Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door peter » vr mar 29, 2019 8:21 pm

Ekkelenkamp dribbelt in en raakt de bal dan heel knullig kwijt. Leidt tot een 1 op 1, maar die wordt gemist.

Volgens mij scoort cerny nu een zuivere 1-1. Onterecht afgevlagd.

Soepele aanval Ajax. Gravenberch zet de aanval met een handige voetbeweging op. Daarna de voorassist. Geniale hakbal van Traoré en Cerny plaatst de bal simpel binnen.

Dest heeft het moeilijk met een directe man. Staat vaak niet goed en denkt te aanvallend.
Gravenberch wil de bal op het middenveld. Zal ook zien dat het opbouwen via Ekkelenkamp lastig gaat. Cerny is vaak dreigend en maakt veel goede keuzes. Kuhn en Jensen zijn onzichtbaar.

Nu een momentje met Kuhn. Weet dat ie wordt weggestoken, maar staat dan toch buitenspel. Slordig.

Rust. Net nog weer Ekkelenkamp die zijn man een metertje teveel geeft. Snap niet zo goed waar je die jongen wel neer moet zetten. Op het middenveld maakt ‘ie een beroerde indruk.
Traoré is wat passief. Verdedigt niet vol mee en vergeet soms voor zn man te komen. Maar als hij aan de bal komt dan hij wel goede ideeen. Goede balbehandeling ook.

peter

Bericht door peter » vr mar 29, 2019 9:04 pm

We zijn weer begonnen. Timber krijgt de kans om een aanval op te zetten, maar mist het overzicht. Aan de andere kant hebben Schuurs, Botman en Dest het zo lastig met Druif en Wolters.

peter

Bericht door peter » vr mar 29, 2019 9:18 pm

Kuhn wordt gewisseld. Kleurloze pot. Kwam er niet aan te pas. Heel weinig branie, maar ook nog eens geen overzicht. Zorgelijk.

Rode kaart vdBergh. Volgens mij omdat hij de scheids aanvliegt.

Dest is erg onrustig. Ook aan de bal is het een hoop onrust. Nu ook weer een schot van niks op goal.

Briljante bal van Traoré maar Ekkelenkamp verprutst het weer.

Goeie voorzet van Cerny en Traoré had deze best in binnen kunnen koppen. Veel chemie wel tussen beide spelers.

peter

Bericht door peter » vr mar 29, 2019 9:36 pm

Exemplarisch is een ingooi. Die bal gaat dan op Jensen, maar die legt hem dan zo verschrikkelijk slecht op Ekkelenkamp. In plaats van dat Ekkelenkamp dan denkt die bal maar gewoon weg tr schieten gaat hij knoeien. En leidt daarmee een tegenaanval in.

Ekkelenkamp krijgt ze van 4 meter nog niet in de goal. Onbegrijpelijk.

Wat een tokkie club is dat NEC trouwens. Allemachies.

peter

Bericht door peter » vr mar 29, 2019 9:46 pm

Timber komt goed op. Gravenberch met een fijn afstandsschot. Traoré met de reboud raak. Goede goal.

Zo’n Nunnely is er dus al een tijdje in voor Kuhn, maar dat is echt lood om oud ijzer. Wordt niet bij het spel betrokken en creeert zelf niks. Krijgt me nu een kans, maar die rost ie het stadion uit.

Heel vreemd hoe Gravenberch dit vergeet af te maken. Speelt een puike pot, maar deze moet toch hangen.

peter

Bericht door peter » vr mar 29, 2019 10:08 pm

El Maach. Weinig te doen gehad. Kwam wat vreemd uit bij die goal en zijn spelhervattingen waren niet altijd zuiver.
Dest. Onrustig. Heeft het lastig in 1 op 1 duels en is een 'gemaakte' back. Offensief veel bij het spel betrokken, maar bij iedere uitval van NEC was het gevaarlijk over zijn kant.
Schuurs. Vond met name zijn opbouw erg mager. Veel harde ballen op borsthoogte. Kon niemand chocola van maken.
Botman. Uiterst zwak. Positioneel en opbouwend onder de maat. Hoort niet in JA te spelen.
Timber. Begon onwennig, maar was aan de bal goed. Degelijk. Pas 17 jaar ook.
Ekkelenkamp. Te lage handelingssnelheid. Draait ook sloom en is positioneel zonder bal vaak matig. Voor de goal ook gewoon niet goed genoeg.
Jensen. Kleurloos. Wordt amper gevonden en ontbreekt hem ook aan de wil om zich in de wedstrijd te vechten.
Gravenberch. Nonchalant, maar de basis zit wel snor. Goed schot en prima balbehandeling en positioneel erg sterk. Wel oppassen dat hij geen 'Bazoer route' afloopt. Er moet nog wel een knop om wil hij zijn kans krijgen in Ajax-1.
Kuhn. Typisch zo'n buitenspeler die een snipperdag neemt. Was niet gevaarlijk en had ook matig overzicht. Nee.
Traoré. Sterk, snel, atletisch. Continu gevaarlijk als hij aan de bal kwam. In het begin wat afwezig, maar kwam prima in de wedstrijd. Valt me op dat hij ook veel overzicht heeft. Echt een groot talent.
Cerny. Dreigend, goed in de kaats, fijne balbehandeling. Die jongen hoort op zijn 21ste hier ook niet meer te spelen. Ajax-1? Ik zou hem erbij halen. Laatste kans.
Nunnely. Hopeloze invalbeurt. Dan krijg je dus de kans omdat Kuhn er niets van bakt, maar dan weet je dat dus nog te overtreffen.

Op basis van dit potje verwacht ik dat we volgend jaar Gravenberch en Traoré bij Ajax-1 gaan zien. Timber positief debuut en Cerny schrijf ik ook niet af.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mar 29, 2019 11:47 pm

Duly appreciated, Peter!

De Dominee

Bericht door De Dominee » za mar 30, 2019 8:18 am

Absoluut. Erg fijn om te lezen. Bedankt !
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 30, 2019 8:41 am

Gisteren voor het eerst sinds lange tijd ook weer eens een gehele wedstrijd van JA gezien. Onderschrijf grotendeels wel het verhaal van Peter.

Ik ben altijd een zeer grote fan geweest van Cerny en ondanks dat hij nog steeds een mooie speler is om naar te kijken, heeft hij fysiek wel een uitdaging. Als hij in duel komt, is hij vrijwel altijd kansloos. Daar moet hij echte stappen maken. Dat is ook wel het grote verschil met Gravenberch en Traoré. Beide zijn naast de voetbal capaciteiten, fysiek ijzersterk.

Traoré heeft bijna alles: snel, kracht, overzicht, gevoel in zijn voeten, scorend vermogen. Ook met zijn mentaliteit zit het wel goed. Die sprint op het eind (95ste minuut) om nog een counter eruit te halen, zegt wat over zijn fysiek, snelheid, maar vooral ook over zijn mentaliteit. :biggthumpup.gif:

Gravenberch, Traoré halen normaal gesproken Ajax 1. Ikzelf ben ook wel gecharmeerd van Jensen. Je ziet dat hij in basis een hele goede voetballer is en maakt het laatste half jaar ook fysiek stappen. Hij moet er nog veel maken, maar dat zou de derde kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op za mar 30, 2019 2:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za mar 30, 2019 11:35 am

Peter schreef:El Maach. Weinig te doen gehad. Kwam wat vreemd uit bij die goal en zijn spelhervattingen waren niet altijd zuiver.
Dest. Onrustig. Heeft het lastig in 1 op 1 duels en is een 'gemaakte' back. Offensief veel bij het spel betrokken, maar bij iedere uitval van NEC was het gevaarlijk over zijn kant.
Schuurs. Vond met name zijn opbouw erg mager. Veel harde ballen op borsthoogte. Kon niemand chocola van maken.
Botman. Uiterst zwak. Positioneel en opbouwend onder de maat. Hoort niet in JA te spelen.
Timber. Begon onwennig, maar was aan de bal goed. Degelijk. Pas 17 jaar ook.
Ekkelenkamp. Te lage handelingssnelheid. Draait ook sloom en is positioneel zonder bal vaak matig. Voor de goal ook gewoon niet goed genoeg.
Jensen. Kleurloos. Wordt amper gevonden en ontbreekt hem ook aan de wil om zich in de wedstrijd te vechten.
Gravenberch. Nonchalant, maar de basis zit wel snor. Goed schot en prima balbehandeling en positioneel erg sterk. Wel oppassen dat hij geen 'Bazoer route' afloopt. Er moet nog wel een knop om wil hij zijn kans krijgen in Ajax-1.
Kuhn. Typisch zo'n buitenspeler die een snipperdag neemt. Was niet gevaarlijk en had ook matig overzicht. Nee.
Traoré. Sterk, snel, atletisch. Continu gevaarlijk als hij aan de bal kwam. In het begin wat afwezig, maar kwam prima in de wedstrijd. Valt me op dat hij ook veel overzicht heeft. Echt een groot talent.
Cerny. Dreigend, goed in de kaats, fijne balbehandeling. Die jongen hoort op zijn 21ste hier ook niet meer te spelen. Ajax-1? Ik zou hem erbij halen. Laatste kans.
Nunnely. Hopeloze invalbeurt. Dan krijg je dus de kans omdat Kuhn er niets van bakt, maar dan weet je dat dus nog te overtreffen.

Op basis van dit potje verwacht ik dat we volgend jaar Gravenberch en Traoré bij Ajax-1 gaan zien. Timber positief debuut en Cerny schrijf ik ook niet af.
Leuk om te lezen! Top Peter :biggthumpup.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mar 30, 2019 2:13 pm

Naar aanleiding van de post van Ajaciedjuh; zou Ajax niet nog steeds ten onrechte te weinig nadruk leggen op fysiek? Prima technische voetballers als, bijvoorbeeld, Lucas Andersen redden het niet omdat ze te weinig kracht hadden/hebben. Hetzelfde zou vermoedelijk een technisch begaafde Nouri zijn overkomen. In de jeugd lopen veel mannetjes rond die nooit kerels zullen worden. Een Matthijs de Ligt had anatomisch gezien zijn fysiek mee en excelleert op jonge leeftijd. En van de week las ik een interview met Mitchell Dijks die vertelt dat bij Bologna veel meer op kracht en voeding wordt gelet; hij voelt zich nu fitter dan ooit. Ik denk dat er nog wel de nodige verbeteringen zijn door te voeren op dat vlak.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 30, 2019 2:28 pm

Interview met Overmars bevestigd dit ook. Ze hebben nog veel te winnen in fysiek en voeding zei hij onlangs. Er is al een flinke stap gemaakt in het aantal traininguren, maar daar hadden ze nog een slag te maken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma apr 01, 2019 7:34 pm

Na half uur al 4 keer gescoord bij Jong Ajax - Cambuur!

...Helaas staat het 0-4. Tering zeg.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs

Bericht door Thijs » ma apr 01, 2019 7:40 pm

0-5, wat een blunder van Kotarski.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 01, 2019 8:51 pm

0-6... Gaat niet echt lekker op de Toekomst.

peter

Bericht door peter » ma apr 01, 2019 8:58 pm

Deze pot kijk ik nou net weer niet...

Kan me zo voorstellen wie er door de mand vallen. :biggrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di apr 02, 2019 8:04 am

Ja? Wie dan?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » di apr 02, 2019 10:39 am

Gelet op de einduitslag de hele achterhoede en de keeper en het middenveld zonder bal. De achterhoede maakte namelijk tegen NEC ook geen beste indruk. Met Ekkelenkamp en Jensen op het middenveld krijg je het gewoon heel druk bij balverlies.

Thijs

Bericht door Thijs » di apr 02, 2019 11:00 am

Ekkelenkamp speelde op 6, dat was niet echt een lekker experiment. Botman (en Schuurs in iets mindere mate) hadden ook niet bepaald hun beste dag. De Friese journalisten naast me vroegen wie onze keeper toch in hemelsnaam was, ik heb er maar snel bij dat ie niet altijd zo slecht is.

Was blij toen Traoré erin kwam voor Danilo, maar hij kon hier natuurlijk verder ook geen chocola meer van maken.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di apr 02, 2019 6:04 pm

Tot nu toe maakt Reiziger op mij ook niet de indruk dat we het hier over een nieuwe Van Gaal hebben (of andere kundige coach die zijn teams naar een hoger plan weet te krijgen).

Of is dit wellicht een stukje appeasement richting de andere eerste divisie clubs?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

peter

Bericht door peter » wo apr 03, 2019 10:09 am

Ben ik wel met je eens. Zo'n Ekkelenkamp op 6 posteren is echt lachwekkend. Tegen NEC was die jongen ook al zoekende. Jong Ajax is natuurlijk een opleidingsploeg, maar het moet wel enig hout snijden. We gaan daar ook niet Che Nunnely een keertje naast Botman zetten om te kijken hoe dat gaat.

Wat mij zorgen baart is dat bijna het hele elftal bij elkaar is gekocht. En dat al deze jongens niet renderen. Kotarski, Jensen, Kuhn, de Zuid Afrikanen, Danilo en de inmiddels vertrokken Pasquali en Ylatupa(en al die anderen).

Nu je op het einde van het seizoen zit verwacht je ook wat nieuwe doorstroom vanuit je U19. In ieder geval wat jongens die het goed doen daar en die we eens laten debuteren. Al is die U19 volgens mij ook geen heel bijzondere lichting, hoor. Gebeurt natuurlijk al wel met mondjesmaat met Timber, Dostanic en Brobbey, maar toch.
Gisteren zag ik Kemper weer eens op het wedstrijdformulier staan, maar met die jongen hebben we geen enkel plan. Loopt uit zijn contract en zal ook heus niet verlengd worden. Zo'n Che Nunnely ligt nog vast tot 2020, maar zit ook voor spek en bonen nog bij Jong Ajax.

Het gat tussen Jong Ajax en Ajax-1 is bijzonder groot. Natuurlijk is dat omdat Ajax-1 een heel aardige selectie heeft, maar het heeft er ook mee te maken dat er bijzonder weinig talent in ons hoogste jeugdelftal zit.

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 23, 2019 4:42 pm

Bakboord naar Heracles.

Ik zag er geen Ajax-1 speler in. Lijkt me goed voor alle betrokkenen dus.

Thijs

Bericht door Thijs » vr mei 24, 2019 2:33 pm

Mitchell van der Gaag is de nieuwe trainer voor volgend seizoen!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za mei 25, 2019 1:02 pm

Ik lees hier en daar berichten dat hij op termijn wellicht de opvolger van Ten Hag zou kunnen worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo mei 26, 2019 9:35 am

Dat sluit ik zeker niet uit, als hij goed werk aflevert. Bosz zal eerste keus zijn, maar het is maar zeer de vraag of die dan beschikbaar is. Frank de Boer zou ik niet nog een keer aan beginnen, dan krijg je weer de grote rondo. Verder zie ik onder de Nederlandse trainers geen kandidaten.
Ajax!

Plaats reactie