Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Monkey Tonk

Re: Ajax - Juventus 21:00 wo 10 april

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 08, 2019 6:18 pm

Genieten kan na de wedstrijd ook nog. De spanning op zo'n wedstrijd vind ik meer een vorm van lijden. :ajaxsmiley.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » ma apr 08, 2019 6:52 pm

Zou wel gaaf zijn als Ajax revanche neemt voor 1996.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 08, 2019 7:41 pm

Dat zou wel lekker zijn ja. 24 uur met de trein naar Rome, verliezen na strafschoppen, geen hotel na de wedstrijd en de volgende dag weer 24 uur terug met de trein naar Amsterdam.

Ik heb er zin in. Ben erg benieuwd of Ajax weer zo'n mooie prestatie neer weet te zetten. Ik lust nog wel zo'n verrassing al ben ik bang voor het vermogen van Juventus om te profiteren van slordigheden bij Ajax. En ook voor gele kaarten in verband met de return. We hebben echt wel onze A ploeg nog om wat klaar te spelen.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 08, 2019 8:01 pm

Heb er echt totaal geen vertrouwen in. Vind het ook geen leuk vooruitzicht. Zo'n Chielini, oud en wijs (is geloof ik academisch geschoold), maar is tegelijkertijd de grootste acteur op het veld. Kan daar heel slecht tegen. Tegen clubs als Juve moet je met alles rekening houden. Zelfs als ben je voetballend beter, wordt je wel op een andere manier genaaid. Ajax zal diep moeten gaan. Niet ingaan op het gezuig en gezeur, harde tackles incasseren en rustig blijven als die Italianen als stervende zwanen naar de grond gaan.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 08, 2019 8:32 pm

GangstaRiB schreef:Heb er echt totaal geen vertrouwen in. Vind het ook geen leuk vooruitzicht. Zo'n Chielini, oud en wijs (is geloof ik academisch geschoold), maar is tegelijkertijd de grootste acteur op het veld. Kan daar heel slecht tegen.

Is inderdaad een gevalletje van heel veel uitdelen maar ontzettend slecht kunnen incasseren. Gigantische aansteller die gozer.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma apr 08, 2019 9:44 pm

Lastig om een uitslag te voorspellen. Ik sla Juve hoger aan dan Real en Bayern, een van de beste ploegen in de wereld momenteel. Die Kean gaat als een komeet. Vervelende gasten die als geen ander de kunst van het ontregelen beheersen. Maar Ajax is ook echt in zeer goede doen en het thuisvoordeel is belangrijk. Spannend!
Ajax!

Historicus

Bericht door Historicus » ma apr 08, 2019 10:56 pm

Mitchell Dijks net bij VTBL. Hij vertelt dat hij met Bologna gemerkt had dat je heel veel ruimte krijgt tegen Juventus en dat Ajax daarom "erg veel kans maakt". Toen Humberto Tan vroeg "Ook met Ronaldo?" antwoordde Dijks: "Die zit nog in mijn broekzak." Was maar een grapje, maar ik ben echt benieuwd naar hoe het spelverloop zal zijn woensdag. Ik heb alleen wedstrijden van Juventus gezien aan het begin van het seizoen en toen was het de Grote Ronaldo Schiet Naast Op Weg Naar Zijn Eerste Goal. Dat zal woensdag niet zo zijn.

Historicus

Bericht door Historicus » ma apr 08, 2019 10:59 pm

Alle voorgaande duels tusse Juventus en Ajax worden genoemd, natuurlijk. John Rep wordt zelfs uitgenodigd om de wedstrijd mede te beschouwen (wel leuk!) en Edgar Davids zit vanavond bij VTBL.

Nu heeft Zlatan nog bij Ajax gespeeld voor hij naar Juventus ging.... :hypocrite.gif: Maar zijn er nog meer linkjes tussen Ajax en Juventus?

Juventus komt uit Turijn, Ajax won tegen Torino de UEFA Cup van 1992. Maar verder? Kan me zo niet een andere speler voor de geest halen bijvoorbeeld die voor beide clubs uit kwam.

Historicus

Bericht door Historicus » ma apr 08, 2019 11:01 pm

Het valt me de laatste tijd wel op op basis van NOS Teletekst waar de stand in de Serie A staat dat Juventus gemiddeld maar 2 goals per wedstrijd scoort en naar verhouding vrij veel goals tegen krijgt. Gemiddeld wint Juventus met 1 goal verschil.

Historicus

Bericht door Historicus » ma apr 08, 2019 11:02 pm

Ow ja Van der Sar natuurlijk!

Historicus

Bericht door Historicus » ma apr 08, 2019 11:08 pm

Ik heb goede hoop, maar gewoon om de stemming eens te peilen...

Stel dat Ajax door Juventus wordt uitgeschakeld. Hebben jullie er dan meer vrede mee wanneer het net aan kantje boord was (zodat Ajax dus mee kon op dit niveau) of dat Juventus duidelijk beter was en het ook niet gek is dat er dan een eind komt aan een mooi avontuur? Vind dit namelijk zo'n raar seizoen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma apr 08, 2019 11:10 pm

Historicus schreef:Ow ja Van der Sar natuurlijk!
Oliseh, Grygera...

Historicus

Bericht door Historicus » ma apr 08, 2019 11:18 pm

Scherrer schreef:
Historicus schreef:Ow ja Van der Sar natuurlijk!
Oliseh, Grygera...
Dat is ook zo! Oliseh en Grygera.

Ik logde in omdat ik ooit Michael Laudrup in Coevoerden zag en die heeft natuurlijk ook voor Juventus gespeeld. Zo zijn er best veel dwarsverbanden tussen clubs waar je niet meteen aan denkt!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di apr 09, 2019 7:36 am

Chiellini lijkt me de absolute sleutelspeler tegen Ajax-met-valse-spits. Als hij niet speelt, of niet fit is, dan wordt het veel moeilijker voor Juventus om de ruimtes te verdedigen. Vergelijkbaar met Real met of zonder Ramos.

We zullen zien...

VI:
Juventus moet het woensdagavond in de Champions League-wedstrijd tegen Ajax mogelijk zonder Giorgio Chiellini doen. De 34-jarige verdediger moest de training maandag staken en is een twijfelgeval voor het duel in de Johan Cruijff Arena.

La Gazzetta dello Sport meldt dat Chiellini aan het eind van de training naar binnen is gegaan vanwege een kuitblessure. De ervaren stopper kreeg afgelopen zaterdag rust bij de competitiewedstrijd tegen AC Milan, maar was fit genoeg om te spelen tegen Ajax. Nu hij de training van maandag niet heeft kunnen voortzetten is het plotseling zeer de vraag of hij in actie kan komen in Amsterdam.

Het zou een flinke tegenvaller zijn voor Juventus. In de eerste plaats omdat de Italianen het zonder hun aanvoerder moeten doen, maar ook omdat twee meest mogelijke vervangers van Chiellini ook al geblesseerd zijn. Martín Cáceres en Andrea Barzagli kampen namelijk ook met blessures. Daniele Rugani lijkt daardoor de meest logische optie.

Chiellini is een ervaren rot in de Champions League. Hij speelde al 77 wedstrijden in het miljardenbal en haalde twee keer de finale.

Toppie

Bericht door Toppie » di apr 09, 2019 7:40 am

Ik zie deze wedstrijd als een extra bonus gezien de resultaten in de vorige edites , alles wat meer brengt is meegenomen, Win je deze 2 potjes, dan mag je gerust stellen dat de CL finale zeker te halen is en ook te winnen :blush.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 09, 2019 7:43 am

Chiellini is hart en ziel van dat team. Zou erg fijn zijn wanneer die Al Bundy lookalike niet kan spelen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di apr 09, 2019 7:46 am

Toppie schreef:Win je deze 2 potjes, dan mag je gerust stellen dat de CL finale zeker te halen is en ook te winnen :blush.gif:
Omdat Barcelona, City en Liverpool allemaal pannenkoeken zijn? Ik geeft toe uitschakelen van Juve zou een prestatie van formaat zijn maar om dan te denken dat je niet alleen de finale op zeker haalt en hem wint. :confused.gif:
YNWA

Mano

Bericht door Mano » di apr 09, 2019 8:01 am

als je woorden verdraait, maakt het nog niet dezelfde zin

zeker te halen

op zeker haalt

2 compleet andere zinnen.

als je Juve verslaat in de tweeluik dan is de finale absoluut te halen. Dan bewijs je gewoon dat je er niet toevallig staat. Tuurlijk moet je dan eerst Man City of Liverpool verslaan.

maar even terug naar de werkelijkheid :hypocrite.gif:
Ik heb er zin in en heb geen idee wat ik moet verwachten.
Ik ben bang voor zo'n ploeg dat alles ontregelt, valt, zeurt, vertraagd en dan in een flits toch even snel een goaltje maakt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di apr 09, 2019 8:04 am

elliquido schreef:Ik word nooit vrolijk van die Spaanse kaartenwapperaars.
Dit is er een hoor, dit gaat alleen al over 2019, in zijn laatste wedstrijd trekt hij er al zes.

Carlos Del Cerro Grande
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 09, 2019 8:13 am

InnerHarbour schreef: Omdat Barcelona, City en Liverpool allemaal pannenkoeken zijn? Ik geeft toe uitschakelen van Juve zou een prestatie van formaat zijn maar om dan te denken dat je niet alleen de finale op zeker haalt en hem wint. :confused.gif:
Juve is de beste ploeg die er nog in zit. Fysiek, defensief, qua power. En ze hebben CR7.

Mano

Bericht door Mano » di apr 09, 2019 8:20 am

InnerHarbour schreef:
elliquido schreef:Ik word nooit vrolijk van die Spaanse kaartenwapperaars.
Dit is er een hoor, dit gaat alleen al over 2019, in zijn laatste wedstrijd trekt hij er al zes.

Carlos Del Cerro Grande

Je gaat bijna wat denken he? #Uefamaffia
een Schwalbe team + kaartentrekkende scheids. :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 09, 2019 8:38 am

Ik denk er niet bijna wat van maar helemaal. Net als het geen toeval is dat de 4 sterkste ploegen op papier elkaar ontlopen
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 09, 2019 9:00 am

LucaS schreef:Ik denk er niet bijna wat van maar helemaal. Net als het geen toeval is dat de 4 sterkste ploegen op papier elkaar ontlopen
Je hebt gezien dat die vml. keeper van Inter de balletjes niet meer mocht aanraken bij de loting, nadat die UEFA-bobo ze in beweging had gebracht.

Allemaal doorgestoken kaart, de favorieten spelen ook eerst uit. M.u.v. Liverpool, maar die rollen Porto toch wel op.

Mano

Bericht door Mano » di apr 09, 2019 9:38 am

Warme en koude ballen en dat zie je niet op tv.
Een warme bal speelt tegen een koude bal dus bij het pakken weet je of dit een match mag zijn.

Nihad

Bericht door Nihad » di apr 09, 2019 10:10 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef: Omdat Barcelona, City en Liverpool allemaal pannenkoeken zijn? Ik geeft toe uitschakelen van Juve zou een prestatie van formaat zijn maar om dan te denken dat je niet alleen de finale op zeker haalt en hem wint. :confused.gif:
Juve is de beste ploeg die er nog in zit. Fysiek, defensief, qua power. En ze hebben CR7.
Ja, maar ben het met IH eens. Dat betekent nog niet dat je dan maar Man City/Liverpool/Spurs en Barcelona verslaat. Vooral die laatste niet. Messi is gewoon onstopbaar.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie