David Neres

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: David Neres

Bericht door Cruijff » do feb 14, 2019 9:53 pm

Lionel schreef:Tadic stond in de eerste helft ook geen buitenspel na een lange bal van eigen helft. Ongelooflijk. Zie nu een foto. Hij staat gewoon op eigen helft.
Klopt. Dat was bij die pass waar hij over de rechterkant werd weggestoken. Ik vroeg me trouwens af of al de gebaren en commentaren van hem daar achteraan nu aan de scheidsrechter waren gericht of vanwege zijn mening dat de pass diep net een fractie eerder had moeten komen zodat hij nog veel duidelijker 'on side' stond.

Dit is het irritante van de VAR. Dit soort, behoorlijk doorslaggevende momenten of je wel of niet de winnende goal maakt, worden door de VAR dus niet in een review gedaan -nu kun je een situatie die stil is gelegd wegens buitenspel niet meer terugdraaien maar de afspraak was dus dat de grensrechters langer zouden wachten met vlaggen, dat alleen doen als ze echt zeker zijn of pas na de aanval- net als (tweede) gele kaarten niet ingefluisterd worden vanuit die wagen.

Als een speler tot 3 keer toe een overtreding maakt die geel waard is, grijpt de VAR niet in. Alleen bij bijvoorbeeld een directe rode kaart of een goal doet hij dat. :blush.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 14, 2019 10:32 pm

Cruijff schreef:
Lionel schreef:Tadic stond in de eerste helft ook geen buitenspel na een lange bal van eigen helft. Ongelooflijk. Zie nu een foto. Hij staat gewoon op eigen helft.
Klopt. Dat was bij die pass waar hij over de rechterkant werd weggestoken. Ik vroeg me trouwens af of al de gebaren en commentaren van hem daar achteraan nu aan de scheidsrechter waren gericht of vanwege zijn mening dat de pass diep net een fractie eerder had moeten komen zodat hij nog veel duidelijker 'on side' stond.

Dit is het irritante van de VAR. Dit soort, behoorlijk doorslaggevende momenten of je wel of niet de winnende goal maakt, worden door de VAR dus niet in een review gedaan -nu kun je een situatie die stil is gelegd wegens buitenspel niet meer terugdraaien maar de afspraak was dus dat de grensrechters langer zouden wachten met vlaggen, dat alleen doen als ze echt zeker zijn of pas na de aanval- net als (tweede) gele kaarten niet ingefluisterd worden vanuit die wagen.

Als een speler tot 3 keer toe een overtreding maakt die geel waard is, grijpt de VAR niet in. Alleen bij bijvoorbeeld een directe rode kaart of een goal doet hij dat. :blush.gif:
Het is ook bijna niet te doen. Anders kan je alles reviewen. Maar een grens die dat afvlagt... Fraude.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 15, 2019 12:21 pm

Die man maakt gewoon een verkeerde inschatting. Het is vaak ook niet zo eenvoudig want het gaat om het moment van spelen. Je moet dus als grensrechter eigenlijk op twee plaatsen tegelijk kijken.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 15, 2019 12:31 pm

Marillion schreef:Die man maakt gewoon een verkeerde inschatting. Het is vaak ook niet zo eenvoudig want het gaat om het moment van spelen. Je moet dus als grensrechter eigenlijk op twee plaatsen tegelijk kijken.
Dat moet een grensrechter sowieso, ik vind het al jaren knap op welk niveau ze vlaggen en het zonder hulpmiddelen vaak super scherp goed hebben.
Vooral uit team Björn Kuipers zitten die Erwin Zijnstra en Sander van Roekel er nagenoeg nooit naast.

Maar nu is er een VAR hè. Dan wijzigt de instructie richting de grens naar terughoudend zijn met vlaggen, alleen als je echt heel zeker bent, dan kan de aanvallende ploeg gewoon doorspelen, evt scoren en dan heb je een review of het wel/niet off-side was.

In theorie dus een verbetering voor een aanvallende ploeg, tenzij de ploeg die in de verdediging wordt gedrongen Real Madrid heet, natuurlijk.

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 15, 2019 1:25 pm

Het was ook geen twijfelgeval dus hij had moeten laten doorspelen.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 15, 2019 1:29 pm

Lionel schreef:Het was ook geen twijfelgeval dus hij had moeten laten doorspelen.
Nahhh... in zijn verdediging voer ik wel het argument van Marillion aan. Het ging allemaal erg snel en hij vertrok op het randje. Maar die pisvlek moet zijn vlag idd gewoon omlaag houden.
Als Ajax dan scoort en het is wel buitenspel dan annuleert de VAR de treffer wel, zo hebben we gezien. :blush.gif:

Ajax is met veel dingen de meest innovatieve of de allereerste geweest, nu dus ook de twijfelachtige eer om als eerste een treffer afgekeurd te krijgen via de VAR. :1evil.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr feb 15, 2019 6:20 pm

Marillion schreef:Daar is veel voor te zeggen. Ik vraag me alleen wel af of het net zo effectief is wanneer de tegenstander vooral in en rondom de eigen zestien meter blijft spelen. Deze spelers combineren heerlijk maar wat ik mis is killersinstinct om het ook af te maken zodra er kansen ontstaan.

Maar het kon wel eens onze beste optie zijn. Dolberg en Huntelaar presteren toch wisselvallig.
Dat is idd de vraag. Wat ik vooral heel goed vond aan Tadic is dat hij vrijwel al z’n duels won door de lucht. Dat heb ik bij Huntelaar en Dolberg nog niet gezien dit seizoen. In tegenstelling tot de wedstrijd tegen Heracles schoot Onana dit keer wel iedere terugspeelbal naar voren ipv te pielen achterin en ondanks dat hij een kop kleiner is dan Nacho en Ramos won Tadic ieder duel en schermde de bal goed af waardoor vde beek kon aansluiten en Ajax kon voetballen. Z’n loopacties naar de zijkanten waren ook uitstekend. Had Real totaal geen vat op. Ik zou in uitduels zeker met deze opstelling doorgaan. Thuis is het wellicht lastiger tegen clubs die zich ingraven, maar ik zou het toch proberen. Tadic is niet een echte buitenspeler, te weinig snelheid. Dus dan kan je beter Neres op de vleugel hebben met z’n acties. Laat Tadic maar als valse spits verdedigers lokken, dan komt de ruimte vanzelf. Met Zyiech en Tadic op de vleugels heb je teveel van hetzelfde. Bovendien kan je Dolberg altijd nog brengen als je voorstaat en de ruimtes groter worden.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 15, 2019 6:26 pm

Cruijff schreef:
Lionel schreef:Het was ook geen twijfelgeval dus hij had moeten laten doorspelen.
Nahhh... in zijn verdediging voer ik wel het argument van Marillion aan. Het ging allemaal erg snel en hij vertrok op het randje.
Gelul dat het snel ging. Vanuit mijn vakkie 115 lette mijn maatjes en ik nota bene extra op Tadic, die geweldig preciés op eigen helft bleef staan en we zagen dat ie diep kon gaan, sterker nog, we gingen er al voor staan. “Top, eigen helluft” riep mijn gappie naast me. We zien die bal komen, beginnen Tadic vooruit te schreeuwen en zien tot onze diepe frustratie die kutvlag omhoog gaan. “NEEEEEE, **********!!!!!” werd collectief gebruld.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 15, 2019 6:49 pm

Het gaat er vooral om dat de grensrechter in veel gevallen op zo ongeveer de meest beroerde plek staat om het goed te beoordelen. Je kunt immers niet tegelijkertijd voor je kijken en naar de plek waar de pass vandaan komt. Iedereen die zelf een keer met zo'n vlag in de hand langs de lijn heeft gestaan zal dat toch moeten beamen. Ook al is dat op het niveau waar je als (club)grensrechter eigenlijk stiekem staat opgesteld als laatste man. :smallgrin.gif:

Omdat je nu de VAR hebt zou je dus inderdaad verwachten dat ze bij een twijfelgeval door laten spelen. Maar of dat ook al bij die gasten in het hoofd zit?
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za feb 16, 2019 9:27 am

Trab schreef:
Marillion schreef:Daar is veel voor te zeggen. Ik vraag me alleen wel af of het net zo effectief is wanneer de tegenstander vooral in en rondom de eigen zestien meter blijft spelen. Deze spelers combineren heerlijk maar wat ik mis is killersinstinct om het ook af te maken zodra er kansen ontstaan.

Maar het kon wel eens onze beste optie zijn. Dolberg en Huntelaar presteren toch wisselvallig.
Dat is idd de vraag. Wat ik vooral heel goed vond aan Tadic is dat hij vrijwel al z’n duels won door de lucht. Dat heb ik bij Huntelaar en Dolberg nog niet gezien dit seizoen. In tegenstelling tot de wedstrijd tegen Heracles schoot Onana dit keer wel iedere terugspeelbal naar voren ipv te pielen achterin en ondanks dat hij een kop kleiner is dan Nacho en Ramos won Tadic ieder duel en schermde de bal goed af waardoor vde beek kon aansluiten en Ajax kon voetballen. Z’n loopacties naar de zijkanten waren ook uitstekend. Had Real totaal geen vat op. Ik zou in uitduels zeker met deze opstelling doorgaan. Thuis is het wellicht lastiger tegen clubs die zich ingraven, maar ik zou het toch proberen. Tadic is niet een echte buitenspeler, te weinig snelheid. Dus dan kan je beter Neres op de vleugel hebben met z’n acties. Laat Tadic maar als valse spits verdedigers lokken, dan komt de ruimte vanzelf. Met Zyiech en Tadic op de vleugels heb je teveel van hetzelfde. Bovendien kan je Dolberg altijd nog brengen als je voorstaat en de ruimtes groter worden.
Eens vwb Tadic. Waar Huntelaar en Dolberg half bezig zijn met hun tegenstander en half met hoe ze dat kopduel gaan timen, maakt Tadic zich erg breed en heeft ie eigenlijk alleen maar oog voor de bal, die hij dan weer met zijn borst/bovenbeen/voeten gecontroleerd aanneemt. Keer op keer, was inderdaad erg mooi om te zien en Ramos en Nacho kwamen er niet tussen.

Ik blijf erbij dat dit je sterkste opstelling is en je daarom gewoon altijd zo moet starten. Dolberg kun je er altijd inbrengen als de wedstrijd erom vraagt (dat wil zeggen - als de ruimtes groter worden, zoals Trab terecht opmerkt) en Huntelaar ook als er iets geforceerd/als er een beetje gevochten moet worden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 16, 2019 9:59 am

Trab schreef:Dat is idd de vraag. Wat ik vooral heel goed vond aan Tadic is dat hij vrijwel al z’n duels won door de lucht. Dat heb ik bij Huntelaar en Dolberg nog niet gezien dit seizoen. In tegenstelling tot de wedstrijd tegen Heracles schoot Onana dit keer wel iedere terugspeelbal naar voren ipv te pielen achterin en ondanks dat hij een kop kleiner is dan Nacho en Ramos
Tadic 1.81 meter
Nacho, 1.80 meter
Ramos 1.84 meter

:confused.gif:

M.i. heeft het niet zoveel met de opstelling te maken, Ajax zou met het surplus aan kwaliteit in Nederland op PSV na elke tegenstander moeten verslaan het gaat om de instelling van veel Ajax-spelers. Top willen zijn tegen Real en je sparen in de competitie om van de zomer maar een zo mooi mogelijke transfer te maken.
YNWA

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za feb 16, 2019 12:23 pm

Trab schreef: Tadic is niet een echte buitenspeler, te weinig snelheid.
Hier ben ik het ook mee eens trouwens. Hij is eigenlijk redelijk 'beperkt' als je hem aan de zijlijn pakt. Heeft inderdaad niet de pure snelheid, is vrijwel stijf links (hij wilt zijn rechter in ieder geval niet zo vaak gebruiken, ondanks dat er af en toe degelijke voorzetten uit komen) en is op die plek dus vrij voorspelbaar. Als je hem 'vanuit' het centrum laat spelen is hij vele malen creatiever en effectiever, vind ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za feb 16, 2019 12:32 pm

Mr. Ajax schreef:
Eens vwb Tadic. Waar Huntelaar en Dolberg half bezig zijn met hun tegenstander en half met hoe ze dat kopduel gaan timen, maakt Tadic zich erg breed en heeft ie eigenlijk alleen maar oog voor de bal, die hij dan weer met zijn borst/bovenbeen/voeten gecontroleerd aanneemt. Keer op keer, was inderdaad erg mooi om te zien en Ramos en Nacho kwamen er niet tussen.

Ik blijf erbij dat dit je sterkste opstelling is en je daarom gewoon altijd zo moet starten. Dolberg kun je er altijd inbrengen als de wedstrijd erom vraagt (dat wil zeggen - als de ruimtes groter worden, zoals Trab terecht opmerkt) en Huntelaar ook als er iets geforceerd/als er een beetje gevochten moet worden.
Dat heb je uitstekend omschreven Mr.Ajax :biggthumpup.gif: Vond hem met afstand de beste man bij Ajax. Zo ontzettend slimme speler. Verliest bijna nooit de bal, voorzetten altijd op maat. Genieten gewoon.

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 16, 2019 5:14 pm

Eens. Ajax speelt prima voetbal met Tadic in de spits. Als je dat tegen Heerenveen en de kakkies had gedaan... Neres staat er in grote wedstrijden altijd wel. Onverstoorbare jongen. Balvast, denkt snel. Goede speler.

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 16, 2019 5:57 pm

Moeten allemaal MT gelijk geven met terugwerkende kracht. Zag inderdaad weer veel steekballen en veel meer gecombineer.
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za feb 16, 2019 10:26 pm

Marillion schreef:Die man maakt gewoon een verkeerde inschatting. Het is vaak ook niet zo eenvoudig want het gaat om het moment van spelen. Je moet dus als grensrechter eigenlijk op twee plaatsen tegelijk kijken.
Je zou het electronisch op kunnen lossen met de moderne technology. Chip in de bal en de soort lijntechnologie die een streep over het veld zet bij de NFL (waarbij de ene partij chip A in de schoenen heeft en de andere partij chip B). De technologie is er. Dus daar gaan die FIFA en UEFA dinosaurussen nog een jaartje of vijftig over doen. (Voor hinderlijk of niet hinderlijk buitenspel kun je ook een regel programmeren)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 17, 2019 12:22 pm

Bij Fox zeiden ze net dat als Neres start Ajax 81% van de wedstrijden wint en als Neres niet start dan wint Ajax 61% van de wedstrijden. Wat een bizar groot verschil, vraag me zelfs af of dat wel kan kloppen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 17, 2019 12:45 pm

brigade zuid schreef:Bij Fox zeiden ze net dat als Neres start Ajax 81% van de wedstrijden wint en als Neres niet start dan wint Ajax 61% van de wedstrijden. Wat een bizar groot verschil, vraag me zelfs af of dat wel kan kloppen.
Ajax verliest relatief weinig dus een verliespartij kan de percentages enorm doen verschillen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 17, 2019 1:09 pm

Dat is niet het probleem. Neres speelt in de meeste wedstrijden mee. Ze vergelijken hier een gemiddelde op basis van 60 wedstrijden (wel Neres) met een gemiddelde op basis van 15 wedstrijden (geen Neres).

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 18, 2019 3:57 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Cruijff schreef:
Nahhh... in zijn verdediging voer ik wel het argument van Marillion aan. Het ging allemaal erg snel en hij vertrok op het randje.
Gelul dat het snel ging. Vanuit mijn vakkie 115 lette mijn maatjes en ik nota bene extra op Tadic, die geweldig preciés op eigen helft bleef staan

Ja je hebt eigenlijk volkomen gelijk ook.
Fokking frustrerend gewoon, je ziet Tadic precies goed vertrekken én op je afkomen naar Noord toe.

Je weet... nu gaat ie het flikken want wij op Noord trekken hem en de bal als 'n magneet naar en in het doel.

En dan.... dan staat de tijd één seconde stil. Tadic is vertrokken, je ziet die grens z'n hoofd naar links draaien, te langzaam draaien, traag traag en opeens is die vlag omhoog!! :1evil.gif: :1evil.gif:

$^##^^$ bloed hond!!! AAAARGH!

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Tadic, die geweldig preciés op eigen helft bleef staan en we zagen dat ie diep kon gaan, sterker nog, we gingen er al voor staan. “Top, eigen helluft” riep mijn gappie naast me. We zien die bal komen, beginnen Tadic vooruit te schreeuwen en zien tot onze diepe frustratie die kutvlag omhoog gaan. “NEEEEEE, **********!!!!!” werd collectief gebruld.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » vr mar 08, 2019 7:52 pm

https://www.vi.nl/nieuws/volgende-droom ... oor-neres-

Opgeroepen voor de Braziliaanse selectie! Ik denk dat Ajax en hij achteraf blij mogen zijn dat hij in de winter niet naar China is gegaan.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr mar 08, 2019 8:11 pm

Ik was vooraf/tijdens ook al blij, hij werd hier onderschat en ten onrechte als selectie opvulling bestempeld. Dit is een topspeler hoor, unieke speler. Zal heel moeilijk worden om hem te vervangen, ook wanneer we er straks 50 miljoen voor krijgen haal je niet zomaar weer even zo'n goede, slimme speler naar de Nederlandse competitie.
Ajax!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mar 08, 2019 8:30 pm

Ehhh... wie heeft op AT gezegd dat Neres selectieopvulling was...?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mar 08, 2019 8:43 pm

Zou bij de transfer opportunisten zijn 'waarde' nog steeds 40-43 miljoen zijn?
https://www.ajaxlife.nl/2019/03/08/nere ... -kanaries/
David Neres heeft zijn eerste oproep voor het Braziliaanse voetbalelftal te pakken. Bondscoach Tite heeft de vleugelaanvaller van Ajax als vervanger opgeroepen voor de geblesseerde Vinícius Júnior.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr mar 08, 2019 10:55 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ehhh... wie heeft op AT gezegd dat Neres selectieopvulling was...?
Yopii vond hem een reservespeler die moest gaan voor China :smallgrin.gif: Maar kijk nu, een van de uitblinkers in de Champions League, de pannen van het dak spelend in Bernabeu, uitnodiging voor de Gele Kanaries en straks een mooie transfer naar een topcompetitie :biggthumpup.gif:

Elliquido zag hem liever blijven maar geen man over boord als hij zou gaan, vanwege Cerny en Labyad als back-up...

Onze IH wilde er voor 30m een grote strik omheen doen, en naar Schiphol brengen. Waarschijnlijk omdat hij vreest voor een loting Ajax-Liverpool :hypocrite.gif:
Ajax!

Plaats reactie