FC Emmen - AJAX 20:45 wo 3 april
Moderator: mods
FC Emmen - AJAX 20:45 wo 3 april
De Oude Meerdijk in Emmen. Is dat dan de plaats waar Ajax na meer dan 1000 dagen eindelijk weer eens de koppositie in de Eredivisie in handen krijgt? Ook al is het dan met een wedstrijd meer gespeeld.
Mazraoui zal normaal gesproken worden vervangen door Veltman. Verder is iedereen beschikbaar. Kiest Ten Hag voor dezelfde opstelling of spelen we deze keer weer met Dolberg in het centrum?
Mooie gelegenheid ook om Scherpen eens even grondig te testen.
Mazraoui zal normaal gesproken worden vervangen door Veltman. Verder is iedereen beschikbaar. Kiest Ten Hag voor dezelfde opstelling of spelen we deze keer weer met Dolberg in het centrum?
Mooie gelegenheid ook om Scherpen eens even grondig te testen.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Re: FC Emmen - AJAX 20:45 wo 3 april
Ik verwacht wel een spits in de basis. Dolberg of Huntelaar. Schöne zal eruit gaan.
Kiest hij voor verdedigend sterkere Veltman of voor de aanvallend sterkere Kristensen? Als Veltman tegen Juventus gaat spelen, dan is het een voordeel als hij ritme gaat opdoen de komende wedstrijden.
Kiest hij voor verdedigend sterkere Veltman of voor de aanvallend sterkere Kristensen? Als Veltman tegen Juventus gaat spelen, dan is het een voordeel als hij ritme gaat opdoen de komende wedstrijden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Het zal er niet barsten van de scouts.
Hopelijk kunnen ze ook in Emmen geconcentreerd zijn. Ik zou Veltman en Huntelaar opstellen. Ervaring en een bepaald karakter.
Punt is gewoon dat Ajax geen kwalitatief brede selectie heeft. Nico is al even wat minder, maar je zag wat Sinkgraven er tegen Heerenveen van bakte... Of Magallan gisteren en tegen de kakkies. Labyad stel je niet met een gerust hart op. Dolberg is geen spits die met een 10 in z'n buurt functioneert. Draufgänger De Wit op 10 bij Ajax...

Punt is gewoon dat Ajax geen kwalitatief brede selectie heeft. Nico is al even wat minder, maar je zag wat Sinkgraven er tegen Heerenveen van bakte... Of Magallan gisteren en tegen de kakkies. Labyad stel je niet met een gerust hart op. Dolberg is geen spits die met een 10 in z'n buurt functioneert. Draufgänger De Wit op 10 bij Ajax...

Het zou wel des Ajax zijn om hier punten te verspelen
I think I lost my fucking headache
Huntelaar in de spits 

Zeer des Ajax inderdaad. Die koppositie moet je niet willen natuurlijk.LucaS schreef:Het zou wel des Ajax zijn om hier punten te verspelen

Ku(ns)tgras in Emmen op een regenachtige woensdagavond. Dan heb je mannetjesputters (mooi woord) nodig.
Het kunstgras zal nat genoeg zijn. Snelle balcirculatie en steekpasss, ik kan niet wachten, en natuurlijk passie enen strijd voor de koppositie. Hup Ajax.... hup ajax..... hup...........
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
PSV speelde daar na een 0-2 voorsprong nog met 2-2 gelijk. Laat dat in ieder geval een waarschuwing zijn voor Ajax om het niet te lichtzinnig aan te pakken. Want onderschatting ligt natuurlijk weer op de loer.
Nil volentibus arduum
- Monkey Tonk
Iedereen weet zolangzamerhand dat Ajax een hekel heeft aan kunstgras, vooral omdat je daarop zo gemakkelijk blessures oploopt. In principe kun je zo'n twijfelend Ajax afbluffen door overal heel erg fel op te zitten. Ik zou zonder spits beginnen en in de eerste twintig minuten Emmen volledig overrompelen, zodat ze weten dat er niks te halen is. Als je eenmaal 2 of 3-0 voorstaat, kun je een spits inbrengen en wat spelers rust geven.
De grote teen van frenkie is meer waard dan de hele emmen begroting.
Joel veldman verdient meer dan de hele emmen selectie bij elkaar.
0-5 en niet minder.
0-5 en niet minder.
Scoren. Scoren, scoren, scoren. Het kan een doelgemiddelde finish worden in de competitie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Hoe wint Ajax dan met 1-4 in Madrid?elliquido schreef:De grote teen van frenkie is meer waard dan de hele emmen begroting.
0-5 en niet minder.

Het blijft - gelukkig - mensenwerk. 0-5 wordt het niet. Ik verwacht eerder een pot als tegen PEC. De heren hebben de neiging de teugels te laten vieren. De Oude Meerdijk in Emmen op een regenachtige woensdagavond: dat doen ze niet voor hun lol.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Doelsaldo lijkt toch wel beslecht? +7 en we moeten nog 2 punten inlopen. Oftewel, dan is het dus al minimaal +8. Ik zie het daar eerlijk gezegd niet zo gauw op stuklopen.
Zondag was een krachttour. Je zal toch wat wijzigingen moeten aan brengen. Ik zou spelen met Veltman en Dolberg als vervangers voor Nous en Neres.
Zondag was een krachttour. Je zal toch wat wijzigingen moeten aan brengen. Ik zou spelen met Veltman en Dolberg als vervangers voor Nous en Neres.
Ik zou ook Nico ff rust geven en daar Sinkgraven opstellen. Tegen Emmen moet dat kunnen, lijkt me. Dani de Wit op het middenveld? Zaterdag lijkt mij lastiger.
IK GELOOF!!!!!!
Waarom Dolberg? Qua 'presence' en mentaal heb je meer aan Huntelaar. Al heeft die een pokkenhekel aan kunstgras.Peter schreef: Zondag was een krachttour. Je zal toch wat wijzigingen moeten aan brengen. Ik zou spelen met Veltman en Dolberg als vervangers voor Nous en Neres.
En Ajax speelt nu eenmaal met 3 man op 10, een systeem waarin Dolberg absoluut niet gedijt.
Net als tegen Heerenveen.Lionel schreef:Ik zou ook Nico ff rust geven en daar Sinkgraven opstellen. Tegen Emmen moet dat kunnen, lijkt me.

Vraag jezelf af: je bent deel van de technische staf van Ajax. Heb je er dan vertrouwen in wanneer je Nico vervangt door Sinkgraven? Of een CV door Magallan? Of De Wit voor Donny? Of Labyad / Lang voor Tadic, Ziyech of Neres?
Ajax heeft een kwalitatief krappe selectie. Da's gewoon een feit. Natuurlijk zegt Ten Hag dat ie 16 basisspelers heeft. Maar de realiteit ziet er anders uit. Dat wees Heracles-thuis al uit.
JA verliest effe met 0-6 van Cambuur. Daar bieden ze zich dus ook niet echt aan voor Ajax-1. En je kreeg laatst oogpijn van het kijken van die bende die Heitinga ervan maakt. Feit: het geld stroomt over bij Ajax, maar een select groepje spelers moet het doen. In de breedte en van onderen is het vrij slecht gesteld.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
PSV speelt nog thuis tegen De Graafschap en Heracles. Twee clubs die wel eens met 6-0 verliezen in de slotfase van de competitie.Peter schreef:Doelsaldo lijkt toch wel beslecht? +7 en we moeten nog 2 punten inlopen. Oftewel, dan is het dus al minimaal +8. Ik zie het daar eerlijk gezegd niet zo gauw op stuklopen.
Het trauma van 2007 leeft nog steeds een beetje bij mij, dus better be sure.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Onana
Kristensen de ligt blind. Nico
Beek schone de jong
Zyjech. Tadic. Neres
Dolberg, Huntelaar , Veldman, labyad, sink maggelhaas achter de hand.
Beek schone de jong
Zyjech. Tadic. Neres
-
Precies. KJH in de spits aub.wimpey schreef:Waarom Dolberg? Qua 'presence' en mentaal heb je meer aan Huntelaar. Al heeft die een pokkenhekel aan kunstgras.Peter schreef: Zondag was een krachttour. Je zal toch wat wijzigingen moeten aan brengen. Ik zou spelen met Veltman en Dolberg als vervangers voor Nous en Neres.
En Ajax speelt nu eenmaal met 3 man op 10, een systeem waarin Dolberg absoluut niet gedijt.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
- Monkey Tonk
Het nadeel van zo'n prima A-selectie is dat er een heel groot gat zit naar de B-keuze. Voor zo'n potje als dit zou een betere tweede garnituur toch wel lekker zijn.
Ik zou niet eens weten in welke provincie Emmen is. Niet in Limburg, niet in Noord-Holland, niet in Zeeland, niet in Friesland. Kan het altijd googlen, maar dat is wel heel moeite voor die opgewaardeerde amateurs. Ik schrijf dit alleen omdat ik hoop dat Ajax niet zo'n soort houding heeft.
Ik zou niet eens weten in welke provincie Emmen is. Niet in Limburg, niet in Noord-Holland, niet in Zeeland, niet in Friesland. Kan het altijd googlen, maar dat is wel heel moeite voor die opgewaardeerde amateurs. Ik schrijf dit alleen omdat ik hoop dat Ajax niet zo'n soort houding heeft.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op di apr 02, 2019 12:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
My words exactly. Ik zou de error index maar achterwege laten.Monkey Tonk schreef:Het vervelende van zo'n prima A-selectie is dat er een heel groot gat zit naar de B-keuze. Voor zo'n potje als dit zou een betere tweede garnituur toch wel lekker zijn.

Ik neem aan dat er van het trio Blind, FdJ, De Ligt een paar rust krijgen. Die hebben immers 2 interlands en afg. zondag in de benen. Veltman speelt sowieso. En Ajax zal met een spits spelen.
Dit soort wedstrijden vraagt om mentale kracht. Geen twijfelaars als Sinky, Magallan. Speel met Veltman, Huntelaar, voor mijn part die Draufgänger.
- Monkey Tonk
Die Error Index doet het goed toch? Zag je dat effe tegen psv? 1-1, rode kaart, geen enkel probleem.wimpey schreef:My words exactly. Ik zou de error index maar achterwege laten.Monkey Tonk schreef:Het vervelende van zo'n prima A-selectie is dat er een heel groot gat zit naar de B-keuze. Voor zo'n potje als dit zou een betere tweede garnituur toch wel lekker zijn.![]()
Ik neem aan dat er van het trio Blind, FdJ, De Ligt een paar rust krijgen. Die hebben immers 2 interlands en afg. zondag in de benen. Veltman speelt sowieso. En Ajax zal met een spits spelen.
Dit soort wedstrijden vraagt om mentale kracht. Geen twijfelaars als Sinky, Magallan. Speel met Veltman, Huntelaar, voor mijn part die Draufgänger.

Eens. Je kunt ze volgens mij het best meteen overrompelen en dan de wedstrijd zo saai mogelijk uittikken, of een niet bestaande stevige tweede garnituur opstellen. Wat je nu aan rust kunt pakken, krijg je straks terug tegen Juventus. En andersom ook.
Heb je data voor je index v.w.b. Emmen?Monkey Tonk schreef: Die Error Index doet het goed toch? Zag je dat effe tegen psv? 1-1, rode kaart, geen enkel probleem.![]()

- Monkey Tonk
Dit is natuurlijk bij uitstek een trapgame. Je komt net van een grote opluchtig (met 10 man van psv winnen), waarvan je zowiezo nog wat nageniet, en binnen twee weken na dit kutwedstrijdje speel je twee keer tegen Juventus in de belangrijkste twee wedstrijden voor Ajax van dit millennium. Misschien is het geen toeval dat voor de keeper van Emmen een Ajax-contractje in het verschiet ligt. Waarom zou hij al te hard proberen om zijn eigen CL-mogelijkheden tegen te houden?wimpey schreef:Heb je data voor je index v.w.b. Emmen?Monkey Tonk schreef: Die Error Index doet het goed toch? Zag je dat effe tegen psv? 1-1, rode kaart, geen enkel probleem.![]()
En nog een vraag: wat doet die index met een opstelling zónder - en met Magallan & Sinky?

De Error Index haal ik er voor dit potje niet bij.
-
Kristensen?! Veltman!elliquido schreef:Onana
Beek schone de jong
Zyjech. Tadic. Neres