Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » ma nov 08, 2004 10:27 am

Een klein verslagje over de wedstrijden in de eredivisie basketball in het weekend 6, 7 nov.
Cape Holland nieuwe leider

Demon Astronauts en Woon! Aris uit Leeuwarden zijn koploper af. De Astronauts verloren in eigen huis, in overtime van een goed Cape Holland met 89-92. Door de zege van Cape Holland staat de ploeg nu alleen bovenaan.

Woon! Aris kwam er niet aan te pas in Bergen op Zoom waar Myleasecar Giants ruim won, 103-88. Na drie verliespartijen heeft Myleasecar nu drie wedstrijden op rij gewonnen.

BS Weert was ook te sterk voor hekkensluiter Omniworld en won met 89-81. De ploeg uit Almere heeft na zes wedstrijden nog steeds geen zege geboekt.

Tulip Den Bosch deed goede zaken in Zwolle door Landstede te verslaan met duidelijke cijfers 72-84. Door de winst staat Tulip nu gedeeld tweede met drie andere teams.

Eiffeltowers maakte zondag in de Maasstad geen misstap en versloeg Rotterdam met 71-80.

MPC Capitals komt dit weekeinde niet in actie.
http://www.basketballsite.nl

Buijtenwesten, bestempelde jij Elson niet op dit forum als 'een lieve jongen' ofzo? ;)
Elson uit het veld gestuurd

Francisco Elson heeft vannacht een diskwalificerende fout gekregen. De speler van de Denver Nuggets zette de privé-oorlog met Kevin Garnett gewoon voort. In de play-offs baarde Elson opzien door zijn zeer fysieke spel tegen Garnett. Hij betitelde de MVP tijdens die series ook als een homo. Vannacht kwamen beide ploegen elkaar al weer tegen en opnieuw liep het behoorlijk uit de hand. Ver in het derde kwart maakte Elson een harde fout op Garnett, wat hem een technische fout opleverde. Nog geen 30 seconden later gingen beide kemphanen met elkaar op de vuist. Dat kwam Elson op een diskwalificerende fout te staan. 'This is our homecourt, I am just protecting it', gaf Elson naderhand te kennen. Vlak voor tijd werd Sam Cassell ook naar de kleedkamer gezonden. Denver won deze wedstrijd, die zes technische en dus twee diskwalificerende fouten telde, na verlenging met 94-92.

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » za nov 13, 2004 4:43 pm

Na vele verzoeken (per PM) hier de meest up-to-date stand:

Team G W L Pct

DenHelder 5 4 1 0,800
Leeuwarden 7 5 2 0,714
DenBosch 6 4 2 0,667
Amsterdam 6 4 2 0,667
Groningen 6 4 2 0,667
BergenopZoom 6 3 3 0,500
Nijmegen 6 3 3 0,500
Weert 5 2 3 0,400
Zwolle 6 2 4 0,333
Rotterdam 5 1 4 0,200
Almere 6 0 6 0,000
...

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » ma nov 15, 2004 9:41 am

Met de zaterdag en zondag gespeelde wedstrijden erbij blijft UitWoon! Aris dé verrassing van dit prille seizoen.

Team G W L Pct
DenHelder 6 5 1 0,833
Leeuwarden 7 5 2 0,714
DenBosch 7 5 2 0,714
Amsterdam 6 4 2 0,667
Groningen 6 4 2 0,667
Nijmegen 7 4 3 0,571
BergenopZoom 7 3 4 0,429
Weert 6 2 4 0,333
Zwolle 6 2 4 0,333
Rotterdam 6 1 5 0,167
Almere 6 0 6 0,000
...

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » ma nov 15, 2004 7:48 pm

LEEUWARDEN - De termen ‘run and gun’ en ‘shoot-out’ circuleerden na afloop van Woon!Aris tegen Landstede veelvuldig in sporthal Kalverdijkje in Leeuwarden. Niet echt verbazingwekkend na een wedstrijd die met 106-102naar de Friezen ging. Dan kan je beginnen over het ontbreken van verdediging, maar je kan ook genieten van het can you top this spektakeltussen Brandon Woudstra en Greg Stevenson (37 en 32 punten respectievelijk). De circa vijfhonderd aanwezige toeschouwers hebben waarschijnlijk meer kunnen genieten dan het handjevol dat nog geen twee weken geleden Astronauts tegen Rotterdam zag eindigen in 55-43.
(http://www.debasketballsitevannederland.nl)
Het team dat dit voor elkaar krijgt (de basketbal-versie van het ren-je-rot-voetbal van AZ!?) verdient niet die akelige term, Buijtengewoon(d)! :sneaky1:
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » di nov 16, 2004 1:28 pm

Je hebt gelijk, Marco! Ben zéér te spreken over de wijze waarop de Leeuwarders de eredivisie zijn binnen komen rennen. Heerlijk dat er nog ploegen zijn die er een heus spektakel van willen maken. Hulde voor Woon! Aris, ik zal ze op de voet blijven volgen.
...

jabu

Bericht door jabu » di nov 16, 2004 2:13 pm

Buijtendijk schreef: Hulde voor Woon! Aris, ik zal ze op de voet blijven volgen.
Maar wel zonder op teentjes te trappen he! ;)

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » di nov 16, 2004 2:27 pm

Ik ben de kwaadste niet!

Die Brandon Woudstra is de neef van Jim Woudstra, man wat was ik een fan van die man ten tijde van Parker Leiden. Brandon speelt zeer geïnspireerd als ik de volgers moet geloven.
...

jabu

Bericht door jabu » di nov 16, 2004 2:29 pm

Buijtendijk schreef:Ik ben de kwaadste niet!
Nee, maar Marco.... :outtahere:

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » di nov 16, 2004 2:34 pm

Ach, hij valt wel mee, maar zodra 'het verloren gebied' in het geding komt komt-ie even langs. Gewoon een kwestie van pappen en nat houden!
...

jabu

Bericht door jabu » di nov 16, 2004 2:41 pm

Wel leuk dat er een nieuwe Basketball-topic volger is :xyxthumbs:

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » di nov 16, 2004 2:42 pm

Hij was er al ten tijde van de NBA-play-offs, de Lakerfan! Daarbij over volgers hebben we niet te klagen.
...

jabu

Bericht door jabu » di nov 16, 2004 2:47 pm

Das waar, maar posters.... :confused:

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » di nov 16, 2004 2:48 pm

Hoe wil je ze hebben: op de high- of lowpost?
...

jabu

Bericht door jabu » di nov 16, 2004 5:09 pm

Liefst high post :xyxthumbs:

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » di nov 16, 2004 7:26 pm

Buijtendijk schreef:Je hebt gelijk, Marco! Ben zéér te spreken over de wijze waarop de Leeuwarders de eredivisie zijn binnen komen rennen. Heerlijk dat er nog ploegen zijn die er een heus spektakel van willen maken.
Bootiaanse invloeden laten mij zeggen dat de L'warders er óók veel tegen kregen...;)
maartoe schreef:
Buijtendijk schreef:Ik ben de kwaadste niet!
Nee, maar Marco.... :outtahere:
Wees gerust. Ik hou het op een ferm 'not in my house' in geval van Buijtendeperken. Is genoeg.
Buijtendijk schreef:Ach, hij valt wel mee, maar zodra 'het verloren gebied' in het geding komt komt-ie even langs.

Ook not in het verloren gebied! Daar waar verrassend veel gewonnen wordt...
Buijtendijk schreef:Hij was er al ten tijde van de NBA-play-offs, de Lakerfan!
Ben bang dat ik daar niet al veel posts aan hoef te spenderen dit NBA-seizoen... Swingen de Kings nog?
maartoe schreef:Das waar, maar posters.... :confused:
Mwah, elk nadeel heeft zijn voordeel. De laatste keer dat dit topic buiijtensporig veel aandacht kreeg, ontaardde het door de multi-trultisexuele 343 in een ordinaire orgie! Wat wil je ook; 3-4-3 lijkt me een lastige play...

Anyway, ja, ik ben nog maar een basketball-newbie, maartoe. Op het gebied van het vaderlandse b-ball ben ik zelfs zo groen als kunstgras. Dus leer en informeer mij!

Wat brengt C+ ons aan denderdunks deze week? Ik moet er nog even inkomen...:blush:

343

Bericht door 343 » di nov 16, 2004 8:11 pm

Marco schreef:Anyway, ja, ik ben nog maar een basketball-newbie, maartoe. Op het gebied van het vaderlandse b-ball ben ik zelfs zo groen als kunstgras. Dus leer en informeer mij!
Afbeelding

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » di nov 16, 2004 8:25 pm

:rofl: Good one! Gay kan vast beter dekken dan blocken...

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » wo nov 17, 2004 11:45 am

Gay is de meester van de charges (in voetbaltermen: obstructie).

Het Groningen van de weledele heer Boot heeft gisteravond gewonnen van Oostende, op zich een knappe prestatie. Maar ook de Amsterdammers hebben verrast in Europees verband.

Enorme stunt
van Demon
in Rusland

Demon Astronauts heeft voor een enorme stunt gezorgd door de vierde wedstrijd voor de FIBA Europe Cup te winnen van BC Khimki, de grote favoriet voor de eerste plek in groep C. Het werd in Moskou 70-71, nota bene nadat het derde kwart was afgesloten op 60-47 in het voordeel van de Russische topploeg, die afgelopen weekeinde nog de uitwedstrijd tegen het befaamde Ural Great won. Een geweldig vierde kwart zorgde voor de onverwachte ommekeer. Demon won de laatste tien minuten met 10-24.

Landskampioen MPC Capitals is in het eigen Martini Plaza goed begonnen aan de thuiswedstrijden voor de ULEB Cup. Na het verlies vorige week in Griekenland tegen Maroussi, herstelde de ploeg van Ton Boot zich tegen Telindus Oostende. De Groningse ploeg won met 97-85 en legde in het eerste kwart de basis voor de overwinning: 31-21. Daarna ging het vrijwel steeds gelijk op.

EiffelTowers heeft in de eerste thuiswedstrijd voor de ULEB Cup alle hoeken van de eigen Horstacker gezien. En daar lag - hoewel zeer gebruikelijk in deze tijd - bepaald geen lekkers. Met 50-95 werd de ploeg van Randy Wiel afgeslacht door Ventspils uit Letland. In het eerste kwart viel het nog mee (17-23), maar in de twee keer tien minuten daarna speelde zich een waar drama af in Nijmegen: 12-31 en 9-22.
...

Feest

Bericht door Feest » za nov 20, 2004 2:13 pm

Indiana 97, Detroit 82
Game Ends Early in Detroit
Box Score | Pistons Home | Pacers Home

AUBURN HILLS, Mich., Nov. 19 (Ticker) -- Stephen Jackson made quite a first impression on the overheated rivalry between the Indiana Pacers and Detroit Pistons.

Jackson delivered knockouts of all kinds as the Pacers brawled with fans in the stands and on the court after a 97-82 victory over the Pistons, a game that was called with 45 seconds to play.

NBA TV highlights from
Pacers-Pistons: 300k
In one of the craziest melees in NBA history, Jackson, Ron Artest and Jermaine O'Neal all landed haymakers on unruly Pistons fans, who showed the worst side of their behavior by throwing everything from plastic bottles to chairs at members of the Pacers, who fought back - literally.

"That was the ugliest thing I've ever seen in my life as a coach or player," Pistons coach Larry Brown said. "I'm just embarrassed for our league and disappointed being a part of this with young people seeing that."

Several Pacers went into the stands to accost fans who had thrown things. Jackson climbed into the seats and landed a roundhouse right that floored a fan next to another fan who had thrown a plastic beer bottle at Artest, hitting him in the face.

Fans continued to throw things and verbally accost members of the Pacers. Several came onto the court and one took a fighting stance against Artest, who dropped him with a punch. O'Neal ran over and floored another fan with a righthanded blow.

Former NBA player and ESPN announcer Bill Walton said under no circumstances should players react to fans' actions.

"You have to prepare yourself for every eventuality," he said. "Yes, the temptation is always there, but the discipline required to become an NBA player, the privilege and honor that goes with being an NBA player, prohibits you from ever crossing that line.

"It was a frightful, devastating experience. There will be major ramifications of this for both teams and this could have a huge impact for the rest of the NBA."

There was some speculation after the game that assault charges would be filed against one or more of the Pacers, but nothing was expected Friday night.

"The NBA is withholding comment until it can review the incident," NBA spokesman Tim Frank said. Players from both teams left without comment.

"I don't believe anyone will be arrested tonight," said Tom Wilson, the president of Palace Sports and Entertainment. "The Pacers are going to leave and if criminal charges are decided on, they will come back at that point."

Fighting with each other minutes earlier, the Pacers and Pistons quickly teamed up to fight off the fans. Detroit forward Rasheed Wallace and radio announcer Rick Mahorn went into the stands to try to break things up. Referee Tommy Nunez Jr. was clipped in the head with a thrown bottle, opening a cut.

The game was called, which forced the Pacers to make their way through a gauntlet of angry fans who continued to throw objects despite pleas from Brown. Players and team officials were showered with beer, soda and popcorn. No players from either team spoke with the media.

"I felt like I was fighting for my life out there," Pacers coach Rick Carlisle told ESPN.

Acquired in the offseason, Jackson is new to this rivalry, which peaked with the Pistons defeating the Pacers in six physical games in last season's Eastern Conference finals.

He scored 13 points, including a dagger 3-pointer and dunk less than 40 seconds apart that ended a rally by the Pistons and gave the Pacers a 93-79 lead with 3:52 to play.

Artest scored 24 points and initially showed remarkable restraint. With 45 seconds left, he fouled Ben Wallace, who clearly overreacted and shoved Artest with a chokehold.

Artest walked away but was followed by Wallace, who had to be restrained. While players from both teams jawed at each other and order was being restored, Artest lay down on the scorer's table when he was hit with the bottle, and the Palace looked like a prison riot.

"I'm sorry the game had to end this way," Carlisle said. "It was a great game up to that point."

O'Neal had 20 points and 13 rebounds and Austin Croshere scored 15 points for the Pacers, who have won three in a row.

Richard Hamilton scored 20 points and Rasheed Wallace added 19 for the Pistons, who rallied from a 20-point first-half deficit to get within 84-79 with just under eight minutes to go. O'Neal made a free throw before Croshere sank a 3-pointer and Jackson sealed the win.

Indiana held a 36-29 lead before embarking on a 13-0 run fueled by O'Neal to open a 20-point lead midway through the second quarter.

---------------------------------------------------------------------------

Van mij mogen ze die hele NBA opdoeken. Ik heb genoeg van dat tuig. Artest die boos is dat die geen vrij af krijgt van z'n club om aan z'n rap-album te kunnen werken, Sprewell die klaagt dat-ie van 8 miljoen dollar per jaar niet rond kan komen en nu dit weer.

Tuig is 't. :pukey:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 20, 2004 8:27 pm

Ik zie het net op CNN. Echt nog nooit zoiets gezien, zelfs niet in het voetbal. Ongelofelijk!
The gettho kwam er gisteravond even uit geloof ik :shock:

jabu

Bericht door jabu » zo nov 21, 2004 11:32 am

Hier een link van waar alles op te zien is:
http://www.clickondetroit.com/index.html

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » ma nov 22, 2004 10:12 am

Schandalige matpartij! Vier spelers zijn naar aanleiding van deze ongein voor onbepalde tijd geschorst.

Marco moet nu toch echt eens 't Kalverdijkje bezoeken.

Woon! Aris koploper na weer superscore Woon! Aris heeft kennelijk de smaak te pakken van superhoge scores en dubbele centuries. Waar de FEB Eredivisie twee seizoenen droog stond voor wat betreft zo'n uitslag, zorgde de debutant voor de tweede opeenvolgende keer voor zo'n opmerkelijk feit. Na de 106-102 thuis tegen Landstede werd het zaterdag 105-108 bij BS Weert. 27 punten voor Logan en 24 voor Randolph namens Woon! en 25 aan de andere kant van Harris.

De stand:

Team G W L Pct

Leeuwarden 8 6 2 0,750
DenBosch 7 5 2 0,714
Amsterdam 7 5 2 0,714
DenHelder 7 5 2 0,714
Groningen 7 5 2 0,714
Nijmegen 8 4 4 0,500
Zwolle 7 3 4 0,429
BergenopZoom 8 3 5 0,375
Rotterdam 7 2 5 0,286
Weert 7 2 5 0,286
Almere 7 0 7 0,000

Voor Maartoe wellicht een fijne wetenschap dat Zees maar niet kan winnen met Omiworld! :headbang:
...

jabu

Bericht door jabu » ma nov 22, 2004 10:16 am

Buijtendijk schreef:Voor Maartoe wellicht een fijne wetenschap dat Zees maar niet kan winnen met Omiworld! :headbang:
:D Ik heb het gezien......Koning Kees is niet meer! 7-0 kan je toch niet echt mee thuis komen. En op AT5 stond nog wel dat ze het Demon moeilijk gingen maken.;)

Buijtendijk

Bericht door Buijtendijk » ma nov 22, 2004 10:18 am

Ik begin een beetje te vrezen voor het moment waarophij besluit zelf maar weer in de basketballschoenen te stappen om zijn geliefde kontjesbasketball te kunnen gaan spelen. Voor Omniworld zal het één nieuwe fan betekenen: 343!
...

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » ma nov 22, 2004 10:27 am

Buijtendijk schreef:Marco moet nu toch echt eens 't Kalverdijkje bezoeken.
Ik...ik...ik...ze dwingen mij gewoon! Wat gebeurt daar allemaal?! Het momentum gaat maar door en door... Het enige wat mijn rentree in het Kalverdijkje nog kan tegenhouden is het joey-effect...:nailbite:

Plaats reactie