F1 en andere autosporten
Moderator: mods
Re: F1
Bericht op nu.nl voor de race:
Coureurs zijn vrij om met elkaar te racen
Op de vraag welke fiftyfiftysituaties Ferrari voor zich ziet waarin het voortrekken van Vettel een rol kan spelen, kwam geen antwoord.
"De coureurs zijn gewoon vrij om tegen elkaar te racen", zei Binotto daar eerder over. "We zullen Charles niet vragen om langzamer te zijn of Sebastian vragen om sneller te zijn. Ik wil ze allebei op hun maximum hebben."
"Maar als zich aan het begin van het seizoen een bepaalde situatie voordoet, is Sebastian de man met de ervaring. Hij is al vele jaren bij ons, heeft titels gewonnen. Dus hij is onze kampioen", aldus de Italiaanse Zwitser.
————
Hier was toch geen sprake van 50/50? Leclerc was niet een beetje sneller, hij was veel sneller.
Maar goed, derde was hij niet meer geworden, dus blijkbaar wil de leiding dat Vettel zo min mogelijk punten verspeeld. Dat is op zich een valide teamstrategie.
Maar kom dan niet met flauwekul als ‘we willen ze allebei op hun maximum hebben en zullen Leclerc niet vragen langzamer te rijden’. Dat is bullshit gebleken.
Coureurs zijn vrij om met elkaar te racen
Op de vraag welke fiftyfiftysituaties Ferrari voor zich ziet waarin het voortrekken van Vettel een rol kan spelen, kwam geen antwoord.
"De coureurs zijn gewoon vrij om tegen elkaar te racen", zei Binotto daar eerder over. "We zullen Charles niet vragen om langzamer te zijn of Sebastian vragen om sneller te zijn. Ik wil ze allebei op hun maximum hebben."
"Maar als zich aan het begin van het seizoen een bepaalde situatie voordoet, is Sebastian de man met de ervaring. Hij is al vele jaren bij ons, heeft titels gewonnen. Dus hij is onze kampioen", aldus de Italiaanse Zwitser.
————
Hier was toch geen sprake van 50/50? Leclerc was niet een beetje sneller, hij was veel sneller.
Maar goed, derde was hij niet meer geworden, dus blijkbaar wil de leiding dat Vettel zo min mogelijk punten verspeeld. Dat is op zich een valide teamstrategie.
Maar kom dan niet met flauwekul als ‘we willen ze allebei op hun maximum hebben en zullen Leclerc niet vragen langzamer te rijden’. Dat is bullshit gebleken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
Twee auto’s op ongeveer dezelfde snelheid bij een groeiende rivaliteit om de suprematie binnen het team. Totaal ander geval.Iniesta schreef:Laat ze lekker racen, net als verstappen en ricciardo vorige jaar, nul punten maar wel sympathiek
Vettel had hem er zonder problemen langs kunnen laten, want was echt opzichtig langzamer. Vanaf de tribune zijn tijdsverschillen wat minder te volgen, maar Leclerc reed in iets van vijf ronden een flink gat dicht. Het was opzichtig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- Berichten: 33309
- Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm
Re: F1
Exact. Het punt is niet of er iets voor te zeggen valt, maar wie de leiding heeft.Iniesta schreef:Poels valt froome toch ook niet aan als froome de kopman is?Marillion schreef:Die hele F1 is zo dodelijk saai, mede door dit soort dingen. Coureurs moeten wedstrijden willen winnen, laten zien dat ze de snelste zijn. Nogmaals, ik heb de wedstrijd niet gezien. Maar als hij duidelijk sneller was zou ik niet weten waarom je niet zou inhalen. Het is notabene de eerste wedstrijd van het seizoen. Wat nou als straks blijkt dat hij het hele jaar sneller is?
Er moeten er meer zo zijn als Verstappen. Racen om te winnen.
Er was geen enkele kans op een andere positie dan 4 en 5 in de race, dan is het toch logisch dat Ferrari voor hun eerste rijder kiest om zijn punten te maximaliseren?
Vettel zal maar aan het eind van de rit 2 punten tekort komen
Ferrari heeft gewoon een management, en dat gaat erover (mits ze dat van tevoren hebben afgesproken, wat 99 procent zeker is).
Het is exact zoals Iniesta zegt. Het is zoals Neres die zegt dat hij beter in de spits of als rechtsback kan lopen dan als rechtsbuiten. Of dat het voetbal zo saai is door de tactiek van Ten Hag en dat HIJ dus de beslissing mag maken om die te negeren.
Het enige verschil is dat Neres nog minder kan saboteren dan 1 van je 2 coureurs en dat er bij Ferrari ook nog heel wat meer geld omgaat.
Vind het echt raar dat je daar anders over kunt denken.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
Re: F1
Waarom zou Vettel hem er zomaar langs laten gaan? Alleen als leclerq nog verstappen had kunnen aanvallen, was het logisch geweest. Daar was echter totaal geen sprake van.zeux schreef:Twee auto’s op ongeveer dezelfde snelheid bij een groeiende rivaliteit om de suprematie binnen het team. Totaal ander geval.Iniesta schreef:Laat ze lekker racen, net als verstappen en ricciardo vorige jaar, nul punten maar wel sympathiek
Vettel had hem er zonder problemen langs kunnen laten, want was echt opzichtig langzamer. Vanaf de tribune zijn tijdsverschillen wat minder te volgen, maar Leclerc reed in iets van vijf ronden een flink gat dicht. Het was opzichtig.
Vettel en Ferrari hadden geen enkel belang bij een positiewisseling.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: F1
Niveau van beide is echt schrijnend.Cruijff schreef:Olav Mol en Jack Plooij hebben al meermaals gezegd dat ze zichzelf niet als echte journalisten beschouwen, maar dit zo achter elkaar gezet is wel heel gênant hoor.![]()
https://www.youtube.com/watch?v=L_DkswPBico
Olav mist echt veel tijdens zo race. Verstappen zie je in een keer dat die 2/3 seconded verder achter Hamilton zit, waardoor je weet dat er iets is gebeurd. Dit soort zaken pakt ie totaal niet op. Ook dat verstappen na de stop van Hamilton Vettel zn voorsprong wat uitbouwt en daardoor kans maakt op voordelige pitstop merkt ie pas op als het stagneert.
Plooij is helemaal triest, je insteek mag best positief zijn maar je hoeft ook weer niet in zn reet te kruipen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: F1
Daar ben ik het op zich ook mee eens, zoals ik al schreef.Iniesta schreef:Waarom zou Vettel hem er zomaar langs laten gaan? Alleen als leclerq nog verstappen had kunnen aanvallen, was het logisch geweest. Daar was echter totaal geen sprake van.zeux schreef:Twee auto’s op ongeveer dezelfde snelheid bij een groeiende rivaliteit om de suprematie binnen het team. Totaal ander geval.Iniesta schreef:Laat ze lekker racen, net als verstappen en ricciardo vorige jaar, nul punten maar wel sympathiek
Vettel had hem er zonder problemen langs kunnen laten, want was echt opzichtig langzamer. Vanaf de tribune zijn tijdsverschillen wat minder te volgen, maar Leclerc reed in iets van vijf ronden een flink gat dicht. Het was opzichtig.
Vettel en Ferrari hadden geen enkel belang bij een positiewisseling.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Suggereer dan alleen niet voor de race dat het een level playing field is. Want dat is het niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- Berichten: 33309
- Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm
Re: F1
Eens. Ik snap niet waarom ze dat naar buiten brengen als het zo duidelijk gelul is.zeux schreef:Daar ben ik het op zich ook mee eens, zoals ik al schreef.
Suggereer dan alleen niet voor de race dat het een level playing field is. Want dat is het niet.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
Re: F1
ik denk dat als LeClerc bij de start Vettel al pakt, hij de plek niet hoeft terug te geven. Dat het op die wijze een 50/50 is
probeer iets kroms recht te lullen....

probeer iets kroms recht te lullen....

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Re: F1
Die regel uit 2011 is weer afgeschaft, is te makkelijk te omzeilen.Marillion schreef:Volgens mij omdat het simpelweg niet is toegestaan om teamorders te geven.
De fout ligt bij Leclerc, die moet gewoon inhalen... je bent een toekomstige kampioen of niet, je rijdt bij ferrari of niet.
Schijt aan Vettel hebben, mr blue flag ging met al zijn ervaring vorige jaar meerdere keren in de fout, met als dieptepunt die crash in leidende positie.
Cojones moet ie hebben die Leclerc, dat houdt Vettel namelijk ook scherp
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Re: F1
Ja joh, gewoon inhalen en een crash veroorzaken. Je haalt echt niet zomaar even een teamgenoot in op dit circuit.elliquido schreef:Die regel uit 2011 is weer afgeschaft, is te makkelijk te omzeilen.Marillion schreef:Volgens mij omdat het simpelweg niet is toegestaan om teamorders te geven.
De fout ligt bij Leclerc, die moet gewoon inhalen... je bent een toekomstige kampioen of niet, je rijdt bij ferrari of niet.
Schijt aan Vettel hebben, mr blue flag ging met al zijn ervaring vorige jaar meerdere keren in de fout, met als dieptepunt die crash in leidende positie.
Cojones moet ie hebben die Leclerc, dat houdt Vettel namelijk ook scherp
Ik hoop dat de Ligt donderdag ook gewoon alle lekker vlak achter de spits gaat voetballen. Schijt aan Koeman, wie is hier het talent van het team??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: F1
een crash? hoezo? wat is dat nou weer voor discussie,,Iniesta schreef:Ja joh, gewoon inhalen en een crash veroorzaken. Je haalt echt niet zomaar even een teamgenoot in op dit circuit.elliquido schreef:Die regel uit 2011 is weer afgeschaft, is te makkelijk te omzeilen.Marillion schreef:Volgens mij omdat het simpelweg niet is toegestaan om teamorders te geven.
De fout ligt bij Leclerc, die moet gewoon inhalen... je bent een toekomstige kampioen of niet, je rijdt bij ferrari of niet.
Schijt aan Vettel hebben, mr blue flag ging met al zijn ervaring vorige jaar meerdere keren in de fout, met als dieptepunt die crash in leidende positie.
Cojones moet ie hebben die Leclerc, dat houdt Vettel namelijk ook scherp
Ik hoop dat de Ligt donderdag ook gewoon alle lekker vlak achter de spits gaat voetballen. Schijt aan Koeman, wie is hier het talent van het team??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
max ging toch ook voorbij vettel? met dat snelheidsverschil had leclerc dat ook gekund.
en voetbal met f1 vergelijken is wel heel raar
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Re: F1
Elke inhaalactie geeft risico op een crash. Daarbij is inhalen van teamgenoot altijd lastiger omdat je op geen enkel vlak duidelijk voordeel hebt.elliquido schreef:een crash? hoezo? wat is dat nou weer voor discussie,,Iniesta schreef:Ja joh, gewoon inhalen en een crash veroorzaken. Je haalt echt niet zomaar even een teamgenoot in op dit circuit.elliquido schreef: Die regel uit 2011 is weer afgeschaft, is te makkelijk te omzeilen.
De fout ligt bij Leclerc, die moet gewoon inhalen... je bent een toekomstige kampioen of niet, je rijdt bij ferrari of niet.
Schijt aan Vettel hebben, mr blue flag ging met al zijn ervaring vorige jaar meerdere keren in de fout, met als dieptepunt die crash in leidende positie.
Cojones moet ie hebben die Leclerc, dat houdt Vettel namelijk ook scherp
Ik hoop dat de Ligt donderdag ook gewoon alle lekker vlak achter de spits gaat voetballen. Schijt aan Koeman, wie is hier het talent van het team??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
max ging toch ook voorbij vettel? met dat snelheidsverschil had leclerc dat ook gekund.
en voetbal met f1 vergelijken is wel heel raar
Gasly had echt wel een snellere auto dan Kyat, maar komt se de hele race niet voorbij omdat hij het risico niet kon lopen na zn Barcelona test.
Daarbij, je verdient miljoenen en gaat vervolgens de teamorders maar even negeren ten koste van Vettel????
- Monkey Tonk
- Berichten: 9667
- Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
- Locatie: route 66
Re: F1
Kon Vettel echt niet sneller, of speelde hij een spelletje nadat hij was ingehaald door Verstappen?
De Clerc bekende kleur. Hij zit nu al in het tweede stoeltje, alleen maar omdat Vettel hem dichtbij liet komen ...
Als Vettel zijn teamgenoot uitdaagde tot een Verstappiaanse aanvalslust weten beide coureurs inmiddels waar ze staan.
De Clerc bekende kleur. Hij zit nu al in het tweede stoeltje, alleen maar omdat Vettel hem dichtbij liet komen ...
Als Vettel zijn teamgenoot uitdaagde tot een Verstappiaanse aanvalslust weten beide coureurs inmiddels waar ze staan.
Re: F1
Waarom moet er gemeenschapsgeld aan te pas komen om een race te organiseren in Zandvoort? En dan gaan Prins Bernard Jr en z'n vrienden er straks lekker aan verdienen. Als de gemeente geld aan sport wil uitgeven doen ze dat beter aan breedtesport.
Ik snap werkelijk niet waarom ze niet gewoon naar Assen gaan. Ze hebben daar alles al voor elkaar, inclusief de begroting.
Ik snap werkelijk niet waarom ze niet gewoon naar Assen gaan. Ze hebben daar alles al voor elkaar, inclusief de begroting.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: F1
Er wordt ook vaak zat gemeenschapsgeld gestoken in cultuur, daar zitten anderen weer niet op te wachten. Wat ik ervan begrijp is dat het bedrag ingezet wordt om de infrastructuur te verbeteren.
Re: F1
Met dat bedrag ga je de infrastructurele problemen niet oplossen. Dan zou de gemeenschap er nog iets aan hebben maar dat is dus niet het geval.
Wat is er tegen om naar Assen te gaan als daar alles, inclusief het budget, in orde is. Als die Bernard zo graag een race wil op z'n circuit moet hij dit ook maar lappen.
Wat is er tegen om naar Assen te gaan als daar alles, inclusief het budget, in orde is. Als die Bernard zo graag een race wil op z'n circuit moet hij dit ook maar lappen.
Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
- Berichten: 20534
- Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am
- Jinne
- Site Admin
- Berichten: 14611
- Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
- Locatie: Amsterdam, Holland
Re: F1
Qua logistiek lijkt Assen me toch een beter plan. De wegen rond Zandvoort zitten al propvol als het een dagje mooi weer is. Zelfde geldt voor de treinen. In de zomermaanden kan je een GP daar dan ook niet plannen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Re: F1
Er is natuurlijk wel een groot verschil in het managen van vier concrete dagen (met de grootste drukte op zaterdag en zondag) en het structureel inspelen op een x-aantal (onverwachte) zonnige dagen.Jinne schreef:Qua logistiek lijkt Assen me toch een beter plan. De wegen rond Zandvoort zitten al propvol als het een dagje mooi weer is. Zelfde geldt voor de treinen. In de zomermaanden kan je een GP daar dan ook niet plannen.
Het lijkt mij dat ze een compleet bussen/treinen-apparaat gaan opzetten en speciale parkeerterreinen gaan inrichten, puur voor die dagen. Alleen de 'fuik' van een b-weg naar dat dorp, daar ben ik wel benieuwd naar hoe ze dat op gaan lossen. Ik kan mij voorstellen dat ze een soort 'tunnel' maken, met zijwegen die worden afgesloten. Als je de lokale bevolking vroeg genoeg inlicht, moet dat kunnen, al zal het zeker overlast gaan geven. Wat dat betreft ligt Assen beter aan de snelweg.
Wat de investering van 4 mil betreft: het brengt Zandvoort als strand-stad natuurlijk wel weer meer in the picture. Amsterdam Beach. Die profilering kan toeristisch wel iets opleveren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
Op Geenstijl is de nodige informatie te vinden.
Als die cijfers kloppen moet er dus zo'n 22 miljoen richting Formula One Management om een race te organiseren.
Als die cijfers kloppen moet er dus zo'n 22 miljoen richting Formula One Management om een race te organiseren.
Nil volentibus arduum