Ik heb het opgezocht: edsv heeft de laatste 3 seizoenen welgeteld 10 Europese punten (waarvan 6 tegen Borisow) gepeurd uit 16 wedstrijden.InnerHarbour schreef: Ajax verspeelt punten omdat de bv-tjes alleen maar met Real bezig zijn, ik snap dat PSV zegt dat het niet klopt als een wedstrijd tegen de afspraken in verzet wordt. Net zoals ik snap dat men het prima vindt, kloppen doet het alleen niet.
edsv heeft het aan Ajax te danken dat NL nog relatief hoog staat op de coëfficiënten-lijst. Het is natuurlijk teveel gevraagd van die sneuneuzen om dat toe te geven, maar om dan rond carnavalstijd d'n eierdop op te zetten wanneer Ajax poogt nog wat meer punten voor NL te verzamelen...
Heb het al zo vaak betoogd: Ajax moet die eredivisie achter zich laten. Ooit was er één aartsrivaal, in de loop der jaren is Ajax voor clubs als Twente, edsv, Utrecht en AZ óók de aartsrivaal geworden. Een compliment en een tijdje lang best grappig natuurlijk, maar het is de hoogste tijd om die provinciale mentaliteit te laten voor wat het is. Ajax kan als club in NL niet groter worden en moet verder kijken.