Hij verdient nu al een salaris dat eigenlijk onverantwoord is, gegeven Ajax' structurele inkomsten.Lionel schreef:Als je hem met 1 of 2 miljoen meer per jaar kunt laten blijven ben je gek als je dat niet doet. Hij kan er voor zorgen dat er andere spelers komen. Hij geeft altijd 100%, op meerdere plekken inzetbaar en een lust voor het oog als voetballer.Ajax Rules schreef:Ajax moet hem niet nog meer geld gaan bieden in ieder geval. Ze hebben hem al maximale waardering getoond. En het is belangrijk dat zijn eventuele keuze voor Ajax een intrinsiek gemotiveerde keuze is.
Uiteindelijk kan het volgend jaar ook gewoon een heel stuk minder zijn. Dan wil je niet een speler erbij die van zichzelf vindt dat hij zich "opgeofferd" heeft.
Ik hoop dat hij blijft. Maar de liefde moet van twee kanten komen, en er moet geen absurde inspanning nodig voor zijn om hem te laten blijven.
Daarnaast geeft hij NIET altijd 100%. Hij is juist iemand die zich extra inspant in de grote wedstrijden. (Nonchalant spelen en foute keuzen maken zie ik ook als een variant van "niet 100% geven").
Hooguit zou ik het okee vinden als ze zijn prestatiebonus verder verhogen. B.v. 2 miljoen extra bij halen K.o.-fase C.L.