FC Emmen - AJAX 20:45 wo 3 april

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: FC Emmen - AJAX 20:45 wo 3 april

Bericht door Marillion » di apr 02, 2019 5:22 pm

Ik vraag me af waar we het nou moeilijker gaan krijgen. Woensdagavond in Emmen of zaterdagavond in Tilburg. Normaal gesproken moeten beide tegenstanders voor Ajax geen problemen opleveren maar op één of andere manier zie je puntenverlies in beide wedstrijden aankomen.

Omdat het bijna een principekwestie lijkt om onze kansen te verspelen op het moment dat we weer in de race komen. Maar ook omdat de CL ontmoeting met Juventus eraan komt en het dus de vraag is in hoeverre de spelers hier genoeg mee bezig zijn.

Ik voel daarom wel iets voor het opstellen van spelers die de nodige felheid brengen. Veltman als vervanger van Mazraoui lijkt een zekerheidje. En wellicht moeten we voorin Huntelaar inderdaad overwegen. Tadic een keertje rust geven? Als we dan niet winnen is AT natuurlijk te klein.
Nil volentibus arduum

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di apr 02, 2019 5:37 pm

Marillion schreef:Ik vraag me af waar we het nou moeilijker gaan krijgen. Woensdagavond in Emmen of zaterdagavond in Tilburg. Normaal gesproken moeten beide tegenstanders voor Ajax geen problemen opleveren maar op één of andere manier zie je puntenverlies in beide wedstrijden aankomen.

Omdat het bijna een principekwestie lijkt om onze kansen te verspelen op het moment dat we weer in de race komen. Maar ook omdat de CL ontmoeting met Juventus eraan komt en het dus de vraag is in hoeverre de spelers hier genoeg mee bezig zijn.

Ik voel daarom wel iets voor het opstellen van spelers die de nodige felheid brengen. Veltman als vervanger van Mazraoui lijkt een zekerheidje. En wellicht moeten we voorin Huntelaar inderdaad overwegen. Tadic een keertje rust geven? Als we dan niet winnen is AT natuurlijk te klein.

Tadic laten staan , geef Hakim maar rust...
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 02, 2019 5:45 pm

Ja, dat is ook een optie. Hij zal er zelf niet blij mee zijn maar het zou goed voor hem zijn. In meerdere opzichten.
Nil volentibus arduum

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di apr 02, 2019 6:01 pm

Toch wel treurig he, dat we met het ergste scenario al rekening houden tegen clubs als Emmen en Willem II omdat de spelers er wellicht 'niet helemaal bij zijn'.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di apr 02, 2019 6:07 pm

Marillion schreef:Ik vraag me af waar we het nou moeilijker gaan krijgen. Woensdagavond in Emmen of zaterdagavond in Tilburg. Normaal gesproken moeten beide tegenstanders voor Ajax geen problemen opleveren maar op één of andere manier zie je puntenverlies in beide wedstrijden aankomen.

Willem II lijkt me een stuk lastiger. Die ploeg heeft goed ingekocht in de winter met Isak en Vrousai. Zijn goede spitsen. Spelen ook vaak met veel druk naar voren in thuiswedstrijden. Beetje a la Heracles. Daar hebben we het vaak moeilijk mee.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 02, 2019 6:13 pm

Ja, Willem II gaat spannend worden. Die Isak is niet alleen een technisch goede spits maar ook ontzettend snel. Ze moeten daar maar denken dat ze hun kruit beter droog houden voor de bekerfinale.

Zoals ik er nu tegenaan kijk reken ik eerlijk gezegd op puntenverlies van Ajax in minimaal één van deze twee wedstrijden.
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » wo apr 03, 2019 7:33 am

Marillion schreef:Ja, Willem II gaat spannend worden. Die Isak is niet alleen een technisch goede spits maar ook ontzettend snel. Ze moeten daar maar denken dat ze hun kruit beter droog houden voor de bekerfinale.

Zoals ik er nu tegenaan kijk reken ik eerlijk gezegd op puntenverlies van Ajax in minimaal één van deze twee wedstrijden.
Als ik die Isak zie spelen en is verhuurd door Borussia aan Willem 2 , dan moet die wel heel goed zijn, want deze club heeft heel veel toppers gemaakt en verkocht. Is misschien een topper voor in de toekomst voor Ajax ? BTW Pisvee moet er ook nog heen :blush.gif:

Maar ja, het is weer erg snel achter elkaar dit soort wedstrijden. Ze voetballen liever dan dat ze trainen , laat het ook dan zien in deze 2 zeer belangrijke wedstrijden.

Mano

Bericht door Mano » wo apr 03, 2019 7:56 am

Nooit verwacht dat ik het zou zeggen maar met veltman erbij, heb je in ieder geval iemand die erin kleunt als het niet loopt. Zo'n (on)nodige overtreding op het middenveld om het vuurtje op te stoken

maar ook ik voorzie puntverlies in de aankomende 2 potjes
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 03, 2019 7:59 am

Trab schreef:

Willem II lijkt me een stuk lastiger. Die ploeg heeft goed ingekocht in de winter met Isak en Vrousai. Zijn goede spitsen. Spelen ook vaak met veel druk naar voren in thuiswedstrijden. Beetje a la Heracles. Daar hebben we het vaak moeilijk mee.
Snap nog steeds niet waarom PSV ons niet onder druk zette...

Ik zou zaterdag spelen met de volgende spelers:

Onana; Veltman, De Ligt, Magellan, Nico; Donny, De Wit, Ziyech; Neres, KJH, Tadic
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 03, 2019 8:50 am

Daley Blind speelt al wekenlang meer dan prima, maar wordt tegen WillemII vervangen door Magallan? Schiet mij maar lek. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 03, 2019 8:58 am

Geef hem maar rust. En hij wilt weleens wat gemakzuchtig zijn.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » wo apr 03, 2019 9:14 am

Bijzonder. Blind in deze vorm is een onbetwiste basisspeler. Beste man van de maand maart. Denk niet dat er iemand over nadenkt om tegen Isak maar te gaan spelen met Magallan. Behalve jij dan.

Terug naar Emmen. Ten Hag lijkt Ziyech rust te gaan geven en dus te kiezen voor Dolberg. Overigens verwacht ik weinig problemen, hoor. Emmen is ook niet gewend om 2x per week te spelen en gelet op het programma (Heerenveen thuis en daarna NAC uit) zal er ook weinig prioriteit op vandaag liggen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 03, 2019 9:47 am

We kunnen PSV voorbij, dus we gaan niet winnen
I think I lost my fucking headache

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo apr 03, 2019 11:19 am

Ik zou niet teveel gaan wisselen nu. Belangrijkste is dat we de druk vol op PSV blijven zetten, zeker nu we steeds als eerste mogen spelen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 03, 2019 11:50 am

Peter schreef:Bijzonder. Blind in deze vorm is een onbetwiste basisspeler. Beste man van de maand maart. Denk niet dat er iemand over nadenkt om tegen Isak maar te gaan spelen met Magallan. Behalve jij dan.

Terug naar Emmen. Ten Hag lijkt Ziyech rust te gaan geven en dus te kiezen voor Dolberg. Overigens verwacht ik weinig problemen, hoor. Emmen is ook niet gewend om 2x per week te spelen en gelet op het programma (Heerenveen thuis en daarna NAC uit) zal er ook weinig prioriteit op vandaag liggen.
Ik zeg toch ook nergens dat ik Blind geen onbetwiste basisspeler vind? Maar ik ben ook zijn optredens tegen Heerenveen, Feyenoord en Heracles niet vergeten... Jij waarschijnlijk wel.

En Magellan is voor 8 miljoen gekocht. Als je die niet kunt opstellen tegen Willem 2 moet er iemand worden aangetrokken in de zomer. En Magellan worden afgeschreven.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 03, 2019 12:52 pm

Peter schreef:Bijzonder. Blind in deze vorm is een onbetwiste basisspeler. Beste man van de maand maart. Denk niet dat er iemand over nadenkt om tegen Isak maar te gaan spelen met Magallan. Behalve jij dan.
Begrijp Rishi een beetje, want Blind was tegen AZ slecht en tegen PEC laks. Hij heeft een beetje wat Veltman ook vaak had: past zich aan het niveau van de tegenstander aan. Blind was tegen edsv voor mij wel de beste Ajacied. :biggthumpup.gif:

Maar Magallan kan echt niet, op dit moment. En ik vraag me af of hij na de voorbereiding straks wel 'kan'. Ik heb echt vd Hoorn flashbacks. Schuurs gaat 'm ook niet worden. Dus als je Blind nu rust geeft, staat Veltman wat mij betreft RCV en De Ligt LCV.

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 03, 2019 12:58 pm

wimpey schreef:
Begrijp Rishi een beetje, want Blind was tegen AZ slecht en tegen PEC laks. Hij heeft een beetje wat Veltman ook vaak had: past zich aan het niveau van de tegenstander aan. Blind was tegen edsv voor mij wel de beste Ajacied. :biggthumpup.gif:

Maar Magallan kan echt niet, op dit moment. En ik vraag me af of hij na de voorbereiding straks wel 'kan'. Ik heb echt vd Hoorn flashbacks. Schuurs gaat 'm ook niet worden. Dus als je Blind nu rust geeft, staat Veltman wat mij betreft RCV en De Ligt LCV.
Dit dus. Veltman centraal zou ook nog kunnen maar ik zie hem het liefst vast wennen als rechtsback.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » wo apr 03, 2019 1:17 pm

Ik vind het gewoon zoeken. Tegen AZ en PEC was iedereen slecht. Een Neres was ook allerbelabberdst, maar die gaan we nu toch ook niet vervangen voor Labyad of Noa Lang ofzo. Feit blijft dat ik Blind de sterkste Ajacied van de maand Maart vind en dat ik geen enkele reden zie om hem te vervangen voor Veltman of Magallan. Het is zelfs niet zo dat je denkt 'nou op die plek is de concurrentie aan elkaar gewaagd'.

Hoop wel van ganser harte dat we het snel beslissen, want dan kun je eindelijk eens wat jongens rust gunnen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 03, 2019 1:22 pm

En juist van een Blind mag daar meer van verwacht worden, dat is toch zijn taak?

Tegen PSV kon hij het wel opbrengen en was hij echt heel sterk.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo apr 03, 2019 5:47 pm

Lekker weer vandaag ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 03, 2019 6:01 pm

De bal rolt straks lekker.

Ik ben erg benieuwd wat Ajax laat zien. Spelers die er vanavond met de pet naar gooien mogen wat mij betreft de Co Adriaanse behandeling krijgen. Lopend terug naar thuis.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » wo apr 03, 2019 7:03 pm

Kristensen en Huntelaar ipv Nous en Ziyech. Opmerkelijke keuzes.

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo apr 03, 2019 7:07 pm

Vind ik wel meevallen. KJH brengt intensiteit en vermoedelijk zal Veltman veel minuten krijgen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo apr 03, 2019 7:10 pm

Dus KJH is Dolberg in de pikorde voorbij?

Kristensen heeft de naam slecht te zijn maar is hij nou ook echt zo slecht?

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo apr 03, 2019 7:14 pm

brigade zuid schreef:Dus KJH is Dolberg in de pikorde voorbij?

Kristensen heeft de naam slecht te zijn maar is hij nou ook echt zo slecht?

Daar lijkt het wel op.. Wellicht is voor veltman kunstgras niet zo best.. tenminste hoop ik dan.. want ondanks ik Veltman verleden jaar " bagger " vond is zijn vervangen niet beter..
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

Plaats reactie