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ook voor mij blijft dit het nieuwe logo. En ik wil het echte logo nog steeds onverkort terug.
Nee, dat wordt wel eens verteld, maar is niet zo. Het nieuwe bestuur met Michael van Praag vonden dat er in moderne tijden een modern logo moest komen. Dat werd er dus een met elf lijnen. Inmiddels heeft Van Praag toegegeven dat het Ajax-logo van nu wat flets afsteekt tegen logo's van andere grootmachten met een oud logo.raymon schreef:Dat nieuwe logo had toch te maken met marketing rechten aangezien het oude logo niet gepatenteerd kon worden?Ajax Rules schreef:Hear hear.... ik ook, liever gisteren dan vandaagWie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ook voor mij blijft dit het nieuwe logo. En ik wil het echte logo nog steeds onverkort terug..
Ik snap ook werkelijk niet waarom ze dit niet doen. Met de huidige grafische technieken zijn de redenen die er ooit waren om het nieuwe logo in te voeren niet meer van toepassing.
Doet me wel een beetje denken aan het uittenue in 1993/1994.Cruijff schreef:Uitshirt lijkt wel een beetje op één van de ABN AMRO uitshirts uit de vroege jaren 90 toch?
En dus? Cruijff heb ik ook niet bewust meegemaakt. Ajax van 95 ook niet echt. Mag ik daar wel iets mee hebben? Er is wat mij betreft maar een echte logo. Die heb ik ook op mn rug staan, op mn sleutelhanger, op het vaantje dat in mn auto hangt, op mn aaifoon hoesje etc etc. Heb niet het gevoel dat ik er zelf bij had moeten zijn om er iets mee te hebben.Gezond verstand schreef:Maar ik heb van jou het idee dat je wel oud genoeg bent om het oude logo bewust mee te hebben gemaakt. Daar zit voor mij het grote verschil. Iedereen onder de 40 heeft het oude logo nooit bewust meegemaakt.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ook voor mij blijft dit het nieuwe logo. En ik wil het echte logo nog steeds onverkort terug.
Het logo is ouder dan jij, dus het gejammer over het logo is echt zo nietszeggend. En heel veelzeggend over de personen die het niet bewust hebben meegemaakt dat ze "maar niet kunnen wennen" aan het nieuwe logo. Dat schrijf je letterlijk "het went niet". Man, je hebt nooit anders meegemaakt.Mr. Ajax schreef:En dus? Cruijff heb ik ook niet bewust meegemaakt. Ajax van 95 ook niet echt. Mag ik daar wel iets mee hebben? Er is wat mij betreft maar een echte logo. Die heb ik ook op mn rug staan, op mn sleutelhanger, op het vaantje dat in mn auto hangt, op mn aaifoon hoesje etc etc. Heb niet het gevoel dat ik er zelf bij had moeten zijn om er iets mee te hebben.Gezond verstand schreef:Maar ik heb van jou het idee dat je wel oud genoeg bent om het oude logo bewust mee te hebben gemaakt. Daar zit voor mij het grote verschil. Iedereen onder de 40 heeft het oude logo nooit bewust meegemaakt.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ook voor mij blijft dit het nieuwe logo. En ik wil het echte logo nog steeds onverkort terug.
Nee, dat is niet hetzelfde.Gezond verstand schreef:Nee. Absoluut niet. Maar iemand die nog nooit een ander logo heeft meegemaakt en zegt "ik kan er niet aan wennen" kan ik echt niet serieus nemen. Dat is alsof je een tiener hoort klagen dat hij/zij er maar niet aan kan wennen dat er overal wifi is.
Dat de club een nieuw plaatje als officieel logo heeft aangenomen betekent niet dat het oude logo niet meer bestaat - hij bestaat wel degelijk en wordt ook zeer actief en breed gedragen door heel veel supporters, waaronder ikzelf. Ik heb het dus absoluut 'meegemaakt' en maak het nog altijd mee. Ik heb ook niet het gevoel dat ik in 1947 had moeten worden geboren om er binding mee te hebben, en ik heb verder ook niet de behoefte om jouw toestemming te krijgen daarvoorGezond verstand schreef:Nee. Absoluut niet. Maar iemand die nog nooit een ander logo heeft meegemaakt en zegt "ik kan er niet aan wennen" kan ik echt niet serieus nemen. Dat is alsof je een tiener hoort klagen dat hij/zij er maar niet aan kan wennen dat er overal wifi is.