Ik weet niet waarom Neres niet speelde. Wat was de overweging? Om hem fit te houden voor de competitie? Wat was het voor plotselinge blessure? Als het niet serieus was had ik hem een spuit gegeven.wimpey schreef:En die heb je tegen Utrecht en Graafschap keihard nodig.bryan schreef: Inderdaad. Maar wat moet je doen? Je kan Maz misschien daar opstellen en Veltman rechtsback, maar de snelheid van Maz was nodig tegen Son, de snelheid die Veltman niet heeft.
Dan komt het neer op een keuze tussen KJH en Dolberg. KJH had net een bekerfinale gespeeld en is 36 jaar oud.
Ik vraag MT ook steeds wie op links had moeten spelen, maar daar komt geen antwoord op. De mogelijkheden zijn voor een trainer van Ajax niet plenty. Er zit geen Llorente of Lamela op de bank. Hij kon kiezen uit Dolberg, Mazraoui (en dan Veltman op Son) en Sinkgraven.
Ten Hag noemde het zelf de belangrijkste wedstrijd van Ajax in de Arena. Dan stel je toch geen Dolberg op?

Ik had zowiezo FdJ op Eriksen gezet. Die angel werd er niet uitgehaald, terwijl dat zeker mogelijk was. Zo'n wereldvoetballer is het ook weer niet. Hij mocht gewoon zijn gang gaan.
Als het echt niet anders kon had ik Tagliafico op linksbuiten gezet. Die is al weken uit vorm achterin, en hij was vroeger aanvaller. Zo lostte Cruijff het ook een seizoen op, bij F'noord nog wel, met een of andere Brard. Uiterste noodingreep. Je kunt ook zonder spits spelen en vd Beek wat doorschuiven. Dan heb je in plaats van Dolberg plek voor een extra middenvelder.