Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Sandro

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » ma mar 18, 2019 9:49 pm

Ik zou ondertussen overschakelen op een ander plan.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Toppie

Bericht door Toppie » di mar 19, 2019 9:44 am

Een spits zonder kwaliteit zelfs Milik was beter

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » di mar 19, 2019 1:53 pm

Toppie schreef:Een spits zonder kwaliteit zelfs Milik was beter
Milik is een prima spits, maakt het ook waar bij Napoli.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 19, 2019 2:00 pm

Gaizka1985 schreef:
Toppie schreef:Een spits zonder kwaliteit zelfs Milik was beter
Milik is een prima spits, maakt het ook waar bij Napoli.
Dolberg heeft veel meer techniek.
Veel meer opties, veel meer tweebenigheid. Is koppend ook niet de mindere.

Nee met Milik had je echt de EL finale van 2017 niet gehaald. Met Dolberg wel.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di mar 19, 2019 2:31 pm

Dolberg zou bij Feyenoord niet eens in de basis spelen.. oprotten met die vent, ik heb het helemaal gehad met hem!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mar 19, 2019 3:53 pm

Het gaat inderdaad niet meer goed komen met Kasper bij Ajax, vrees ik. Talent heeft ie zat, maar mentaal lukt het niet. Hij hobbelt een beetje rond op het veld, gaat (lucht)duels niet aan maar staat passief te kijken wat er allemaal voor hem gebeurt... Ik ben er ook klaar mee. In de zomer verkopen en met Lassina Traore, Huntelaar en Brobbey aan de slag gaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 19, 2019 5:30 pm

Monkey Tonk schreef: Daarnaast ga je volledig voorbij aan het feit dat Ajax meestal zeer goed is zonder Dolberg, maar vrijwel nooit met Dolberg. Blijkbaar begrijpen mensen het verschil in speelstijl niet, en denken ze dat het met inzet te maken heeft. Tegen een tegenstander die op de counter speelt is er zowiezo een gebrek aan ruimte in de zestien. Dolberg timmert die ruimte nog meer dicht.

Is gewoon niet waar.
Dolberg is tegen Benfica, tegen Bayern en tegen Real Madrid binnen de lijnen gekomen.

Met Dolberg erbij speelde Ajax nog beter dan voor het inbrengen van Dolberg, iets waar toeschouwers een paar keer voor in hun ogen hebben moeten knipperen om te kunnen zien of dat uberhaupt werkelijkheid en technisch mogelijk was.

Juist via die door jou zo geliefde steekpasses kwam Dolberg veelvuldig vrij voor de keeper.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di mar 19, 2019 9:04 pm

Cruijff schreef:
Monkey Tonk schreef: Daarnaast ga je volledig voorbij aan het feit dat Ajax meestal zeer goed is zonder Dolberg, maar vrijwel nooit met Dolberg. Blijkbaar begrijpen mensen het verschil in speelstijl niet, en denken ze dat het met inzet te maken heeft. Tegen een tegenstander die op de counter speelt is er zowiezo een gebrek aan ruimte in de zestien. Dolberg timmert die ruimte nog meer dicht.

Is gewoon niet waar.
Dolberg is tegen Benfica, tegen Bayern en tegen Real Madrid binnen de lijnen gekomen.

Met Dolberg erbij speelde Ajax nog beter dan voor het inbrengen van Dolberg, iets waar toeschouwers een paar keer voor in hun ogen hebben moeten knipperen om te kunnen zien of dat uberhaupt werkelijkheid en technisch mogelijk was.

Juist via die door jou zo geliefde steekpasses kwam Dolberg veelvuldig vrij voor de keeper.
Ten eerste quote je selectief, en laat - blijkbaar bewust - het gedeelte weg dat je dan tegenspreekt, en ten tweede heb ik dit niet in dit topic gepost. Hier dan maar de bron met het verzoek om de zaken niet zo geforceerd uit hun verband te rukken. http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic.php?f=18&t=13377

Mano

Bericht door Mano » wo mar 20, 2019 11:33 am

Cruijff schreef:
Dolberg heeft veel meer techniek.
Veel meer opties, veel meer tweebenigheid. Is koppend ook niet de mindere.
Dit beweert ook niemand.
hij heeft heel veel talent maar mist in karakter dat ene dat hem van talentvol naar waardevol brengt.
Misschien is het de speelstijl, De Club Ajax of de spiraal waar hij in zit maar dat gaat hij in Amsterdam niet oplossen.

Verkopen en hoop voor hem dat hij geen Bazoer route gaat wandelen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 20, 2019 11:49 am

Mano schreef: hij heeft heel veel talent maar mist in karakter dat ene dat hem van talentvol naar waardevol brengt.
Misschien is het de speelstijl, De Club Ajax of de spiraal waar hij in zit maar dat gaat hij in Amsterdam niet oplossen.

Verkopen en hoop voor hem dat hij geen Bazoer route gaat wandelen.
Dit dus. Alleen vind ik echt dat het aan hemzelf ligt en niet aan de club ofzo.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 20, 2019 12:19 pm

Mr. Ajax schreef:
Je verwachte het niet hè. :smallgrin.gif:
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 20, 2019 12:21 pm

Dolberg is nog altijd maar net 21 he. Ik zou hem wat langer de kans geven bij Ajax-1. Valt soms geniaal in, maar soms is het ook helemaal niks. Wat mij betreft voldoende potentie om hem bij de selectie te houden. Suarez maakte op 24-jarige leeftijd de stap naar Liverpool. Ik geef toe dat hij verder was op het moment dat hij instapte bij Ajax, maar toch.

Ik zou juist doorselecteren op een Cerny en een Dani de Wit. Ook allebei 21 jaar oud, maar die jongens zijn lichtjaren verwijderd van het gewenste niveau.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 20, 2019 12:23 pm

Peter schreef:Dolberg is nog altijd maar net 21 he. Ik zou hem wat langer de kans geven bij Ajax-1. Valt soms geniaal in, maar soms is het ook helemaal niks. Wat mij betreft voldoende potentie om hem bij de selectie te houden. Suarez maakte op 24-jarige leeftijd de stap naar Liverpool. Ik geef toe dat hij verder was op het moment dat hij instapte bij Ajax, maar toch.

Ik zou juist doorselecteren op een Cerny en een Dani de Wit. Ook allebei 21 jaar oud, maar die jongens zijn lichtjaren verwijderd van het gewenste niveau.

Geniaal? Ik heb hem sinds zijn goal in Lyon op niks geniaals kunnen betrappen.
InnerHarbour schreef:
Mr. Ajax schreef:
Je verwachte het niet hè. :smallgrin.gif:
Inhoudelijk, zoals we hem kennen. Jij vindt dat het wel aan de club ligt, IH?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 20, 2019 12:29 pm

Mr. Ajax schreef: Inhoudelijk, zoals we hem kennen. Jij vindt dat het wel aan de club ligt, IH?
Op zijn pikkie getrapt, zoals we hem kennen. :hypocrite.gif: Natuurlijk ligt het op de eerste plaats aan welke speler dan ook maar zonder alle ins en outs te kennen roepen dat het niet aan de club ligt doen alleen blinde fans zoals jij.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 20, 2019 12:35 pm

Peter schreef: Ik zou juist doorselecteren op een Cerny en een Dani de Wit. Ook allebei 21 jaar oud, maar die jongens zijn lichtjaren verwijderd van het gewenste niveau.
Dani de Wit lijkt me nog wel bruikbaar als rechtsback.
Een erg verfijnde techniek heeft hij niet, maar wel scorend vermogen en een voor een tegenstander bloed irritant loopvermogen waar je bijna eng van wordt.
Peter schreef:Dolberg is nog altijd maar net 21 he. Ik zou hem wat langer de kans geven bij Ajax-1. Valt soms geniaal in, maar soms is het ook helemaal niks. Wat mij betreft voldoende potentie om hem bij de selectie te houden. Suarez maakte op 24-jarige leeftijd de stap naar Liverpool. Ik geef toe dat hij verder was op het moment dat hij instapte bij Ajax, maar toch.
Suárez had al wat mooie goals voor Groningen gemaakt, maar het regende bij hem ook gele kaarten hè. Was vaak een ongeleid projectiel. Bakkal bijten had Ajax ook zomaar de titel kunnen kosten.

Bij Luis zijn debuut voor Ajax schoot hij voor open doel over tegen Slavia Praag en ging je eraf in voorronde CL. Dolberg scoorde meteen bij zijn debuut en zijn doelpunten in de halve finale tegen Lyon maakten letterlijk het verschil tussen EL finale of geen EL finale.

Mr. Ajax schreef:
Peter schreef:Dolberg is nog altijd maar net 21 he. Ik zou hem wat langer de kans geven bij Ajax-1. Valt soms geniaal in, maar soms is het ook helemaal niks. Wat mij betreft voldoende potentie om hem bij de selectie te houden.
Geniaal? Ik heb hem sinds zijn goal in Lyon op niks geniaals kunnen betrappen.
Jawel.
Doet nog steeds met (idd wat minder grote) regelmaat geniale dingen.

Ik denk dat je als Ajacied blij mag zijn met spelers zoals Dolberg en Onana, ook al hebben beiden soms hun fouten.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 20, 2019 2:43 pm

InnerHarbour schreef:
Mr. Ajax schreef: Inhoudelijk, zoals we hem kennen. Jij vindt dat het wel aan de club ligt, IH?
Op zijn pikkie getrapt, zoals we hem kennen. :hypocrite.gif: Natuurlijk ligt het op de eerste plaats aan welke speler dan ook maar zonder alle ins en outs te kennen roepen dat het niet aan de club ligt doen alleen blinde fans zoals jij.
Klopt als een bus. IH roept nooit, maar dan ook nooit wat zonder alle ins en outs te kennen. Waren we allemaal maar zo beschaafd en rationeel als IH.

Maar ik ben toch razend nieuwsgierig naar hoe het in godsnaam aan de (of uberhaupt een) club kunnen liggen dat een speler al twee jaar lang zeer weinig laat zien, ondanks ontzettend veel kansen daartoe.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 20, 2019 3:10 pm

Mr. Ajax schreef:Maar ik ben toch razend nieuwsgierig naar hoe het in godsnaam aan de (of uberhaupt een) club kunnen liggen dat een speler al twee jaar lang zeer weinig laat zien, ondanks ontzettend veel kansen daartoe.
Geen idee alleen ik sluit niet uit dat het voor een deel ook aan Ajax ligt.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 20, 2019 3:36 pm

Eens.

Ook al is het wel handig als er wordt gekeken naar wat een bepaald type spits nodig heeft. Neres en Ziyech op de vleugels is prima als je met Tadic in de spits speelt. Met Dolberg in de spits vind ik het alweer minder goed werken.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 20, 2019 4:04 pm

Lionel schreef:

Eens.

Ook al is het wel handig als er wordt gekeken naar wat een bepaald type spits nodig heeft. Neres en Ziyech op de vleugels is prima als je met Tadic in de spits speelt. Met Dolberg in de spits vind ik het alweer minder goed werken.
Heb je recentelijk nog een systeem gezien waarvan je dacht dat het we goed werkt met/voor Dolberg?

Als je passief rondhobbelt, (lucht)duels niet eens aangaat maar staand en op veilige afstand naar ze kijkt, niet naar de eerste paal sprint om kost wat het kost als eerste bij die bal te zijn (etc. etc.) - dan heeft het systeem er niets mee te maken. Dat zijn basics die een spits in welk systeem dan ook onder de knie (ofwel tussen de oren) moet hebben.

Mano

Bericht door Mano » wo mar 20, 2019 5:00 pm

ik heb het al zo vaak gezegd hij is reactief en niet pro actief. Hierdoor komt hij in top voetbal vaak te laat omdat hij te laat reageert.

Let maar goed op. Als de pass richting de flank gaat, staat hij te kijken of deze aankomt. Als dat zo is, gaat hij bewegen. Terwijl hij ook al weg kan kruipen terwijl deze pass nog onderweg is, komt deze pass aan ben je 1m los en dat is het verschil.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

zeux

Bericht door zeux » wo mar 20, 2019 10:10 pm

Mano schreef:ik heb het al zo vaak gezegd hij is reactief en niet pro actief. Hierdoor komt hij in top voetbal vaak te laat omdat hij te laat reageert.

Let maar goed op. Als de pass richting de flank gaat, staat hij te kijken of deze aankomt. Als dat zo is, gaat hij bewegen. Terwijl hij ook al weg kan kruipen terwijl deze pass nog onderweg is, komt deze pass aan ben je 1m los en dat is het verschil.
Hoe vaak een bal wel niet in de zestien werd gespeeld en hij er niet was...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 21, 2019 9:09 am

Vertel?

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » do mar 21, 2019 11:42 am

WP_Legend schreef:Dolberg zou bij Feyenoord niet eens in de basis spelen.!
dat klopt, die spelen liever met hardwerkende mongolen zonder techniek (of Van Persie).
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo apr 17, 2019 11:26 pm

Ik geloof dat AR (of was het iemand anders?) hem al had bekeken.

Dolberg bij Andy in de auto:
https://www.youtube.com/watch?v=XuRgeSDQPy8

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 29, 2019 7:59 pm

Ik vond hem rondlopen als een handballer. Omdat hij de ruimte niet leest en gebruikt, maar staat te wachten alsof hij bij de handbalcirkel staat. Blijkt dat hij heeft moeten kiezen, op zijn 13de, tussen voetbal en handbal. Dat ziet je terug. Jari Litmanen was ijshockey. Daarom had hij zo'n mooie steekpass op maat.

Plaats reactie